Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
rent generellt ska man komma ihåg att även om läkare respektive sjukgymnaster har likvärdiga utbildningar så är de ändå individer, med allt vad det innebär.
Nu är jag inte hundra på CillaW's inriktning inom sitt yrkesskrå, men jag tror inte att hon som praktiserande läkare behöver googla för att skaffa sig en egen uppfattning inom ämnet.
Jag tror de har uppslagsverk i gammal klassisk bokform.
Om man behöver information -Ja.Är google bättre än en ortoped?
Nej läkare o sjukgymnaster har inte likvärdiga utbildningar.
Nu tänkte du väl lite fel va?
Om man behöver information -Ja.
Om man behöver diagnos och behandling - Nej.
Okej, men det var mer en klantig formulering. Det gäller väl alla yrken kan jag tycka. Men tanken är rätt, vi är alla människor och det är komplicerat bara det. Ännu mer komplicerat blir det när människor arbetar med människor.nej jag tänkte inte fel, uttyckte mig bara otydligt.
läkare har likvärdiga utbildningar inom sitt yrke
sjukgymnaster har likvärdiga utbildningar inom sitt yrke
ändå ser de olika saker och kan göra olika bedömningar och ibland ge olika råd om samma sak
Här har man ju tömt ut allt på mer basnivå (och lite till, jag hade nog inte gått in med varken tens, akupunktur eller värme- men du hade varit vidareskickad efter 3-4 besök), har man pratat om ngt nästa steg?
Har ortopeder tid att svara på alla frågor från alla som behöver info?På vilket vis ger google bättre information om skolios än en ortoped?
Den här frågeställningen gäller nog allmänt.Men cilla svarar ju hela tiden!
Jag skulle byta ortoped om denne inte svarade begripligt på mina frågor.Den här frågeställningen gäller nog allmänt.
Kollade vad man skrev på sjukvårdsupplysningen och en tillräckligt stor krök kan börja röra sig i vuxen ålder. Och om det inte skulle vara en scolios utan en feldiagnos - vore det inte bra att få det utrett? Här var det ju ingen som skyllde smärtorna på scoliosen utan tvärt om man konstaterar och lämnar det jämn med kommentaren att det ju inte varit besvärligt tidigare ungefär. Till TS sök på scolios på nätet och bilda dig en egen uppfattning. Det har känt mycket sedan 70- talet. Själv har jag dubbelkrök, är opererad för krökar på över 50 grader och var en lång period kontaktperson i den dåvarande scoliosföreningen
Menar mer att google är tillgängligt 24/7, medan en ortoped sällan är det.Jag skulle byta ortoped om denne inte svarade begripligt på mina frågor.
Har ortopeder tid att svara på alla frågor från alla som behöver info?