nervositeten

Sv: nervositeten

Jag tittar på allt och alla.
När jag väntar på min tur sitter jag som en idiot och glor och glor på alla andra.
Likadant när jag har tränat klart med min hund.
Det är ju jätte intressant att se alla andra

Har du tittat henne i munnen? Hon kanske har ont och vill inte hålla i den hårda bocken?

Har hon tagit den ur handen förut, eller "bara" hämtat den när du kastat iväg den?

Hon har gjort både och.

Jag har faktiskt inte tittat henne i munnen men nu när du säger det, hon apporterar sin MJUKA leksak utan problem..
Jag ska kolla så fort jag kommer hem idag,
Jag har faktiskt inte haft en tanke på det :o

Hon tuggar mkt på bocken så jag har trott det var obekvämt en gång och har då köpt nya men näe, hon släpper dom direkt, så det kan mkt väl göra ont, tack för tipset !

När jag gick min första kurs ihop med min schäfer så gick jag en nybörjarkurs. Detta var hos en tjej som föder upp Welch Springer Spaniel. Min hund var vid tillfället drygt 1år gammal och jag hade fått reda på att det bla var 2st 10v valpar som också skulle vara med samt att den äldsta deltagande hunden var 4år. Så åldrarna på hundarna var ganska varierat. Jag var skitnervös första gången men samtidigt visste jag inte vad jag var nervös för - jag var ju där för att lära mig lära hunden!
Kommer fram och parkerar bilen och ser bara Welchar så långt ögat kan nå... Tror du jag kände mig som flockens utböling eller...? De flesta hundarna var helt i olika nivå lydnadsmässigt men vår instruktör var väldigt bra på att träna alla lite individuellt varje gång men att samtidigt engagera hela gruppen. Man lärde sig otroligt mycket av att titta på dom andra! Och roligt var det!
Jag tror nog att man blir nervös av att man har så mycket förhoppningar inför kursen men jag kan bara säga att det är så nyttigt att träna ihop med andra och på platser man inte brukar träna på! Man får kurs/miljöträning i samma paket!

Lycka till!

Ja, jag kommer väl också känna mig lite.. utanför då alla lära ha rottisar och så, och jag kommer med en staffe ;)
Jo, jag tror det kommer lära mig mkt och som dom skrivit här, alla har ju varit nybörjare och man är ju där för att lära sig.

Det går nog bra ... :angel:

Precis som du tycker det är intressant att kolla på dem som är duktigare än dig, tycker de att de är kul att kolla på någon "lite grönare" och minnas den tiden. Dessutom lär man ju av olika individer hela tiden!

Ja, du har ju helt rätt.
Jag får sluta oroa mig haha, jag får säkert jätte kul på lördag och kommer säkert att lära mig en hel del :)

Jag har ju varit med på seminarium med några av världens bästa hundförare. det är skit nervöst o gå ut där men man lär sig nåt varje gång sen ser jag en sak till som är postiv med o vara nervös på träning det är att hunden får jobba med mig trots jag är nervös vilket jag kommer ha fördel med sen på tävling för då vet han hur jag blir när jag är nervös.

Där sa du något riktigt smart:idea: Jag som kan bli så nervös både inför träning och gud ja tävling!

Jag har ju varit med på seminarium med några av världens bästa hundförare. det är skit nervöst o gå ut där men man lär sig nåt varje gång sen ser jag en sak till som är postiv med o vara nervös på träning det är att hunden får jobba med mig trots jag är nervös vilket jag kommer ha fördel med sen på tävling för då vet han hur jag blir när jag är nervös.

Där sa du något riktigt smart:idea: Jag som kan bli så nervös både inför träning och gud ja tävling!

Ja men det är sån jag är försöker se postivt i det mesta när det gäller träning med hundarna.

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka