Sv: Jag blir snart galen!
snor egen knapp.
Fick åka upp på akuten idag. Kraftig huvudvärk, kraftig nackspärr, yrsel samt onda höfter som strålar ner mot knäna. Åkte upp och fick träffa en läkare som asgarvade åt mig när han klev in genom dörren eftersom det var ju "onödigt" att ramla av hästar. Sedan berättade jag historiken och han halvt lyssnade för att sedan avbryta mig med att säga: Men vad gör du här på akuten? Det här är inget akut. Du ska till en sjukgymnast. Röntgen kommer inte heller hjälpa, det är bara vid akuta tillfällen som det utförs och detta är inget akut.
Sedan klämde han lite på nacken, jag skrek och bröt ihop pga smärta medan han fortsatte säga att jag ska till en sjukgymnast. Så en sjuksköterska följde mig dit, de hade ingen tid idag utan tidigast fredag denna vecka. Jag förklarade gång på gång för läkaren att jag inte får sova och att jag inte orkar längre men han sa bara: Inga värktabletter eller sömntabletter kommer hjälpa dig, det är bara sjukgymnastik som gäller så jag förstår inte varför du har gått såhär länge med värk utan att ta kontakt med en sjukgymnast? Det är ingen som har skickat en remiss till sjukgymnast när jag var in sist på röntgen, men nackproblemen har jag haft sjukgymnast till och det hjälpte inte.
Sedan påpekade läkaren att jag hade ju inget fysiskt jobb, så det var bara att jobba på. Lätt för han att säga som inte har lika ont.. Bröt ihop totalt på vägen hem, nu är jag hemma i min lägenhet och ångrar att jag ens åkte upp dit. Jag antar att det bara är att lära sig att leva med detta, för ingenting annat har ju hjälpt hittills. Ringde mamma och stortjöt i telefonen, hon tyckte att vi skulle åka tillbaka i eftermiddag men jag vill inte träffa på den där läkaren igen.[/QUO
Tycker absolut att du borde söka upp en naprapat eller kiropraktor om det finns i området.. De har bättre kunskap om mjukdelsterapi. Att det är "onödigt"att trilla av hästar anser jag är minst sagt magstarkt!