Ni med finska lapphundar bild.t*

R

RealRelation

Men nu blir jag brydd och besviken:(
Ingen och då menar jag ingen verkar ha den mest underbaraste hundrasen på gjorden!
Jag vill se fler lappisar!!!

Själv har jag Barras-7 mån pojke från Fjällfarmen. Han är underbar:love:

4704881.jpg


Här är han riktigt liten o bajsar:crazy:
4229175.jpg
 
Sv: Ni med finska lapphundar bild.t*

Vilken sötis :love:

Jag är också ägare till finsk lapphund och har en tik på 4½ år som heter Elektra.

Elektra.jpg


Elektra1.jpg
 
Sv: Ni med finska lapphundar bild.t*

Jag har fött upp Fl tidigare :love:

Riia.jpg


riia.jpg


Min egenuppföda SUCH, NUCH Riia



Jassemine.jpg


Och hennes mamma Jassemine
 
Sv: Ni med finska lapphundar bild.t*

Oj, vad fina! Vill du/ni berätta lite om era finska lapphundar?
 
Sv: Ni med finska lapphundar bild.t*

Vad vill du veta?

Hurdana de är i sättet, vad ni gör med dem etc? Skulle vara kul att veta, jag har aldrig träffat nån men de ser väldigt fina ut. Är de bra som enbart sällskapshundar eller behöver de jobba också? Är de alerta och läraktiga... ja, du kanske hajar?
 
Sv: Ni med finska lapphundar bild.t*

Men gud så vacker hund du har, det var just den teckningen vi strävade efter, vår lappis mamma Kiwih ser ungefär ut sådär.. skitfin!:love:
 
Sv: Ni med finska lapphundar bild.t*

Ja jag kan ju berätta lite de jag vet och hur vår lille gris är.

Sällskapshundar absolut men framförallt vallhundar.
Lappisen går faktiskt att göra det mesta med,en allround hund helt enkelt haha!

Det står/sägs att den är mkt lättlärd- Jo det håller jag med om, vi har redan lärt vår pojke snurra runt på kommando men visst är han tjurig på att lyssna till en nu- trotsåldern.
Men det är ju från hund till hund. och de flesta valpar blir väl lite olydiga vid den åldern- men jag tycker nästan vår är värst haha ;) Speciellt då det är andra hundar i närheten då går det inte alls.

På hundklubben var det många instruktörer som sa att det var inte så konstigt att Barras var så ivrig och skällig- Vallhundar är så.
Självklart inte alla- som sagt från hund till hund- men rasmässigt så.
Sedan beror det mkt på matte/husse också och där kan vi alla erkänna att lekarna kanske har varit för häftiga för honom trots att han blir så lycklig- det är svårt att låta bli från de där valpögonen;)

De är väldigt på sin vakt har jag märkt vart de har sin husse och matte.
Vi brukar skiljas åt jag och mamma från Barras då vi går i skogen eller på ängen, stackarn vet inte vilket håll han ska gå åt, blir helt förtvivlad eftersom han vill (ha ihop hela sin flock)
Vilket är vanligt bland självaste vallhundar- detta stod om just den rasen också, och det stämde ju in.

Vår Barre är en jäkel på att spåra, nosen går i ett!
Han gillar inte att vara i famnen tyvärr eftersom pälsen är så himla tjock och det blir för varmt men han älskar att gosa och få uppmärksamhet.

Leka är han bäst på och snabb som in i!
Bara för att vara ett halvår rullar benen som f*n, han är grymt snabb det syns att rasen är vallhund och jag ser redan på grabben att han skulle kunna bli en bra agilityhund vilket vi vill testa framöver.

Vi ska dessutom ställa ut honom och avla på honom någon gång :)
Uppfödaren tyckte han var så fin så hon har första tjing:D stolt*

Jag vill även tävla i allmän lydnad- vi strävar efter en så lydig och lycklig vovve som möjligt- dit krävs tid och arbete!

Men dom är så otroligt snälla lappisarna, oj oj.. uppfödaren hade hur många som helst och jag vart förälskad!
Hela min familj vart förälskad, de är både vackra och sociala, kunde inte ha blivit bättre ;)

(Ni får gärna uppdatera er med bilder och dagliga händelser eller bara snack)
 
Sv: Ni med finska lapphundar bild.t*

Jag uppdaterar gärna:D

Barras 8 veckor!:love:
4229172.jpg
 
Sv: Ni med finska lapphundar bild.t*

oooo dom e så underbara!!! har själv funderat på att skaffa en...

Hur är pälsen? blir det mycket pälsvård?
 
Sv: Ni med finska lapphundar bild.t*

Åhhhh :love:

Om ni inte vill ha kvar honom är jag frivilig :D

Gud så söt!!
 
Sv: Ni med finska lapphundar bild.t*

oooo dom e så underbara!!! har själv funderat på att skaffa en...

Hur är pälsen? blir det mycket pälsvård?

Än så länge tycker jag inte att det är några problem, borstar han lite ibland bara för att han ska känna sig lite x-tra fin:D
Men annars tror jag inte att det kommer bli så mkt pälsvård ändå trots att han är en ullboll!
Jag tycker du ska skaffa en:D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 119
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 632
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 278
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 186
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp