Näs fälttävlansbana!

neywaz

Trådstartare
Det ligger norr om stockholm i Rö. Nära Rimbo. Är det någon som varit där och kan berätta? hur man får tag i dem, jag hittar ingen hemsida, telenummer, ingenting? Har de kurser, träningar etc?

tacksam för svar!
Camilla

Sv: Näs fälttävlansbana!

vilken klubb är det som håller till där?

jag vet bara om Johannesberg som ligger åt det hållet, ocvh där håller Väsby RK till.....

Den funkar också bra! Jag är ute efter att få ihop en träningsdag i höst med en tränare för ett par stycken elever som befinner sig på blåbärsnivå (däribland mig)

Är det bara att kontakta väsby RK så kanske man får till en dag! Ska prova!

Tack!

Camilla

Näs har en egen hemsida: http://goto.glocalnet.net/naes/index.htm

Banan är privat och det är tränare från flera olika klubbar som håller till där. Det finns ett schema på hemsidan där det står vilka träningar som är inbokade och vem som håller i dem. Kanske bättre att kika där så finner du fler tillfällen att åka och träna än om du bara tittar in på en enskild klubbs hemsida.

(Vilken häst har du tänkt att prova fälttävlan med? ...Nyfiken!!)

Jag tror att det är på näs bana som jag tränat några gånger. Fin bana, oftast med två alternativ på ett hinder (ett större och ett mindre). Underlaget är tung sand, och det tar jättemkt på hästarna att gå där. När jag varit där så har jag bara galopperat en kort sträcka före och efter, eftersom det tar musten ur hästarna och sliter på dem att gå på för mjukt underlag. Och med nybörjare vill man ju gärna att de ska få galoppera på och få upp lite tempo. Annars är Johannesbergs bana jättefin. Lycka till!

Fast jag tror inte att det är Väsby som "håller till" på Johannesberg, bara att de har tävlingar där, precis som Stora Wäsby har på Täby Galopp utan att "hålla till" där. Så mitt bäst tips för att träna på Johannesberg är att gå in på www.swfrk.com och höra kolla deras terrängträningar, för L. B*edberg har träningar där.
Om det är den banan jag tror som det dikuteras i Rimbo så har jag varit där och tränat. Som någon skrev så är det väldigt djupt och tungt underlag, men hindrena är fina. Den tränaren jag har tränat för där har slutat ha träningar just pga underlaget och att det inte någon bra "träningsbana" utan mer tävlingshinder med långa avstånd emellan.

TUSEN TACK för alla svar! Nu är jag bra mycket klokare!!! :bump:

Geshira - Jag tänkte försöka få ihop en liten grupp distansryttare att träna tillsammans eftersom flera verkar vara intresserade - någon måste dra igång det ;) Från mitt håll kommer isåfall Caroline på Delicat och mig själv på Walkover :) Vill ni också vara med? ;)

På näs hemsida står att sista träningsdagen är 15/9? Kan man hyra banan med tränare efter det eller stänger de för säsongen???

jag tänkte mest på tävling, eftersom jag bara tävlat där, och då stod väsby som arrangör.

Jag tror att de bara skriver ut de datum som banan är bokad. Om du vill boka banan så är det bara att se till att ha en fälttävlanstränare som vill hålla lektion där, och sedan bokar man.

Hmmm...jag är frestad att vara med. Jag var faktiskt med på en fälttävlansträning med Geshira i Botkyrka för flera år sedan...
Men hon är lurig när det gäller att hoppa - det kan gå jättebra och sedan lägger hon in en tvärnit. Lite otrevligt när det är fasta hinder.

Ska dit nu på torsdag då Fredriks ponnys förra ägare ska ta några skutt på Falcon när Bente har träning där. Sedan får vi se hur pigg ponnyn blir - om jag vågar låta Fredrik hoppa eller inte. Är lite hönsig :crazy: .

Jamen då är du också med då! ;)

Tänk på att vi andra också är riktiga blåbär som vill göra något annat med våra distanshästar när säsongen är slut ;) Min Valle kommer definitivt inte sköta sig ens hälften så bra som Geshira ;)

Jag kan ju bara säga att den är så underbar. Älskar den banan, blir glad av att rida där.

Jag skulle vara intresserad av att vara med någon gång, om ni vill hitta fler. Just nu är pållen under igångsättning efter ett sår i benet, så än är vi inte riktigt i form, och senare beror det på hur vi har det med bil och transport - men banorna i Näs och Johannesberg ligger väldigt nära till hands för oss, så någon gång ska det nog gå att få till. Vi är definitivt på blåbärsnivå, men har varit på en terrängträning hittills och tyckte det var jätteskoj.

Vad kul! Jag väntar fortfarande på svar, har försökt kontakta en tränare BL... men svårt få tag i henne? Jag har mest erfarenhet av henne nämligen, tycker hon är bra... :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 622
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 530
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 438
Senast: lizzie
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
27 989
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar