Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Prata med @Blacksmithfarm om det... :angel:

137479.jpg

Då blir det ju bara ännu mer blått:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:
 
Vargen smög sig närmare den patetiska varelsen som kommit en bit bort från de andra. Ett perfekt läge att slå till! Krypet vände sig fundersamt mot sitt sällskap och vargen tog ett språng – rakt in i en iskall mur av smärta. Hans drottnings röst ekade i hans huvud men orden var på ett språk han inte förstod.


Vargen föll till marken sprattlande, med rullande ögon och blod rinnande ur mun och nos. I sina dödsvåndor såg han trott varit en fiende komma fram och böja sig över honom med ett kyligt leende.


-Drottning Jadis hälsar att hon inte behöver dina tjänster längre.


Den omvandlade vände sig om för att se så att ingen uppmärksammat vad som hänt och återvände sedan till sitt sällskap och betedde sig som om inget hade hänt. Alla måste fortsätta tro att allt var precis som förut.


Maugrim-maugrim-36561743-1000-1000.jpg


Gabby_Ossi var ulv
 
Finns det en eller två ulvar kvar tro?
ja du om man de visste
Men de flesta verkar vara inne på att det bara är en kvar.
Och rent balansmässigt känns det som det troligaste.
det kommer om inte annat att märkas om vi kniper en ulv till, dvs om leken fortsätter eller om den tar slut
 
Tjoho! Vi är bäst! Och jag har druckit vin:p!

Jag vet inte riktigt hur vi ska hitta den omvandlade som jag tror är ensam kvar. Men om det blir en morgondag så ska jag engagera mig i det då.
 
Väldigt nöjd att jag faktiskt hittade henne redan igår. Har ju varit sämst på att rösta ut ulvar i den här leken annars O_o
 
Jag kommer tyvärr inte vara så aktiv imorgon då jag ska vara med kåren på en scoutgård utan wi-fi... Hoppas det finns mobilnätstäckning så jag kan komma in till röstningen i alla fall :)
 
Dagens röstning blev ju som jag befarade en strömröstning på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi själv röstar på Mirtai
Är det för att ge alibi åt henne?
Eller är det för att kasta misstankar ditåt?

Sedan är det ju frågan om inte den omvandlade ( som vi nu vet hamnade i lyan) fattade att Gabby_Ossi låg pyrt till? Så det är ju inte omöjligt att någon som var snabbast att följa Myrtens röst kan vara omvandlad

Sedan kan ju å andra sidan precis vem som helst vara den omvandlade i startfältet:banghead:

edit: eller ja finns det ytterligare en originalulv så är ju inte den omvandlad ,men ja ni fattar.....
 
Dagens röstning blev ju som jag befarade en strömröstning på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi själv röstar på Mirtai
Är det för att ge alibi åt henne?
Eller är det för att kasta misstankar ditåt?

Sedan är det ju frågan om inte den omvandlade ( som vi nu vet hamnade i lyan) fattade att Gabby_Ossi låg pyrt till? Så det är ju inte omöjligt att någon som var snabbast att följa Myrtens röst kan vara omvandlad

Sedan kan ju å andra sidan precis vem som helst vara den omvandlade i startfältet:banghead:

edit: eller ja finns det ytterligare en originalulv så är ju inte den omvandlad ,men ja ni fattar.....

Jag tror det är svårt att utläsa något alls av den här röstningen faktiskt, jag tror att den omvandlade (om det nu bara är den kvar) har smugit med till 100% och kan vara vem som helst av deltagarna. Imorgon måste väl dock personen i fråga börja teoria lite mer på egen linje, det blir svårt att gömma sig då. Problemet med det är väl att det blir lite som DL1 igen, man vet ju liksom inte alls vem man kan lita på.

Nåja, om vi råkar lyncha en god imorgon så är ju chanserna ändå bra för goda och man kanske kan läsa ut något av lynchen imorgon hur den än går...
 
Visst kan det bli tufft. Men låt oss nu fira att vi fått ut fyra ulvar på raken till priset av en enda god! Har det någonsin hänt?

:bump:
Har hunnit in och läst ikapp, och eftersom jag inte har en aning om var jag ska börja nysta (eller jo, jag tror att någon av dem som röstade på Gabby_Ossi var en ulv som alibiröstade :idea:) så satsar jag väl också på att fira ikväll, så kommer jag tillbaka imorgon eftermiddag (är upptagen på förmiddagen) och kollar om jag överlevt natten så jag behöver börja tänka igen.
 
Ok nu är nog alla orginalulvar borta tror jag och enbart en god som blivit omvandladkvar. Dagens röstning kan man inte utläsa något av, inte heller dagens teoriande då den omvandlade bara har kört på i gamla spår (dvs som om den vore god).

Gabbys röst på Mirtai kan man nog inte tolka som något överhuvudtaget. Gabby röstade ju på Mirtai även igår vilket kan vara lurigt om nu Mirtai skulle vara den omvandlade då blir det ju ett perfekt alibi. Å andra sidan hade kanske inte gabby vågat lägga sin röst där om Mirtai varit den omvandlade..

Blir intressant i morgon att se om det kommer fattas någon spionrad . Hoppas man överlever natten för nu blir det ju riktigt spännande när allt man trodde hittills om folk har blivit omkullkastat. Jag jobbar ju nu så jag kommer tyvärr ligga och sova under natt DL och en bit inpå eftermiddagen.
 
I väntan på NattDL så passar jag på att posta lite, dels för att om jag blir käk så är det sista chansen
Dels för att om jag överlever så flaggar jag för dålig aktivitet idag
Jag kommer vara upptagen från 15 -tiden och framåt- ja egentligen hela kvällen - det är årsmöte i westernklubben idag med efterföljande klubbfest. Eftersom jag är engagerad i klubben, har suttit i valberedningen- så är jag ju där
Så ingen nu får för sig att jag är misstänkt för att jag mest troligt inte kan vara så aktiv under em
Blir jag käk så spelar det ju ingen roll, då är jag ju död.....

Det är inte så mycket egentligen att fundera mera över än jag gjorde igår, röstningen gav inte så mycket, Gabby_Ossis röst på MIrtai kan man tolka lite olika förstås, men ser hellre på vad Mirtai själv skriver idag innan jag ger det mer tanke än jag hittills gjort
klipper in det jag skrev igår- dessa tankar sammanfattar rätt bra vart jag är i tankarna just nu så finns det på pränt på ett och samma ställe:
:nailbiting::idea:

Så då är det bara att se alla med nya ögon då mot det man greppat innan
from nu blir det att liksom sudda bort det man visste innan och börja skriva om pappret igen....
Men man får ju ha det med sig i paranoian som kommer att slå till att det är bara EN person som bytt sida, inte flera... Frågan är ju bara vem det är
Spionen borde kunna få en bra idé kanske ifall någo spioninforad kommer bort om en person som har förmågor har blivit omvandlad ?
Eller, hm ... nä den får ju bara två lottade rader:banghead::banghead::banghead: och inte full info, så det kan den ju omöjligt veta ...:crazy:
För att inte tala om att spionen skälv kan ha blivit omvandlad - i så fall så sitter lyan på massa info nu om många i leken om de inte riktigt fått rätt på pusslet innan

Men det troligaste är väl att en bybo kan ha blivit omvandlad kanske ? Med tanke på att andra roller har mer info om varandra :idea:

Jag blir lite spooky när så många inte hunnit vara inne än och kommentera efter omvandlingen

Jag känner att jag gärna vill se lite under dagen för att se om man kan hitta något som kan skvallra om vem som kan vara omvandlad.

Sedan som @Myrten skriver, att man kan kanske hitta en originalulv från det som skett fram till uppdateringen imorse
Men sedan blir det jobbigt - för sedan kan man inte lita på något !
Inte ens att någon röstar ut en ulv idag, för vad kan vara bättre än att gömma sig så som omvandlad ?

Allmänna spekuleringar:

Om det är ängeln som är omvandlad betyder det att det inte finns någon som kan skydda mot käk längre+ att lösmynte spionen kan hålla ängeln som god av gammal vana( förutsatt att spionen fått just den raden efter första natten vem ängeln skyddar- för det är enda "säkra" tillfället som ängeln har skyddat sig själv)
I annat fall har spionen kanske inte helt klart för sig vem som är ängel och kan bli lurad till att hänga på mot den i en lynch av någon förslagen omvandlad. För om inte ängeln är den omvandlade så misstänker jag att den är prio 1 för ulvarna att försöka få ut i dagens lynch för att sedan kunna käka obehindrat Om de är ängel som är omvandlad så kommer de nog vilja få ut spionen rätt omgående antingen i lynch eller käk, för den kommer kunna ha möjligheten att se att raden ängeln skyddar... inte finns med

Om det är siarlärlingen som är omvandlad så har den ett ypperligt tillfälle att lura lösmynte spionen på flera sätt.
Troligen har lösmynte spionen hittat siarlärlingen via spionrader någon gång under leken. en sia har ju gjorts under natten och jag skulle tro att omvandlingen skedde efter nattDL( men vet inte helt säkert- har frågat LL om det , men funderingen bygger på att mitt antagande är korrekt ) så om det är siarlärlingen som är omvandlad så måste den ju hålla den den siade klart åt något håll för att inte riskera att spionen kan få den raden och bli fundersam annars. Den kan då välja att få den siade att se ut som ond fast den är god för att på så sätt få ut en god. Eller så får den den siade att bli lynchad som ond och blir sedan godförklarad så alla fortsätter att lita på henne och har då chansen att vid nästa möjliga siartillfälle att kunna få ut tex ängeln för att därefter kunna få slagläge i leken ( ffa om det faktiskt är 2 originalulvar kvar, jag tycker det är lite risky att anta att det är bara en kvar, även om det är det rimligaste)
I så fall tror jag att spionen ligger pyrt till att bli käk för att inte kunna bli misstänksam senare i leken för att det inte kommer någon spionrad om vem som är siad......

Om det är lösmynte spionen som är omvandlad så har den ju möjlighet att vara fortsatt följsam mot de som tidigare kanske connectat med denna och har chansen att luras bra på så sätt, har också chansen att kunna sprida felaktiga godförklaringar.

Om det är någon av tvillingarna som är omvandlad så tror jag att den andra tvillingen kommer lista ut det ganska snart med tanke på den kontakt de haft under leken.

Om det är en bybo som är omvandlad så kommer det bli svårare att märkas av i spioninfon men å andra sidan kanske det begränsar urvalet så man har löttare att hitta den omvandlade


MIn hjärna börjar spinna loss, för jag ser många möjligheter för den omvandlade att kunna luras......

fio har jag inga större ondvibbar av fram till omvandlingen skedde, har känts som hon tänkt själv och röstat efter eget huvud. Efter omvandlingen kom har hon haft lite korta inlägg . jag noterade det där med att en god skulle kunnat bli siad inatt- jag undrade och hon förklarade. Men noterat är det likväl, sedan om det betyder något är inte säkert Tills vidare neutral

BSF Varit inne och resonerat lite allmänt , får ingen konstig känsla av henne iaf så här långt, kanske något avvaktande , men det kan ju lika gärna bero på att hon vill se vart G_O hör hemma innan teorierna kommer Först att följa Myrten och inget konstigt i det så sett. Men iom läget med en omvandlad i leken kan jag inte hålla henne mer än neutral för stunden.

Mirtai har jag haft starka misstankar emot ett tag, men kan vara färgad av att hon varit misstänksam mot mig kanske ? Och som jag skrev igår att både Snurrfian och MIrtai borde inte vara goda, och om någon av dem är det så är det möjligen Mirtai av de två. Det var dock igår. Läget har ju förändrats som sagt
Kommer in och följer rösten på G_O vilket inte säger något alls egentligen .Neutral även hon så länge

Myrten en av de jag efter dag 1 haft som en av mina säkraste goda . Vill tro att hon är kvar på de godas sida i leken, jag tror det kommer visa sig hur det ligger till med det , så för stunden även hon neutral

Theodor tycker jag har spelat mycket bra för att vara en första lek har inte riktigt förstått hemligs tankar om henne, mer än att jovisst är det enklare att "veta" något som ny om man är i lyan. Men själva uttryckssättet ( hur man skriver ) är ju fortfarande så som man är som person, oavsett man är god eller ond Men samma gäller ju även henne - vad jag tyckte mig ha räknat ut igår behöver ju inte stämma idag.

hemlig Har en tanke om varför hon misstänkt Theodor i leken och det är för att när man är ny och spelar sina första lekar så blir man väldigt övertygad om att de som misstänker en borde vara onda , kommer mycket väl ihåg känslan ! Hemlig har gjort lite konstigheter leken igenom, men många av dem tycker jag kan tillskrivas nybörjarkontot sas. Idag gäller förstås samma sak för henne som för de andra- man kan inget veta längre. Det är ett nytt blankt blad- men fortfarande är det bara en rad ( roll) som ändrats .
Har ännu inte varit inne och kommenterat idag

Derring_Do har jag över huvud taget inte haft några funderingar kring i leken. På det sätt hon hittills resonerat , röstat , och redovisat sina tankar så kan jag inte annat än sätta henne som god fram till omvandlingen. Idag kan man ju visserligen inte veta . Men har iaf inte hittat någon förändring i hur hon skrivit och redovisat sina tankar. Så vill tro att hon fortfarande är god. Men iom läget får även hon stå som neutral

Gabby_Ossi känns ju onekligen som en stark ulvkandidat idag, Skulle hon inte vara ulv ja då är det ju rätt säkert vart den omvandlade finns som jag ser det . Det blir lite mer svårbedömt om hon är ulv, då kan man tänka många varv till på hur/vad/ varför/möjligen
Men en sak i taget- det är här min röst kommer landa idag !

Summa summarum: det är omöjligt att hålla någon som något annat än neutral just nu- det är lite som att starta om igen på DL1, det svåra är att kunna bortse från det man hittills trott och tänkt
Jag hoppas på att kommentarer etc under kväll och efter lynch kan ge något
Extra prekärt att det inte är möjligt att sia någon inatt, det kunde ju om inte en ond hittades iaf varit bra om siarlärlingen kunde ha en god att lita till
Den enda som kan ha lite info som jag ser det är spionen ,efter inatt. den bör ju som @Derring-Do så bra kommit fram till kunna se inatt om en rad försvinner från infon och därmed kunna fatta om en sådan roll blivit omvandlad / inte omvandlad

Dagens röstning blev ju som jag befarade en strömröstning på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi själv röstar på Mirtai
Är det för att ge alibi åt henne?
Eller är det för att kasta misstankar ditåt?

Sedan är det ju frågan om inte den omvandlade ( som vi nu vet hamnade i lyan) fattade att Gabby_Ossi låg pyrt till? Så det är ju inte omöjligt att någon som var snabbast att följa Myrtens röst kan vara omvandlad

Sedan kan ju å andra sidan precis vem som helst vara den omvandlade i startfältet:banghead:

edit: eller ja finns det ytterligare en originalulv så är ju inte den omvandlad ,men ja ni fattar.....
 
Mernus, sändebudet från de fauner som samlats för att kämpa mot Vita Häxan, kom till barnen och bävrarna när solen redan stod lågt på himlen. Han hade skickats för att få veta deras planer, inte minst var och när trupperna skulle samlas. Det var inget möte som krävde mycket tid men Mernus önskade ändå att han kommit tidigare. Det var mycket intressant att prata med de främmande människobarnen, att diskutera krigsstrategier och att prata om det gamla Narnia och profetian. Därför blev han glad när han fick sällskap och kunde fortsätta prata åtminstone en liten bit på vägen när han var tvungen att bryta upp. Mernus tog dock inte illa upp över att hans nya kamrat var tvungen att vända tillbaka så fort. Han vände sig om för att buga och ta farväl och innan han hann inse vad som hände hade han fått en kniv inkörd mellan revbenen. Luften gick ur honom och han sjönk ner på knä. Hans förvånade och bedjande blick sökte förgäves efter den andras när ett dödande knivhugg utdelades mot hans hals.

latest


Theodor var bybo
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 263
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp