• Avel
  • Trådstartare Trådstartare miss_willow
  • Startdatum Startdatum
M

miss_willow

Nån som har korsning på NF-FBL hur är era i temperamentet? Hur är de byggda? Jag har en NF-FBL korsning.. super snygg, fast de tycker väl alla om sina hästar :angel: ne, men han ser ut som ett fbl med massa på kroppen och bred framtill.

Har inte haft nån själv men ridskolan (Skånsta Ryttare, Åkersberga) hade en som hette Apollon. Han var e. fullblodshingsten Columbus xx och hade en new forest som mamma. Han var D-ponny och ganska ädel. Snäll men pigg. Superfin ponny. :)

Är medryttare på en sådan korsning. En liten :devil: i temperamentet, delvis beroende på att hon är sto. Har även hört att hennes pappa ger avkommor med mycket temperament (Tammerfors xx).
Hon är inte så snygg exteriört, har ett väldigt fint huvud, det är allt. Har ganska mycket massa, men tändstickor till ben oh yttepytte-hovar.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 403
Senast: ildiko
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
2 303
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar