Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Baserat på röstningarna efter omvandlingen så börjar jag få en misstänkt. En som jag har svårt att placera i en annan roll...
 
Det där är skumt. För som sagt, det är ett cirkelresonemang. Att du nästan bara litar på hemlig för något jag har skrivit!

Och där undrar jag om du inte försa dig? För du kunde sagt att det var det hemlig skrev själv, att hon inte visste att de döda ulvarna fick prata med varandra som gjorde att du litade på henne.
Det är inte ett cirkelresonemang, det finns två alternativ, antingen är du omvandlad eller så är du inte det:
- Om du inte är omvandlad så tyder sättet du skrev om hemlig i min värld på att hon är god.
- Om du är omvandlad så är det inte hemlig som är omvandlad, alltså är hon god.
Således skulle mitt resonemang tyda på att hemlig är god i vilket fall som.
 
Jag lutar nog mot D-D nu då. Iom det Myrten påpekade om en eventuell felsägning plus att hennes röster efter omvandlingen ligger ganska lägligt i tid. Förrutom då den på hemlig som är tidig och utstickande, men jag tror ändå att hemlig är god.

Där strår jag nu, så vet ni innan DL :)
 
Edmund var trött och grinig och hans strumpor var genomvåta. Nu hade folk börjat dö omkring dem också; den där kentauren var läskig nog som han var men att se honom kollapsa så där... Edmund rös. Han funderade mer och mer på om det inte var hopplöst det som de höll på med. Peter satt på ett berg och gjorde ingen nytta och flickorna kunde man väl inte räkna med.

Kanske hade han gjort helt fel som lyssnat på pratet om att Drottning Jadis var ond? Den där Aslan som skulle vara så fantastisk hade ju inte visat sig alls men Jadis hade bevisligen makt! Evig vinter var kanske inte så kul men man måste vara en sjutusan till häxa för att kunna klara det. Och det var ju inte allt. Edmunds mun vattnade sig när han tänkte på konfekten hon bjudit på.
Dessutom hade hon ju pratat om att Narnia behövde en tronföljare. Det kunde till och med bli han, Edmund, som en gång blev kung. Han tittade på bävrarna, Susan och Lucy som höll på att pyssla vid lägerelden medan de småpratade om något – säkert den där Aslan!

Edmund bestämde sig snabbt och smög in bland träden bakom sig där eldskenet inte nådde och det var mörkt så när som på det månsken som lyckades tränga genom grenarna. Drottning Jadis hade berättat för honom var hennes slott låg och hur han skulle ta sig dit. Faktum var att det inte var så långt härifrån, bävrarna hade viskat nervöst om det hade han hört. Och varje gång skogen glesnade tog han sikte på de bergstoppar mellan vilka slottet skulle ligga. Efter bara ett par timmars färd såg han vad som måste vara slottets torn sticka upp. Det var inte en lätt vandring genom den snöiga skogen men Edmund var så inne i sina fantasier om kungakronor och berg av konfekt att han knappt märkte det.

Ytterligare en timme senare avtecknade sig slottet tydligt mot himlen. Det såg lite märkligt ut, inte sirligt och elegant utan rundat och klumpigt – lite som ett kanderat äpple. Men först när Edmund var nästan framme vid stället där slottets stora portar befann sig under isen insåg han vilket nöt han varit och att häxan inte brydde sig ett dyft om vad som hände med någon här ute. Han sjönk ner med ryggen mot den kalla isväggen och snyftade. Han skulle aldrig lämnat sina systrar och bävrarna, men nu var det för sent och han kunde bara hoppas på att de kunde förlåta honom om de nu någonsin träffades igen.


The-Chronicles-of-Narnia-The-Lion-The-Witch-The-Wardrobe-the-chronicles-of-narnia-26555308-1920-816.jpg


hemlig var Edmund - Lösmynt spion
 
D-D förklarar iofs sin felsägning. Jag orkar inte tänka över om den är logisk idag. Men om jag inte missminner mig reagerade även hon på hemligs inlägg om döda ulvars kommunikation och jag tycker att det varit en mer logisk förklaring till att lita på just hemlig. För jag tänker att det knappast är en sak man hittar på utan det visar genuint att hon (hemlig) med stor sannolikhet inte vet hur det går till i en lya.
 
Baserat på röstningarna efter omvandlingen så börjar jag få en misstänkt. En som jag har svårt att placera i en annan roll...
alltså de rolelr som är kvar är
ängel
siarlärling
lösmynt spion
samt tvillingarna ( som får prata med varandra i pm utanför leken precis som ulvarna får )

vi är 5 kvar
en av rollerna ovanför är omvandlad!
du vet ju vilken roll du själv har

tillägg:
äsch då där kom uppdateringen så nu kan hon ju inte svara på detta....
 
Oj, ingen aning. Vet inte hur de brukar göra, för vissa spelare verkar ju följa ett mönster. Det skrivs ju "i förra leken gjorde x si och y gjorde så".
Tror det i detta läge, om det bara är en ulv kvar nu, är dumt att skippa käket. Ulvarna måste ju vilja ha ut nån god till menar jag.
Undrar om det här inlägget av hemlig bekräftar att ängeln är kvar i leken? Det bör göra det. Och i så fall är jag nere i två kandidater till den omvandlade.
 
Om inte ni alla kan komma överens om en tidigare tid så är DL samma tid som vanligt imorgon; 21.00
 
alltså de rolelr som är kvar är
ängel
siarlärling
lösmynt spion
samt tvillingarna ( som får prata med varandra i pm utanför leken precis som ulvarna får )

vi är 5 kvar
en av rollerna ovanför är omvandlad!
du vet ju vilken roll du själv har

tillägg:
äsch då där kom uppdateringen så nu kan hon ju inte svara på detta....
Jag hade velat veta vilken roll hon hade på DD? Jag är ju tvärsäker på hur rollerna är fördelade vid detta laget
Men jag är också böjd åt att hålla DD som högst misstänkt just nu- kanske är jag inte käkad av den anledningen?
För alternativet är ju att antingen BSF eller Myrten lurats !
 
Jag hade velat veta vilken roll hon hade på DD? Jag är ju tvärsäker på hur rollerna är fördelade vid detta laget
Men jag är också böjd åt att hålla DD som högst misstänkt just nu- kanske är jag inte käkad av den anledningen?
För alternativet är ju att antingen BSF eller Myrten lurats !
Hon visste ju om ängeln var kvar i leken eller inte. Frågan är om inlägget jag citerade är ett svar på att så var fallet.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 262
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp