nat. västerås-rocklunda 19-20/4-08

Sv: nat. västerås-rocklunda 19-20/4-08

tack, han är underbar (enligt mig) hoppas han är frisk tills dess bara, han har hemsk diarré...

Karl-erik johansson, jag är också jättenöjd, han har gett cert till ådis föräldrar och övriga släktingar och har vart dommare på special beagle utställningar, hoppas han gillar Ådi också.
:bump:
ska bli såå spännande, vi har en till inoff att gå på innan det är dags
:banana:

Jag kommer till Rocklunda. Ställer på söndagen, och på lördagen är det raskonferens! :bump:

*knapplån*

Jag ska dit på söndagen, med 2 st grosser. Har precis införskaffat bur då jag saknar medhjälpare, och att tro att den ene sitter snällt kvar utanför ringen utan mig är ju att hoppas på för mycket.. :angel:
Ställer för Gunnel Holm, Finland. Är det någon som vet hurdan hon är?

nej, vet inte, men ett tips :P

gå in på SKK och gå på webbtjänster-hunddata-sök dommare
då söker du på henne så kan du se hur hon dömt andra hundar av samma och olika ras :P jag kollade upp dommaren som jag ska ställa för på det viset :P hehe

vad ställer du för hund? :)

Har kollat henne i hunddata, men det var länge sedan hon dömde Grosser (2000), och totalt har hon bara dömt 5 st i Sverige. Tänkte om det var någon som visste hurdan hon är i sättet. Fast det är väl bäst att inte veta, så har man inga förväntningar när man åker dit. ;)

En helt annan fråga till er som är utbildade/aktiva inom utställning. Vad är det som gör vilket startnummer hunden får? Givetvis beror det ju på klass, men jag vet att ett kullsyskon till ena hunden är anmäld (samma kön) - är det deras registreringsnummer som styr i vilken ordning de går, eller när anmälan kom in? Eller något annat?

Rätta mig om jag har fel men är det inte namnet som styr? Alltså först i klassen går de på A och sist Ö.

Precis!

I varje klass placeras de i alfabetisk ordning.

Ska dit på lördagen med mina två, har sådan tur att det är samma dommare. Annars hade jag INTE anmält de på samma dag (olika raser)

Ok - alfabetisk ordning alltså. Tack för upplysningen. :)

WHAA!!? ok, men om man har med sig två hundar som ska ställas på varsin dag?? får den andre inte vara med in då heller? annars får vi problem... :crazy:

Som utställare fick du i alla fall förra året ha med dej dina hundar in. Vore konstigt om dom har ändrat på den punkten..

ja, hoppas det, ska iaf ringa imorgon och höra.. för sökerhets skull, men vill ju inte lämna stackaren i bilen... =) tack :bow: nu lugnade du mig :P

WHAA!!? ok, men om man har med sig två hundar som ska ställas på varsin dag?? får den andre inte vara med in då heller? annars får vi problem... :crazy:

Nummerlappen är din hunds entrebiljett. Har du alltså två hundar måste du kunna presentera två nummerlappar :)

ja, hoppas det, ska iaf ringa imorgon och höra.. för sökerhets skull, men vill ju inte lämna stackaren i bilen... =) tack :bow: nu lugnade du mig :P

Vi tillåter inte hundar i bilarna heller så det är inget bra alternativ nej, om man nu inte vill ha sitt reg.nr uppropat i högtalarna hela dagen ;)

ok, men då kan jag komma in på lördagen med Ådi fast han ska ställas på söndagen, om jag bara visar upp nummerlappen :)

hörde att det var ca. 3000 hundar anmälda :):banana:

Nu har det kommit in karta över området, ringfördelning mm på hemsidan.
Jag o min kompis ställer ungefär vid samma tid o i olika arenor. Någon som vet om det är öppet mellan dem eller om man måste gå ut för att komma in i nästa?
Trist om man inte hinner se varandra alls. Och dottern min som ska fota båda två får väl springa emellan som en ´skottspoling´:angel::D

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 708
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 065
Senast: Nota
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 514
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 519
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka