Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Alltså, egentligen känner jag för att ge upp, för bevisligen är jag grundlurad av någon, och det känns som jag riskerar att bli lynchad imorgon vad jag än skriver, men jag ska göra ett sista försök att samla tankarna och få rätsida på något. Men jag skulle framför allt vilja ha input från @hemlig -Vad tror du tex. om möjligheten att ulvarna skippat ett käk för att inte avslöja att ängeln omvandlats, tror du det är sannolikt? Du är nämligen den enda som jag nästan vågar tro på just nu.
Okej, det gav mig nog en pusselbit.

Häng med här nu.

Jag tror att om Myrten vore ond - varför spela hela "hemlig är god"-grejjen istället för att dra oss alla mot att rösta ut hemlig? Hade inte det varit det en ond trott varit lättast?
Men det gjorde hon inte.
Och att DD nu litar enbart på hemlig får mig att pussla in dem på några roller.


Då finns bara Q kvar, som jag ju reagerade på efter omvandlingen - kanske har hon bara tagit sig i kragen för att slippa bli påkommen? Det är nog faktiskt det jag lutar åt för tillfället - det skulle kunna stämma i mitt pussel.
 
Ok! Vi kör Natt-DL iaf och så får folk gärna skriva en lista på vilka tider det fungerar med DL imorgon så kan vi ta det så fort som möjligt. :)
Jag skulle, om det inte blir ett dagDL ikväll, nog vilja ha det tidigast vid 8:30-9:00 imorgon - då hinner jag hem från jobbet och äta frukost utan stress.
Men antar att flera jobbar, så då kanske DL imorgon kväll funkar bäst i alla fall?
 
Okej, det gav mig nog en pusselbit.

Häng med här nu.

Jag tror att om Myrten vore ond - varför spela hela "hemlig är god"-grejjen istället för att dra oss alla mot att rösta ut hemlig? Hade inte det varit det en ond trott varit lättast?
Men det gjorde hon inte.
Och att DD nu litar enbart på hemlig får mig att pussla in dem på några roller.


Då finns bara Q kvar, som jag ju reagerade på efter omvandlingen - kanske har hon bara tagit sig i kragen för att slippa bli påkommen? Det är nog faktiskt det jag lutar åt för tillfället - det skulle kunna stämma i mitt pussel.

Fast jag tror att du pusslar fel nu. Jag undrade också varför DD vågar lita på just hemlig, som hon faktiskt röstade på igår. Hon får gärna svara på det själv, men jag har logisk teori om varför.

TILLÄGG: Med det säger jag inte att jag lutar åt att vare sig Q eller DD är goda. Jag vet inte. Jag vet inte om dig heller, men du försvarar mig så trevligt och logiskt så jag hoppas ju att du är god.:D
 
Fast jag tror att du pusslar fel nu. Jag undrade också varför DD vågar lita på just hemlig, som hon faktiskt röstade på igår. Hon får gärna svara på det själv, men jag har logisk teori om varför.
jag tror också jag kan följa varför faktiskt
jag tenderar att tycka likadant ( ang hemlig)
 
Alltså, egentligen känner jag för att ge upp, för bevisligen är jag grundlurad av någon, och det känns som jag riskerar att bli lynchad imorgon vad jag än skriver, men jag ska göra ett sista försök att samla tankarna och få rätsida på något. Men jag skulle framför allt vilja ha input från @hemlig -Vad tror du tex. om möjligheten att ulvarna skippat ett käk för att inte avslöja att ängeln omvandlats, tror du det är sannolikt? Du är nämligen den enda som jag nästan vågar tro på just nu.
Oj, ingen aning. Vet inte hur de brukar göra, för vissa spelare verkar ju följa ett mönster. Det skrivs ju "i förra leken gjorde x si och y gjorde så".
Tror det i detta läge, om det bara är en ulv kvar nu, är dumt att skippa käket. Ulvarna måste ju vilja ha ut nån god till menar jag.
 
:arghh::arghh::arghh:

Okej. ni tänker att hon försöker bluffa? Eller? För då är DD den som skulle vara ond i så fall???
Eller vem?
Jag vet faaaaan inte!

Men jag tror inte att du lade rollerna rätt i det pussel-inlägg du just skrev. Betänk att DD röstade på hemlig igår.

TILLÄGG: Ser att du dragit samma slutsats.
 
Lägger med röstlistorna efter omvandlingen... Ifall det kan hjälpa oss...

DL 4
09:12 Myrten röstar på Gabby_Ossi
14:23 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
15:19 Mirtai röstar på Gabby_Ossi
16:35 fio röstar på Gabby_Ossi
16:47 Theodor röstar på Gabby_Ossi
16:59 Derring-Do röstar på Gabby_Ossi
17:36 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
18:03 hemlig röstar på Gabby_Ossi
20:24 Gabby_Ossi röstar på Mirtai

DL 5

(19:56 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever)
19:59 Derring-Do röstar på hemlig
20:03 Mirtai röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:21 Myrten röstar på Mirtai
20:25 hemlig röstar på quarter4ever
20:37 quarter4ever röstar på Mirtai
20:47 fio röstar på Mirtai

DL 6
17:15 fio röstar på Myrten
18:25 Blacksmithfarm röstar på fio
20:15 hemlig röstar på fio
20:21 quarter4ever röstar på fio
20:28 Derring-Do röstar på fio
20:31 Myrten röstar på fio
 
Hm....Är det åndå så att Myrten är ond men spelar jävligt bra i sitt sätt att hjälpa mig?
Alltså, jag vill verkligen inte tro det...

Tillägg - varför skulle hon isf protestera mot min roll-pussling? Den ledde ju blickarna från henne. Som ond borde hon ha hållt med för att få ut fler goda.
 
Okej, det gav mig nog en pusselbit.

Häng med här nu.

Jag tror att om Myrten vore ond - varför spela hela "hemlig är god"-grejjen istället för att dra oss alla mot att rösta ut hemlig? Hade inte det varit det en ond trott varit lättast?
Men det gjorde hon inte.
Och att DD nu litar enbart på hemlig får mig att pussla in dem på några roller.


Då finns bara Q kvar, som jag ju reagerade på efter omvandlingen - kanske har hon bara tagit sig i kragen för att slippa bli påkommen? Det är nog faktiskt det jag lutar åt för tillfället - det skulle kunna stämma i mitt pussel.
Jag är rädd att jag gör dig besviken nu, men att jag litar något mer på hemlig (inte mycket) än någon annan är delvis Myrtens fel, jag tycker att sättet Myrten svängde om hemlig, ifall Myrten skulle vara fortsatt god, kan tolkas som att Myrten har anledning att tro att hemlig är god. Och om Myrten skulle vara omvandlad så är ju inte hemlig det. :idea:
 
Hm....Är det åndå så att Myrten är ond men spelar jävligt bra i sitt sätt att hjälpa mig?
Nej.

Allmänt:

Nyckeln till det här ligger i vilken roll som kan ha blivit omvandlad. Jag vet vilka spelare som har vilka roller, men vilken roll är det som gjorts ond?
 
Jag är rädd att jag gör dig besviken nu, men att jag litar något mer på hemlig (inte mycket) än någon annan är delvis Myrtens fel, jag tycker att sättet Myrten svängde om hemlig, ifall Myrten skulle vara fortsatt god, kan tolkas som att Myrten har anledning att tro att hemlig är god. Och om Myrten skulle vara omvandlad så är ju inte hemlig det. :idea:
Ah, du tänkte så...
 
Jag är rädd att jag gör dig besviken nu, men att jag litar något mer på hemlig (inte mycket) än någon annan är delvis Myrtens fel, jag tycker att sättet Myrten svängde om hemlig, ifall Myrten skulle vara fortsatt god, kan tolkas som att Myrten har anledning att tro att hemlig är god. Och om Myrten skulle vara omvandlad så är ju inte hemlig det. :idea:
Det där är skumt. För som sagt, det är ett cirkelresonemang. Att du nästan bara litar på hemlig för något jag har skrivit!

Och där undrar jag om du inte försa dig? För du kunde sagt att det var det hemlig skrev själv, att hon inte visste att de döda ulvarna fick prata med varandra som gjorde att du litade på henne.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 262
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp