Ner i vikt efter barn!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ner i vikt efter barn!!

*kl*

Skaffa ett barn till, då kommer du rasa i vikt ;)
Det gjorde jag, gick upp 20 kg (90kg) med 1:a barnet, gick lååångsamt ner till 70 kg och stannade där flera år, tränade, åt hyfsat men ändå stod jag still :(

Barn nr. 2, 7 år senare, gick upp 16 kg (86 kg) tappade 5kg första veckan, 6 månader senare vägde jag under 70 kg, var nere i typ 67 kg (1½ år sedan) och har gått ner ytterligare ett par kilo så idag väger jag 65 kg.

Tror att något hände med min ämnesomsättning efter barn nr 2 för jag har inte tränat ALLS sen Elias (som han heter) kom för 2 år sedan, har däremot lagt om kosten, kört lite Atikns och GI. Jag har halverat mitt kolhydratintag och ökat proteinet + att jag äter massor mer grönt och lite frukt.
Använder vanlig grädde och smör när jag lagar mat, äter godis på helgerna, dricker lightsaft/läsk istället för vanlig, tagit bort socker så mycket det går.
Äter 6 mindre mål om dagen, jätteviktigt med mellanmålen så att man håller en jämn blodsocker nivå annars blir man så där supersugen på onyttigt :angel: och så blir man trött och hängig (iallfall jag).

Jag skulle rekommendera GI, där får man snabba resultat på kort tid, väldigt enkel metod, är ingen "kur" eller "bantningsmetod" utan du lär dig äta rätt.
Hårdträningen skulle jag lägga på hyllan, du bygger bara upp en massa muskler (som väger mer än fett) satsa istället på raska promenader i minst 30 min 3 ggr/veckan. Och skippa sit-upsen helt, ditt midjeomfång kommer bara att öka.

Minska kolhydrater och byt ut allt vitt mjöl mot fullkorn (ris/pasta).
Skippa lightprodukterna också förutom saften/läsken.
Drick gärna vatten, minst 1 liter om dagen, och drick inte mycket mjölk. Mera grönt, men inte jättemkt frukt (fruktos)
Undvik socker så mycket det går.
Gå in på GI's viktkoll (Expressen) där får du tips och råd.

Lycka till!
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 763
Senast: Kalkon87
·
  • Artikel
Dagbok Var så nära i tiden som för ett halvår sen typ bombsäker på att jag inte ville ha fler barn, av främst praktiska skäl. Har funderat...
2
Svar
20
· Visningar
3 403
Senast: miumiu
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 893
Senast: lundsbo
·
Småbarn Hej Buke! Vår ettåring har svårt att hålla vikten, vilket förbryllar både oss och BVC. Han har alltid legat väldigt högt på kurvorna och...
2
Svar
21
· Visningar
4 887
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp