Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

är det detta du refererar till?

Ja men jag minns inte riktigt min tanke om varför just nu?Ha ha Jag måste läsa om vad som hände runt det så det får jag göra på datorn när jag kommer hem i morgon bitti. Det hinner jag gott och väl innan DL, jag går dessutom av i morgon så jag ska inte sova så länge ändå.
 
Kan du utveckla lite hur du tänker runt BSF här? För jag fattar inte riktigt. Sen tänker jag såhär siarlärlingen siar varannan natt så är det inte först i morgon vi kan få info från spionen om det egentligen saknas en rad? Om inte denna är omvandlad då förstås. Eller tänker jag fel här?

svarar på detta med : har letat febrilt över en spions bekräftelse och det är ju det jag inte hittat !!!:crazy:
Såklart man blir spooky!!
Men samtidigt undrar jag ju lite att du förutsätter att just du skulle kunna bli godförklarad i spioninfo? ( för så tolkar jag det )
och ja jag kan se möjligheter till det men ändå så är det ju så att jag funderar lite över det du skriver här,det *känns* som att du skulle velat haft bekräftelse på din roll? och den inte har kommit? och då undrar jag
1) är det DU som blivit omvandlad? ( men näää då borde den som har fått infon gått all in för det- tycker jag?)
2) är det den som skulle fått infon som är omvandlad? Mer troligt scenario då tycker jag !

så nu börjar jag bli misstänksam att det är lösmynte spionen som blivit omvandlad faktiskt!!
 
Senast ändrad:
Kan du utveckla lite hur du tänker runt BSF här? För jag fattar inte riktigt. Sen tänker jag såhär siarlärlingen siar varannan natt så är det inte först i morgon vi kan få info om det egentligen saknas en rad?
oj nu får jag tänka mig för så det inte blir hint av det hela
men om vi säger så här:
siarlärlingen syns i spioninfo varannan natt
Vilken annan god roll kan synas varje natt;)
så hoppas jag att det faller inom ramen för vad som är tillåtet ....
 
Hemma från jobbet, ska äta frukost och sedan i säng. I eftermiddag har jag ett möte - så det kan dröja innan jag är aktiv här igen - beroende på hur bra jag sover osv... och om jag fortfarande lever i leken.

Så vet ni :)
 
Så, mina tankar är för tillfället all over... Den enda jag tror mig vara någorlunda säker på är Myrten, enligt tidigare teorier om att hon fortsatte driva mot GO.
Q, vet jag inte, men Myrten verkar ha pusslat in henne på en roll som hon tror är god, så jag avvaktar där så länge

Fio, tycker jag ger ett ärligt intryck i sina tankar och teorier, men säker är man aldrig...

Det lämnar (väl?) bara Derring-Do och hemlig.
Hemlig har jag tyckt betett sig lite skumt, men det var redan innan omvandlingen skedde - då hon (om vi är överrens om att endast den omvandlade bör vara kvar) var god. Så - jag tycker egentligen inte att hon ändrat spelstil - vilket iof en omvandlad siktar på att inte göra...
D-D tycker jag har flutit med lite i bakgrunden, men det kan vara jag som minns fel. I alla fall - samma där som med hemlig. Kan inte ur minnet komma ihåg att hon ändrat sin spelstil i samband med omvandlingen...

Den som ändrat spelstil vid omvandlingen är väl Q, så då är vi tillbaka lite i moment 22. Där står jag och stampar för tillfället...

Så, nu sängen!
 
Om @hemlig och ändrad spelstil: den är visserligen inte ändrad, men det finns inget att ta på sedan omvandlingen. Inget alls. Jag orkar inte trassla med citat på mobilen, men i Gabby-lynchen röstade hon, det var det. Sedan frågade hon sig om antalet kvarvarande ulvar efter att Gabby åkte. Efter natt-DL förvåning över att Theo var god och en diskussion om det med fio. Sen igår skriver hon att hon läst igenom leken och röstningarna och röstar på Q med en teori som i princip är lånad från mig och BSF. Och uttrycker det som att Q gick från att haft koll till att misstänka typ alla (ungefär så, kolla är ni snälla!). Det reagerar jag på, för precis så är det väl för alla? Ingen har koll efter omvandlingen.

Dessutom, om hon läst hela tråden, är det inte märkligt att inte kunna skriva något om någon annan?

Hon har skrivit hela tiden att det är svårt o s v och det är ju inte konstigt. Men efter omvandlingen har hon verkligen inte vänt några stenar. Var det så före också? Något att kolla på tror jag.

För övrigt misstänker jag alla!:rofl:
 
Tro mig, @Myrten , igår satt jag med papper och penna och gick igenom tråden (ok, inte hela, det ska erkännas) för att hitta nåt att skriva om. Men jag tycker fortfarande det är svårt.
 
Hur vet du det? Om ängeln alltså?
Natten var ju lugn ? Dvs ingen käkades ?
I detta läget med så många kvar har jag svårt att tro att ulvarna skulle luras genom att låta bli att käka för att vagga in folk i säkerhet att ängeln finns kvar bland specialrollerna. ( omöjligt är det väl iofs inte )
Det hade jag mer misstänkt om det var typ 3 kvar 2 goda och en ond och en var godförklarad som trolig ängel OM nu ängeln var den omvandlade ändå alltså
 
Och om nu siarlärlingen är bland de goda så har denna också kunnat sia inatt
Vilket borde framgå av spioninfon om det nu inte är så oturligt att just den raden inte finns bland de 3 möjliga raderna idag? ( ängeln skyddar, siarlärlingen siar, ulvarna käkar)

Så åtminstone lösmynte spionen borde ju kunna veta om ängel och / eller siarlärlingen är bland de goda iaf, ängeln tveklöst iom att det igår bara fanns 2 tillgängliga rader ( ängeln skyddar, ulvarna käkar)
förutsatt då att det inte är spionen som är den omvandlade?

Om siarlärlingen är fortsatt god så borde den ju kunna hitta om inte annat iaf en god till att kunna våga lita till, om den inte lyckats pricka en ond:)
 
Och om nu siarlärlingen är bland de goda så har denna också kunnat sia inatt
Vilket borde framgå av spioninfon om det nu inte är så oturligt att just den raden inte finns bland de 3 möjliga raderna idag? ( ängeln skyddar, siarlärlingen siar, ulvarna käkar)

Så åtminstone lösmynte spionen borde ju kunna veta om ängel och / eller siarlärlingen är bland de goda iaf, ängeln tveklöst iom att det igår bara fanns 2 tillgängliga rader ( ängeln skyddar, ulvarna käkar)
förutsatt då att det inte är spionen som är den omvandlade?

Om siarlärlingen är fortsatt god så borde den ju kunna hitta om inte annat iaf en god till att kunna våga lita till, om den inte lyckats pricka en ond:)

Ja exakt, det var detta jag menade när jag skrev att det egentligen är först nu spionen vet om det saknas en rad eller inte. Om inte spionen är den omvandlade då förstås.

Fast varför skulle inte siaraden vara med? Det skulle väl vara tre rader? Finns väl inget mer att spiona om? Det är ju bara tre händelser som kan ske? Eller?

Nej jag läste nu.. Två rader är det .Hmm tyckte mig läsa innan att det var tre. Jaja då får vi hoppas på att det blir rätt rader, fast man kan ju tycka att siaraden borde vara med då den inte var med igår och då borde väl ändå spionen om den är fortsatt god kunna lägga ihop 1+1
 
Senast ändrad:
visst måste det väl bli så att om lösmynte spionen blir omvandlad att den inte heller får några spionrader efter det ?
Eftersom den omvandlade skulle ingå i lyan och inte ha några förmågor?
tänker högt här , det blir ju lite svårt för en ev omvandlad lösmynt spion att kunna "bekräfta " någon annan spioninfo än möjligen vem ulvarna försökte käka inatt?
För igår lyckades ju käket så då har den( och lyan) ingen aning om vem ängeln skyddade
och idag vet den( och lyan) inte heller i så fall vem som är siad
TILLÄGG: däremot vem ängeln skyddar kan de ju räkna ut iom att käket uteblev!

Stämmer dessa tankar om det är den lösmynte spionen som är omvandlad?
 
Senast ändrad:
Nej jag läste nu.. Två rader är det .Hmm tyckte mig läsa innan att det var tre. Jaja då får vi hoppas på att det blir rätt rader, fast man kan ju tycka att siaraden borde vara med då den inte var med igår och då borde väl ändå spionen om den är fortsatt god kunna lägga ihop 1+1
borde och borde- det lottas ju så det är väl slumpen som avgör?
 
visst måste det väl bli så att om lösmynte spionen blir omvandlad att den inte heller får några spionrader efter det ?
Eftersom den omvandlade skulle ingå i lyan och inte ha några förmågor?
tänker högt här , det blir ju lite svårt för en ev omvandlad lösmynt spion att kunna "bekräfta " någon annan spioninfo än möjligen vem ulvarna försökte käka inatt?
För igår lyckades ju käket så då har den( och lyan) ingen aning om vem ängeln skyddade
och idag vet den( och lyan) inte heller i så fall vem som är siad

Stämmer dessa tankar om det är den lösmynte spionen som är omvandlad?

Det borde stämma! LL skrev ju att den omvandlade är en vanlig ulv och ingår i lyan.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 263
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp