Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Tja, för att jag tror att hon i såfall blir kvar som ensam ond efter att Gabby åkt - och säga vad man vill om att vi litar på henne eller ej - det skulle vara en väldig uppförsbacke för henne att få ut alla andra för att kunna vinna...
Fast mycket tyder väl på att Gabby skulle åka även om inte Myrten röstat så, och då skulle uppförsbacken vara den samma fast utan alibi. Alternativt att Myrten (om hon nu är ond) tidigt gått in för att styra röstningen mot någon god, men det vore väl självmord?
 
Tja, för att jag tror att hon i såfall blir kvar som ensam ond efter att Gabby åkt - och säga vad man vill om att vi litar på henne eller ej - det skulle vara en väldig uppförsbacke för henne att få ut alla andra för att kunna vinna...
Sista rycket före helgen. En av två måsten idag klar! Nu är det bara en lite mindre grej som ska avslutas.

Jag räknade just ut att om Gabby åker och visar sig vara ond (vilket jag tror - bl a hennes röständring igår och Snurris röst på henne pekar på det) så behövs det att onda tar sig minst till DL7 för att vinna. Även om de är två kvar efter ikväll, de får ut en ond varje lynch och käket lyckas varje gång.

Jag kan ha räknat fel (någon får gärna räkna om). Och man kan inte lita på någon efter omvandling. Men onda måste väl ändå ha en tuff match framför sig?
 
Sista rycket före helgen. En av två måsten idag klar! Nu är det bara en lite mindre grej som ska avslutas.

Jag räknade just ut att om Gabby åker och visar sig vara ond (vilket jag tror - bl a hennes röständring igår och Snurris röst på henne pekar på det) så behövs det att onda tar sig minst till DL7 för att vinna. Även om de är två kvar efter ikväll, de får ut en ond varje lynch och käket lyckas varje gång.

Jag kan ha räknat fel (någon får gärna räkna om). Och man kan inte lita på någon efter omvandling. Men onda måste väl ändå ha en tuff match framför sig?
Ja, har inte dubbelkollat din uträkning, men tufft för den/de onda. Tror du menar att de behöver få ut enbart goda?;)
 
Nu måste jag rösta för att vara säker att hinna:
Jag tycker att Gabbys teoriinlägg (de få som finns) kännetecknas av att hon snarare refererar vad som hänt i leken än gör egna tolkningar av vad det kan innebära. Det tolkar jag som att hon mest vill glida med och slippa ta ställning, vilket knappast gynnar den goda sidan. Dessutom tycker jag att oavsett om Myrten är omvandlad eller ej så tyder hennes röst på Gabby på att Gabby är ond (enligt resonemang i tidigare inlägg).
Derring-Do röstar på Gabby_Ossi
 
DL 4
09:12 Myrten röstar på Gabby_Ossi
14:23 Blacksmitfarm röstar på Gabby_Ossi
15:19 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
16:35 fio röstar på Gabby_Ossi
16:47 Theodor röstar på Gabby_Ossi
16:59 Derring-Do röstar på Gabby_Ossi
 
Ja, har inte dubbelkollat din uträkning, men tufft för den/de onda. Tror du menar att de behöver få ut enbart goda?;)
KLAR FÖR VECKAN!

Ja, om Gabby ryker och visar sig vara ond får jag det till att onda behöver typ två dygn till för att vinna även de var fem från början (vilket jag som sagt är tveksam till men inte utesluter), bara goda ryker i lyncherna och käket lyckas hela tiden.
 
Jag tror (tyvärr) att denna lynchen inte kommer att ge något (om det nu inte råkar visa sig att Gabby_Ossi är god försås !)
jag kan väl lika gärna rösta jag med tidigt idag, så kan jag ägna mig åt att fundera över vem som blivit omvandlad sedan

fio har jag inga större ondvibbar av fram till omvandlingen skedde, har känts som hon tänkt själv och röstat efter eget huvud. Efter omvandlingen kom har hon haft lite korta inlägg . jag noterade det där med att en god skulle kunnat bli siad inatt- jag undrade och hon förklarade. Men noterat är det likväl, sedan om det betyder något är inte säkert Tills vidare neutral

BSF Varit inne och resonerat lite allmänt , får ingen konstig känsla av henne iaf så här långt, kanske något avvaktande , men det kan ju lika gärna bero på att hon vill se vart G_O hör hemma innan teorierna kommer Först att följa Myrten och inget konstigt i det så sett. Men iom läget med en omvandlad i leken kan jag inte hålla henne mer än neutral för stunden.

Mirtai har jag haft starka misstankar emot ett tag, men kan vara färgad av att hon varit misstänksam mot mig kanske ? Och som jag skrev igår att både Snurrfian och MIrtai borde inte vara goda, och om någon av dem är det så är det möjligen Mirtai av de två. Det var dock igår. Läget har ju förändrats som sagt
Kommer in och följer rösten på G_O vilket inte säger något alls egentligen .Neutral även hon så länge

Myrten en av de jag efter dag 1 haft som en av mina säkraste goda . Vill tro att hon är kvar på de godas sida i leken, jag tror det kommer visa sig hur det ligger till med det , så för stunden även hon neutral

Theodor tycker jag har spelat mycket bra för att vara en första lek har inte riktigt förstått hemligs tankar om henne, mer än att jovisst är det enklare att "veta" något som ny om man är i lyan. Men själva uttryckssättet ( hur man skriver ) är ju fortfarande så som man är som person, oavsett man är god eller ond Men samma gäller ju även henne - vad jag tyckte mig ha räknat ut igår behöver ju inte stämma idag.

hemlig Har en tanke om varför hon misstänkt Theodor i leken och det är för att när man är ny och spelar sina första lekar så blir man väldigt övertygad om att de som misstänker en borde vara onda , kommer mycket väl ihåg känslan ! Hemlig har gjort lite konstigheter leken igenom, men många av dem tycker jag kan tillskrivas nybörjarkontot sas. Idag gäller förstås samma sak för henne som för de andra- man kan inget veta längre. Det är ett nytt blankt blad- men fortfarande är det bara en rad ( roll) som ändrats .
Har ännu inte varit inne och kommenterat idag

Derring_Do har jag över huvud taget inte haft några funderingar kring i leken. På det sätt hon hittills resonerat , röstat , och redovisat sina tankar så kan jag inte annat än sätta henne som god fram till omvandlingen. Idag kan man ju visserligen inte veta . Men har iaf inte hittat någon förändring i hur hon skrivit och redovisat sina tankar. Så vill tro att hon fortfarande är god. Men iom läget får även hon stå som neutral

Gabby_Ossi känns ju onekligen som en stark ulvkandidat idag, Skulle hon inte vara ulv ja då är det ju rätt säkert vart den omvandlade finns som jag ser det . Det blir lite mer svårbedömt om hon är ulv, då kan man tänka många varv till på hur/vad/ varför/möjligen
Men en sak i taget- det är här min röst kommer landa idag !

Summa summarum: det är omöjligt att hålla någon som något annat än neutral just nu- det är lite som att starta om igen på DL1, det svåra är att kunna bortse från det man hittills trott och tänkt
Jag hoppas på att kommentarer etc under kväll och efter lynch kan ge något
Extra prekärt att det inte är möjligt att sia någon inatt, det kunde ju om inte en ond hittades iaf varit bra om siarlärlingen kunde ha en god att lita till
Den enda som kan ha lite info som jag ser det är spionen ,efter inatt. den bör ju som @Derring-Do så bra kommit fram till kunna se inatt om en rad försvinner från infon och därmed kunna fatta om en sådan roll blivit omvandlad / inte omvandlad


quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
Det är rösten på BSF i DL1 som sticker ut för mig, och en sista röst på cirkus i DL2- kan ha varit för att invänta chans att styra lynchen från cirkus om den möjligheten uppstod -men även som många andra skrivit , misstänkt röständring till snurrfian, och att snurrfian kan ha försökt att alibiröstat på henne
Sedan har det varit lite blekt med teorier och uppfattningar om folk ( OBS handlar inte heller nu om aktivitet!) det handlar om det som faktiskt skrivs
 
DL 4 kl 21.00
09:12 Myrten röstar på Gabby_Ossi
14:23 Blacksmitfarm röstar på Gabby_Ossi
15:19 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
16:35 fio röstar på Gabby_Ossi
16:47 Theodor röstar på Gabby_Ossi
16:59 Derring-Do röstar på Gabby_Ossi
17.36 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi


Gabby_Ossi 7

bara @hemlig och @Gabby_Ossi kvar att rösta.....
 
@quarter4ever kan di citera frågorna åt mig, @Dentaku är tyvärr upptagen fram till DL och jag har bara mobilen :p
Tror detta var alla:angel:

Men det troligaste är väl att en bybo kan ha blivit omvandlad kanske ? Med tanke på att andra roller har mer info om varandra :idea:
@bollen__ ( för nu var du vaken hoppas jag ?):p )

Har ni lottat bland alla goda för att få fram vem som ska bli omvandlad?
Eller tänker ni vara typiska onda LLs och inte avslöja sådana detaljer.

När skedde omvandlingen? redan under natten eller rentav igår efter DL? :idea:
Eller i samband med uppdateringen?

Funderar lite till

en omvandling har skett, en god har blivit ond, men vi vet ju inte om den omvandlade kommit in i lyan, eller är utanför tex?

@bollen__ @Dentaku
Har det tillkommit någon roll utöver de som stå i lekstarten? ( tex ond utanför lyan, ledarvarg etc )
eller har den omvandlade hamnat i lyan?
Har den omvandlade några förmågor?

Vore bra att få veta.....
 
Nu har jag lyckats komma hit, dock trött som attan så ev ännu snurrigare än vanligt ;)
Har läst ikapp sen DL imorse och inte blivit så mycket klokare. Spelar ingen roll om jag sover eller ej, lika förvirrad ändå dagen efter :p

Jag väljer att följa majoriteten och hemligt röstar på Gabby_Ossi med motiveringen att hennes röst igår, som ändrades bokstavligt talat i sista minuten, var ett försök att försöka se god ut själv.
 
DL 4 kl 21.00
09:12 Myrten röstar på Gabby_Ossi
14:23 Blacksmitfarm röstar på Gabby_Ossi
15:19 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
16:35 fio röstar på Gabby_Ossi
16:47 Theodor röstar på Gabby_Ossi
16:59 Derring-Do röstar på Gabby_Ossi
17.36 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
18:03 hemlig röstar på Gabby_Ossi


Gabby_Ossi 8
 
Hade inte lust att läsa allt i blått ;)
Prata med @Blacksmithfarm om det... :angel:

137479.jpg
 
Gabby_Ossi röstar på Mirtai

Det verkar ju inte som att jag kan göra så mycket för att vända opinionen, men jag hoppas att ni klarar ut det här utan mig!

Det har ju inte kommit fram så mycket nytt idag så jag går på samma teori som igår. Mirtai och Snurrfian satt i lyan ihop och gjorde ett försök att få q misstänkt och hoppades att ingen skulle tro att de skulle gå efter samma och på så sätt luras.
 
DL 4 kl 21.00
09:12 Myrten röstar på Gabby_Ossi
14:23 Blacksmitfarm röstar på Gabby_Ossi
15:19 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
16:35 fio röstar på Gabby_Ossi
16:47 Theodor röstar på Gabby_Ossi
16:59 Derring-Do röstar på Gabby_Ossi
17.36 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
18:03 hemlig röstar på Gabby_Ossi
20.24 Gabby_Ossi röstar på Mirtai


Gabby_Ossi 8
Mirtai 1
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 263
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp