Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Jag tror inte någon som blev siad god i natt har omvandlats iallafall.

Hm det var ett risky antagande?
Sian är ju gjord innan DL? Och omvandlingen efter DL?( tror jag iaf, har inte fått det klarlagt från LL än, men jag håller med Myrten i hur hon uppfattat det)
Så en sådan sia är ju mer el mindre inget värt nu ( om någon siats som god menar jag)
Eller fattade jag det fel vad du menade?
 
@quarter4ever - det finns jättemånga scenario och många sätt för den omvandlade att luras. Och visst kan det vara två originalulvar kvar. Men i så fall var det 8 - 5 från början och då skulle leken ha kunnat ta slut efter två dagar om onda tuggat på. Det är ju inte helt ovanligt att goda ryker i lynch första 2 - 3 DL och att käket lyckas. Så även om jag inte vill utesluta att det kan ha varit 5 - 8 från början så tror jag inte det.

Jag är en extrem en-ulv-i-taget-spelare. Spelar alltid efter den principen istället för att lägga pussel, även om jag naturligtvis väger in vilka roller andra spelare kan ha för att hitta den där ulven. Så jag känner inte att jag behöver stressa nu över att en omvandling skett. Om jag lever får jag ta det problemet när det är dags att hitta den omvandlade. Jag resonerar som så att vi ska ha ut en ulv i kväll och det kan vi lättast få baserat på allt som skett i leken tidigare. Hugger vi en (original)ulv ikväll är det i sig väl inget som kan försvåra för oss att hitta den omvandlade? Oavsett antalet ulvar kvar (2 eller 3) finns 6 eller 7 goda kvar (visst räknar jag rätt?). Det är inte dåliga odds, även om leken lite börjar om nu. Men det som hände fram till omvandlingen hände. Och det som skrevs då skrevs då och kan fortfarande användas.

Om hur den omvandlade röstar: visst kan den vara med och driva ut en originalulv. Men om så blir fallet har den omvandlade max en kollega kvar (och som sagt - jag tycker inte det verkar troligt, då gick onda in med en rejäl fördel). Säg (hypotetiskt) att vi nu har tre ulvar och de alibiröstar ut en originalulv. Då står det 6 - 2. För att vinna måste de två ulvarna få bort 5 goda utan att bli upptäckta. Det blir en lång resa! Och även om någon tongivande god spelare blivit omvandlad har goda spelat bra som helhet. Att vi fällt tre ulvar på raken i lynch är ett lagspel.

Jag håller ju med , jag tycker också att goda inte haft "tur" utan helt enkelt läst spelet bra och dragit korrekta slutsatser.
Jag tillhör ju de där som gör lite tvärtom, vill hitta troliga roller rätt fort och sedan ändra om pusslet vartfetr som saker inte stämmer in på den roll jag tänkt mig
Så fatta att hjärnan spinner loss på mig nu med en omvandling gjord.
Absolut att goda har ett bra övertag, oavsett om det numera är 2 eller 3 onda, men givetvis så ökade chansen för de onda iom omvandlingen att kunna få till en match i leken iaf
Som sagt avvaktar lite vad som händer i leken under dagen så får vi se vad det ger.
 
Hm det var ett risky antagande?
Sian är ju gjord innan DL? Och omvandlingen efter DL?( tror jag iaf, har inte fått det klarlagt från LL än, men jag håller med Myrten i hur hon uppfattat det)
Så en sådan sia är ju mer el mindre inget värt nu ( om någon siats som god menar jag)
Eller fattade jag det fel vad du menade?

Jag tror en ulv blev siad och efter uteblivet käk så bestämdes det att en god skulle omvandlas.. Ja eftersom det inte finns med i lekens förutsättingar. Annars skulle ju leken tagit slut typ ikväll. Det är vad jag tror. Jag säger inte att det ÄR så.
 
Jag tror en ulv blev siad och efter uteblivet käk så bestämdes det att en god skulle omvandlas.. Ja eftersom det inte finns med i lekens förutsättingar. Annars skulle ju leken tagit slut typ ikväll. Det är vad jag tror. Jag säger inte att det ÄR så.

det är ju möjligt att det är så, endast de i lyan ( möjligen) och LL vet varför och hur det blev en omvandling
 
Jag tror alltså inte att en god blivit siad och har någon blivit siad god så är det såklart inte värt något nu.
 
Jaha... Helt plötsligt har man ingen aning om var man har någon :crazy:. Jag är också lite inne på Qs spår att kanske någon bybo har omvandlats. En av tvillingarna lär inte ha omvandlats i alla fall, så mycket känns väl säkert?
Jag tror att alla goda roller kan omvandlas, tvillingarna är nog inte undantagna där , varför tror du det ?
 
Jaha... Helt plötsligt har man ingen aning om var man har någon :crazy:. Jag är också lite inne på Qs spår att kanske någon bybo har omvandlats. En av tvillingarna lär inte ha omvandlats i alla fall, så mycket känns väl säkert?

Jag är fortsatt inne på Gabby_Ossi idag precis som Myrten, och så får vi se vad övriga spelare kommer med för tankar under dagen. Kanske lyckas man snappa upp något avvikande där som kan ge en ledtråd.

du kanske utgick från min första spontana tanke som jag skrev om iofs?
Kom sedan på att det inte alls behöver vara så, kommer ihåg en lek när @Habina blev omvandlad (och onda sedan vann pga det) och var mycket godförklarad siare. Tvillngarna kanske inte heller är undantagna , har dock aldrig varit med om det i en lek jag själv lekt att en tvilling blivit omvandlad? Men det kanske de som lekt länge har bättre koll på ?
Men det troligaste är väl att en bybo kan ha blivit omvandlad kanske ? Med tanke på att andra roller har mer info om varandra :idea:
 
Har en bybo blivit omvandlad känns det ju nästan enklare? Tycker jag iallafall.... Men sen tänker ju inte jag som alla andra här haha
 
du kanske utgick från min första spontana tanke som jag skrev om iofs?
Kom sedan på att det inte alls behvler vara så, kommer ihåg en lek när @Habina blev omvandlad och var mycket godförklarad siare. Tvillngarna kanske inte heller är undantagna , har dock aldrig varit med om det i en lek jag själv lekt att en tvilling blivit omvandlad? Men det kanske de som lekt länge har bättre koll på ?

Först fick jag för mig att LL valt vem som skulle omvandlas (eller lottat mellan några utvalda) och då känns det dumt att välja tvillingarna, den omvandlade lär ju bli påkommen rätt snabbt då. Men hon kanske har lottat bland alla goda, jag vet inte hur det brukar gå till? I såfall kan det ju vara vem som helst av de goda som blivit omvandlad.
 
Först fick jag för mig att LL valt vem som skulle omvandlas (eller lottat mellan några utvalda) och då känns det dumt att välja tvillingarna, den omvandlade lär ju bli påkommen rätt snabbt då. Men hon kanske har lottat bland alla goda, jag vet inte hur det brukar gå till? I såfall kan det ju vara vem som helst av de goda som blivit omvandlad.
jo just tvillingar har ju lättare att fatta om den andra har blivit omvandlad, det är jag helt med på.
Ang hur lottningen gått till så har jag frågat om det men inget svar än ( och det är inte säkert att de svarar på det heller, det kanske är meningen att det ska vara ovisst:meh: )
 
Funderar lite till

en omvandling har skett, en god har blivit ond, men vi vet ju inte om den omvandlade kommit in i lyan, eller är utanför tex?

@bollen__ @Dentaku
Har det tillkommit någon roll utöver de som stå i lekstarten? ( tex ond utanför lyan, ledarvarg etc )
eller har den omvandlade hamnat i lyan?
Har den omvandlade några förmågor?

Vore bra att få veta.....
 
Onda :
ulvar 1-2 kvar innan omvandlingen

Håller på att läsa ikapp nu. Men kommenterar detta så länge.
Jag tror inte att det är fler än 2 onda nu - inklusive den omvandlade. Om omvandlingen är någon slags kompensation...

Och oavsett så håller jag med @Myrten om att originalulven ju är densamma, visst, M kan vara omvandlad, men jag vet inte... Jag har ju varit inne på G_O som skum ett tag, så jag är beredd att följa den rösten idag och jaga omvandlad imorgon om jag överlever tills dess.
 
Håller på att läsa ikapp nu. Men kommenterar detta så länge.
Jag tror inte att det är fler än 2 onda nu - inklusive den omvandlade. Om omvandlingen är någon slags kompensation...

Och oavsett så håller jag med @Myrten om att originalulven ju är densamma, visst, M kan vara omvandlad, men jag vet inte... Jag har ju varit inne på G_O som skum ett tag, så jag är beredd att följa den rösten idag och jaga omvandlad imorgon om jag överlever tills dess.
jag är helt med i hur både du och Myrten tänker, men tänkte att det kunde vara intressant att se hur alla kommenterar istället för att bara följa en röst ?
Det ger ju liksom inga svar?
tillägg: om alla röstar på samma menar jag då....
 
jag är helt med i hur både du och Myrten tänker, men tänkte att det kunde vara intressant att se hur alla kommenterar istället för att bara följa en röst ?
Det ger ju liksom inga svar?
tillägg: om alla röstar på samma menar jag då....
Jo, visst är det så.

Det som på sätt och vis är skönt med omvandlingen är att man inte behöver (eller ens kan) läsa om leken för att hitta den. Visst, den lär försöka gömma sig, men som sagt - jag tror att vi har god chans att hitta den ändå.


och så en sak som talar för Myrtens godhet - om Gabby är ond, varför skulle en ond Myrten lägga en tidig röst där? Gabby har varit på tapeten. Så då tror jag att en ond Myrten röstat på någon annan, och kanske inte lika tidigt? Jag får en ärlig känsla av hennes inlägg, men visst finns risken att hon luras.
 
Jag tror att alla goda roller kan omvandlas, tvillingarna är nog inte undantagna där , varför tror du det ?
Du var inne på det redan, men som sagt då.
Vad är men ingen med en omvandling (om den görs för att kompensera) om det är en tvilling som blir omvandlad? Den lär bli påkommen i och med att den andra tvillingen lever? Eller?
Visst finns fortfarande möjligheten/risken, men jag ser den som mindre trolig än t.ex. en bybo eller någon annan specialroll. Men, igen, det beror ju på hur LL tänker, så det kanske inte är värt att spekulera för mycket i än...
 
Som jag sagt så är jag och har jag varit misstänksam mot Gabby_Ossi. Och eftersom jag tycker att Myrten känns ärlig så vågar jag följa hennes röst idag. Skulle det ändå visa sig att Gabby är god så vet jag var jag ska vända blicken...

Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi

För att hennes röst DL 1 kan ha varit räddningsförsök, DL2 alibiröst och DL3, en fin röständring som inte gjorde varken till eller från.
 
Du var inne på det redan, men som sagt då.
Vad är men ingen med en omvandling (om den görs för att kompensera) om det är en tvilling som blir omvandlad? Den lär bli påkommen i och med att den andra tvillingen lever? Eller?
Visst finns fortfarande möjligheten/risken, men jag ser den som mindre trolig än t.ex. en bybo eller någon annan specialroll. Men, igen, det beror ju på hur LL tänker, så det kanske inte är värt att spekulera för mycket i än...
Ja det är ju en vettig tanke
Du har ju lekt länge - har du varit med om att en tvilling blivit omvandlad ?
Och om det harv hänt får den fortsätta ha kontakt med sin andra tvilling efter det ?
Tänkte att det skulle ju bli plättlätt om den inte fick det för då fattar ju den andra direkt om tvillingen är att lita på fortfarande elller om den är borta i pratet bakom kulisserna så fatter den ju också
( och är väl kanske en av anledningarna till att tvillingar kanske inte blir omvandlade ?) Men som sagt jag har aldrig lekt ( eller läst vad jag kan minnas ) någon lek där en tvilling blivit omvandlad
Det närmaste jag kan komma ihåg i den vägen är när @Hedinn blev förrädare i lyan och käkade två av sina lyakompisar ( tror det var en myrten-lek rentutav?) men det är ju inte riktigt samma sak, men lite liknande ändå på sitt sätt?
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 263
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp