Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Alltså, jag vet inte. Så länge LLs inte givit någon mer info utgår jag ifrån att allt är som vanligt. Och hoppas på att det är det.:crazy:

Nu måste jag fokusera big time på jobbet eftersom jag har sjukt mycket att göra. Och ikväll ska jag alltså på middag här i Stockholm och har alltså inte min tåg-tid (men jag ska till Bergshamra, så kanske susar jag samma linje som @LenaH ?:D). Därför tänker jag rösta. Nu. Så är det gjort. Förhoppningsvis kan jag frigöra lite tid för vidare teoriande.

Jag skrev ovan (mitt inlägg 548) om alla spelare, varför jag - trots att jag inte är säker - trodde de kunde placeras åt det ena eller andra hållet. Jag kom fram till att kvarvarande ulv mycket troligt bör stå att finna i gruppen @fio @Mirtai och @Gabby_Ossi . Efter att ha tänkt runt det här landar jag i vad jag landade i redan i inlägget ovan. Det mest utstickande är ändå Gabby och framför allt hennes röständring till Snurris igår. Gabby skriver att hon röständrar för att hon kanske måste rädda sig själv och inte vet hur ställningarna är. Jag tror det är hitte-på. Jag tror hon röständrade för att i elfte timmen skapa ett alibi åt sig själv. Och jag tror alltså att Gabby är ulv!

Myrten röstar på Gabby_Ossi

Om det finns mer än en ulv kvar vet jag inte var nästa kan finnas, men jag spelar ofta efter principen en ulv i taget. Så också denna gång.

Jaha... Nu ser jag @bollen__ s kommentar! Inte kul och jag fattar inte hur det gått till (tolkar rollistan som Q ovan), men som sagt - en ulv i taget. Nu hoppas jag vi klipper Gabby ikväll och att jag har rätt!
 
Ja, en omvandling har skett.
:nailbiting::idea:

Så då är det bara att se alla med nya ögon då mot det man greppat innan
from nu blir det att liksom sudda bort det man visste innan och börja skriva om pappret igen....
Men man får ju ha det med sig i paranoian som kommer att slå till att det är bara EN person som bytt sida, inte flera... Frågan är ju bara vem det är
Spionen borde kunna få en bra idé kanske ifall någo spioninforad kommer bort om en person som har förmågor har blivit omvandlad ?
Eller, hm ... nä den får ju bara två lottade rader:banghead::banghead::banghead: och inte full info, så det kan den ju omöjligt veta ...:crazy:
För att inte tala om att spionen skälv kan ha blivit omvandlad - i så fall så sitter lyan på massa info nu om många i leken om de inte riktigt fått rätt på pusslet innan

Men det troligaste är väl att en bybo kan ha blivit omvandlad kanske ? Med tanke på att andra roller har mer info om varandra :idea:
@bollen__ ( för nu var du vaken hoppas jag ?):p )

Har ni lottat bland alla goda för att få fram vem som ska bli omvandlad?
Eller tänker ni vara typiska onda LLs och inte avslöja sådana detaljer...:cool:
 
satte mig och lusläste rollistan igen , för att kolla om jag missat något ?
Det enda jag hittade var möjligen denna raden om edmund ( fetat den i versalstil)
Men det trodde jag var en syfning till att det drälldes en spionrad och inget annat?
Läser man jardis rollbeskrivning så finns det inget i texten som beskriver att hon har någon mer förmåga än förhäxningar , och det beskrivs att hon kan omvandla någon till sten ...

Så om det är något på gång så verkar det inte vara med i lekens förutsättingar från början ...?

Nä det känns ju sådär faktiskt. Känns ju som ulvarna blir kompenserade för att goda spelat skickligt.
 
Nä det känns ju sådär faktiskt. Känns ju som ulvarna blir kompenserade för att goda spelat skickligt.
eller så har det blivit en kompensation för något som nån god gjort/ skrivit som gör att de onda fått det svårare än de borde :crazy:
LL lär ju berätta efter leken för att inte påverka nu ( om det nu är så)
 
Jaha... Helt plötsligt har man ingen aning om var man har någon :crazy:. Jag är också lite inne på Qs spår att kanske någon bybo har omvandlats. En av tvillingarna lär inte ha omvandlats i alla fall, så mycket känns väl säkert?

Jag är fortsatt inne på Gabby_Ossi idag precis som Myrten, och så får vi se vad övriga spelare kommer med för tankar under dagen. Kanske lyckas man snappa upp något avvikande där som kan ge en ledtråd.
 
Lite snabbt bara, sen måste jag jobba vidare (dricker kaffe vid datorn nu): jag gissar att omvandlingen skedde vid DL, men jag vet inte. Men en sak vet jag och det gör vi alla - den eller de (men med tanke på omvandlingen tror jag verkligen vi talar singularis rörande original-ulvar) som var ulv(ar) igår är det fortfarande. Så allt börjar inte på nytt, även om jag verkligen tycker att det här försvårade det hela. Men alla teorier behöver inte kastas över bord!
 
Deltagare kvar : 9 st
goda roller kvar:
ängel
Siarlårling
lösmynt spion
tvillingarna
bybor , måste ju vara iaf 2 från början troligare 3

EN av dessa ovan har blivit omvandlad och är numera ond

Onda :
ulvar 1-2 kvar innan omvandlingen
+
den omvandlade
så innan omvandlingen stod det antingen
8-1 eller 7-2
och nu efter
7-2 eller 6-3
hm....

deltagare kvar :

4 quarter4ever
5 fio
6 Theodor
8 Blacksmithfarm
9 hemlig
10 Myrten
11 Gabby_Ossi
12 Mirtai
13 Derring-Do
 
Lite snabbt bara, sen måste jag jobba vidare (dricker kaffe vid datorn nu): jag gissar att omvandlingen skedde vid DL, men jag vet inte. Men en sak vet jag och det gör vi alla - den eller de (men med tanke på omvandlingen tror jag verkligen vi talar singularis rörande original-ulvar) som var ulv(ar) igår är det fortfarande. Så allt börjar inte på nytt, även om jag verkligen tycker att det här försvårade det hela. Men alla teorier behöver inte kastas över bord!
Med det här menar jag: låt oss försöka ta den där (jag tror bara det är en, även om jag inte är hundra) original-ulven först. Den har lämnat spår efter sig hela leken. Den har röstat som ulv och följt en lya-strategi. Vi kan hitta den!

Därefter tar vi itu med den som fått ny päls.

TILLÄGG: Många höll ju mig åt goda sidan igår. Nu kan ingen vara säker. Men läs inlägget igen. Är det inte logiskt att försöka komma åt den (som sagt jag vet inte säkert att det bara är en) som var ulv redan igår först? För där har vi ju material.
 
Alltså, jag vet inte. Så länge LLs inte givit någon mer info utgår jag ifrån att allt är som vanligt. Och hoppas på att det är det.:crazy:

Nu måste jag fokusera big time på jobbet eftersom jag har sjukt mycket att göra. Och ikväll ska jag alltså på middag här i Stockholm och har alltså inte min tåg-tid (men jag ska till Bergshamra, så kanske susar jag samma linje som @LenaH ?:D). Därför tänker jag rösta. Nu. Så är det gjort. Förhoppningsvis kan jag frigöra lite tid för vidare teoriande.

Jag skrev ovan (mitt inlägg 548) om alla spelare, varför jag - trots att jag inte är säker - trodde de kunde placeras åt det ena eller andra hållet. Jag kom fram till att kvarvarande ulv mycket troligt bör stå att finna i gruppen @fio @Mirtai och @Gabby_Ossi . Efter att ha tänkt runt det här landar jag i vad jag landade i redan i inlägget ovan. Det mest utstickande är ändå Gabby och framför allt hennes röständring till Snurris igår. Gabby skriver att hon röständrar för att hon kanske måste rädda sig själv och inte vet hur ställningarna är. Jag tror det är hitte-på. Jag tror hon röständrade för att i elfte timmen skapa ett alibi åt sig själv. Och jag tror alltså att Gabby är ulv!

Myrten röstar på Gabby_Ossi

Om det finns mer än en ulv kvar vet jag inte var nästa kan finnas, men jag spelar ofta efter principen en ulv i taget. Så också denna gång.

Jaha... Nu ser jag @bollen__ s kommentar! Inte kul och jag fattar inte hur det gått till (tolkar rollistan som Q ovan), men som sagt - en ulv i taget. Nu hoppas jag vi klipper Gabby ikväll och att jag har rätt!
Åh, Bergshamra, då är du bara en kort simtur från mig! ;)
 
Jag blir lite spooky när så många inte hunnit vara inne än och kommentera efter omvandlingen

Jag känner att jag gärna vill se lite under dagen för att se om man kan hitta något som kan skvallra om vem som kan vara omvandlad.

Sedan som @Myrten skriver, att man kan kanske hitta en originalulv från det som skett fram till uppdateringen imorse
Men sedan blir det jobbigt - för sedan kan man inte lita på något !
Inte ens att någon röstar ut en ulv idag, för vad kan vara bättre än att gömma sig så som omvandlad ?

Allmänna spekuleringar:

Om det är ängeln som är omvandlad betyder det att det inte finns någon som kan skydda mot käk längre+ att lösmynte spionen kan hålla ängeln som god av gammal vana( förutsatt att spionen fått just den raden efter första natten vem ängeln skyddar- för det är enda "säkra" tillfället som ängeln har skyddat sig själv)
I annat fall har spionen kanske inte helt klart för sig vem som är ängel och kan bli lurad till att hänga på mot den i en lynch av någon förslagen omvandlad. För om inte ängeln är den omvandlade så misstänker jag att den är prio 1 för ulvarna att försöka få ut i dagens lynch för att sedan kunna käka obehindrat Om de är ängel som är omvandlad så kommer de nog vilja få ut spionen rätt omgående antingen i lynch eller käk, för den kommer kunna ha möjligheten att se att raden ängeln skyddar... inte finns med

Om det är siarlärlingen som är omvandlad så har den ett ypperligt tillfälle att lura lösmynte spionen på flera sätt.
Troligen har lösmynte spionen hittat siarlärlingen via spionrader någon gång under leken. en sia har ju gjorts under natten och jag skulle tro att omvandlingen skedde efter nattDL( men vet inte helt säkert- har frågat LL om det , men funderingen bygger på att mitt antagande är korrekt ) så om det är siarlärlingen som är omvandlad så måste den ju hålla den den siade klart åt något håll för att inte riskera att spionen kan få den raden och bli fundersam annars. Den kan då välja att få den siade att se ut som ond fast den är god för att på så sätt få ut en god. Eller så får den den siade att bli lynchad som ond och blir sedan godförklarad så alla fortsätter att lita på henne och har då chansen att vid nästa möjliga siartillfälle att kunna få ut tex ängeln för att därefter kunna få slagläge i leken ( ffa om det faktiskt är 2 originalulvar kvar, jag tycker det är lite risky att anta att det är bara en kvar, även om det är det rimligaste)
I så fall tror jag att spionen ligger pyrt till att bli käk för att inte kunna bli misstänksam senare i leken för att det inte kommer någon spionrad om vem som är siad......

Om det är lösmynte spionen som är omvandlad så har den ju möjlighet att vara fortsatt följsam mot de som tidigare kanske connectat med denna och har chansen att luras bra på så sätt, har också chansen att kunna sprida felaktiga godförklaringar.

Om det är någon av tvillingarna som är omvandlad så tror jag att den andra tvillingen kommer lista ut det ganska snart med tanke på den kontakt de haft under leken.

Om det är en bybo som är omvandlad så kommer det bli svårare att märkas av i spioninfon men å andra sidan kanske det begränsar urvalet så man har löttare att hitta den omvandlade


MIn hjärna börjar spinna loss, för jag ser många möjligheter för den omvandlade att kunna luras......
 
eller så har det blivit en kompensation för något som nån god gjort/ skrivit som gör att de onda fått det svårare än de borde :crazy:
LL lär ju berätta efter leken för att inte påverka nu ( om det nu är så)

Så kan det ju givetvis vara men jag tycker mig inte ha läst något som stämmer in på det scenariot??
 
Så kan det ju givetvis vara men jag tycker mig inte ha läst något som stämmer in på det scenariot??
Ibland uppfattar min inte saker på samma sätt när man leker som när man är LL som vet vilka roller alla har så det är inte alltid så lätt att bedöma.
Men jag tror inte att det behöver vara så. Förklaring till varför kommer säkert efter leken.
Just nu så är det bara att jobba utefter de förutsättningar som nu råder :)
 
Med det här menar jag: låt oss försöka ta den där (jag tror bara det är en, även om jag inte är hundra) original-ulven först. Den har lämnat spår efter sig hela leken. Den har röstat som ulv och följt en lya-strategi. Vi kan hitta den!

Därefter tar vi itu med den som fått ny päls.

TILLÄGG: Många höll ju mig åt goda sidan igår. Nu kan ingen vara säker. Men läs inlägget igen. Är det inte logiskt att försöka komma åt den (som sagt jag vet inte säkert att det bara är en) som var ulv redan igår först? För där har vi ju material.

Jag hade som sagt det spåret redan igår så du behöver inte vara orolig för min det även om jag blir beskylld för att inte fatta vikten med att samla röster ;)

PS. Jo jag fattar vikten med det och hade det varit någon risk för att Snurrfian inte skulle åkt ut igår så hade jag ju givet lagt rösten där. Hon fanns ju på min lista tillsammans med Gabby_Ossi och Mirtai. Jag röstade ju sist så det hade jag ju koll på.
 
Ibland uppfattar min inte saker på samma sätt när man leker som när man är LL som vet vilka roller alla har så det är inte alltid så lätt att bedöma.
Men jag tror inte att det behöver vara så. Förklaring till varför kommer säkert efter leken.
Just nu så är det bara att jobba utefter de förutsättningar som nu råder :)

Fast jag menar det har ju funnits tillfällen där det har hintats rätt uppenbart och något sådant har jag inte läst hittills....
 
Jag blir lite spooky när så många inte hunnit vara inne än och kommentera efter omvandlingen

Jag känner att jag gärna vill se lite under dagen för att se om man kan hitta något som kan skvallra om vem som kan vara omvandlad.

Sedan som @Myrten skriver, att man kan kanske hitta en originalulv från det som skett fram till uppdateringen imorse
Men sedan blir det jobbigt - för sedan kan man inte lita på något !
Inte ens att någon röstar ut en ulv idag, för vad kan vara bättre än att gömma sig så som omvandlad ?

Allmänna spekuleringar:

Om det är ängeln som är omvandlad betyder det att det inte finns någon som kan skydda mot käk längre+ att lösmynte spionen kan hålla ängeln som god av gammal vana( förutsatt att spionen fått just den raden efter första natten vem ängeln skyddar- för det är enda "säkra" tillfället som ängeln har skyddat sig själv)
I annat fall har spionen kanske inte helt klart för sig vem som är ängel och kan bli lurad till att hänga på mot den i en lynch av någon förslagen omvandlad. För om inte ängeln är den omvandlade så misstänker jag att den är prio 1 för ulvarna att försöka få ut i dagens lynch för att sedan kunna käka obehindrat Om de är ängel som är omvandlad så kommer de nog vilja få ut spionen rätt omgående antingen i lynch eller käk, för den kommer kunna ha möjligheten att se att raden ängeln skyddar... inte finns med

Om det är siarlärlingen som är omvandlad så har den ett ypperligt tillfälle att lura lösmynte spionen på flera sätt.
Troligen har lösmynte spionen hittat siarlärlingen via spionrader någon gång under leken. en sia har ju gjorts under natten och jag skulle tro att omvandlingen skedde efter nattDL( men vet inte helt säkert- har frågat LL om det , men funderingen bygger på att mitt antagande är korrekt ) så om det är siarlärlingen som är omvandlad så måste den ju hålla den den siade klart åt något håll för att inte riskera att spionen kan få den raden och bli fundersam annars. Den kan då välja att få den siade att se ut som ond fast den är god för att på så sätt få ut en god. Eller så får den den siade att bli lynchad som ond och blir sedan godförklarad så alla fortsätter att lita på henne och har då chansen att vid nästa möjliga siartillfälle att kunna få ut tex ängeln för att därefter kunna få slagläge i leken ( ffa om det faktiskt är 2 originalulvar kvar, jag tycker det är lite risky att anta att det är bara en kvar, även om det är det rimligaste)
I så fall tror jag att spionen ligger pyrt till att bli käk för att inte kunna bli misstänksam senare i leken för att det inte kommer någon spionrad om vem som är siad......

Om det är lösmynte spionen som är omvandlad så har den ju möjlighet att vara fortsatt följsam mot de som tidigare kanske connectat med denna och har chansen att luras bra på så sätt, har också chansen att kunna sprida felaktiga godförklaringar.

Om det är någon av tvillingarna som är omvandlad så tror jag att den andra tvillingen kommer lista ut det ganska snart med tanke på den kontakt de haft under leken.

Om det är en bybo som är omvandlad så kommer det bli svårare att märkas av i spioninfon men å andra sidan kanske det begränsar urvalet så man har löttare att hitta den omvandlade


MIn hjärna börjar spinna loss, för jag ser många möjligheter för den omvandlade att kunna luras......

Jag kan tänka mig att ulvarna försökte käka antingen ängeln som skyddade sig själv eller den som var skyddad och den sista ulven blev siad, därefter har en omvandling skett. Jag tror inte någon som blev siad god i natt har omvandlats iallafall. Inte vad jag kan utläsa hittills. Jag tror oxå det är en bybo som blivit omvandlad eller lösmynte spionen.
 
@quarter4ever - det finns jättemånga scenario och många sätt för den omvandlade att luras. Och visst kan det vara två originalulvar kvar. Men i så fall var det 8 - 5 från början och då skulle leken ha kunnat ta slut efter två dagar om onda tuggat på. Det är ju inte helt ovanligt att goda ryker i lynch första 2 - 3 DL och att käket lyckas. Så även om jag inte vill utesluta att det kan ha varit 5 - 8 från början så tror jag inte det.

Jag är en extrem en-ulv-i-taget-spelare. Spelar alltid efter den principen istället för att lägga pussel, även om jag naturligtvis väger in vilka roller andra spelare kan ha för att hitta den där ulven. Så jag känner inte att jag behöver stressa nu över att en omvandling skett. Om jag lever får jag ta det problemet när det är dags att hitta den omvandlade. Jag resonerar som så att vi ska ha ut en ulv i kväll och det kan vi lättast få baserat på allt som skett i leken tidigare. Hugger vi en (original)ulv ikväll är det i sig väl inget som kan försvåra för oss att hitta den omvandlade? Oavsett antalet ulvar kvar (2 eller 3) finns 6 eller 7 goda kvar (visst räknar jag rätt?). Det är inte dåliga odds, även om leken lite börjar om nu. Men det som hände fram till omvandlingen hände. Och det som skrevs då skrevs då och kan fortfarande användas.

Om hur den omvandlade röstar: visst kan den vara med och driva ut en originalulv. Men om så blir fallet har den omvandlade max en kollega kvar (och som sagt - jag tycker inte det verkar troligt, då gick onda in med en rejäl fördel). Säg (hypotetiskt) att vi nu har tre ulvar och de alibiröstar ut en originalulv. Då står det 6 - 2. För att vinna måste de två ulvarna få bort 5 goda utan att bli upptäckta. Det blir en lång resa! Och även om någon tongivande god spelare blivit omvandlad har goda spelat bra som helhet. Att vi fällt tre ulvar på raken i lynch är ett lagspel.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 264
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp