Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

@fio varför, förresten är det mig och Q du frågar?
Spelar det ingen roll för dig vad andra tycker, och varför i så fall? Hoppas du kunna lura de mest erfarna och få nybörjarna att haka på på köpet? Nä, eftermiddagens teorier från dig gör att min radar går igång, speciellt att du röstar på Myrten, hon är den som ligger högst upp på min god-lista.

Vadå andra? jag har ju frågat alla vad dom tycker? Vilka andra menar du?
 
Om jag vore ond så vore det väl bra mycket enklare att rösta på dig, som jag ändå misstänkt under dagen. Speciellt som det var ett läge när du inte var så aktiv och kunde försvara dig och redan fått en röst.
ja precis .- jag säger ju att det pga det som jag vill hålla dig som god :)
 
Jag kommer stå fast vid mitt val iallafall. Om det gör att jag blir utröstad så är det nog det bästa scenariot oavsett i detta läget. Om ni inte hittar ulven då.
 
jag ska åka och hämta barnen så blir borta ett par timmar, måste handla också,men ska vara inne till god tid innan Dl och kunna fortsätta dividera
Just nu är det fio jag tycker ändå resonerar lite märkligt, och jag tycker inte heller att rösten på Myrten verkar helt genomtänkt om man är god
Samtidigt är jag lite nervöööös det är väldigt tyst från DD, men det kan ju vara så att hon bara är upptagen, så hoppas hon kommer in och skriver något.
Hm Q, jag blir också lite nervös nu. Även om jag inte direkt sett något konstigt med DD så baserar sig min tro på hennes godhet lite på vad du har skrivit. Ni kan ju inte vara onda båda två, tänker jag. Och som sagt, jag har inte sett något konstigt hos henne. Tycker hennes spelstil känns likadan genom hela leken dessutom. Får för mig att det skulle vara svårare för någon som är ny att växla.

Jag är inte säker på någon. Eller jag tror inte hemlig är ond. Senaste frågorna om hur ulvarna kommunicerar är ju ytterligare en indikation på det.

Ska fixa lite nu...
 
Hm Q, jag blir också lite nervös nu. Även om jag inte direkt sett något konstigt med DD så baserar sig min tro på hennes godhet lite på vad du har skrivit. Ni kan ju inte vara onda båda två, tänker jag. Och som sagt, jag har inte sett något konstigt hos henne. Tycker hennes spelstil känns likadan genom hela leken dessutom. Får för mig att det skulle vara svårare för någon som är ny att växla.

Jag är inte säker på någon. Eller jag tror inte hemlig är ond. Senaste frågorna om hur ulvarna kommunicerar är ju ytterligare en indikation på det.

Ska fixa lite nu...
det är nog bara jag som blir lite nojjig .
Hon är nog bara upptagen:)
 
Samtidigt är jag lite nervöööös det är väldigt tyst från DD, men det kan ju vara så att hon bara är upptagen, så hoppas hon kommer in och skriver något.
Jag har varit mer upptagen än jag hade räknat med idag, men nu har jag äntligen hunnit till datorn och försöker få ordning på och skriva ner mina tankar. Problemet nu är att ni skriver snabbare än jag så jag har fullt upp med att läsa ikapp och försöka tänka. :o
 
Jag ska försöka sova några timmar till - så för att inte råka missa DL så röstar jag nu. Men är jag vaken så tittar jag in och är beredd att ändra röst om något vettigare kommit fram.

Blacksmithfarm röstar på fio

För att jag tycker att hennes resonerande på eftermiddagen inte helt överensstämmer med hur jag tror att hon resonerat som god. Och föratt hon röstar på Myrten som är den som är längst ifrån att få en röst från mig.
Det som skaver då är att hon kanske borde valt någon annan än just Myrten att rösta på? Men samtidigt, om mitt pussel nu stämmer så kanske hon ändå såg Myrten som den enda hon kan lura i oss skulle vara omvandlad?

Som sagt, helt säker är jag inte, men uteslutningsmetoden leder mig hit för tillfället.
 
Det närmaste alternativet för mig är nog D-D, men eftersom hon har tidsbrist vill jag ge henne chansen att komma ikapp.

Så, vi får se om jag lyckas sova eller inte :)
 
Oj, my bad. Missade sista raden där.

Att du står kvar vid din röst däremot gör att jag ändå har kvar dig högt (högst?) upp på min misstankelista.

So be it. Jag har inga andra förslag och inte ni heller vad det verkar. Hitta ulven så röständrar jag :D

Om du är så säker på Myrten så är det Q eller DD kvar.

Jag sitter i bilen sen en timme till typ halv nio så jag hinner väl kika in.
 
DL 6 21:00
17:15 fio röstar på Myrten
18:25 Blacksmithfarm röstar på fio

Myrten 1
fio 1


(Q, du hade fel DL-siffra på din lista ;) vi är på DL 6 nu :))
 
Om du är så säker på Myrten så är det Q eller DD kvar.
Ja, det är väl där jag landar med. Q tycker jag har "ryckt upp sig" och känns god igen - men hon kan såklart luras. Det lämnad DD som jag som sagt vill se mer av innan jag kan blida mig en uppfattning om vad jag tror om henne.

Hade henne som god för att Q nämnde något om det, men när nu Q verkar tvivla lite så...
 
Ja, det är väl där jag landar med. Q tycker jag har "ryckt upp sig" och känns god igen - men hon kan såklart luras. Det lämnad DD som jag som sagt vill se mer av innan jag kan blida mig en uppfattning om vad jag tror om henne.

Hade henne som god för att Q nämnde något om det, men när nu Q verkar tvivla lite så...

Jag tänker såhär. Jag tror ju inte att en tvilling är omvandlad och det kommer inte klarna särskilt mkt i spelet om vi råkar rösta ut en tvilling. Så det känns dumt att chansa på det.

För mig är siaren den som kan luras mest om inte spionen får en rad om denna. Annars kan spionen bara anta men inte veta säkert.

Om spionen är omvandlad kan den inte lura skjortan av någon egentligen tror jag.

Ängeln verkar vara kvar på den goda sidan.

Dock kan nog ängeln och spionen lista ut om siaren är den omvandlade, eller siaren och ängeln

Så jag står fast vid min röst även om det innebär att jag åker idag. Om ingen är 100% säker på vem som ulv.
 
Okej, ska försöka sammanfatta mina tankar nu, och hoppas det inte dyker upp en massa nya inlägg under tiden som gör att jag måste tänka om. :p
För att börja med Myrtens inlägg där hon gick igenom vad det borde innebära om olika specialroller omvandlats, så tycker jag den verkar både korrekt och komplett. Om spionen är kvar så borde den kunna ha en del info nu. Ängeln är rimligtvis god eftersom käket uteblev i natt och kan, om den inte skyddat sig själv, ha hittat en annan god. Och förhoppningsvis hade tvillingarna märkt om en av dem blivit omvandlad, även om det inte är någon hundraprocentig garanti.
Med detta i bakhuvudet så har jag pusslat så gott jag kan:
Myrten har jag fortfarande på en god roll, och jag tycker hennes spel känns systematiskt och genuint. Dessutom tolkar jag Bsf som att hon är ytterligare något säkrare på Myrtens godhet idag, vilket jag i sin tur tolkar som ett tecken på att både Bsf och Myrten faktiskt har de roller jag pusslat in dem på. Detta får mig väldigt skeptisk till fio som plötsligt verkar ha bestämt sig för att Myrten är skummast av alla, när jag snarare skulle ha henne som minst skum.
Ang. Bsfs roll så gick det nog upp samma ljus för mig som för Q igårkväll (eller ja, i natt när jag skummade igenom leken innan jag stöp i säng). Utvecklingen under dagen tycker jag sedan tyder på att jag kan ha rätt.
Q vill jag fortfarande tro är god. Jag har läst om allt hon skrivit sedan omvandlingen flera gånger, och sammantaget med allt jag läst så tycker jag det finns tecken på att hon inte blivit omvandlad.
hemlig hade jag ingen aning om var jag hade igår, men där väljer jag att faktiskt följa Myrten som verkar ha hittat saker som talar för hennes godhet. Och vore hon ulv borde hon faktiskt märkt att de döda ulvarna pratar med henne. ;)
Detta lämnar fio, som jag hållit som neutral innan, men rösten på Myrten fick mig att hajja till rejält (tom. mer än jag tror jag gjort om hon hade röstat på mig, för även om jag är ännu mer säker på min egen godhet än på Myrtens så har jag förståelse för om det inte är uppenbart för alla andra).
Nu måste jag tyvärr lämna datorn igen, men jag kommer tillbaka om typ en timme eller så, så bara fråga om jag skrivit något konstigt.
 
Jag funderar själv på om jag blivit omvandlad utan ha fått reda på det? Så som alla godförklarad varandra till höger och vänster känns det som ett troligt scenario hahaha
 
Eftersom jag sitter och kollar på tv så kommer jag säkert glömma bort att rösta om jag inte gör det nu.
Jag har inte blivit så mycket klokare utan det får bli som jag resonerade förut.

hemlig röstar på fio för att du verkar så genuint upprörd över att Myrten försökt hjälpa mig få klarhet i spelet.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 263
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp