Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Ja det är ju en vettig tanke
Du har ju lekt länge - har du varit med om att en tvilling blivit omvandlad ?
Och om det harv hänt får den fortsätta ha kontakt med sin andra tvilling efter det ?
Tänkte att det skulle ju bli plättlätt om den inte fick det för då fattar ju den andra direkt om tvillingen är att lita på fortfarande elller om den är borta i pratet bakom kulisserna så fatter den ju också
( och är väl kanske en av anledningarna till att tvillingar kanske inte blir omvandlade ?) Men som sagt jag har aldrig lekt ( eller läst vad jag kan minnas ) någon lek där en tvilling blivit omvandlad
Det närmaste jag kan komma ihåg i den vägen är när @Hedinn blev förrädare i lyan och käkade två av sina lyakompisar ( tror det var en myrten-lek rentutav?) men det är ju inte riktigt samma sak, men lite liknande ändå på sitt sätt?
Har aldrig varit med om det, vad jag kan komma ihåg.
Logiskt sett, om det skett, så borde inte kontakten brytas utan den omvandlade tvillingen blir en slags förrädare antar jag (om jag som LL omvandlat en tvilling hade det blivit så).
Som jag sa beror det ju på hur LL har gjort om de lottat, mellan vilka de lottat osv. Vi får nog reda på det vad det lider...
 
DL 1 21:00
19:05 hemlig röstar på LenaH
20:31 Habina röstar på Hemlig
20:41 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:48 cirkus röstar på Habina
20:49 quarter4ever röstar på Habina
20:49 Derring-Do röstar på cirkus
20:53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20:53 Blacksmtifharm röstar på Habina
20:57 Theodor röstar på Habina
20:57 fio röstar på Habina
20:57 Mirtai röstar på Quarter4ever
20:59 Myrten röstar på Habina

DL 2 21:00
17:42 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
19:17 Mirtai röstar på Theodor
20:05 Myrten röstar på cirkus
20:38 quarter4ever röstar på cirkus
20:46 Snurrfian röstar på fio
20:53 fio röstar på Mirtai
20:54 cirkus röstar på quarter4ever
20:55 hemlig röstar på cirkus
20:57 Derring-Do röstar på cirkus
20:59 Theodor röstar på hemlig
20:59 Gabby_Ossi röstar på cirkus

DL 3 21:00

(17:13 Gabby_Ossi röstar på Mirtai)
18:43 Myrten röstar på Snurrfian
19:34 hemlig röstar på Theodor
20:23 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:45 Derring-Do röstar på Snurrfian
20:45 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
20:46 Theodor röstar på Snurrfian
20:54 Snurrfian röstar på Gabby_Ossi
20:57 quarter4ever röstar på Snurrfian
20:57 fio röstar på Gabby_Ossi
20:59 Gabby_Ossi ändrar röst till Snurrfian

Målade listan. Så såg jag Snurris röst på G_O igår och började fundera lite. Men - det var de två som var uppe till lynch så varför inte ge varandra alibi? Vem skulle hon annars ha röstat på? Nä. Jag tror fortfarande på G_O som original-ulv.
 
Med det sagt så tänker jag rösta redan idag, min mamma kommer på besök så måste fixa hemma innan hon dyker upp ;)

Jag misstänkte och röstade på G_O redan igår. Efter dl var jag iofs beredd att släppa mina misstankar mot henne baserat på att snurrfian röstade där. Men, som @Blacksmithfarm uttryckte det, vem skulle hon annars ha röstat på?

Mirtai röstar på G_O

Eftersom jag tycker hennes röster talar till hennes nackdel genom hela leken.
 
Okej, nu har jag också hunnit läsa leken, så här kommer lite diverse reflektioner:

Spionen borde kunna få en bra idé kanske ifall någo spioninforad kommer bort om en person som har förmågor har blivit omvandlad ?
Eller, hm ... nä den får ju bara två lottade rader:banghead::banghead::banghead: och inte full info, så det kan den ju omöjligt veta ...:crazy:
Eftersom både häxan och borgmästaren är döda så finns det väl bara käkat, skyddat och siat kvar som möjlig spioninfo (eller har jag missat nåt?)? Isåfall så borde ju spionen får full info de nätter siarlärlingen inte får sia (kommande natt tex?) och kunna märka om skyddet saknas?

och så en sak som talar för Myrtens godhet - om Gabby är ond, varför skulle en ond Myrten lägga en tidig röst där? Gabby har varit på tapeten. Så då tror jag att en ond Myrten röstat på någon annan, och kanske inte lika tidigt? Jag får en ärlig känsla av hennes inlägg, men visst finns risken att hon luras.
Om Gabby är ond är det väl ett utmärkt alibi-tillfälle för en omvandlad Myrten som vill att goda ska fortsätta lita på och följa henne? Fast jag hoppas att Myrten är fortsatt god.

Sen vore det väl lite riskabelt för Myrten att gå ut med en sådan röst mot en god Gabby, varesig Myrten är ond eller god, så rösten i sig litar jag mer på än personen som la den. ;)

För övrigt tycker jag Q fortsätter vrida och vända på saker precis likadant som tidigare i leken, så jag kanske vågar hålla henne liiite åt det goda hållet fortfarande, men jag litar egentligen inte på någon efter natten. :cautious:

fio förstår jag inte riktigt mig på hennes resonemang om att ingen siats som god, och jag vet inte vad det säger om henne.
mirtai hade inte mycket att bidra med idag heller.

Sen ska jag iväg ikväll, så jag ska snart rösta eftersom jag inte vet när jag kommer se en dator nästa gång. Hoppas kunna titta in innan DL men lovar inget.
 
Jag kan oxå lika gärna rösta nu.

Fio röstar på Gabby_Ossi

Då jag idag liksom igår tror hon alibiröstat leken igenom, dessutom förstärks mina misstankar ytterligare efter Myrtens inlägg då jag tror att Myrten bör ha en god roll.
 
Jag kan inte göra en rastlösa då jag är på mobilen...Hade inte lust att läsa allt i blått ;)
 
Eftersom både häxan och borgmästaren är döda så finns det väl bara käkat, skyddat och siat kvar som möjlig spioninfo (eller har jag missat nåt?)? Isåfall så borde ju spionen får full info de nätter siarlärlingen inte får sia (kommande natt tex?) och kunna märka om skyddet saknas?
Ja det är sant och mycket bra reflekterat !:up:
Då borde ju spionlärlingen ha lite koll om någon rad inte finns iaf varannan natt :)
( om det nu inte är spionlärlingen som är omvandlad.... )
 
Om Gabby är ond är det väl ett utmärkt alibi-tillfälle för en omvandlad Myrten som vill att goda ska fortsätta lita på och följa henne? Fast jag hoppas att Myrten är fortsatt god.
Tja, för att jag tror att hon i såfall blir kvar som ensam ond efter att Gabby åkt - och säga vad man vill om att vi litar på henne eller ej - det skulle vara en väldig uppförsbacke för henne att få ut alla andra för att kunna vinna...
 
Jag röstar också nu. Har misstänkt Gabby genom hela leken pga hennes röststatistik och inte jätteanalyserande teoriande. Misstankarna stärks väldigt av Myrtens röst. Visst, hon kan vara omvandlad men det verkar inte så strategiskt att rösta på G_O då. Skulle G_O nu ändå vara god så vet vi var vi ska vända blickarna i nästa DL

Theodor röstar på Gabby_Ossi
 
DL 4
09:12 Myrten röstar på Gabby_Ossi
14:23 Blacksmitfarm röstar på Gabby_Ossi
15:19 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
16:35 fio röstar på Gabby_Ossi
16:47 Theodor röstar på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi 5
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 263
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp