Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)


För att ta ett exempel på frågor/diskussion: Vad tror du t ex om det som @quarter4ever och jag skrev om ängeln ovanför? Att det uteblivna käket tyder på att ängeln är kvar? Eller kan ulvarna luras? Och varför tror du som du gör?

Det är sådana konkreta saker man kan gå in och diskutera för att komma framåt i leken och kanske lättare att börja delta i när man kommer igång och börjar spela. Alla behöver inte vara som Q och jag som ibland spammar leken med walls of text (@Sasse ska vi bara inte prata om när hon är på det humöret.:p).

VAD I HELVETE! Nu har jag försökt ta bort taggfanskapet fler gånger men det går inte!!!!!

JO NU GICK DET!
 
Jag skulle egentligen behövt diskutera med bollen(eller rättare sagt skulle vi behövt diskutera innan vi omvandlade någon...) men som jag tänker så stämmer det du skrivit med undantag för tvillingarna eftersom det skulle avslöja identiteten på en omvandlad för någon. Att kunna kommunicera med en annan spelare är ju en specialförmåga som underlättar för goda när de spelar i samma lag men som jag känner inte skulle ge en ond någon direkt fördel.

Ok jag tolkar det som att vi kan inte ha en ond ängel, siarlärling eller spion men att tvillingarna inte förlorat sin förmåga att prata med varandra om någon av dem omvandlats?

Komplicerar det hela lite, men jag tycker ända att om en tvilling omvandlats så borde den andre tvillingen blivit mat vid det natt-DL som lyckades. Undantaget om den andre tvillingen är en högprofilerad spelare som ulvarna misstänkte var skyddad.:crazy:
 
Jag reagerade på fios röstmotivering igår när hon skrev att hon inte trodde på Mirtai som omvandlad egentligen men ändå röstade på Mirtai. Så idag är jag höggradigt skeptisk!

Tja du har ju tidigare i leken anklagat mig för att inte förstå vikten av att samla röster, så hur ska du ha det egentligen??
 
Tja du har ju tidigare i leken anklagat mig för att inte förstå vikten av att samla röster, så hur ska du ha det egentligen??
Jag tycker att du ganska ofta går dina egna vägar och det är inget fel med det. När jag skrev det var det något som jag tyckte i det läget talade för din godhet. Men just att jag uppfattar att du går dina egna vägar gjorde att jag reagerade igår när du skrev att du röstade på Mirtai fast du egentligen inte trodde på henne som omvandlad.
 
Jag tror att om det bara är en ulv kvar, den omvandlade, så är det ju den mot resten så att säga. Om det är en tvilling, så borde den andra tvillingen fatta misstankar (om nu inte de fortfarande har kvar förmågan att kommunicera).
Så det borde vara att leta efter nån som plötsligt ändrat åsikt, nån som förut röstat mot de onda som nu ger sig på en god...men hur hitta denne någon :crazy:
 
ok jag tror jag kan följa dina tankegångar här
Vad tror du om fio?

För min del iom det uteblivna käket imorse så vill jag hålla BSF åt det godare hållet baserat på vad hon uttryckte igår kväll- dock verkar vi vara ute fel i våra tankar om hemlig om jag nu fått rätt på mitt pussel och läser in rätt slutsatser .
Vad avser du angående BSF igår kväll?
 
Originalulv (ja, jag är paranoid!) - tycker jag inte borde finnas men jag vill inte utesluta det igår. Jag ska erkänna att jag reagerade på @fio igår när hon konstaterade att det måste vara en specialroll som var omvandlad. Vet hon något jag inte vet, tänkte jag då. Men samtidigt känns det så otroligt osannolikt (!!!) att det skulle varit fem ulvar från början.

Jag kan ju tycka det är lite märkligt att du inte greppar resonemanget jag för om att det måste vara en specialroll som är omvandlad baserat på min uträkning.. Du är ju en begåvad spelare och borde kunna lista ut ett och annat...dessutom när du tycker min röstmotivering igår är skum när du tidigare anklagat mig för att inte förstå vikten av att samla röster gör ju att Du blir superskum för mig just nu..

Visst att du var drivande mot Gabby_Ossi men det kan ju vara ett fettalibi, både jag och Mirtai hade ju lagt rösterna där dagen innan och fler hade ju redan misstänkt henne tidigare...Så precis som @Derring-Do tror jag var inne på eller om det var Theodor så var det ändå rätt sannolikt att Gabby skulle kunna rykt utan din röst där i början. Tror nog att lyan och du skulle kunnat räkna ut det plättlätt och vad passar inte bättre som ulv än att slänga in en första röst? Godförklarad som du redan var , var det ju en enkel match att driva på mot en god Mirtai.

Så nu vill jag ju fråga både @Blacksmithfarm och @quarter4ever om ni har fler teorier för att Myrten är god än bara att hon var drivande mot Gabby??

@hemlig och @Derring-Do får gärna komma med input oxå.
 
Jag tror att om det bara är en ulv kvar, den omvandlade, så är det ju den mot resten så att säga. Om det är en tvilling, så borde den andra tvillingen fatta misstankar (om nu inte de fortfarande har kvar förmågan att kommunicera).
Så det borde vara att leta efter nån som plötsligt ändrat åsikt, nån som förut röstat mot de onda som nu ger sig på en god...men hur hitta denne någon :crazy:

Genom uteslutningsmetoden. Jag tror att flera försöker lura ut vilka roller de andra spelarna har. Så är frågan om de rollerna fortfarande är goda.

- Tvillingarna har förmodligen koll på varandra. Jag tvivlar på att den omvandlade skulle hållit masken såhär länge utan att misstankar fattades och dessutom skulle förmodligen den andre varit uppäten vid det här laget.

- Spionen vet om ängeln fortfarande är god och kanske om siarlärlingen är god.

- Om ängeln inte skyddade sig själv inatt när käket misslyckades vet hon en spelare till som är god - den skyddade.

- Om siarlärlingen fortfarande är god känner hon till en god eller vem som är omvandlad.

Såhär "hittar" spelare varandra och sedan försöker de kommunicera ut sin kunskap i leken utan att tala om eller ens antyda sin roll.

Att plötsligt svänga i spelstil är risky, det kan göra att den omvandlade blir misstänkt. Men viss förändring kan naturligtvis ske, beroende på hur leken utvecklar sig.
 
Jag kan ju tycka det är lite märkligt att du inte greppar resonemanget jag för om att det måste vara en specialroll som är omvandlad baserat på min uträkning.. Du är ju en begåvad spelare och borde kunna lista ut ett och annat...dessutom när du tycker min röstmotivering igår är skum när du tidigare anklagat mig för att inte förstå vikten av att samla röster gör ju att Du blir superskum för mig just nu..

Visst att du var drivande mot Gabby_Ossi men det kan ju vara ett fettalibi, både jag och Mirtai hade ju lagt rösterna där dagen innan och fler hade ju redan misstänkt henne tidigare...Så precis som @Derring-Do tror jag var inne på eller om det var Theodor så var det ändå rätt sannolikt att Gabby skulle kunna rykt utan din röst där i början. Tror nog att lyan och du skulle kunnat räkna ut det plättlätt och vad passar inte bättre som ulv än att slänga in en första röst? Godförklarad som du redan var , var det ju en enkel match att driva på mot en god Mirtai.

Så nu vill jag ju fråga både @Blacksmithfarm och @quarter4ever om ni har fler teorier för att Myrten är god än bara att hon var drivande mot Gabby??

@hemlig och @Derring-Do får gärna komma med input oxå.
Mirtais röstmotivering var superskum. Hon skrev först att hon trodde BSF var omvandlad, sedan svängde hon till att rösta på Q som för att jag och BSF misstänkt henne och vi inte borde vara onda bägge två. Dock hade jag börjat tveka om Q och skrivit det en timme innan Mirtai röstade. Nu, när Mirtai var god, är det naturligtvis tydligt att hon måste haft tidsbrist och inte riktigt hunnit tänka klart. Men igår? Med den röstmotiveringen? Nej.

Vad menar du med resonemanget att en specialroll måste vara omvandlad? Jag frågade om du räknat fel och du svarade sedan att så var fallet, att det skulle finnas en bybo kvar. Vad är det jag inte har greppat? Det som fick mig att reagera var att jag tänkte att du kanske glömt den där bybon för att den inte fanns, utan att det istället var en originalulv kvar. Nu känns det fortfarande inte troligt, men ändå...

Jag vill först säga att jag inte har "anklagat" dig för något. Min uppfattning är att du inte alltid följer med i samla-rösterna-drives och jag menade inget illa med det. Om jag uttryckte mig fel ber jag om ursäkt för det. Men jag tycker ändå att det är märkligt att du, som jag uppfattar inte är rädd att gå mot strömmen, röstar på någon du inte tror är den omvandlade. Det reagerade jag på igår. Idag känns du som mest trolig ulvkandidat, men det är inte enbart beroende på det utan på uteslutningsmetoden.
 
Om siarlärlingen är omvandlad kan den ju lätt lura skjortan av alla här.

Dels kan den svänga om en användare för att lura övriga deltagare att tro att den har kvar sin förmåga och med det bli hyfsat godförklarad.

Dessutom kan inte spionen veta det helt säkert eftersom den bara får två av tre möjliga rader.
 
[...]
Dessutom kan inte spionen veta det helt säkert eftersom den bara får två av tre möjliga rader.

Spionen vet det säkert om hon får raden. Då behöver hon inte tvivla på informationen utan kan vara säker. Men om hon inte får raden så vet hon inte.

Men det var kanske så du menade?
 
Mirtais röstmotivering var superskum. Hon skrev först att hon trodde BSF var omvandlad, sedan svängde hon till att rösta på Q som för att jag och BSF misstänkt henne och vi inte borde vara onda bägge två. Dock hade jag börjat tveka om Q och skrivit det en timme innan Mirtai röstade. Nu, när Mirtai var god, är det naturligtvis tydligt att hon måste haft tidsbrist och inte riktigt hunnit tänka klart. Men igår? Med den röstmotiveringen? Nej.

Vad menar du med resonemanget att en specialroll måste vara omvandlad? Jag frågade om du räknat fel och du svarade sedan att så var fallet, att det skulle finnas en bybo kvar. Vad är det jag inte har greppat? Det som fick mig att reagera var att jag tänkte att du kanske glömt den där bybon för att den inte fanns, utan att det istället var en originalulv kvar. Nu känns det fortfarande inte troligt, men ändå...

Jag vill först säga att jag inte har "anklagat" dig för något. Min uppfattning är att du inte alltid följer med i samla-rösterna-drives och jag menade inget illa med det. Om jag uttryckte mig fel ber jag om ursäkt för det. Men jag tycker ändå att det är märkligt att du, som jag uppfattar inte är rädd att gå mot strömmen, röstar på någon du inte tror är den omvandlade. Det reagerade jag på igår. Idag känns du som mest trolig ulvkandidat, men det är inte enbart beroende på det utan på uteslutningsmetoden.


Jag är förvånad kan jag med lätthet uttrycka att du inte verkar greppa varken resonemang eller varför jag röstade på Mirtai igår trots att jag inte var säker...speciellt i det läget vi är nu då vi måste samla ihop rösterna hyfsat för att få ut den person vi anser borde vara ulv. Visst jag kunde lagt min röst på hemlig, sen kunde ju Mirtai röständring för att rädda sig själv och då hade det stått 3 lika mellan Mirtai och hemlig.

Är det sådana scenarion som är önskvärda i detta läget tycker du?

Men visst kan du driva på mot mig som ulv ikväll, dock kommer du ju tappa rätt mkt trovärdighet efter DL och är du god så lär du behöva ha kvar den för att goda ska kunna vinna spelet, och är du ulv kommer resten av gänget komma dig på spåren efter att ha drivit på mot ännu en god. Min roll kommer ju iallafall få saker att klarna för övriga så det kanske inte är en så dum idé ändå att rösta ut mig ikväll. om det inte blir en ulv som röstas ut så är jag en bra kandidat! Go for it säger jag
 
Jag är förvånad kan jag med lätthet uttrycka att du inte verkar greppa varken resonemang eller varför jag röstade på Mirtai igår trots att jag inte var säker...speciellt i det läget vi är nu då vi måste samla ihop rösterna hyfsat för att få ut den person vi anser borde vara ulv. Visst jag kunde lagt min röst på hemlig, sen kunde ju Mirtai röständring för att rädda sig själv och då hade det stått 3 lika mellan Mirtai och hemlig.

Är det sådana scenarion som är önskvärda i detta läget tycker du?

Men visst kan du driva på mot mig som ulv ikväll, dock kommer du ju tappa rätt mkt trovärdighet efter DL och är du god så lär du behöva ha kvar den för att goda ska kunna vinna spelet, och är du ulv kommer resten av gänget komma dig på spåren efter att ha drivit på mot ännu en god. Min roll kommer ju iallafall få saker att klarna för övriga så det kanske inte är en så dum idé ändå att rösta ut mig ikväll. om det inte blir en ulv som röstas ut så är jag en bra kandidat! Go for it säger jag

Om du trodde att hemlig var ulv och Mirtai god så är det väl mer rimligt att rösta så och hoppas på lottning? Varför skulle det inte vara det i ett läge som detta?

Jag är definitivt inte säker på om du är ulv. Och vaddå driva mot ännu en god? Jag drev inte mot Mirtai! Jag reagerade på hennes röstmotivering som inte stämde med vad hon skrivit tidigare och tyckte att den var ulvig. Tycker inte du att den var märklig?

Jag är verkligen inte säker på att du är ulv, men jag reagerade på dig igår och jag reagerar på hur du skriver nu när du pratar om att jag ska "driva mot ännu en god". Du verkar misstänka mig mest för att jag misstänker dig.
 
Och dessutom - om jag är ond, är det inte en märklig taktik att försöka förklara en del av spelet för hemlig och hur goda hittar varandra för hemlig? I det här läget? Istället för att bara låta det vara och hoppas på att lyan har en mindre som kan hitta deras spår?

För övrigt får alla gärna kolla på de olika scenario jag har beskrivit så att jag inte gjort någon tankevurpa någonstans.
 
Vad avser du angående BSF igår kväll?

Jag var ju borta större delen av dagen och kvällen iom årsmöte och klubbfest, sedan fick jag vara chaufför flera vändor också, så jag kom ju inte in i leken efter 15 -tiden förräns runt midnatt för att börja nysta i saker
Det jag menade med det ovan var att jag när jag började gå igenom leken efter Mirtai lynchats var att jag svarade på BSFs fundering tidigare under dagen och det var då det gick upp ett liljeholmens för mig vad det var hon reagerat på, jag *tror* att hon kan ha haft en tanke på en annan roll på mig än den jag har....

Jag kan tycka att det är lite märkligt att Q har börjat misstänka mig - igår var hon så noga med att spionen skulle se huruvida en rad försvunnit eller ej ur infon



svarar på detta med : har letat febrilt över en spions bekräftelse och det är ju det jag inte hittat !!!:crazy:
Såklart man blir spooky!!
Men samtidigt undrar jag ju lite att du förutsätter att just du skulle kunna bli godförklarad i spioninfo? ( för så tolkar jag det )
och ja jag kan se möjligheter till det men ändå så är det ju så att jag funderar lite över det du skriver här,det *känns* som att du skulle velat haft bekräftelse på din roll? och den inte har kommit? och då undrar jag
1) är det DU som blivit omvandlad? ( men näää då borde den som har fått infon gått all in för det- tycker jag?)
2) är det den som skulle fått infon som är omvandlad? Mer troligt scenario då tycker jag !

så nu börjar jag bli misstänksam att det är lösmynte spionen som blivit omvandlad faktiskt!!

Sedan kommer fio in och spär på den tanken och jag får ju medge att jag verkligen var inne på det inatt att det föreföll så. Fio är också väldigt noga med att få fram att en specialroll måste blivit omvandlad, och det är klart att är hon den omvandlade själv så måste hon ju rikta tankarna ditåt, och har hon istället den roll hon ganska klart framhäver att hon borde ha ( om man nu läser vad hon skriver) så har hon ju rätt!

Vilket jag skrev att jag trodde days ago.. Iallafall tänkte jag det..om jag inte skrev det. Men jag tror jag skrev en teori om det. Nu kan jag inte gå tillbaka och kolla för jag sitter med mobilen.

är det detta du refererar till?

Jag hittade inlägget här.. Och i och med att Mirtai var bybo så misstänker jag att den lösmynte spionen är den omvandlade. Hoppas vi får fram mer info i morgon, vilket vi bör få.


Kan du utveckla lite hur du tänker runt BSF här? För jag fattar inte riktigt. Sen tänker jag såhär siarlärlingen siar varannan natt så är det inte först i morgon vi kan få info från spionen om det egentligen saknas en rad? Om inte denna är omvandlad då förstås. Eller tänker jag fel här?

oj nu får jag tänka mig för så det inte blir hint av det hela
men om vi säger så här:
siarlärlingen syns i spioninfo varannan natt
Vilken annan god roll kan synas varje natt;)
så hoppas jag att det faller inom ramen för vad som är tillåtet ....
 
Om du trodde att hemlig var ulv och Mirtai god så är det väl mer rimligt att rösta så och hoppas på lottning? Varför skulle det inte vara det i ett läge som detta?

Jag är definitivt inte säker på om du är ulv. Och vaddå driva mot ännu en god? Jag drev inte mot Mirtai! Jag reagerade på hennes röstmotivering som inte stämde med vad hon skrivit tidigare och tyckte att den var ulvig. Tycker inte du att den var märklig?

Jag är verkligen inte säker på att du är ulv, men jag reagerade på dig igår och jag reagerar på hur du skriver nu när du pratar om att jag ska "driva mot ännu en god". Du verkar misstänka mig mest för att jag misstänker dig.

Jag misstänker inte dig mer än andra för tillfället, jag lägger bara fram tänkbara scenarion. Däremot vill jag ju gärna ha fler teorier från övriga om att du är god än bara för att du drivit på om Gabby

Om du tycker det är bra att jag röstar efter eget huvud förstår jag inte kommentaren du la tidigare då dvs att jag inte förstår vikten av att samla röster när man är god. Det verkar du ju ha totalsvängt om nu och det gör mig misstänksam.
 
Och dessutom - om jag är ond, är det inte en märklig taktik att försöka förklara en del av spelet för hemlig och hur goda hittar varandra för hemlig? I det här läget? Istället för att bara låta det vara och hoppas på att lyan har en mindre som kan hitta deras spår?

För övrigt får alla gärna kolla på de olika scenario jag har beskrivit så att jag inte gjort någon tankevurpa någonstans.

Varför skulle det vara märkligt? Det är väl bättre för ditt alibi om du nu är ond, sannolikt hade ju antingen Q eller Bsf som oxå är rutinerade spelare kunnat förklara samma grej.
 
Så nu vill jag ju fråga både @Blacksmithfarm och @quarter4ever om ni har fler teorier för att Myrten är god än bara att hon var drivande mot Gabby??
Jag sitter och funderar på det, hade ju sådan tankar igår men jag tänker så här, att om nu lynchen gick mot mig igår, och hon liksom vänder den mot Mirtai istället - det fattar jag inte vad hon skulle vinna på om hon var ond? Så med anledning av det så håller jag henne mot det godare hållet faktiskt
Sedan tycker jag att på det sätt hon resonerar, och ffa verkar vilja hjälpa hemlig hur man ska uttrycka sig- nja jag har svårt att se en omvandlad Myrten göra det?
Visst finns ändå möjligheten och ett sjujäkla till alibi är det ju, men för stunden så tror jag att Myrten borde vara god. Mest kanske för att hon faktiskt vände lynchen bort från mig igår.
Att hon blev misstänksam mot MIrtai tycker jag faktiskt inte var förvånande, jag kan säga att jag var MYCKET förvånad när det visade sig att Mirtai var god såsom hon resonerade och la inlägg igår. Måste ju upenbart haft svår tidsbrist. Jag var tom helt spooky innan jag röstade att det faktiskt var 2 ulvar kvar totalt, fär både hemlig och Mirtai kändes klart onda igår- vilket jag också tror framgår klart av mitt röstinlägg att jag höll redan då hemlig som mycket skum
Idag med det jag utläser av inläggen så har hemlig svalnat betydligt på min misstänka skala och då lämnar det faktiskt bara dig och DD att fundera över.
Och skulle DD ha lyckats lura mig då har vi en nybörjare som har riktigt bra skills för ulvlekar så mycket kan jag säga., men visst omöjligt är det inte , man får ju inte glömma bort att den omvandlade har hela lyan med sig som kan hjälpa till lite.
Sedan kan jag säga så som Myrten resonerar ang tvillingarna att den andra tvillingen borde ha blivit käk det första som hände att det är helt i linje med hur jag resonerat om det hela...
 
Ok jag läser vad du skriver Q.. Jag kommer vara borta ett tag nu och kommer inte kunna titta in förrän en liten tid innan DL
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 263
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp