Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Bra jobbat ni som röstade där!

Men det gör att jag får lite tankar från kvällens lynch. Snurrfian fortsätter att följa mig och röstar på G_O, en andraröst. Sedan följer Fio och lägger en tredjeröst. Det gör att jag är lite inne på att släppa G_O tillsvidare. Men Fio däremot åker upp på min lista några steg. Räddningsförsök?

Ett väldigt dåligt räddningsförsök då med tanke på att jag röstade näst sist , sist var Gabby själv och Snurrfian hade 5 röster och Gabby 2. HUR skulle det kunna vara ett räddningsförsök?? Din röst däremot ligger väl i såfall närmare tillhands som ett räddningsförsök!
 
Tror du att det behöver betyda att Gabby_Ossi är god och att ulvarna röstat där då? Jag är mer inne på att Gabby är den kvarvarande ulven (eller en av två) och att flera goda röstat där för att de kände sig mer säkra på Gabby än på Snurris. Gabby har ju ändå lagt väldigt lägliga röster ur ulvsynpunkt genom hela leken.

Nåja, mer återstår att se, Mirtai är förstås inte helt avskriven än heller även om jag utifrån hennes röstning bl.a. (Se mina och BSFs tidigare inlägg om henne) inte tycker hon är lika skum som Gabby just nu i alla fall :)
Nej det behöver inte betyda det, men jag har en aning om att det kan bli lite klarare imorgon kanske ?
;)
 
Fast om vi försöker få ut Q vore det väl bra att rösta på henne också ;)

Det hade ni kanske gjort om ni märkt att ni fått några med er tidigare idag tänker jag, som det såg ut nu var det väl inte så mycket vits med det ;)

Men det är såklart bara en teori, jag har fått smarta idéer förut som varit helt fel ute :banghead:

kl

Bra att Snurrfian var ulv iaf :banana:
 
Bra jobbat ni som röstade där!

Men det gör att jag får lite tankar från kvällens lynch. Snurrfian fortsätter att följa mig och röstar på G_O, en andraröst. Sedan följer Fio och lägger en tredjeröst. Det gör att jag är lite inne på att släppa G_O tillsvidare. Men Fio däremot åker upp på min lista några steg. Räddningsförsök?
Vågat av Snurrfian att rösta på fio igår? Eller, menar du att de var så säkra på att förlora cirkus?
 
Tror du att det behöver betyda att Gabby_Ossi är god och att ulvarna röstat där då? Jag är mer inne på att Gabby är den kvarvarande ulven (eller en av två) och att flera goda röstat där för att de kände sig mer säkra på Gabby än på Snurris. Gabby har ju ändå lagt väldigt lägliga röster ur ulvsynpunkt genom hela leken.

Nåja, mer återstår att se, Mirtai är förstås inte helt avskriven än heller även om jag utifrån hennes röstning bl.a. (Se mina och BSFs tidigare inlägg om henne) inte tycker hon är lika skum som Gabby just nu i alla fall :)

Edit: fio vill jag också se mer av, röstningen gör mig som en del andra osäker där.
Mja mjo
Jag tycker nog att de flesta goda borde känt av vart vinden blåste idag
Däremot utesluter jag INTE att nån ulv smidigt hänger med i de godas fotspår och röstar på Snurrfian idag för att dölja sig
Jag tror dock inte att det är Myrten, som jag verkligen skulle bli blown away om HON vore ond ( och då blir jag matt av beundran i så fall)

Jag vet ju vart jag har mig själv ( ;) )
och av DD har jag bara fått goda vibbar så här långt, det finns inget som tyder på att hon har något annat än ärliga avsikter i det hon skriver
så egentligen är det väl möjligen du själv och BSF som kan hamna i det facket- att ha alibiröstat på snurrfian
 
Mja mjo
Jag tycker nog att de flesta goda borde känt av vart vinden blåste idag
Däremot utesluter jag INTE att nån ulv smidigt hänger med i de godas fotspår och röstar på Snurrfian idag för att dölja sig
Jag tror dock inte att det är Myrten, som jag verkligen skulle bli blown away om HON vore ond ( och då blir jag matt av beundran i så fall)

Jag vet ju vart jag har mig själv ( ;) )
och av DD har jag bara fått goda vibbar så här långt, det finns inget som tyder på att hon har något annat än ärliga avsikter i det hon skriver
så egentligen är det väl möjligen du själv och BSF som kan hamna i det facket- att ha alibiröstat på snurrfian


Ja det är ju fullt möjligt att någon alibiröstat på Snurrfian, det är jag med på.
Gabby röstade ju dock också på Snurris vilket du inte tog upp, hon skriver att hon dels ville rädda sig själv men också att hon misstänker att Mirtai och Snurrfian skulle sitta i lyan ihop. Det skulle också kunna vara en alibiröst tänker jag?

Jag är fortfarande misstänksam men helt klart villig att ändra uppfattning om G_O beroende på vad hon kommer med imorgon :)
 
Vågat av Snurrfian att rösta på fio igår? Eller, menar du att de var så säkra på att förlora cirkus?

Jag tänker ungefär så som du skrev i ett tidigare inlägg. Hela lyan lär inte ha röstat ut cirkus på egen hand.

Och vem skulle hon ha röstat på istället menar du? Fanns ju ingen trolig kandidat att kunna vända lynchen mot tänker jag
 
Ja det är ju fullt möjligt att någon alibiröstat på Snurrfian, det är jag med på.
Gabby röstade ju dock också på Snurris vilket du inte tog upp, hon skriver att hon dels ville rädda sig själv men också att hon misstänker att Mirtai och Snurrfian skulle sitta i lyan ihop. Det skulle också kunna vara en alibiröst tänker jag?

Jag är fortfarande misstänksam men helt klart villig att ändra uppfattning om G_O beroende på vad hon kommer med imorgon :)
det är också en bra reflektion :up:
Jag tror mycket kommer ge sig efter hand
Oavsett vilket läger G-O tillhör så lär hon knappast bli käk som jag ser det :cool:
 
Jag tänker ungefär så som du skrev i ett tidigare inlägg. Hela lyan lär inte ha röstat ut cirkus på egen hand.

Och vem skulle hon ha röstat på istället menar du? Fanns ju ingen trolig kandidat att kunna vända lynchen mot tänker jag

Menar du att jag var en trolig kandidat att vända lynchen mot i förrgår? Eller vad menar du?
 
tja
Lite tankar från mig så här innan det blir en ny dag

Jag är nästan medkännande med lyan- de kan inte ha haft allt för roligt där med tre raka lyncher mot onda+ ett missat käk dessutom ( även om jag tror att TVÅ missade käk samma natt kan vara värre;) )

Jag funderar vidare i om det rentav kan vara 2 ulvar kvar ?
Inte helt omöjligt trots allt
Men som sagt så är det Mirtai som är min främsta kandidat att vilja ta upp till granskning , vare sig hon är god eller ond så borde det kunna bidra till att lägga klart pusslet tycker jag

Sedan är jag lite nojig ändå
Sällan är det en lek som INTE man blir helt överraskad i och det är något som inte stämmer som det verkar
( jag tror jag passande kan kalla den lex bollen__:p )
Men det kommer nog att visa sig om vägen är rak eller krokig
:)
 
Ja det är ju fullt möjligt att någon alibiröstat på Snurrfian, det är jag med på.
Gabby röstade ju dock också på Snurris vilket du inte tog upp, hon skriver att hon dels ville rädda sig själv men också att hon misstänker att Mirtai och Snurrfian skulle sitta i lyan ihop. Det skulle också kunna vara en alibiröst tänker jag?

Jag är fortfarande misstänksam men helt klart villig att ändra uppfattning om G_O beroende på vad hon kommer med imorgon :)


Jag skrev förut att jag hade misstankar mot Snurrfian, Mirtai och Gabby men att jag trodde att en var god och två onda , eller två goda och en ond. Gabby tycker jag fortfarande är skum och jag tycker hon röstar väldigt märkligt alltså? Nu har hon röstat på både Mirtai och sen Snurrfian.. Jag tror eftersom Gabby ändå var lite misstänkt så sitter det bra att ändra röst till Snurrfian , det gjorde varken från eller till IGEN! Är Gabby ulv så kunde det ju vara ett bra alibi att rösta på snurrfian men det gjorde ju varken från eller till IGEN, liksom det inte gjorde när hon la sista rösten på Cirkus.. Är Gabby ulv så är Mirtai god, det lutar mer åt Mirtai´s godhet än Gabby iallafall.. sen tror jag inte Snurrfian hade följt i Mirtais fotspår så om Mirtai oxå hade varit ulv.

Eller så har dom räknat ut det så i lyan :banghead:
 
Jag vet inte varför jag upprepar mig haha.. Min dator har fått spunk och är alldeles blå.. blått överallt!! Jag tror den sjunger på sista valsen O_o
 
Jag skrev förut att jag hade misstankar mot Snurrfian, Mirtai och Gabby men att jag trodde att en var god och två onda , eller två goda och en ond. Gabby tycker jag fortfarande är skum och jag tycker hon röstar väldigt märkligt alltså? Nu har hon röstat på både Mirtai och sen Snurrfian.. Jag tror eftersom Gabby ändå var lite misstänkt så sitter det bra att ändra röst till Snurrfian , det gjorde varken från eller till IGEN! Är Gabby ulv så kunde det ju vara ett bra alibi att rösta på snurrfian men det gjorde ju varken från eller till IGEN, liksom det inte gjorde när hon la sista rösten på Cirkus.. Är Gabby ulv så är Mirtai god, det lutar mer åt Mirtai´s godhet än Gabby iallafall.. sen tror jag inte Snurrfian hade följt i Mirtais fotspår så om Mirtai oxå hade varit ulv.

Eller så har dom räknat ut det så i lyan :banghead:
dessa alla "om" "men " "eller kanske" för att inte tala om "eller ??"
 
@cirkus svarar här på din fråga om socker istället för i sockeravgiftningstråden, har svårt att få upp nya trådar med min spunkdator. Nej inte bara slutat med socker, det är en hel diet i 4 faser och jag är i fas 2 nu.
Dukan Diet heter den. Tappade 5.2 kg i första fasen som varar 6 dgr mest vätska då förstås och sen har jag tappat 3 kg till då på de övriga två veckorna. Hållt på sen den 11 januari och ska väga och mäta in mig i morgon igen. Nu har jag mens så egentligen är det inte lönt att väga sig denna veckan..
 
Hemma och i säng. Ännu en fantastisk uppdatering! Så skönt!

Jag vet verkligen inte var jag har någon utom mig själv. Men jag funderar på varför @hemlig tycks vara så intresserad av @Theodor ? Jag hänger inte med i teorin. Samtidigt får jag känslan att hemlig spelar ensam.

@quarter4ever tycker jag för leken framåt och hon har en bländande röststatistik. Bör vara god. Fast jag godförklarar aldrig någon utan att veta.

Kan skriva nästan samma sak om @Blacksmithfarm som om Q.

Ingen av dessa behöver ju vara god egentligen, men lyan bör ju vara under viss press och då tänker jag att viljan att offra sina medlemmar bör sjunka.

@Derring-Do och @Theodor har jag inte reagerat på. Tycker båda har många vettiga teorier.

@Mirtai @fio och @Gabby_Ossi - jag är rätt förvirrad! Gabbys röständring nu känns som möjligt alibi. fio vet jag inte... Och Mirtai resonerade så likt Snurris att det vore märkligt om båda var ulvar.

Om det blir en morgondag kan jag tyvärr inte utlova högre aktivitet, för jag ska bort på kvällen.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 264
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp