Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

tja
Lite tankar från mig så här innan det blir en ny dag

Jag är nästan medkännande med lyan- de kan inte ha haft allt för roligt där med tre raka lyncher mot onda+ ett missat käk dessutom ( även om jag tror att TVÅ missade käk samma natt kan vara värre;) )

Jag funderar vidare i om det rentav kan vara 2 ulvar kvar ?
Inte helt omöjligt trots allt

:)

Du menar att du tror att det skulle varit 8 goda och 5 onda varav en häxa med specialegenskaper + en spionrad till lyan?
 
Jag vet verkligen inte var jag har någon utom mig själv. Men jag funderar på varför @hemlig tycks vara så intresserad av @Theodor ? Jag hänger inte med i teorin. Samtidigt får jag känslan att hemlig spelar ensam.
jag har en fundering om det ( som jag inte har en aning om den stämmer dock)
När man spelar sin första lek så är det med skräckblandad förtjusning, och det kan vara ganska svårt och nagelbitande att våga skriva och tycka något för en del ,medans andra har inga problem med just den biten
Och att då misstänka en ny som ju faktiskt skriver på ett "rutinerat" sätt är kanske inte så konstigt egentligen ? Och kan ju dessutom ha en viss relevans
Med det sagt så misstänker jag vare sig hemlig eller Theodor för något alls egentligen, utan bara en reflektion:)
 
Nog tycker jag att jag har skrivit betydligt mer än så... Och @Blacksmithfarm och @Theodor [...] Jag börjar undra om Hemlig kanske har rätt och Theodor får hjälp med sina teorier?

Som allmän reflektion och svar på vad @quarter4ever skrev ovan: jag tänker att det här citatet av ulven Snurris kanske talar till både hemligs och Theodors fördel. Om hemlig vore ulv, skulle en pressad Snurris hålla med henne? Snarare försöka distansera sig för att inte peka ut kollegan kan jag tycka. Om Theodor vore ulv, skulle kollegan elda på misstankarna i det läge lyan befinner sig i?

Dessutom, som jag skrev till @hemlig igår, välskrivna teorier från en nybörjare behöver inte betyda hjälp i lyan (vilket Snurris lägligt valde att bortse från - när jag väl kommit hem och skummade leken kände jag mig betydligt säkrare på hennes päls när jag läste den kommentaren!).
 
Om vem som kan vara nästa (den sista?:nailbiting:) ulven: jag är inte säker på någon. Tycker inte Q och BSF borde vara ulvar, men vet inte. Lyan har i så fall spelat högt och har lyan någonsin haft råd med det? Generellt sett blir det svårare och svårare att dölja sig som ulv ju färre spelare som är kvar, för spelarna får mer och mer koll på varandra.

Jag tror inte heller att DD är ulv. Hon har teoriat väl leken igenom och lade t ex andrarösten på Snurris igår. Så klart var det väl inte att Snurris skulle ryka? Men åter - jag vet inte.

Theo och hemlig skrev jag om ovan. Ska inte säga att Snurris kommentar friar dem, men jag tycker det är något som talar till deras fördel. Men jag vet inte.

Fio har jag egentligen aldrig misstänkt. Hennes röst på Habina i första DL tyckte jag talade till hennes fördel då. Speciellt som fio där lika gärna kunde röstat på BSF. Nu vet vi inte var BSF står, visst kan hon hypotetiskt vara ulv. Jag tror visserligen att fio (kan inte gå tillbaka) röstat avvikande vilket får mig att sätta ett frågetecken. Att inte ta ställning kan vara ulvigt. Men jag tycker mig minnas att även goda fio tenderar till att gå egna vägar och inte riktigt greppa det här med att samla röster. Så jag vet inte.

Om Mirtai tycker jag det vore märkligt om hon och Snurris var så synkade när båda sitter i lyan. Men jag vet inte. Konstigare saker har hänt. Gabby har jag en blek uppfattning om. Röständringen igår känns som försök till alibi, för Gabby var väl aldrig i fara? Men är det inte väl uppenbart? Äsch, jag vet inte!:crazy:

Får läsa mer - när jag nu ska hinna det. Först ska jag nog se om jag överlever DL och sen jobba.
 
Drottning Jadis vankade av och an i den stora tronsalen. Hon ansåg fortfarande att hon fattat rätt beslut som skyddat sig själv men hyste stora tvivel över att några pälsklädda kadaverätare och annat patrask skulle kunna åstadkomma särskilt mycket när hon släppt kontrollen. Hon hade en viss tankekontakt med Maugrim, ledarvargen, och än hade hon inte fått några positiva nyheter, tvärtom.

I ett plötsligt raseriutbrott svepte hon iväg en kristallbägare som stod på ett sidobord så att den splittrades mot golvet. Om hon bara kunde komma åt barnen! Vargarna verkade hela tiden vara två steg bakom och aldrig komma tillräckligt nära...

