Vad ser ni på Netflix? Vad rekommenderar ni?

Jag har precis sett klart alla säsonger av Shameless :cry:

Jag har mest kollat om serier som jag sett förr men man missar ju ofta lite här o där när det går på tv.
Så jag har sett på:
Bones
Vänner
The OC
Gossip girl (och fick en chock när jag googlade och upptäckte att "chuck bass" inte pratar sådär på riktigt)
How I met your mother
Breaking bad
Buffy

Sen så kollar jag på naturdokumentärer för det är intressant =)
Tänkte sen börja med "nya" serier :D

Förutom massa andra som har nämts har jag även kollat på How to get away with murder! Tycker den är superbra (därav min avatar :D) !

Se också Stellan Skarsgård i River - endast sex avsnitt (Netflix)!

Bland tidigare nämnda rekommenderar också jag Breaking Bad samt Making a Murderer.

Jag har inte sett Bron men överväger att börja göra det. BBC visade den svenska versionen av Bron i höstas och alla britter jag snackade med (bodde där då) var helt upp över öronen GALNA i Bron och Saga Norén. Kändes lite dumt att stå där som svensk och inte ha sett den faktiskt, haha.

Bara GÖR det! Säsong 1 är bra, i 2 är Saga alldeles för skruvad, 3 är den bästa av allihop.

Intrigerna är lite väl konstruerade men spännande att följa, bra skådespeleri överlag och Saga Norén är underbart avig.

Den började jag nyss titta på men ... VAD är bra med den? Jag var bara kopiöst irriterad på dialog som skulle vara så smart men som skådespelarna inte bemästrade. Det som fick mig att hålla ut i hela tre avsnitt var den psykopatiske HR-ansvarige. Roligt skruvad typ.

Men det är säkert mig det är fel på, jag ramlade ur både Orange is the new black och Breaking bad som alla älskar.

Den började jag nyss titta på men ... VAD är bra med den? Jag var bara kopiöst irriterad på dialog som skulle vara så smart men som skådespelarna inte bemästrade. Det som fick mig att hålla ut i hela tre avsnitt var den psykopatiske HR-ansvarige. Roligt skruvad typ.

Men det är säkert mig det är fel på, jag ramlade ur både Orange is the new black och Breaking bad som alla älskar.
HR-ansvarig? Vem är det? Jag är ju på säsong 5 och har glömt:D

Harvey är snygg, det är bra:D han är också klassikt ridderlig:D
(Jag gillar serier med ridderlighet, oavsett om den är manlig eller kvinnlig)

HR-ansvarig? Vem är det? Jag är ju på säsong 5 och har glömt:D

Harvey är snygg, det är bra:D han är också klassikt ridderlig:D
(Jag gillar serier med ridderlighet, oavsett om den är manlig eller kvinnlig)
Jag fick googla. :D Louis!

Snygg och ridderlig? Jag tyckte bara han var en dålig skådespelare i en enerverande roll. Vill man ha smart dialog ska man se Vita Huset. Imho ;)

Jag har knarkat ( :D ) Narcos! Älskade den :)
(:D) Men visst var den helt grym? Han som spelar Escobar är min stora kärlek i livet, jämte spanjoren då, och han är ju fantastisk i den här rollen verkligen!

Kan knappt vänta till säsong 2 kommer!

(:D) Men visst var den helt grym? Han som spelar Escobar är min stora kärlek i livet, jämte spanjoren då, och han är ju fantastisk i den här rollen verkligen!

Ja jag gillar honom också! Han är suverän (och såååå snygg :love: ) i Tropa de elite!

Och vad gäller Escobar i Narcos tycker jag serien (och skådespelaren såklart) gjort honom så bra! Enligt mig blev hans karaktär "likeable" utan att bli romantiserad, typ att de (han) fick till ett bra spektrum på karaktären.

Kan knappt vänta till säsong 2 kommer!

Samma här!!

Ja jag gillar honom också! Han är suverän (och såååå snygg :love: ) i Tropa de elite!
Jaaaa (och JA! :love: :love: :d)! Vilken bra smak du har :D

Och vad gäller Escobar i Narcos tycker jag serien (och skådespelaren såklart) gjort honom så bra! Enligt mig blev hans karaktär "likeable" utan att bli romantiserad, typ att de (han) fick till ett bra spektrum på karaktären.
Jag håller med! Tänkte på det igår, när jag plöjde alla tio avsnitt :angel:, att samtidigt som jag tycker att Escobar är fruktansvärd så sympatiserar jag med honom på nåt vänster. Det är grymt verkligen, de balanserar det där riktigt snyggt.

Men JA, Narcos är fantastiskt! :love:

Och angående Suits så är Harvey varken snygg eller ridderlig, han lyckas däremot vara dryg på ett rätt skönt sätt.

Ah nä jag tycker också han är stört snygg! Gillar till och med de där tighta byxorna han har :o
Jamen jag med!! Är fett sexuellt frustrerad så jag trodde det var därför men det kanske helt enkelt är så att Javier är het nog att pull off både mustasch och tajta byxor :D.

Liknande trådar

Fritid Jag är väl knappast den enda som tittar på True Crime här? Jag har förstås Discovery+(ID), tittar även på TV4, Netflix och Viaplay...
Svar
4
· Visningar
357
Senast: snorp
·
Hemmet Det här är ju en ruskigt nischad fråga. Men Buke har ju svar på de allra konstigaste frågor. Jag behöver ha tag på en tapetsör för...
Svar
10
· Visningar
624
Senast: tanten
·
Kultur Jag ser på denna serie och det finns fem säsonger på Netflix. I USA finns det 7 säsonger men jag kan inte någonstans hitta var jag kan...
Svar
0
· Visningar
541
Foder & Strö Min äldre häst har svårt att hålla hullet. Veterinären rekommenderade att jag skulle ge olja. Vad för olja ska jag ge för hullet...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
3 530

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka