Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Mernus, sändebudet från de fauner som samlats för att kämpa mot Vita Häxan, kom till barnen och bävrarna när solen redan stod lågt på himlen. Han hade skickats för att få veta deras planer, inte minst var och när trupperna skulle samlas. Det var inget möte som krävde mycket tid men Mernus önskade ändå att han kommit tidigare. Det var mycket intressant att prata med de främmande människobarnen, att diskutera krigsstrategier och att prata om det gamla Narnia och profetian. Därför blev han glad när han fick sällskap och kunde fortsätta prata åtminstone en liten bit på vägen när han var tvungen att bryta upp. Mernus tog dock inte illa upp över att hans nya kamrat var tvungen att vända tillbaka så fort. Han vände sig om för att buga och ta farväl och innan han hann inse vad som hände hade han fått en kniv inkörd mellan revbenen. Luften gick ur honom och han sjönk ner på knä. Hans förvånade och bedjande blick sökte förgäves efter den andras när ett dödande knivhugg utdelades mot hans hals.

latest


Theodor var bybo

rip Theodor !
Undrar om ulvarna bara ville vara säkra på att lyckas med käket denna gången eller om de hade Theodor på någon annan roll?
 
Måste bara skriva lite tankar innan jag ska gå och lägga mig.

Jag reagerade lite på Q igår - så fort vi fick reda på att en omvandling skett så var hon igång och teoriade om än det ena och än det andra...
Jag vet att det är hennes sätt att spela, men det får ändå min radar att plinga.
Hon skrev något om att titta på de som la tidiga röster igår - Myrten, jag och Mirtai antar jag räknas dit? Jag vet vart jag har mig, och jag tror inte att Myrten som omvandlad skulle vara först ut att rösta på G_O - så självklart tyckte inte jag att det var att G_O "skulle åka".
Så - säger Q det bara för att kasta misstankar på oss?
Hon lägger tredje sista rösten, efter henne kommer hemlig, som aviserade ont om tid och Gabby_Ossi som ju var ond...

Jag tror förresten att de valde Theo för hon var "för godförklarad" men inte "tillräckligt godförklarad" för att de skulle tro att hon var skyddad. Säkert käk men inte någon de vill sätta dit som omvandlad, tror jag.

Med det sagt så kan jag ha tolkat det fel och så är det någon annan som är omvandlad... Men Q är ändå den som "plingat" - vilket kan bero på att hon var den som skrev mest igår, medan andra (inkl. jag själv) inte skrev så jättemycket.

Nåja, nu ska jag sova några timmar! Återkommer senare.
 
Uppdaterar denna med färg, inte för jag vet om den är något att ha idag, egentligen, men...

DL 1 21:00
19:05 hemlig röstar på LenaH
20:31 Habina röstar på Hemlig
20:41 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:48 cirkus röstar på Habina
20:49 quarter4ever röstar på Habina
20:49 Derring-Do röstar på cirkus
20:53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20:53 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:57 Theodor röstar på Habina
20:57 fio röstar på Habina
20:57 Mirtai röstar på Quarter4ever
20:59 Myrten röstar på Habina

DL 2 21:00
17:42 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
19:17 Mirtai röstar på Theodor
20:05 Myrten röstar på cirkus
20:38 quarter4ever röstar på cirkus
20:46 Snurrfian röstar på fio
20:53 fio röstar på Mirtai
20:54 cirkus röstar på quarter4ever
20:55 hemlig röstar på cirkus
20:57 Derring-Do röstar på cirkus
20:59 Theodor röstar på hemlig
20:59 Gabby_Ossi röstar på cirkus

DL 3 21:00

(17:13 Gabby_Ossi röstar på Mirtai)
18:43 Myrten röstar på Snurrfian
19:34 hemlig röstar på Theodor
20:23 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:45 Derring-Do röstar på Snurrfian
20:45 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
20:46 Theodor röstar på Snurrfian
20:54 Snurrfian röstar på Gabby_Ossi
20:57 quarter4ever röstar på Snurrfian
20:57 fio röstar på Gabby_Ossi
20:59 Gabby_Ossi ändrar röst till Snurrfian

OMVANDLING SKER


DL 4
09:12 Myrten röstar på Gabby_Ossi
14:23 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
15:19 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
16:35 fio röstar på Gabby_Ossi
16:47 Theodor röstar på Gabby_Ossi
16:59 Derring-Do röstar på Gabby_Ossi
17:36 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
18:03 hemlig röstar på Gabby_Ossi
20:24 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
 
du missade att måla grönt på Theodor när hemlig röstade på henne i DL3

DL 1 21:00
19:05 hemlig röstar på LenaH
20:31 Habina röstar på Hemlig
20:41 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:48 cirkus röstar på Habina
20:49 quarter4ever röstar på Habina
20:49 Derring-Do röstar på cirkus
20:53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20:53 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:57 Theodor röstar på Habina
20:57 fio röstar på Habina
20:57 Mirtai röstar på Quarter4ever
20:59 Myrten röstar på Habina

DL 2 21:00
17:42 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
19:17 Mirtai röstar på Theodor
20:05 Myrten röstar på cirkus
20:38 quarter4ever röstar på cirkus
20:46 Snurrfian röstar på fio
20:53 fio röstar på Mirtai
20:54 cirkus röstar på quarter4ever
20:55 hemlig röstar på cirkus
20:57 Derring-Do röstar på cirkus
20:59 Theodor röstar på hemlig
20:59 Gabby_Ossi röstar på cirkus

DL 3 21:00

(17:13 Gabby_Ossi röstar på Mirtai)
18:43 Myrten röstar på Snurrfian
19:34 hemlig röstar på Theodor
20:23 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:45 Derring-Do röstar på Snurrfian
20:45 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
20:46 Theodor röstar på Snurrfian
20:54 Snurrfian röstar på Gabby_Ossi
20:57 quarter4ever röstar på Snurrfian
20:57 fio röstar på Gabby_Ossi
20:59 Gabby_Ossi ändrar röst till Snurrfian

OMVANDLING SKER


DL 4
09:12 Myrten röstar på Gabby_Ossi
14:23 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
15:19 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
16:35 fio röstar på Gabby_Ossi
16:47 Theodor röstar på Gabby_Ossi
16:59 Derring-Do röstar på Gabby_Ossi
17:36 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
18:03 hemlig röstar på Gabby_Ossi
20:24 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
 
rip Theodor !
Undrar om ulvarna bara ville vara säkra på att lyckas med käket denna gången eller om de hade Theodor på någon annan roll?

Nu tror jag inte att det är så, men hypotetiskt kan ju alla käk vara säkra och ängeln omvandlad.

Att Theodor käkades tycker jag dock tyder på att ängeln är kvar på goda sidan. Ulvarna har bommat käket två gånger och antalet spionrader har inte varit så många. Spionen lever så lyan har fått en rad hela tiden (tillägg: men var hon står nu är ovisst). De borde ha en idé om vem som är siare och vem som är ängel och jag känner mig tveksam till om de trott att Theo hade någon av de rollerna. Men jag vet ju inte vem eller vilka de försökt äta. Det är ju möjligt att ängeln sköt från höften och skyddade Theo och ulvarna försökte käka henne (en av nätterna käket missades menar jag).

Jag ligger i sängen med mobilen så det blir lite kort och virrigt, men ni kan nog följa tanken.
 
Måste bara skriva lite tankar innan jag ska gå och lägga mig.

Jag reagerade lite på Q igår - så fort vi fick reda på att en omvandling skett så var hon igång och teoriade om än det ena och än det andra...
Jag vet att det är hennes sätt att spela, men det får ändå min radar att plinga.
Hon skrev något om att titta på de som la tidiga röster igår - Myrten, jag och Mirtai antar jag räknas dit? Jag vet vart jag har mig, och jag tror inte att Myrten som omvandlad skulle vara först ut att rösta på G_O - så självklart tyckte inte jag att det var att G_O "skulle åka".
Så - säger Q det bara för att kasta misstankar på oss?
Hon lägger tredje sista rösten, efter henne kommer hemlig, som aviserade ont om tid och Gabby_Ossi som ju var ond...

Jag tror förresten att de valde Theo för hon var "för godförklarad" men inte "tillräckligt godförklarad" för att de skulle tro att hon var skyddad. Säkert käk men inte någon de vill sätta dit som omvandlad, tror jag.

Med det sagt så kan jag ha tolkat det fel och så är det någon annan som är omvandlad... Men Q är ändå den som "plingat" - vilket kan bero på att hon var den som skrev mest igår, medan andra (inkl. jag själv) inte skrev så jättemycket.

Nåja, nu ska jag sova några timmar! Återkommer senare.

"Hon skrev något om att titta på de som la tidiga röster igår - Myrten, jag och Mirtai antar jag räknas dit?"

Jag skrev så här:
Sedan är det ju frågan om inte den omvandlade ( som vi nu vet hamnade i lyan) fattade att Gabby_Ossi låg pyrt till? Så det är ju inte omöjligt att någon som var snabbast att följa Myrtens röst kan vara omvandlad

Dvs funderingen gällde vilka som snabbt följde Myrtens röst dvs inte riktigt som du vill få det till....
men visst absolut att du och Mirtai ,och fio samt Theodore med för den delen, hamnar i den tanken
Jag skrev öht inget om att jag skulle titta på just de rösterna, utan var en uttryckt fundering

Jag visste att jag skulle ha ont om tid idag iom klubbens årsmöte så ville få igång lite igår kring vem som var omvandlad.
Blir jag misstänkt för det-fine
Hade jag varit tyst liksom flertalet andra, då hade jag väl blivit ännu mera misstänkt?

Jag skrev som jag gjorde igår , medveten om att det kunde väcka reaktioner, lite det som var syftet med det hela tom , för att se om man kunde få korn på en omvandlad
Du som själv säger att du gjorde något liknande i början av denna leken ( fios hästar-talar- kommentar ) borde kunnat insett att det kunde vara min tanke ?

Igår smög den omvandlade omkring, det är väl idag det kommer börja finnas något att börja jobba med sas
 
@Blacksmithfarm - nej precis, var det verkligen så klart att Gabby skulle ryka? Det tänkte jag också på under gårdagen. Som jag minns diskussionen efter Snurris död fanns det väl de som lutade åt att Gabby kanske ändå inte var ulv och att röstningen från DL3 snarare pekade mot Mirtai och kanske fio?

Den diskussionen kan bli viktig att gå tillbaka till och läsa om.

Av ovan nämnd anledning reagerade jag på @Derring-Do som menade att lynchen nog sett likadan ut om jag inte gått ut och röstat först och tidigt (typ, mobilspelar som sagt och orkar inte gå tillbaka nu, så om jag spetsar till det är det inte för att misstänkliggöra, det är min minnesbild). Och att jag alltså kunde vara omvandlad och gjorde som jag gjorde för att få alibi.

Det jag menade med mitt snack om siffror igår var att det vore dumt för den omvandlade att offra en kollega om det inte är helt nödvändigt. Anledningen är att det kommer att bli svårare och ta mycket längre tid att vinna för en ensam ulv än för två (nu utgår jag ifrån att Gabby var sista originalulv, för allt annat vore jättekonstigt med tanke på antalet spelare och rolluppsättningen). En ensam ulv måste få ut en god i varje lynch, ha lyckade käk hela tiden och eventuellt skippa käket en natt för att ha två goda kvar som kan rösta på varandra o s v (orkar inte tänka på alla scenario, det är ju rent hypotetiskt). Känns som en lång väg att vandra om det inte är nödvändigt. Och med tanke på diskussionerna efter DL3 tycker jag inte att det var solklart att lynchen skulle gå mot Gabby.
 
Fast mycket tyder väl på att Gabby skulle åka även om inte Myrten röstat så, och då skulle uppförsbacken vara den samma fast utan alibi. Alternativt att Myrten (om hon nu är ond) tidigt gått in för att styra röstningen mot någon god, men det vore väl självmord?

Nu snubblade jag över inlägget från DD som jag skrev om ovan.
 
Nu snubblade jag över inlägget från DD som jag skrev om ovan.

jag gick tillbaka för att se diskussionen du tyckte kunde vara intressant att titta på efter lynchen av snurrfian
klippte ut det jag hittade så blir det lättare för de som spelar på mobilen att hitta den också
Bra jobbat ni som röstade där!

Men det gör att jag får lite tankar från kvällens lynch. Snurrfian fortsätter att följa mig och röstar på G_O, en andraröst. Sedan följer Fio och lägger en tredjeröst. Det gör att jag är lite inne på att släppa G_O tillsvidare. Men Fio däremot åker upp på min lista några steg. Räddningsförsök?

Det är en variant- jag har en till
Ni är TVÅ ulvar kvar och ni gjorde ett försök att rädda Snurrfian idag
Eller så är det som du framför, men ja både du och fio ligger inte på plus just nu. Men G_O borde göra det efter detta resultatet ( troligen, kanske , möjligen )

Tror du att det behöver betyda att Gabby_Ossi är god och att ulvarna röstat där då? Jag är mer inne på att Gabby är den kvarvarande ulven (eller en av två) och att flera goda röstat där för att de kände sig mer säkra på Gabby än på Snurris. Gabby har ju ändå lagt väldigt lägliga röster ur ulvsynpunkt genom hela leken.

Nåja, mer återstår att se, Mirtai är förstås inte helt avskriven än heller även om jag utifrån hennes röstning bl.a. (Se mina och BSFs tidigare inlägg om henne) inte tycker hon är lika skum som Gabby just nu i alla fall :)

Edit: fio vill jag också se mer av, röstningen gör mig som en del andra osäker där.

Ett väldigt dåligt räddningsförsök då med tanke på att jag röstade näst sist , sist var Gabby själv och Snurrfian hade 5 röster och Gabby 2. HUR skulle det kunna vara ett räddningsförsök?? Din röst däremot ligger väl i såfall närmare tillhands som ett räddningsförsök!

Nej det behöver inte betyda det, men jag har en aning om att det kan bli lite klarare imorgon kanske ?
;)

Mja mjo
Jag tycker nog att de flesta goda borde känt av vart vinden blåste idag
Däremot utesluter jag INTE att nån ulv smidigt hänger med i de godas fotspår och röstar på Snurrfian idag för att dölja sig
Jag tror dock inte att det är Myrten, som jag verkligen skulle bli blown away om HON vore ond ( och då blir jag matt av beundran i så fall)

Jag vet ju vart jag har mig själv ( ;) )
och av DD har jag bara fått goda vibbar så här långt, det finns inget som tyder på att hon har något annat än ärliga avsikter i det hon skriver
så egentligen är det väl möjligen du själv och BSF som kan hamna i det facket- att ha alibiröstat på snurrfian

Ja det är ju fullt möjligt att någon alibiröstat på Snurrfian, det är jag med på.
Gabby röstade ju dock också på Snurris vilket du inte tog upp, hon skriver att hon dels ville rädda sig själv men också att hon misstänker att Mirtai och Snurrfian skulle sitta i lyan ihop. Det skulle också kunna vara en alibiröst tänker jag?

Jag är fortfarande misstänksam men helt klart villig att ändra uppfattning om G_O beroende på vad hon kommer med imorgon :)

Jag skrev förut att jag hade misstankar mot Snurrfian, Mirtai och Gabby men att jag trodde att en var god och två onda , eller två goda och en ond. Gabby tycker jag fortfarande är skum och jag tycker hon röstar väldigt märkligt alltså? Nu har hon röstat på både Mirtai och sen Snurrfian.. Jag tror eftersom Gabby ändå var lite misstänkt så sitter det bra att ändra röst till Snurrfian , det gjorde varken från eller till IGEN! Är Gabby ulv så kunde det ju vara ett bra alibi att rösta på snurrfian men det gjorde ju varken från eller till IGEN, liksom det inte gjorde när hon la sista rösten på Cirkus.. Är Gabby ulv så är Mirtai god, det lutar mer åt Mirtai´s godhet än Gabby iallafall.. sen tror jag inte Snurrfian hade följt i Mirtais fotspår så om Mirtai oxå hade varit ulv.

Eller så har dom räknat ut det så i lyan :banghead:

Hemma och i säng. Ännu en fantastisk uppdatering! Så skönt!

Jag vet verkligen inte var jag har någon utom mig själv. Men jag funderar på varför @hemlig tycks vara så intresserad av @Theodor ? Jag hänger inte med i teorin. Samtidigt får jag känslan att hemlig spelar ensam.

@quarter4ever tycker jag för leken framåt och hon har en bländande röststatistik. Bör vara god. Fast jag godförklarar aldrig någon utan att veta.

Kan skriva nästan samma sak om @Blacksmithfarm som om Q.

Ingen av dessa behöver ju vara god egentligen, men lyan bör ju vara under viss press och då tänker jag att viljan att offra sina medlemmar bör sjunka.

@Derring-Do och @Theodor har jag inte reagerat på. Tycker båda har många vettiga teorier.

@Mirtai @fio och @Gabby_Ossi - jag är rätt förvirrad! Gabbys röständring nu känns som möjligt alibi. fio vet jag inte... Och Mirtai resonerade så likt Snurris att det vore märkligt om båda var ulvar.

Om det blir en morgondag kan jag tyvärr inte utlova högre aktivitet, för jag ska bort på kvällen.

och sedan kommer du med din mycket tidiga röst på Gabby_Ossi nästa dag efter nattDL och det är detta jag menar med att det kan vara uppenbart för lyan att Gabby_Ossi låg pyrt till, oavsett diskussionen efter lynchen av snurrfian
Och om det nu dessutom råkar vara så att Gabby_Ossi var siad så är det heller inte omöjligt att den spionraden nådde lyan dessutom. oavsett Hade JAG varit i lyan och sett en så tidig röst på en medlem då hade jag fort som fasen antagit att denna var siad och gärna försökt hänga på snabbt - jämför hur @bollen__ gjorde i emil-leken tex
Och därav min fundering kring de som var snabbast att följa efter din röst
Alltså, jag vet inte. Så länge LLs inte givit någon mer info utgår jag ifrån att allt är som vanligt. Och hoppas på att det är det.:crazy:

Nu måste jag fokusera big time på jobbet eftersom jag har sjukt mycket att göra. Och ikväll ska jag alltså på middag här i Stockholm och har alltså inte min tåg-tid (men jag ska till Bergshamra, så kanske susar jag samma linje som @LenaH ?:D). Därför tänker jag rösta. Nu. Så är det gjort. Förhoppningsvis kan jag frigöra lite tid för vidare teoriande.

Jag skrev ovan (mitt inlägg 548) om alla spelare, varför jag - trots att jag inte är säker - trodde de kunde placeras åt det ena eller andra hållet. Jag kom fram till att kvarvarande ulv mycket troligt bör stå att finna i gruppen @fio @Mirtai och @Gabby_Ossi . Efter att ha tänkt runt det här landar jag i vad jag landade i redan i inlägget ovan. Det mest utstickande är ändå Gabby och framför allt hennes röständring till Snurris igår. Gabby skriver att hon röständrar för att hon kanske måste rädda sig själv och inte vet hur ställningarna är. Jag tror det är hitte-på. Jag tror hon röständrade för att i elfte timmen skapa ett alibi åt sig själv. Och jag tror alltså att Gabby är ulv!

Myrten röstar på Gabby_Ossi

Om det finns mer än en ulv kvar vet jag inte var nästa kan finnas, men jag spelar ofta efter principen en ulv i taget. Så också denna gång.

Jaha... Nu ser jag @bollen__ s kommentar! Inte kul och jag fattar inte hur det gått till (tolkar rollistan som Q ovan), men som sagt - en ulv i taget. Nu hoppas jag vi klipper Gabby ikväll och att jag har rätt!

Lite snabbt bara, sen måste jag jobba vidare (dricker kaffe vid datorn nu): jag gissar att omvandlingen skedde vid DL, men jag vet inte. Men en sak vet jag och det gör vi alla - den eller de (men med tanke på omvandlingen tror jag verkligen vi talar singularis rörande original-ulvar) som var ulv(ar) igår är det fortfarande. Så allt börjar inte på nytt, även om jag verkligen tycker att det här försvårade det hela. Men alla teorier behöver inte kastas över bord!

Med det här menar jag: låt oss försöka ta den där (jag tror bara det är en, även om jag inte är hundra) original-ulven först. Den har lämnat spår efter sig hela leken. Den har röstat som ulv och följt en lya-strategi. Vi kan hitta den!

Därefter tar vi itu med den som fått ny päls.

TILLÄGG: Många höll ju mig åt goda sidan igår. Nu kan ingen vara säker. Men läs inlägget igen. Är det inte logiskt att försöka komma åt den (som sagt jag vet inte säkert att det bara är en) som var ulv redan igår först? För där har vi ju material.
 
@Blacksmithfarm - nej precis, var det verkligen så klart att Gabby skulle ryka? Det tänkte jag också på under gårdagen. Som jag minns diskussionen efter Snurris död fanns det väl de som lutade åt att Gabby kanske ändå inte var ulv och att röstningen från DL3 snarare pekade mot Mirtai och kanske fio?

Den diskussionen kan bli viktig att gå tillbaka till och läsa om.

Av ovan nämnd anledning reagerade jag på @Derring-Do som menade att lynchen nog sett likadan ut om jag inte gått ut och röstat först och tidigt (typ, mobilspelar som sagt och orkar inte gå tillbaka nu, så om jag spetsar till det är det inte för att misstänkliggöra, det är min minnesbild). Och att jag alltså kunde vara omvandlad och gjorde som jag gjorde för att få alibi.

Det jag menade med mitt snack om siffror igår var att det vore dumt för den omvandlade att offra en kollega om det inte är helt nödvändigt. Anledningen är att det kommer att bli svårare och ta mycket längre tid att vinna för en ensam ulv än för två (nu utgår jag ifrån att Gabby var sista originalulv, för allt annat vore jättekonstigt med tanke på antalet spelare och rolluppsättningen). En ensam ulv måste få ut en god i varje lynch, ha lyckade käk hela tiden och eventuellt skippa käket en natt för att ha två goda kvar som kan rösta på varandra o s v (orkar inte tänka på alla scenario, det är ju rent hypotetiskt). Känns som en lång väg att vandra om det inte är nödvändigt. Och med tanke på diskussionerna efter DL3 tycker jag inte att det var solklart att lynchen skulle gå mot Gabby.

Jag var en av de som var beredd att avskriva Gabby efter förra lynchen, baserat på snurrfians röst och att kanske Fio var ulv. Det var delvis sant och delvis en uppkastad tanke för att se vilka som hängde på i ett försök att få G_O åt det goda hållet :)

Taggat @quarter4ever också ;)
 
Nu snubblade jag över inlägget från DD som jag skrev om ovan.
vad det gäller DDs kommentar så får hon svara för sig själv, men jag har inga tankar på henne som ond just för stunden, även om jag givetvist inte kan vara 100% säker på det efter gårdagens omvandling
Jag tycker att det rentav kan indikera på en viss godhet att vilja nysta i saker igår då jag tror att den omvandlade kanske valde att ligga lågt igår?
Känns logiskt för då finns det ju inte så mycket att "ta på" i idag för de som gräver? Utan att fokus hamnar på andra ?
 
Nu tror jag inte att det är så, men hypotetiskt kan ju alla käk vara säkra och ängeln omvandlad.
sant men å andra sidan- om de hade haft ängeln som den omvandlade i lyan så misstänker jag att de hade haft ett helt annat mål inatt......;)
precis som du själv resonerar vidare om sedan
 
Men...Theodor. Var ju säker på att hon var ulv. Skyller att hon är så logiskt och duktig i sitt tänkande eftersom hon pluggar till veterinär :p

Oj vad jag tycker ulvlek är svårt. Min körskolelärare sa en gång "hemlig, tänk logiskt nu" men jag är typ hopplös :p

Nu måste jag ju gå tillbaka lite och försöka luska på vem som är kvarvarande ulv och om de är en, den omvandlade, eller två.
 
Kvar i leken:

4 quarter4ever
5 fio
8 Blacksmithfarm
9 hemlig
10 Myrten
12 Mirtai
13 Derring-Do

Av dessa är det främst @hemlig och @Mirtai jag känner att jag har väldigt lite att gå på efter gårdagen
Även BSF höll rätt låg profil igår, men har idag iaf börjat redovisa tankar och funderingar

Jag skulle gärna vilja se lite mer av ffa hemlig men som sagt även av mirtai

Hur tänker ni?
 
Men...Theodor. Var ju säker på att hon var ulv. Skyller att hon är så logiskt och duktig i sitt tänkande eftersom hon pluggar till veterinär :p

Oj vad jag tycker ulvlek är svårt. Min körskolelärare sa en gång "hemlig, tänk logiskt nu" men jag är typ hopplös :p

Nu måste jag ju gå tillbaka lite och försöka luska på vem som är kvarvarande ulv och om de är en, den omvandlade, eller två.
Haha- hann ju inte mer än trycka på knappen i inlägget innan så hade du redan postat ett inlägg:p
 
vad det gäller DDs kommentar så får hon svara för sig själv, men jag har inga tankar på henne som ond just för stunden, även om jag givetvist inte kan vara 100% säker på det efter gårdagens omvandling
Jag tycker att det rentav kan indikera på en viss godhet att vilja nysta i saker igår då jag tror att den omvandlade kanske valde att ligga lågt igår?
Känns logiskt för då finns det ju inte så mycket att "ta på" i idag för de som gräver? Utan att fokus hamnar på andra ?
Jag har ingen aning om var DD står vill jag vara tydlig med, men jag reagerade på resonemanget eftersom min uppfattning var att det inte var så självklart att Gabby skulle ryka.

Jag är extremt målinriktad av mig. Igår var mitt fokus helt på att få ut original-ulven och jag tyckte verkligen att Gabby var den bästa kandidaten. Därför har jag inte teoriat så mycket om annat. Jag vet inte alls om den omvandlade behöver ligga lågt som taktik. Jag tror att det beror på vilken spelare det är och hur mycket tid personen har. På något sätt är det DL1 igen. Jag får erkänna att min målinriktnings-störning (:D enligt vissa av mina vänner är det en störning, så ni inser nivån på det hela) gör att jag lite tappat motivationen för leken. I min hjärna tog den med stor sannolikhet (för jag tror verkligen att Gabby var den sista av de ursprungliga ulvarna) slut igår. Så jag vet inte hur mycket jag orkar teoria idag. Ska ta mig hem till Uppsala först och främst och så har jag fortfarande en artikel att skriva klart.
 
Fy vad jag har sovit dåligt grrrr, ska försöka somna om snart..

Det jag funderar på är om hemlig äntligen fick sin vilja fram att få ut Theodor ur spelet?
Varför skriver hon såhär när det ändå var ganska klart att Gabby nog var den sista original-ulven?

Men...Theodor. Var ju säker på att hon var ulv. Skyller att hon är så logiskt och duktig i sitt tänkande eftersom hon pluggar till veterinär :p

.
 
Någon som kan räkna ut hur många bybor det är i leken? Det måste ju kunna gå nu baserat på att Gabby var den sista original-ulven? Jag ligger i sängen med mobilen och har svårt att hoppa fram och tillbaka i leken..plus att jag ser som en kratta...
 
Jag har ingen aning om var DD står vill jag vara tydlig med, men jag reagerade på resonemanget eftersom min uppfattning var att det inte var så självklart att Gabby skulle ryka.

Fast vad tror du det har för betydelse? Jag menar som ensam ulv kvar kunde ju knappast DD styra röstningen dit? Eller du kanske inte menar så?
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 263
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp