Har du problem med ögonen? Eller har du även erbjudits radiojodbehandling (den andra permanenta lösningen)? Har du några planer på att försöka skaffa barn inom en snar framtid?
Jag har behandlats sedan jan 2014 med Thacapzol, haft problem länge (+7 år), dåliga värden i 3 år och fick rätt diagnos hösten 2013.
Jag var bättre förra året, och skulle egentligen ha avslutat min behandling nu om en månad om allt hade gått enligt plan, men det har det förstås inte gjort. Det visade sig att tiden jag mådde bra inte var på endast Levaxin, utan jag hade t3 kvar i blodet ett tag efter att sköldkörteln producerat för mycket, och sen när jag sattes in på Levaxin och Thacapzol tog det ett halvår innan jag kraschade, och då kraschade jag ordentligt. 8 månader senare har de inte fått ordning på det, utan vi höjer ständigt Levaxinet utan att komma ikapp.
Mig har de föreslagit operation för, delvis pga ögonproblem, men även pga att de inte tror att de någonsin kommer kunna stabilisera mig utan att sköldkörteln tas bort, pga stimulerande och blockerande antikroppar. Operationen skulle egentligen ha gjorts nu i dagarna, men värdena var så kassa att jag får vänta till september. På Sahlgrenska är det ca 6 mån - 1 års väntetid. Nu verkar de ha kommit ikapp litegrann, men processen kan ta lång tid beroende på landsting.
Jag är, precis som du, bekymrad över att Levaxin kanske inte räcker, men å andra sidan har jag inte längre något val, eftersom så som jag har det nu är inte ett alternativ.
Har antikropparna gått ner ännu? Hur mår du nu på Levaxinet? Har doseringen stabiliserats? Det är ändå 20-30% som har behandlats för hypertyreos som senare ändå blir Levaxinberoende, så det är inte säkert att du undslipper i alla fall (tyvärr). Både återfall i Graves och andra sköldkörtelproblem dyker ofta upp i samband med graviditet/förlossning eller andra större hormonella förändringar.
Efter ett långt inlägg inser jag att jag inte kan besvara din fråga på något vettigt vis, eftersom jag inte ännu är stabil. En vän till familjen har nyligen operererats för Graves, och han mår oförskämt bra. Men det är bara 2 månader sedan, så det är svårt att sia om framtiden, men so far so good.