Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Naturligtvis måste kentaurerna underrättas om Moonhoofs frånfälle. Herr Bäver lyckades få tag på en sparv som kunde bära budet medan Fru Bäver lugnade de skakade barnen. Susan, Edmund och Lucy var mycket upprörda över den ståtliga kentaurens död.

Sparven Tivitt var nyfiken och snabb, men var inte känd för eftertanke. Han hade försökt lyssna och komma ihåg meddelandet som kentaurerna skulle ha samtidigt som han nyfiket granskade de både människor och bävrar. När han fått veta allt han behövde flög han runt till alla för att få prata lite och fick veta mycket spännande. Hos någon fick han ytterligare instruktioner men han mindes inte riktigt vem.

Nu flög Tvivitt så snabbt han kunde precis som han blivit tillsagd och försökte att inte distraheras av något. Mellan träden såg han något stort och brunt som rörde sig runt frustandes och kände sig oerhört lättad – han hade inte rört till något! Han satte sig på varelsens hand och babblade det han blivit tillsagd att säga, knappt utan att andas mellan orden för att inte glömma något.
Handen han satt på grep hårt om honom och Tvivitt tittade upp på den som höll honom för första gången. Det var inget människoansikte som tittade ner på honom med grymma ögon. Varelsen hade ett tjurhuvud. Och så mycket kom Tvivitt ihåg, att till skillnad från kentaurerna stod Narnias minotaurer på häxans sida.


248661-House_Sparrow_sm.jpg


fio var Bybo
 
Naturligtvis måste kentaurerna underrättas om Moonhoofs frånfälle. Herr Bäver lyckades få tag på en sparv som kunde bära budet medan Fru Bäver lugnade de skakade barnen. Susan, Edmund och Lucy var mycket upprörda över den ståtliga kentaurens död.

Sparven Tivitt var nyfiken och snabb, men var inte känd för eftertanke. Han hade försökt lyssna och komma ihåg meddelandet som kentaurerna skulle ha samtidigt som han nyfiket granskade de både människor och bävrar. När han fått veta allt han behövde flög han runt till alla för att få prata lite och fick veta mycket spännande. Hos någon fick han ytterligare instruktioner men han mindes inte riktigt vem.

Nu flög Tvivitt så snabbt han kunde precis som han blivit tillsagd och försökte att inte distraheras av något. Mellan träden såg han något stort och brunt som rörde sig runt frustandes och kände sig oerhört lättad – han hade inte rört till något! Han satte sig på varelsens hand och babblade det han blivit tillsagd att säga, knappt utan att andas mellan orden för att inte glömma något.
Handen han satt på grep hårt om honom och Tvivitt tittade upp på den som höll honom för första gången. Det var inget människoansikte som tittade ner på honom med grymma ögon. Varelsen hade ett tjurhuvud. Och så mycket kom Tvivitt ihåg, att till skillnad från kentaurerna stod Narnias minotaurer på häxans sida.


248661-House_Sparrow_sm.jpg


fio var Bybo

:banghead::banghead::banghead::banghead:
men va fan!!!!

nu blev det jobbigt !!
Har det blivit en ond av den jag minst trodde det om:crazy:

Förlåt DD men nu blir jag väldigt misstänksam mot dig !!!!!
 
:banghead:

Alltså måste en specialroll vara omvandlad! Ängeln lär ju inte vara det. För om ängeln är omvandlad måste den lösmynte spionen vara god och då ha märkt att hon inte fick någon ängelrad igår och inte heller någon rad om vem ängeln skyddade eller vem ulvarna försökte käka inatt. Jag tycker dessutom det verkar otroligt vågat av ulvarna att låta bli att käka i ett läge som detta. Men spionen vet ju om ängeln fortfarande är god. Frågan är då om spionen är god och om hon i så fall lyckats få ut informationen i leken.

Spionen kan också veta om siarättlingen är god. Om ängeln är god kan hon också ha information.

Det lutar åt att en av tvillingarna ändå är omvandlad. Eller är det ängeln?

Suck!

Beträffande paranoia-teorin så käkade ju någon faktiskt Theo. Så någon ond lär det finnas.
 
Ja, ibland i slutet av lekar så kör man Natt-DL på kvällen så att man kan ta en till röstning efter det.

Men det kräver att alla är med på det! Så vad säger ni?
Går bra för min del men måste ut med hundarna och sen spana efter grannens katt som inte kommit in sen imorse så dröjer nog en 30 min innan jag är tillbaka.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 262
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp