Är mest skitsnack. Har själv en arabkille. Har inna haft kontakt med massor av olika raser. Har en enormt fin relation till honom måste jag säga. Han är helt gudomlig. Lätt att ta med sig, inte nervig eller tittig ute. Kan rida honom barbacka med långa tyglar ute och han är helcool. Kan verkligen slappna av på honom. Däremot kan han bli väldig påverkad av mig. Om jag spänner mig. Men istället så har jag en väldigt lyhörd och lättlärd häst.
Han är lite av en enmanshäst och gillar inte nya ryttare värst mycket. Vissa säger att han är "dum" och måste lära sig det. Jag tolkar det som ett tecken på att han inte litar på nya ryttare. Han vet inte vad han har att förvänta sig. Sedan så ser verkligen inte vissa hur han fungerar. När han vet vad somförväntas är han outstanding. Den enda som ridit honom kanon (förutom förra ägaren) är min instruktör.
Tror att de största felen ligger i människorna. Det krävs rätt person för att få det att funka.
Jag har faktiskt fått höra mkt gott om min arab.
"Han är så välriden"
"Vilken fantastiskt galopp han har. Han arbetar verkligen med ryggen" - sagt av instruktör när hon red honom
"Fin modell på honom" - av div. olika personer
"Väluppfostrad"
"Det märks att han är intilligent" När han förstod vad övningarna gick ut på på lektion och förekom mig. Sagt av instruktör
m.m
Ser många hästar av andra raser som inte alls är lika trevliga och ambitösa. Ändå ska de anses som bättre bara för att de är hbl ex. Då ser man till hästens ras istället för talang och förmåga. Fst jag bryr mig inte så mkt. Jag vet ju vad han kan.
Eg. är det ju ganska dumt att fråga mig. Jag är ju partisk. men jag är övertygad. Min gosse är en pärla