Jadis stannade mitt i steget. Naturligtvis gick det att komma nära. Närmare än de någonsin kunde ana. Att hon satt här innebar inte att hon inte kunde använda sin magi. Visst kunde den inte nå hur långt som helst men barnen och deras patetiska anhängare befann sig inom Narnias gränser och det här var hennes rike – om hon kunde hålla det i evig vinter så kunde hon nog påverka ett simpelt sinne till att följa hennes vilja.
Hon började genast att rita glittrande runor i luften för att förbereda för ritualen. Det skulle vara krävande och eftersom hon bara visste på ett ungefär var barnen och hennes svekfulla undersåtar befann sig kunde hon inte bestämma vem som skulle träffas av hennes förtrollning. Men det spelade mindre roll. Hon visste att det skulle fungera och när det gjort det skulle hon kunna meddela Maugrim om att de hade en ny bundsförvant. Jadis skratt ekade i salen. Slaget om Narnia var långt ifrån avgjort.


latest
 
Drottning Jadis vankade av och an i den stora tronsalen. Hon ansåg fortfarande att hon fattat rätt beslut som skyddat sig själv men hyste stora tvivel över att några pälsklädda kadaverätare och annat patrask skulle kunna åstadkomma särskilt mycket när hon släppt kontrollen. Hon hade en viss tankekontakt med Maugrim, ledarvargen, och än hade hon inte fått några positiva nyheter, tvärtom.

I ett plötsligt raseriutbrott svepte hon iväg en kristallbägare som stod på ett sidobord så att den splittrades mot golvet. Om hon bara kunde komma åt barnen! Vargarna verkade hela tiden vara två steg bakom och aldrig komma tillräckligt nära...

Jadis stannade mitt i steget. Naturligtvis gick det att komma nära. Närmare än de någonsin kunde ana. Att hon satt här innebar inte att hon inte kunde använda sin magi. Visst kunde den inte nå hur långt som helst men barnen och deras patetiska anhängare befann sig inom Narnias gränser och det här var hennes rike – om hon kunde hålla det i evig vinter så kunde hon nog påverka ett simpelt sinne till att följa hennes vilja.
Hon började genast att rita glittrande runor i luften för att förbereda för ritualen. Det skulle vara krävande och eftersom hon bara visste på ett ungefär var barnen och hennes svekfulla undersåtar befann sig kunde hon inte bestämma vem som skulle träffas av hennes förtrollning. Men det spelade mindre roll. Hon visste att det skulle fungera och när det gjort det skulle hon kunna meddela Maugrim om att de hade en ny bundsförvant. Jadis skratt ekade i salen. Slaget om Narnia var långt ifrån avgjort.


latest
Fina Jadis! :love:
 
Drottning Jadis vankade av och an i den stora tronsalen. Hon ansåg fortfarande att hon fattat rätt beslut som skyddat sig själv men hyste stora tvivel över att några pälsklädda kadaverätare och annat patrask skulle kunna åstadkomma särskilt mycket när hon släppt kontrollen. Hon hade en viss tankekontakt med Maugrim, ledarvargen, och än hade hon inte fått några positiva nyheter, tvärtom.

I ett plötsligt raseriutbrott svepte hon iväg en kristallbägare som stod på ett sidobord så att den splittrades mot golvet. Om hon bara kunde komma åt barnen! Vargarna verkade hela tiden vara två steg bakom och aldrig komma tillräckligt nära...

Jadis stannade mitt i steget. Naturligtvis gick det att komma nära. Närmare än de någonsin kunde ana. Att hon satt här innebar inte att hon inte kunde använda sin magi. Visst kunde den inte nå hur långt som helst men barnen och deras patetiska anhängare befann sig inom Narnias gränser och det här var hennes rike – om hon kunde hålla det i evig vinter så kunde hon nog påverka ett simpelt sinne till att följa hennes vilja.
Hon började genast att rita glittrande runor i luften för att förbereda för ritualen. Det skulle vara krävande och eftersom hon bara visste på ett ungefär var barnen och hennes svekfulla undersåtar befann sig kunde hon inte bestämma vem som skulle träffas av hennes förtrollning. Men det spelade mindre roll. Hon visste att det skulle fungera och när det gjort det skulle hon kunna meddela Maugrim om att de hade en ny bundsförvant. Jadis skratt ekade i salen. Slaget om Narnia var långt ifrån avgjort.


latest
Vad betyder detta ???
En omvandling??? :nailbiting:
 
Ställer mig samma fråga. Men inte finns det någon sådan roll i rollistan?

Hallå! @Dentaku och @bollen__
satte mig och lusläste rollistan igen , för att kolla om jag missat något ?
Det enda jag hittade var möjligen denna raden om edmund ( fetat den i versalstil)
Men det trodde jag var en syfning till att det drälldes en spionrad och inget annat?
Läser man jardis rollbeskrivning så finns det inget i texten som beskriver att hon har någon mer förmåga än förhäxningar , och det beskrivs att hon kan omvandla någon till sten ...

Så om det är något på gång så verkar det inte vara med i lekens förutsättingar från början ...?
Edmund

Edmund hamnar lätt i skuggan av sin äldre bror och tar ibland ut sin irritation över det på sin lillasyster. När han kom till Narnia första gången stötte han på drottning Jadis som bjöd honom på förhäxad konfekt. Edmund lockades av hennes löften om makt och ära att berätta om sina syskon och deras vänner. Det har han bittert ångrat och hans syskon har förlåtit honom men Vita häxans trollkonster släpper inte så lätt.
Edmund får två lottade spionrader varje natt men en av dem kommer även ulvarna att få.(Lösmynt spion
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 264
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp