Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De flesta äldre hästar behöver lite extra omvårdnad. Din sällakapshäst du köper som lite yngre när den blir äldre kommer den också behöva lite extra omvårdnad.
Jag tycker täcka en häst och ge glukosamin är ingen jobbig omvårdnad. Det är så det är o ha häst.
De flesta äldre hästar behöver lite extra omvårdnad. Din sällakapshäst du köper som lite yngre när den blir äldre kommer den också behöva lite extra omvårdnad.
Jag tycker täcka en häst och ge glukosamin är ingen jobbig omvårdnad. Det är så det är o ha häst.
Jag har en sällskapshäst med melanom, skimmelknölar. De är små och besvärar inte i dagsläget, i min värld fullt acceptabelt även om det inte är en frisk häst. Blir hon dålig av dem får hon somna in.
Täckeslaktare har jag själv bara haft en genom alla år så det ser jag verkligen inte som ett problem.Täcke kan vara nog så svårt om kompisen är en täckesslaktare t ex.
För mig handlar det inte om jobbet utan risken stå där med en häst som har ont och mår dåligt och/eller som kräver annat än det man erbjuder (t ex uppstallning när man har lösdrift eller omvänt)
För mig är det inte värdigt liv att på vintern behöva smärtlindring för att kunna gå i hagen. Och det är tyvärr en reell risk med en artros som förvärrats av djup snö och stark kyla.
Jag ser många knackiga sällskapshästar som jag anser borde tagits bort.
En häst ska, enligt mig, oavsett användningsområde kunna gå i hagen smärtfri och besvärsfri. Kan den inte det och anledningen inte är enbart tillfällig bör den få slippa.
Täckeslaktare har jag själv bara haft en genom alla år så det ser jag verkligen inte som ett problem.
Vad en häst kräver måste man ta reda på kvittar vilken häst du har.
Jag ser inte varför en senskadad och en jäst med atros för sin ålder inte skulle kunna få ett värdigt liv. Många hästar rids med atros som aldrig upptäckts.
En häst ska inte lida men köpa en häst med lite förslitning ser jag själv inte som ett problem
Fast idag har man ju ändrat synen på melanom och rek oftare operation, särskilt men inte enbart på yngre hästar, och det kan bli så mycket som årliga operationer då de gärna kommer tillbaka.
Små rekommenderas att operera bort medan de går och innan de blir värre. Inte vänta på besvär, då de kan bli ganska otrevliga med otur.
Så tidigare hade jag tyckt att melanom var helt okej åkomma på sällskapshäst. Idag anser jag inte det.