Negativt test och ingen mens...

Pettsson

Trådstartare
Jag har skrivit lite i "Vi som försöker bli med barn-tråden" också, men tänkte att jag nog kan göra en egen så jag inte behöver kapa den alldeles :)

Efter att ha räknat efter lite så har jag kommit fram till att min mens är 7 dagar sen. Den har aldrig varit sen eller krånglat tidigare, ingenting är förändrat heller vad jag vet som kan rubba den, men det kan såklart hända ändå. Normalt är den som en klocka, slår aldrig fel.
Men det är klart jag börjar fundera, jag vill ju trots allt väldigt gärna ha barn och när jag kom på det här så tändes ju förhoppningarna.
Jag har tyckt det varit lite konstigt för jag har haft som mensvärk under de senaste 10 dagarna, inte hela tiden men någon/några stunder varje dag. Normalt känner jag lite molningar under ÄL och sedan en dag innan mens samt under de första par dagarna.

Så i morse gjorde jag ett test, men det var negativt. Jag ville vara på den säkra sidan så jag åkte och köpte två till av ett annat märke och använde ett av dem, det var också negativt. Så, jag borde ju inte vara gravid alltså. Eller?

Vad kan det här mer bero på?

Sv: Negativt test och ingen mens...

Jag vet inte vad det beror på, men det blev likadant för mig för några månader sen. Min mens är också väldigt punktlig i vanliga fall. Kommer alltid på dag 30.
På +5 dagen testade jag negativt. Och dagen efter kom mensen.
Antar att det kan bli så utan någon uppenbar anledning.
Väldigt irriterande när man vill bli gravid.

Rådet jag fick när min mens 'försvann' var att besöka gynekologen. Vilket jag gjorde. Fick lite piller för o starta om systemet. Dkulle det inte hoppa igång så var det dags för lite större undersökningar. Mensen kom o har sedan gått som en klocka igen. Någon direkt förklaring fick jag aldrig bara 'att det kan bli så ibland'.

Det hände mig också, tror mensen kom 10 dagar senare och månaden efter kom den som vanligt. :crazy:

Som sagt var det väldigt frustrerande då vi också höll på för fullt med att avla barn. Vet dock inte vad det beror på...

Svarar till alla :)

Det är minst sagt frustrerande :eek: Men jag ska och göra nytt cellprov på måndag så då får jag höra mig för då vad de säger :)

Och precis när jag postade dök den upp som gubben ur lådan. Det borde vara straffbart att få luras på det där viset... Usch vad besviken man blir :cry: Iof hade jag ju två negativa test, men min naiva sida hade väl hoppats på att det va fel på dem båda ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
462
Senast: annersia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 077
Senast: soom
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 324
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama