nat. västerås-rocklunda 19-20/4-08

D

DuploBit

vem ska dit?! funderar på att släpa med vovven dit :P
vill höra allt om era underbara hundar :)

Sv: nat. västerås-rocklunda 19-20/4-08

Hade jag inte haft en valpkull just då så hade jag åkt ner. Det är helt suveränt underlag där.

Kanske åker å kollar!
Vovven är nyss opererad så pälsen hinner inte växa ut annars är det ju en tradition :(

ok, har aldrig vart på en stor utställning i hela mitt liv.. så allt är väldigt nytt för mig och vovven. jag ska förssöka övertala pojkvännen att följa med också.

:)

Ska dit med en, ev. två hundar. Samma dag, olika raser, men samma dommare = samma ring :D

åh, vad kul :) vad är det för vovvar då? :banana:

En Australisk Terrier, som ska dit och så Bichon Havanaisen som jag ännu inte bestämt om jag ska anmäla.

ok, ska till söderhamn imorgon på inoff. och då är det 18 st Bichon Havanaise som är anmälda.. är inte det ändå en rätt så ovanlig ras? :)

Nu börjar det dra ihop sig gott folk, första stora utställningen som jag någonsin satt min fot på, :P

Ska bli sååå spännande!:bump:

Nila o jag ska dit också. Vi ska ställa på söndagen. Blir andra officiella för oss. Skitkul ska det bli. Men är lite nervös eftersom det är så stort!

Som pricken över i har jag fått veta att Nilas pappa ska ställas där. Ska bli sååå kul att äntligen få träffa honom :bump:

Haha, jag bor jättenära rocklunda!
Vi får se om jag kanske kan komma dit på söndag, på lördagen ska vi nämligen till en hingstvisning och fota. Det värsta är att jag är i stallet i princip hela söndagen :cool: men vi får se, det vore trevligt att kika på alla hundar. jag ska dock inte ställa ut i så fall, men Nikksan får följa med och kika.

Självklart ser jag nu att foxterrierna är på lördagen.

Senast ändrad:

ok, vi ska dig båda dagarna, på lördagen med en JRT och på söndan med våran beagle.

vilken dommare ska du ställa för? :bump:

Har för mej att vi förra året nekade hundar som inte ska ställas ut att komma in. Alltså hundar som bara är med i publiken.

Kan ju vara värt att kolla upp om det är samma regler i år för alla er som tänker plocka med er hundar och bara komma och kika :idea:

WHAA!!? ok, men om man har med sig två hundar som ska ställas på varsin dag?? får den andre inte vara med in då heller? annars får vi problem... :crazy:

Åh, va tråkigt. Men då kommer vi nog inte, ingen idé om inte hunden får vara med.

Åh, va tråkigt. Men då kommer vi nog inte, ingen idé om inte hunden får vara med.

precis, om man inte ska ställa och inte får ta med hunden för mijöträning så sjunker motivationen, det kommer fler utställningar :P
:bump:

Eva Eriksson, är jättenöjd med domare. Vet inte hur hon är men jag är bara så glad att det är någon som dömt DSG tidigare. Då vet man att de har ett hum om rasen.

Jag är så van att vara ensam DSG o en domare som aldrig sett någon förut. Hur ska de då vet hur fin min är? Alla tolkar ju rasstandarden olika..

Vem dömer Ådi? Såg foto på honom i andra tråden. Han ser jättefin ut :love:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 708
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 065
Senast: Nota
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 514
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 519
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka