Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

DL 5
19:56 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever
19:59 Derring-Do röstar på hemlig
20:03 Mirtai röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm ändrar röst till Mirtai
20:21 Myrten röstar på Mirtai
20:25 hemlig röstar på quarter4ever

hemlig 1
Q 2
Mirtai 2
 
Okej. Jag har läst lite mellan varven under kvällen och just nu så har jag smugit mig in på toa så jag kan lägga en röst i tid i alla fall.
Jag reagerar också på Mirtai ikväll då jag tycker att hon följer BSF och anser sig följa myrten innan denna ens röstat. Så som Myrten resonerat under dagen idag är jag benägen att hoppas att hon inte är den omvandlade i så fall säger jag som BSF att då är hon värd det !!
Dock reagerar jag på hemligs röst på mig också ,men väljer att lägga min röst på Mirtai där den kan göra skillnad
Jag undrar dessutom om det faktiskt var så att Gabby_Ossis röst på
Mirtai var ett försök att göra Mirtai mindre misstänkt ?
Och till sist även för att rädda mig själv så hamnar rösten här. ( även om jag faktiskt mest röstar på Mirtai för att hon ÄR den jag tror som är omvandlad. )Och är det så att det visar sig att hon är ulv och inte omvandlad ( eller rent av god - men det känns inte så !) så är jag starkt misstänksam mot hemlig !!
quarter4ever röstar på Mirtai
 
DL 5
(19:56 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever)
19:59 Derring-Do röstar på hemlig
20:03 Mirtai röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:21 Myrten röstar på Mirtai
20:25 hemlig röstar på quarter4ever
20:37 quarter4ever röstar på Mirtai

hemlig 1
Q 2
Mirtai 3
 
Känns inte alls egentligen att Mirtai skulle vara omvandlad, jag lutar nog egentligen mer mot hemlig. Men jag tror att Myrten har en god roll fortfarande och är inte övertygad om Q så jag följer Myrten och har vi fel om Om Mirtai så får vi tänka ett extra varv.

Fio röstar på Mirtai

Då jag tror Gabby gjorde ett sista försök att alibirösta där
 
DL 5
(19:56 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever)
19:59 Derring-Do röstar på hemlig
20:03 Mirtai röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:21 Myrten röstar på Mirtai
20:25 hemlig röstar på quarter4ever
20:37 quarter4ever röstar på Mirtai
20:47 fio röstar på Mirtai

hemlig 1
Q 2
Mirtai 4
 
Usch! Om Mirtai inte är ond så har jag en gås oplockad med henne. Ok att de onda luras, men goda? Finns det inte regler mot sådant?:D

Men med tanke på hennes röstmotivering tycker jag verkligen hon bör vara ond.
 
Kentauren Moonhoof kom till barnens tillfälliga läger senare samma kväll som Merneus mött sitt grymma öde. Han bar bud dels om att Peter mådde förhållandevis väl, dels om att kentaurerna var stridsberedda. En signal bara, och de skulle sluta upp vid barnens sida för att slåss mot häxan, till döden om det krävdes.


Moonhoof var snabb som vinden och hade inte särskilt bråttom. Han tog tacksamt emot en mugg varm dryck som han blev erbjuden. Knappt hade dock kentauren svalt en mun av brygden förrän hans ansikte förvreds i en grimas. Ansiktet bleknade med undantag för läpparna, som blev onaturligt purpurfärgade. Moonhoof sparkade vilt med benen och piskade med svansen. Sällskapet som suttit runtom honom sprang upp men de kunde inte erbjuda någon hjälp. Moonhof gav ifrån sig ett gurglande och andades sedan inte mer.
Stor förfäran och panik utbröt och samtidigt som man undersökte den majestätiska kentaurens livlösa kropp spekulerade man i vad som kunde ha orsakat dennes plötsliga död. En av dem visste förstås precis vad som hänt men gömde nogsamt undan resterna av giftet.


centaur.jpeg



Mirtai var bybo
 
Helvete!

Så vem är då den omvandlade? Kan vara vem som helst känns det som.

På plussidan att det inte var någon god specialroll i alla fall.
 
Jag har ingen aning...:crazy:

Får fundera på jobbet och återkomma imorgon om jag fortfarande är vid liv.

Q är nog fortfarande på min misstankelista tror jag. Problemet är att typ alla hamnar där, visst möjligen plus till de som inte röstade på Mirtai idag...
 
Jag röstade ju inte på Mirtai. Jag misstänkte inte henne. Någon av de som röstat på henne tror jag är den omvandlade.
Och dina argument för det är? Vad tyder på att vi som röstade på Mirtai är onda? Spelare för spelare alltså. Alla kan ju inte vara det, så uppenbart har flera goda röstat på Mirtai.
 
Jag tror att nån av er som röstat är ond, ja.
Det har framgått. Men jag saknar dina argument för det, annat än att vi har röstat på en god spelare i denna lynch. Du har också röstat på god spelare tidigare, för du röstade väl på Theodor.

Man kan också se det såhär att den omvandlade som visste att Mirtai var god kan ha undvikit att rösta på henne, just för att slippa bli granskad som man alltid blir när man varit med och röstat ut en god. I det resonemanget ligger du risigast till, för Mirtai var ju uppenbart god och Derring-Do röstade tidigt och visste inte hur lynchen skulle gå.
 
Det har framgått. Men jag saknar dina argument för det, annat än att vi har röstat på en god spelare i denna lynch. Du har också röstat på god spelare tidigare, för du röstade väl på Theodor.

Man kan också se det såhär att den omvandlade som visste att Mirtai var god kan ha undvikit att rösta på henne, just för att slippa bli granskad som man alltid blir när man varit med och röstat ut en god. I det resonemanget ligger du risigast till, för Mirtai var ju uppenbart god och Derring-Do röstade tidigt och visste inte hur lynchen skulle gå.
Men hur du vrider till det.
Det är klart ulven (om det är en kvar) vill ha ut en god. Annars har ju hon inte någon chans själv.
 
Är det som jag tror att gabby var den sista orginalulven då är det en specialroll som är omvandlad..

Mirtai s roll klargjorde iallafall en del om de övriga rollerna känner jag
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 263
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp