Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Fy vad jag har sovit dåligt grrrr, ska försöka somna om snart..

Det jag funderar på är om hemlig äntligen fick sin vilja fram att få ut Theodor ur spelet?
Varför skriver hon såhär när det ändå var ganska klart att Gabby nog var den sista original-ulven?
För att det är min första ulvlek och jag har svårt att formulera mig och veta vad jag ska skriva ;)
 
Fast det har väl ingenting att göra med att "låtsas bli överraskad" över att Theodor var god ;)
Fast jag låtsades inte :confused:
Jag har ju själv misstänkt henne för jag tycker att hon verkar haft för bra koll på läget. Att hon sen råkade vara duktig på det till skillnad från moi betyder inte att jag är ond bara för det.
 
@Blacksmithfarm - nej precis, var det verkligen så klart att Gabby skulle ryka? Det tänkte jag också på under gårdagen. Som jag minns diskussionen efter Snurris död fanns det väl de som lutade åt att Gabby kanske ändå inte var ulv och att röstningen från DL3 snarare pekade mot Mirtai och kanske fio?

Den diskussionen kan bli viktig att gå tillbaka till och läsa om.

Av ovan nämnd anledning reagerade jag på @Derring-Do som menade att lynchen nog sett likadan ut om jag inte gått ut och röstat först och tidigt (typ, mobilspelar som sagt och orkar inte gå tillbaka nu, så om jag spetsar till det är det inte för att misstänkliggöra, det är min minnesbild). Och att jag alltså kunde vara omvandlad och gjorde som jag gjorde för att få alibi.

Det jag menade med mitt snack om siffror igår var att det vore dumt för den omvandlade att offra en kollega om det inte är helt nödvändigt. Anledningen är att det kommer att bli svårare och ta mycket längre tid att vinna för en ensam ulv än för två (nu utgår jag ifrån att Gabby var sista originalulv, för allt annat vore jättekonstigt med tanke på antalet spelare och rolluppsättningen). En ensam ulv måste få ut en god i varje lynch, ha lyckade käk hela tiden och eventuellt skippa käket en natt för att ha två goda kvar som kan rösta på varandra o s v (orkar inte tänka på alla scenario, det är ju rent hypotetiskt). Känns som en lång väg att vandra om det inte är nödvändigt. Och med tanke på diskussionerna efter DL3 tycker jag inte att det var solklart att lynchen skulle gå mot Gabby.
Jag inser att mitt inlägg kan misstolkas, men det var alltså menat som svar på när Bsf skrev typ att hon inte kunde se någon anledning för dig att rösta som du gjorde om du blivit omvandlad. Då ville jag visa på att det visst skulle kunna finnas anledningar, om än kanske inte de mest troliga.
Hur lynchen hade gått utan din röst är jag nog inte rutinerad nog att avgöra, men i mitt huvud var Mirtai och Gabby_Ossi de mest misstänkta och hade Mirtai åkt igår och visat sig god så tänkte jag att sannolikt Gabby legat pyrt till idag tillsammans med de som eventuellt varit drivande mot Mirtai. Och om du, som (som jag uppfattat det) varit ganska drivande mot både cirkus och Snurrfian, plötsligt lutat dig tillbaka och låtit övriga styra röstningen hade väl det också kunnat väcka misstankar.

Nu hoppas jag det blev lite klarare hur jag tänkte, därmed inte sagt att jag håller det för troligt att du skulle vara omvandlad, bara att jag inte ser det som helt omöjligt.
 
Någon som kan räkna ut hur många bybor det är i leken? Det måste ju kunna gå nu baserat på att Gabby var den sista original-ulven? Jag ligger i sängen med mobilen och har svårt att hoppa fram och tillbaka i leken..plus att jag ser som en kratta...

Hur kan du vara säker på att hon är det?
 
Hur kan du vara säker på att hon är det?

Det har jag väl inte skrivit? Jag skrev BASERAT på att Gabby var den sista orginalulven. Det känns ju dock inte jättetroligt att det finns en ulv till plus en omvandlad för då är det ju första leken i historien det varit så många ulvar jämfört med goda dvs 5 ulvar + en omvandlad på 13 spelare. Tycker du det verkar rimligt eller?
 
Nu ser jag allt i blått och kan räkna ut antalet själv.. Så Baserat på att Gaby var den sista orginalulven.

Kvar i leken:

4 quarter4ever
5 fio
8 Blacksmithfarm
9 hemlig
10 Myrten
12 Mirtai
13 Derring-Do

Roller kvar i leken

Susan
Edmund
Lucy
Herr Bäver
Fru Bäver

Då är det 2 bybor.

Så antingen är en bybo omvandlad eller någon specialroll, tror inte någon tvilling blivit omvandlad faktiskt.
 
BSF snabb att dividera om att det nog borde vara bara en originalulv kvar igår och skriva också i sitt första inlägg för dagen att hon är beredd att följa Myrtens röst på Gaby_Ossi vill inte jaga den omvandlade igår utan ville göra det idag om hon var kvar. Försvarar Myrtens tidiga röst med att hon tror att en ond Myrten skulle lagt rösten någon annan stans Tycker att en tvilling inte vore det mest logiska valet att bli omvandlad pga risken att bilo påkommen av de andra tvillingen om den levar
Röstar sedan först av alla efter Myrtens röst. Fortsätter att försvara Myrten som mindre trolig omvandlad pga rösten på G_O
Imorse lägger hon ett inlägg där hon för fram att de är jag som får det att plinga högst efter gårdagen pga att jag skrivit och funderat mycket och använder en del som motivering som jag faktiskt inte vare sig skrivit eller påstått….
har inte varit inne sedan dess. Jag är lite frågande till BSF, men skulle velat sett mer hur hon resonerar om övriga och inte bara mig för att kunna ge en rättvis bedömning

Myrten La en tidig röst igår och G_O var mycket riktigt ulv. Sedan kan jag inte hjälpa att jag fått en fundering efter LLs förtydligande när den omvandlade fick reda på att den var omvandlad….
Det som jag reagerade på var det där sista tillägget i hennes röstinlägg typ ” OJ nu såg jag vad bollen__ skrev - inte kul " jag noterade det faktiskt redan igår som lite skumt då röstinlägget skrevs 6 minuter efter bollen__s förtydligande . Och sedan har jag för mig att det inte stod med först utan lades till senare faktiskt. Det KAN vara ärligt att hon helt enkelt inte sett förtydligandet _ MEN en annan tanke som kom för mig var att hon helt enkelt skrev röstinlägget först och kanske fick pm efter det var postat att det var hon som var omvandlad? Inte helt omöjligt trots allt, och iom den snäva tidsgräsen så kunde hon ju inte ta bort röstinlägget heller i så fall för att försöka få ut någon annan? Hon visste ju att jag var online eftersom jag skrivit i tråden samtidigt så hade det röstinlägget tagits bort så hade jag ju reagerat med full kraft- det är då ett som är säkert ! Nu säger jag INTE att det är så här- men som sagt en tanke som kommit för mig idag.

Fio blir lite ansatt av bla Mitra idag , och verkar själv vara lite frågande för hemlig. Verkade ha lite koll på antal bybor , utifrån att G_O skulle vara sista ulven . Igår verkade hon rätt säker på vad som hade hänt innan omvandlingen. Har noterat och vet inte hur jag ska bedöma det

hemlig vekar tycka att det är svårt att uttrycka sig och hur man gör det. Lägger en kommentar om att hon trodde Theodor var ulv - vilket fio genast slår ner på, Hemlig är svårbedömd då det inte kommit så många raka åsikter genom leken sas

Mirtai är den andra jag efterlyst mera av-tycker det är väldigt oviss om vart hon står.Har kommit in precis nu och undrat hur fio kan vara så säker på att G_O var sista originalulven- tidigare idag hade hon skrivit att hon själv ville avskriva G_O dagen innan får att se om någon skulle hänga på för att godförklara G_O ?
lika svårbedömd hon för stunden

Derring_Do tycker jag förklarar sig på ett bra och som det verkar , ärligt sätt på den funderingen Myrten kom mot henne idag, och det hon skrev igår så finner jag inget skumt med henne, men kan inte hålla henne som god, även om jag skulle vilja , Dock kanske sist på min misstankelista trots allt

Summa summarum så här innan jag åker till årsmötet i klubben:

Vem som helst av de ovan kan vara den omvandlade …., bara en kan vara det.
Jag finner lite smått och gott om varenda en , i princip, så jag har inte en susning exakt vart jag ska vända blicken just nu,
Jag får försöka använda mig av faciliteterna för att hålla koll på leken fram till DL och för att rösta, som det är nu känner jag inte att jag har en såpass säker kandidat att jag vill lägga rösten nu

Så nu kommer jag inte vara online på ett bra tag- men då vet ni i alfafall hur mina tankar går, och så vet ni också varför jag kanske inte kan besvara frågor eller bemöta anklagelser hit och dit
Jag är medveten om att jag sticker ut hakan här och påstår lite av det ena och lite av det andra, men hur sjutton ska man annars få något att gräva runt?
 
[...]Och om du, som (som jag uppfattat det) varit ganska drivande mot både cirkus och Snurrfian, plötsligt lutat dig tillbaka och låtit övriga styra röstningen hade väl det också kunnat väcka misstankar.[...]

Om jag är drivande eller inte beror helt på hur pass starka mina misstankar är. Det är inte så att jag har en spelstil där jag alltid driver. Sen vet jag inte... I fallet Snurris tyckte jag att jag var tydlig med att jag var osäker men tvungen att rösta.
 
@quarter4ever jag tror att @bollen__ kan bekräfta att hon skrev ut tiden för omvandlandet eftersom jag frågade i ett PM och sedan bad henne skriva det i leken för att jag tyckte det var viktig info för alla.

Det som fick mig att PMa och fråga och sedan be LL skriva i leken var det här inlägget från igår 9.07:

Bollen somnade framför datorn :o

Igår när uppdateringen kom tycker jag att @quarter4ever kändes ärlig i sin förvåning. Men sen har jag reagerat lite på henne (återkommer till det). Alltså ville jag veta när den omvandlade fått veta sitt öde. Q och jag ställde ju massor med frågor som inte besvarades förrän ca 1,5 timme efter DL och sen skrev bollen att hon somnat. Därför började jag misstänka att det fanns ett tidsglapp och att PM till den omvandlade dröjt.
 
Här är alla inlägg från BSF mellan omvandlingen och DL igår när Gabby åkte.

Håller på att läsa ikapp nu. Men kommenterar detta så länge.
Jag tror inte att det är fler än 2 onda nu - inklusive den omvandlade. Om omvandlingen är någon slags kompensation...

Och oavsett så håller jag med @Myrten om att originalulven ju är densamma, visst, M kan vara omvandlad, men jag vet inte... Jag har ju varit inne på G_O som skum ett tag, så jag är beredd att följa den rösten idag och jaga omvandlad imorgon om jag överlever tills dess.

Jo, visst är det så.

Det som på sätt och vis är skönt med omvandlingen är att man inte behöver (eller ens kan) läsa om leken för att hitta den. Visst, den lär försöka gömma sig, men som sagt - jag tror att vi har god chans att hitta den ändå.


och så en sak som talar för Myrtens godhet - om Gabby är ond, varför skulle en ond Myrten lägga en tidig röst där? Gabby har varit på tapeten. Så då tror jag att en ond Myrten röstat på någon annan, och kanske inte lika tidigt? Jag får en ärlig känsla av hennes inlägg, men visst finns risken att hon luras.

Du var inne på det redan, men som sagt då.
Vad är men ingen med en omvandling (om den görs för att kompensera) om det är en tvilling som blir omvandlad? Den lär bli påkommen i och med att den andra tvillingen lever? Eller?
Visst finns fortfarande möjligheten/risken, men jag ser den som mindre trolig än t.ex. en bybo eller någon annan specialroll. Men, igen, det beror ju på hur LL tänker, så det kanske inte är värt att spekulera för mycket i än...

Som jag sagt så är jag och har jag varit misstänksam mot Gabby_Ossi. Och eftersom jag tycker att Myrten känns ärlig så vågar jag följa hennes röst idag. Skulle det ändå visa sig att Gabby är god så vet jag var jag ska vända blicken...

Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi

För att hennes röst DL 1 kan ha varit räddningsförsök, DL2 alibiröst och DL3, en fin röständring som inte gjorde varken till eller från.

Har aldrig varit med om det, vad jag kan komma ihåg.
Logiskt sett, om det skett, så borde inte kontakten brytas utan den omvandlade tvillingen blir en slags förrädare antar jag (om jag som LL omvandlat en tvilling hade det blivit så).
Som jag sa beror det ju på hur LL har gjort om de lottat, mellan vilka de lottat osv. Vi får nog reda på det vad det lider...

Tja, för att jag tror att hon i såfall blir kvar som ensam ond efter att Gabby åkt - och säga vad man vill om att vi litar på henne eller ej - det skulle vara en väldig uppförsbacke för henne att få ut alla andra för att kunna vinna...

Ja, har inte dubbelkollat din uträkning, men tufft för den/de onda. Tror du menar att de behöver få ut enbart goda?;)

Jag är lite inne på att BSF kan vara den omvandlade. Det baserar jag på att jag tycker mig se att hennes inlägg igår inte var så teoriande som innan. Dessutom var hon snabb med att följa @Myrten s röst på G_O.

Hon diskuterar huruvida det är rimligt att en tvilling blivit omvandlad, att det är skönt att slippa läsa om hela leken för att hitta den omvandlade men det är egentligen den enda.
 
Efter DL igår har hon bara skrivit två inlägg, de här:

Jag tror, som Myrten var inne på, att det bara är en kvar. Annars hade de varit väl många från start. Men det är inte omöjligt att de är två...

Måste bara skriva lite tankar innan jag ska gå och lägga mig.

Jag reagerade lite på Q igår - så fort vi fick reda på att en omvandling skett så var hon igång och teoriade om än det ena och än det andra...
Jag vet att det är hennes sätt att spela, men det får ändå min radar att plinga.
Hon skrev något om att titta på de som la tidiga röster igår - Myrten, jag och Mirtai antar jag räknas dit? Jag vet vart jag har mig, och jag tror inte att Myrten som omvandlad skulle vara först ut att rösta på G_O - så självklart tyckte inte jag att det var att G_O "skulle åka".
Så - säger Q det bara för att kasta misstankar på oss?
Hon lägger tredje sista rösten, efter henne kommer hemlig, som aviserade ont om tid och Gabby_Ossi som ju var ond...

Jag tror förresten att de valde Theo för hon var "för godförklarad" men inte "tillräckligt godförklarad" för att de skulle tro att hon var skyddad. Säkert käk men inte någon de vill sätta dit som omvandlad, tror jag.

Med det sagt så kan jag ha tolkat det fel och så är det någon annan som är omvandlad... Men Q är ändå den som "plingat" - vilket kan bero på att hon var den som skrev mest igår, medan andra (inkl. jag själv) inte skrev så jättemycket.

Nåja, nu ska jag sova några timmar! Återkommer senare.

Från att ha varit en av de mest drivande i leken tycker jag det är en markant skillnad. Vet inte om hon sagt något om tidsbrist?
 
OBS! Jag har skrivit det här från telefonen och blir HYSTERISK! Om jag råkat klippa i citaten konstigt, så är det inte med mening. Gå gärna tillbaka till originalinläggen och dubbelkolla!

Skrev innan att jag reagerade på Q igår. Det var för att hon, när omvandlingen bekräftades av LL, började teoria högt och lågt om hur svårt det skulle bli och att allt var nytt nu.

:nailbiting::idea:

Så då är det bara att se alla med nya ögon då mot det man greppat innan
from nu blir det att liksom sudda bort det man visste innan och börja skriva om pappret igen....

Men man får ju ha det med sig i paranoian som kommer att slå till att det är bara EN person som bytt sida, inte flera... Frågan är ju bara vem det är
Spionen borde kunna få en bra idé kanske ifall någo spioninforad kommer bort om en person som har förmågor har blivit omvandlad ?
Eller, hm ... nä den får ju bara två lottade rader:banghead::banghead::banghead: och inte full info, så det kan den ju omöjligt veta ...:crazy:
För att inte tala om att spionen skälv kan ha blivit omvandlad - i så fall så sitter lyan på massa info nu om många i leken om de inte riktigt fått rätt på pusslet innan

Men det troligaste är väl att en bybo kan ha blivit omvandlad kanske ? Med tanke på att andra roller har mer info om varandra :idea:
@bollen__ ( för nu var du vaken hoppas jag ?):p )

Har ni lottat bland alla goda för att få fram vem som ska bli omvandlad?
Eller tänker ni vara typiska onda LLs och inte avslöja sådana detaljer...:cool:

Det är bara det att allt var ju inte nytt. Det fanns minst en ursprunglig ulv kvar. Men det kändes som om teorierna om allt som kunde hända riskerade att leda bort uppmärksamheten från den ulven. Det fick mig att reagera.

Men sen spelar Q helt annorlunda än jag själv. Hon förklarar att hon vill vänta:

Jag blir lite spooky när så många inte hunnit vara inne än och kommentera efter omvandlingen

Jag känner att jag gärna vill se lite under dagen för att se om man kan hitta något som kan skvallra om vem som kan vara omvandlad. [...]

Som sagt, olika spelstilar. Men så reagerar jag på en annan sak:

Sedan som @Myrten skriver, att man kan kanske hitta en originalulv från det som skett fram till uppdateringen imorse
Men sedan blir det jobbigt - för sedan kan man inte lita på något !
Inte ens att någon röstar ut en ulv idag, för vad kan vara bättre än att gömma sig så som omvandlad ?

Allmänna spekuleringar:

Om det är ängeln som är omvandlad betyder det att det inte finns någon som kan skydda mot käk längre+ att lösmynte spionen kan hålla ängeln som god av gammal vana( förutsatt att spionen fått just den raden efter första natten vem ängeln skyddar- för det är enda "säkra" tillfället som ängeln har skyddat sig själv)
I annat fall har spionen kanske inte helt klart för sig vem som är ängel och kan bli lurad till att hänga på mot den i en lynch av någon förslagen omvandlad. För om inte ängeln är den omvandlade så misstänker jag att den är prio 1 för ulvarna att försöka få ut i dagens lynch för att sedan kunna käka obehindrat Om de är ängel som är omvandlad så kommer de nog vilja få ut spionen rätt omgående antingen i lynch eller käk, för den kommer kunna ha möjligheten att se att raden ängeln skyddar... inte finns med

Om det är siarlärlingen som är omvandlad så har den ett ypperligt tillfälle att lura lösmynte spionen på flera sätt.
Troligen har lösmynte spionen hittat siarlärlingen via spionrader någon gång under leken. en sia har ju gjorts under natten och jag skulle tro att omvandlingen skedde efter nattDL( men vet inte helt säkert- har frågat LL om det , men funderingen bygger på att mitt antagande är korrekt ) så om det är siarlärlingen som är omvandlad så måste den ju hålla den den siade klart åt något håll för att inte riskera att spionen kan få den raden och bli fundersam annars. Den kan då välja att få den siade att se ut som ond fast den är god för att på så sätt få ut en god. Eller så får den den siade att bli lynchad som ond och blir sedan godförklarad så alla fortsätter att lita på henne och har då chansen att vid nästa möjliga siartillfälle att kunna få ut tex ängeln för att därefter kunna få slagläge i leken ( ffa om det faktiskt är 2 originalulvar kvar, jag tycker det är lite risky att anta att det är bara en kvar, även om det är det rimligaste)
I så fall tror jag att spionen ligger pyrt till att bli käk för att inte kunna bli misstänksam senare i leken för att det inte kommer någon spionrad om vem som är siad......

Om det är lösmynte spionen som är omvandlad så har den ju möjlighet att vara fortsatt följsam mot de som tidigare kanske connectat med denna och har chansen att luras bra på så sätt, har också chansen att kunna sprida felaktiga godförklaringar.

Om det är någon av tvillingarna som är omvandlad så tror jag att den andra tvillingen kommer lista ut det ganska snart med tanke på den kontakt de haft under leken.

Om det är en bybo som är omvandlad så kommer det bli svårare att märkas av i spioninfon men å andra sidan kanske det begränsar urvalet så man har löttare att hitta den omvandlade


MIn hjärna börjar spinna loss, för jag ser många möjligheter för den omvandlade att kunna luras......

Vaddå "kanske"? Det är klart att det går att hitta ulven! Och det gjorde vi! Det jag reagerar på är att Q i dessa inlägg var väldigt noga att tala om hur svårt det skulle bli nu (förtydligande: att hitta den omvandlade). Sådant kan lätt övergå i en känsla av hopplöshet, vilket ulvarna tjänar på. Lite psykologi är det även i ulvspel.

Med detta sagt vet jag inte om Q är ond, men det här gjorde att jag höjde på ögonbrynen.

Nu är jag nästan hemma och ska hämta hundar mm. Återkommer och ska då se vad jag kan få ut av övrigas inlägg.
 
"Hon skrev något om att titta på de som la tidiga röster igår - Myrten, jag och Mirtai antar jag räknas dit?"

Jag skrev så här:


Dvs funderingen gällde vilka som snabbt följde Myrtens röst dvs inte riktigt som du vill få det till....
men visst absolut att du och Mirtai ,och fio samt Theodore med för den delen, hamnar i den tanken
Jag skrev öht inget om att jag skulle titta på just de rösterna, utan var en uttryckt fundering

Jag visste att jag skulle ha ont om tid idag iom klubbens årsmöte så ville få igång lite igår kring vem som var omvandlad.
Blir jag misstänkt för det-fine
Hade jag varit tyst liksom flertalet andra, då hade jag väl blivit ännu mera misstänkt?

Jag skrev som jag gjorde igår , medveten om att det kunde väcka reaktioner, lite det som var syftet med det hela tom , för att se om man kunde få korn på en omvandlad
Du som själv säger att du gjorde något liknande i början av denna leken ( fios hästar-talar- kommentar ) borde kunnat insett att det kunde vara min tanke ?

Igår smög den omvandlade omkring, det är väl idag det kommer börja finnas något att börja jobba med sas
Okej, då mindes jag fel, det jag i alla fall reagerade på var att du satte strålkastaren på den delen som du inte tillhörde i röstningen...

Och jag vet att det är ditt sätt att spela, därför var jag lite avvaktande med att skriva något för jag trodde att jag kanske överreagerade. Och det kanske jag gör...


Nu ska jag läsa ikapp.
 
Ska försöka sammanfatta mina tankar lite nu, för sedan kommer jag bara hinna in sporadiskt under kvällen.
Om jag börjar med Myrten, så har jag ju skrivit om att hon skulle kunna lagt rösten på Gabby_Ossi även om hon vore omvandlad. Som jag ser det så är det möjligt, men inte särskilt troligt, och det har jag egentligen aldrig trott. Jag är bara för paranoid för att våga avskriva någon helt baserat på ett inlägg. Men totalt sett så lutar jag mer mot att Myrten skulle kunna vara (fortsatt) god.
Vad gäller Q så får jag väl lägga in en brasklapp där också att det skulle kunna vara så att hon lurar byxorna av mig, men jag tycker hon har verkat uppriktig när hon ångat på med funderingar om allt möjligt i sin vanliga stil. Till skillnad från Myrten har jag inte reagerat på att Q skulle vilja betona hur svårt det blir nu, men det kanske är för att jag är grön och tycker det känns svårt.
fio har visat sig lite mer idag och även om jag inte vet var jag har henne så har jag inte hittat nåt som skulle tyda på att hon är skum.
Bsf får jag på nått sätt känslan av att blivit lite mer avvaktande än tidigare i leken, men jag vågar inte säga vad det beror på.
Nu hinner jag inte skriva mer just nu, men kan förhoppningsvis komma tillbaka om nån timme.
 
BSF snabb att dividera om att det nog borde vara bara en originalulv kvar igår och skriva också i sitt första inlägg för dagen att hon är beredd att följa Myrtens röst på Gaby_Ossi vill inte jaga den omvandlade igår utan ville göra det idag om hon var kvar. Försvarar Myrtens tidiga röst med att hon tror att en ond Myrten skulle lagt rösten någon annan stans Tycker att en tvilling inte vore det mest logiska valet att bli omvandlad pga risken att bilo påkommen av de andra tvillingen om den levar
Röstar sedan först av alla efter Myrtens röst. Fortsätter att försvara Myrten som mindre trolig omvandlad pga rösten på G_O
Imorse lägger hon ett inlägg där hon för fram att de är jag som får det att plinga högst efter gårdagen pga att jag skrivit och funderat mycket och använder en del som motivering som jag faktiskt inte vare sig skrivit eller påstått….
har inte varit inne sedan dess. Jag är lite frågande till BSF, men skulle velat sett mer hur hon resonerar om övriga och inte bara mig för att kunna ge en rättvis bedömning
Det om tvillingen skrev jag ju innan vi hade fått svar från LL om det var lottning och i så fall vilka roller som ingått i lottningen - jag menade att jag som LL kanske exkluderat tvillingar ur en sådan lottning - om lottningen var en kompensation. Det var inte så mycket en teori om att en tvilling i denna leken inte skulle kunna vara omvandlad, sas.
Ja, jag tog det ur minnet och glömde att du skrev de som följde Myrten snabbt istället för de som röstade tidigt. Men min teori var alltså att du riktade blickarna från dig själv - det var poängen...
Jag har sovit - nu håller jag på att gå igenom vad som hänt.:)

Myrten La en tidig röst igår och G_O var mycket riktigt ulv. Sedan kan jag inte hjälpa att jag fått en fundering efter LLs förtydligande när den omvandlade fick reda på att den var omvandlad….
Det som jag reagerade på var det där sista tillägget i hennes röstinlägg typ ” OJ nu såg jag vad bollen__ skrev - inte kul " jag noterade det faktiskt redan igår som lite skumt då röstinlägget skrevs 6 minuter efter bollen__s förtydligande . Och sedan har jag för mig att det inte stod med först utan lades till senare faktiskt. Det KAN vara ärligt att hon helt enkelt inte sett förtydligandet _ MEN en annan tanke som kom för mig var att hon helt enkelt skrev röstinlägget först och kanske fick pm efter det var postat att det var hon som var omvandlad? Inte helt omöjligt trots allt, och iom den snäva tidsgräsen så kunde hon ju in:te ta bort röstinlägget heller i så fall för att försöka få ut någon annan? Hon visste ju att jag var online eftersom jag skrivit i tråden samtidigt så hade det röstinlägget tagits bort så hade jag ju reagerat med full kraft- det är då ett som är säkert ! Nu säger jag INTE att det är så här- men som sagt en tanke som kommit för mig idag
Det som fick mig att PMa och fråga och sedan be LL skriva i leken var det här inlägget från igår 9.07:



Igår när uppdateringen kom tycker jag att @quarter4ever kändes ärlig i sin förvåning. Men sen har jag reagerat lite på henne (återkommer till det). Alltså ville jag veta när den omvandlade fått veta sitt öde. Q och jag ställde ju massor med frågor som inte besvarades förrän ca 1,5 timme efter DL och sen skrev bollen att hon somnat. Därför började jag misstänka att det fanns ett tidsglapp och att PM till den omvandlade dröjt.
Nu är jag vilse, jag har iof inte gått tillbaka till rätt sida i tråden än - vill få detta postat först, så jag inte tappar bort det...
Men Q's teori är alltså att Myrten röstat och sen fått reda på att hon var omvandlad?? Myrten röstade 9:12.
Får gå tillbaka och kolla, men jag tror för tillfället mer på M's godhet än Q's.



Här är alla inlägg från BSF mellan omvandlingen och DL igår när Gabby åkte.

Jag är lite inne på att BSF kan vara den omvandlade. Det baserar jag på att jag tycker mig se att hennes inlägg igår inte var så teoriande som innan. Dessutom var hon snabb med att följa @Myrten s röst på G_O.

Hon diskuterar huruvida det är rimligt att en tvilling blivit omvandlad, att det är skönt att slippa läsa om hela leken för att hitta den omvandlade men det är egentligen den enda.
Efter DL igår har hon bara skrivit två inlägg, de här:

Från att ha varit en av de mest drivande i leken tycker jag det är en markant skillnad. Vet inte om hon sagt något om tidsbrist?
Jag kan erkänna att jag blev lite matt när jag fick reda på omvandlingen. Jag orkade inte ta tag och börja nysta igår - inte heller kändes det som någon annan var aktivt intresserad av det utöver Q - så varför är just jag misstänkt som omvandlad?
Ja, jag följde Myrten, och jag har redovisat mina teorier kring henne. jag tror inte att hon som omvandlad skulle varit så snabb ut att rösta. Visst, hon hade tidsbrist, men ändå.
Nä, har inte tidsbrist som så, men jobbar natt nu och sover dagtid :)
 
9:07 kommer bollen__s inlägg
Bollen somnade framför datorn :o
Då har Myrten och Q redan dividerat om omvandlingen och anropat LL.

Visst, Myrten hade säkert skrivit sitt röstinlägg och postat det innan - men visst borde hon ha sett om hon fått ett PM och avvaktat innan hon postade? Tänker att bollen__ isf borde PMat innan hon svarade i tråden, och även om det kom efter så fanns det lite tid att ta på...
 
Läser sidan 29 och ser en Q som spinner loss på alla möjliga och omöjliga scenarier om vad som kan ha hänt och vem som är omvandlad - vad spionen kan räkna ut - om siaren kan lita på sin sia och så vidare...

Och så Myrten som vill ta det ett steg i taget och inte glömma att vi faktiskt kunde hitta en originalulv redan igår, en som varit ulv hela tiden och då var lättare att hitta än den omvandlade.

Så varför skulle Myrten om hon fått reda på att hon var omvandlad efter att hon röstat hänga kvar och driva på mot originalulven (G_O)? Hon hade redan aviserat tidsbrist så rent tekniskt kunde hon "försvunnit" och hoppats att ingen skulle följa hennes röst.
 
Från igår:
BSF Varit inne och resonerat lite allmänt , får ingen konstig känsla av henne iaf så här långt, kanske något avvaktande , men det kan ju lika gärna bero på att hon vill se vart G_O hör hemma innan teorierna kommer Först att följa Myrten och inget konstigt i det så sett. Men iom läget med en omvandlad i leken kan jag inte hålla henne mer än neutral för stunden.

Från idag:
BSF snabb att dividera om att det nog borde vara bara en originalulv kvar igår och skriva också i sitt första inlägg för dagen att hon är beredd att följa Myrtens röst på Gaby_Ossi vill inte jaga den omvandlade igår utan ville göra det idag om hon var kvar. Försvarar Myrtens tidiga röst med att hon tror att en ond Myrten skulle lagt rösten någon annan stans Tycker att en tvilling inte vore det mest logiska valet att bli omvandlad pga risken att bilo påkommen av de andra tvillingen om den levar
Röstar sedan först av alla efter Myrtens röst. Fortsätter att försvara Myrten som mindre trolig omvandlad pga rösten på G_O
Imorse lägger hon ett inlägg där hon för fram att de är jag som får det att plinga högst efter gårdagen pga att jag skrivit och funderat mycket och använder en del som motivering som jag faktiskt inte vare sig skrivit eller påstått….
har inte varit inne sedan dess. Jag är lite frågande till BSF, men skulle velat sett mer hur hon resonerar om övriga och inte bara mig för att kunna ge en rättvis bedömning
Jag är visserligen inte den enda hon svängt såhär om, Myrten är ju en annan, till exempel.

Jag kan tycka att det är lite märkligt att Q har börjat misstänka mig - igår var hon så noga med att spionen skulle se huruvida en rad försvunnit eller ej ur infon. Och så efter att jag lanserat mina misstankar börjar hon gå åt mig, visst jag borde kollat upp exakt vad hon skrev, och inte tagit det ur minnet, men poängen med den delen av min teori var att hon vände blickarna från sig själv - inte vem hon vände dem mot.

Kan erkänna att jag la ut mina misstankar lite som ett bete, och jag undrar om jag inte fått napp?
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 263
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp