Jag hittade min på annons på Hästnet, foderhäst som sen blev köp. Nu hade jag tur, jag hittade hans annons samma dag som vi fått klartecken på att få hyra stallet, och då var det alltså bara sällskapsponnyn som fattades för att kunna flytta (hästen vantrivdes och mådde dåligt i gamla stallet, så det fanns inte på kartan att stå kvar under någon uppsägningstid). Jag tror jag hittade annonsen på torsdagen, tittade på honom på lördagen och en vecka senare stod han i stallet.
Jag hade egentligen inte tänkt mig en shettis, utan en lite större ponny (typ maxad B som jag som liten vuxen hade kunnat rida och som det är lättare att hitta en varaktig medryttare till, som inte växer ur dem på en kvart), men boxen i stallet var för liten för en större ponny, så det blev en shettis. Och jag har inte ångrat mig, min fina kille är värd allt även om det inte direkt blir ridning som blir hans huvudmotion.
Men Hästnet är definitivt mitt första tips, men annars kolla typ Facebookgrupper och sånt? Jag har heller inga känningar i hästvärlden i mitt närområde. Eller hör med din hovslagare kanske om hen vet någon som har en sällskapshäst, tänker att de åker ju runt till olika stall i (hyfsat) närområde?