Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Sv: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Håller med övriga, åk in och kolla. Man blir ju inte automatiskt sjukskriven, men man får rätt smärtstillande och dessutom att det blir dokumenterat!


Själv fick jag en spark i ryggen i hagen, ringde men behövde inte komma om det inte blev outhärligt. Kände mej mörbultat men annars hyfsat sådär hästtjejigt okej...:D
Det blev värre., mycket värre senså jag blev ju tvungen o åka in.. spricka i revben, smärtstillande och sjukskrivning ett par veckor(har tungt arbete). Läkaren tyckte det var bra att jag kom in, ifall man behövde nyttja sin försäkring i fallet senare. Vilket jag turligt nu då inte behövde.
 
Sv: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

När man har en vit anställning är det arbetstivaren som betalar de två första veckornas sjukskrivning (om jag minns rätt, minst en vecka iallafall). Så om du har en bra relation med din arbetsgivare, och inte riskerar att bli avskedad på stört, så tycker jag att du, om du behöver, ska försöka "sjukskriva" dig i ett par dagar. Och försöka förhandla dig till en första karensdag och sedan 80% av din lön (som om du jobbat vitt). OM du har en arbetsgivare som vill ha dig kvar, frisk och hel, och inte är omänsklig så tycker jag det borde gå att förhandla om.

Annars kanske en lösning kan vara att vara sjukskriven utan lön (fickpengar?) i ett par dagar. Det är faktiskt mänskligt att bli sjuk/skadad. Och det är INGEN som kommer tacka dig när du blir äldre om du jobbat skadad och därigenom fått kroniska problem. Så se till dig själv, ta hand om dig själv och låt andra lösa de problem som faktiskt är deras egentligen.

Och lycka till!
 
Sv: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Nu har jag inte läst svaren och du kan redan fått detta. Men iom att du detta har hänt på jobbet räknas det som arbetsskada och om du får senare problem kan du få ut pengar av fb. Men du måste det vara dokumenterat av läkare och anmält som arbetsskada. Så av bara den anledningen tycker jag att du ska åka in.
 
Sv: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Jo, dom är väldigt rädd om mig (och vill helst att jag ska stanna för evigt och flytta med till Holland, hehe..) så jag ska faktiskt prata med dom om "sjukskrivning" i alla fall 2-3dagar, för som det var idag så gör jag banne mig inte så stor nytta mer än att jag kan ta in och ut hästar ur hagar/skrittmaskinen..

Men dom är helt ärligt lite lata också och har väl blivit vana vid att alltid ha personal i stallet, så det främsta jag har fått hör idag är "ja men det är säkert bara någon muskelskada, sånt gör ju också skitont"

Jo tack, jag har hållt på med hästar och andra aktiva sporter i hela mitt liv, jag vet hur en muskelskada känns..och det här är f*n inte bara muskulärt.

Men men, jag letar som sagt nytt jobb för fullt och så fort något hittas så blir det vitt arbete igen. Hade inte tänkt jobba här så pass länge, egentligen, men det blir ju som det blir ibland.:angel:
 
Sv: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Ett litet tillägg förresten..
Jag har sen igår kväll haft ett tryck/lite svagare smärta över urinblåsan till och från, kändes som mest när jag ska resa mig upp från stol/soffa/säng.
Tänkte först på ifall man lyckats smälla till njurarna eller liknande, men så pass ont gör det faktiskt inte, är mer ett tryckande obehag.
Kissar blod gör jag iaf inte så helt akut borde det inte vara, eller?
 
Sv: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Åk in och kolla upp det snälla. Även fast det inte skulle vara nått mer allvarligt så tycker jag det är onödigt att chansa.
 
Sv: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Klart att dom är rädda om folk som jobbar svart, och sen när det sker en allvarlig arbetsskada, inte ens tänker åka till sjukhus, utan fortsätter jobba.
 
Sv: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Nu har jag inte läst svaren och du kan redan fått detta. Men iom att du detta har hänt på jobbet räknas det som arbetsskada och om du får senare problem kan du få ut pengar av fb. Men du måste det vara dokumenterat av läkare och anmält som arbetsskada. Så av bara den anledningen tycker jag att du ska åka in.

Fast nu arbetar TS svart där det hände...

Däremot kanske hon kan använda sin egen olycksfalssförsäkring ifal l det går så långt att det krävs och då är de ju ändå läge att få saken dokumenterad.
 
Sv: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Jag har också åkt av när jag provred en häst och landade givetvis på den enda stenen i hagen och bröt svanskotan :mad: :cry:

Sambon fick komma hem från jobbet på varje rast, han jobbade då som tur var bara 500 m hemifrån, och vända på mej /hjälpa mej till toaletten m.m.

I 6 VECKOR ! ! !


F:mad:n vad ont jag hade då :cry:
 
Sv: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Skit i revebenen, dem läker av sig själv, det är allt anant INNANFÖR som du ska kolla upp! dessutom prioriteras ridolyckor (iaf hemma) så det borde inte ta allt för lång tid på sjukan, men en röntgen av organen är på sin plats!
 
Sv: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Svar till alla: Jag blir ledig både lördag och söndag eftersom jag ändå knappt kan göra något, så det blir nog sjukan ikväll, ska ringa och prata med dom på sjukhuset efter lunch..
 
Sv: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Betalar man skatt och sociala avgifter så kan det räknas som arbetsskada, ja.

Inte när man jobbar svart.
 
Sv: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Var till sjukan i fredags.
Brutna revben och lite inre blåmärken, tjohej. Tur i oturen i alla fall, revben läker ju av sig själva.
Citodon är dock min bästa vän för tillfället..
 
Sv: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Ta det lugnt människa! För din egen skull. Tänk inte på arbetsgivaren & få inte dåligt samvete eller dylikt. Det handlar om din kropp.
Ja, revben läker av sig själva - men det innebär inte att du ska hålla på & rida under tiden. Det kan bli värre då.
Har man brutit revben eller fått en spricka m.m ska man inte träna. Då ska man knappast träna hästar heller. :)
Nu har du ju inte sagt det heller, utan bara en liten påminnelse. ;) Krya på dig.
 
Sv: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Nu har jag inte läst svaren och du kan redan fått detta. Men iom att du detta har hänt på jobbet räknas det som arbetsskada och om du får senare problem kan du få ut pengar av fb. Men du måste det vara dokumenterat av läkare och anmält som arbetsskada. Så av bara den anledningen tycker jag att du ska åka in.
Fördel att läsa trådar innan man svarar? Vid svartarbete har man inga förmåner öht.
 
Sv: Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Vad skall man säga? Hästnäringen i ett nötskal. Skadar en svartjobbande hästskötare sig så finns det säkert tio andra som kan tänka sig ta hans eller hennes plats. Kan väl bara hoppas att det här är en väckarklocka för någon...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Mår så fruktansvärt dåligt! Har haft min häst i fyra år nu, men började i julas fundera över att sälja honom, då jag är i en ny fas i...
2
Svar
31
· Visningar
4 615
Senast: lil-sis
·
Kropp & Själ Oktober 2011 så vart jag rejält sparkad av min häst,ren olyckhändelse,men han sopa mig i backen totalt av en smäll. Jag fick världens...
Svar
11
· Visningar
5 513
Senast: kryddelydd
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 336
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Jag behöver få bolla lite tankar och skriva av mig lite, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Jag har haft problem med rygg...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
19 319
Senast: elfi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp