Nästa hund - Nästa ras?

C

CeciliaW

Måste höra med er på hundforumet... om ni skulle köpa en ny hund, vilken ras skulle ni rikta in er på då? Alltså, av vilken ras blir er nästa hund?

För mig så känns det som om nästa hund blir en Lapsk Vallhund... det kommer dock dröja länge (5-8 år).

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nästa hund - Nästa ras?

CeciliaW skrev:
Måste höra med er på hundforumet, vilken ras nästa hund blir.

För mig så känns det som om nästa hund blir en Lapsk Vallhund... det kommer dock dröja länge (5-8 år).
En dobermann elelr irlänsk varghund kanske.
Jag älskar dobermanns så nästa hund blir troligtvis en reggad dobbis denna gången.

Jag funderar på en Dobermann eller en Boxer.
Men det blir inte förrän om ett,två år.

Jag fick avliva min Grandis hane i maj månad.

Just nu har vi en schäfertik ( snart 1 år) så fort vi flyttat till gård så blir det en ny Grandis hane.

Mitt svar alltså :
Grand Danios :love:

Äsch, jag är helt insnöad på cocker så något rasbyte är inte aktuellt. Jag har redan haft schipperke, collie, griffon, goendal, flat, blandras och bott/bor ihop med njuffe, tysk jaktterrier, tax, münsterländer, beagle och springer, så det känns som om jag inte behöver prova på något nytt. Jag är nöjd!

Ska jag ha en större hund blir det nog en pinscher...

Annars så är jag helt förälskad i phaléne! :love:

Det finns 1000 olika raser som är är förälskad i för deras yttre, men bara en som har det inre jag vill och det är GD!

Men nu skall de hundar vi har få åldras, sedan skall vi bilda familj och när barnen/barnet är lagom moget blir det en eller ev två GD tjejer. Klappat och klart!

Troligtvis kelpie... (Även jag om 5-8 år;) )

Nästa vovve blir samma ras:love:
Ska ev. hämta hem en långhårig collievalp på söndag:love: :love:

men i framtiden kan jag tänka mig labbe, golden eller schäfer.

tax.:smirk: dock helst en blandis-tax med längre ben.

eller en riktigt raggig blandis. :D

Hmm... när jag var liten hade vi en korsning Labrador/jämnthund (inga ramaskrin nu om blandraser :D) Han var helt underbar och vacker som tusan, men blandras är ju som att köpa grisen i säcken... Men om de skulle finnas en ny Bobby skulle ja vilja ha en sån =)
Annars står RR och BC högt på listan. Blir de BC blir de agility för hela slanten om det funkar me vovven, Blir det RR så blir de eftersök mm :)

Tyvärr är jag numera allergisk mot hundar varför det kommer
att bli en pudel igen, en undarbar hund men tyvärr lite för
energisk för vår familj om man skall vara ärlig.

OM jag kunde välja skulle jag älska att ha en Bullsmastiff igen.
Världens häsrligaste hund!

Denna gång skulle jag dock välja en hanne. Vi hade en tik förra gången.

/Frans

Dogo Argentino

Ingen tvekan, jag har siktat in mig på Dogon!
Men det får vänta, jag vill inte ha en hund till samtidigt med Zalo och dessutom vill jag ha en gård och ett jobb som passar bättre med hund först. :)

Min älskade lilla tax fick ju avlivas i torsdags:cry:
Jag vill ha en ny men jag vet inte när jag är redo men det är iaf ingen tvekan om att det ska vara en likadan.
Fast min tax är av den ovanliga sorten...tigrerad korthårig dvärgtax.

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
523
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 567
Senast: Cissi_ma
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 756
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel