Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

hon skrev också att hon var säker på att den onda hade röstat på MIrtai?? och det var ju Myrten, BSF, jag och fio det .....??
Kan hon ändå ha luskat ut att ängeln inte var god längre pgs utebliven rad eftter G_O lynchen, men då får jag inte ihop det med den kommentaren om att ulvarna inte borde ha råd med att låta bli att käka???:confused::arghh:
Men hon skrev ju det för att hon tyckte att det verkade konstigt att onda inte skulle rösta på en god. Jag ska som sagt lägga mig, men kolla det inlägget när hon och jag diskuterar efter DL igår när hon skriver att jag vrider till det.
 
sitter och stirrar på detta igen... Tror skriver hon... hon borde ju veta om ängeln skyddar raden fanns med infon= ängeln med i spelet och därmed inte omvandlad?
Men åhh det första intryck jag finns var att detta inlägg bekräftade att ängeln faktiskt skyddat någon :confused:
Tror tyvärr inte man kan vara säker på det. Men jag lutar ändå åt att det kan vara en bekräftelse av att ängeln finns kvar på goda sidan.
 
@quarter4ever - om du kollar mitt inlägg 998... Hemlig skriver att hon inte blivit så mycket klokare. Jag tolkar det som att hon inte riktigt är klar över vilket vapen hon hade i sin hand i form av spionraderna.
 
Tagit fram inlägg där jag skrev en massa om rollerna och så det som jag uppfattar som hemligs svar på det.







Notera det jag fetstilat ovan!



Hemligs inlägg närmast efter detta:



Jag svarar på hennes fråga:





Hon skriver att hon inte blivit så mycket klokare.

Kan ha missat inlägg och lägger mig NU.

@Dentaku och @bollen_ Jag vill helst ha DL på kvällen, men det kan vara före kl 21.

Jag måste jobba som en gnu imorgon, trots att jag jobbar hemma. Tror inte jag kommer att vara inne på Buke under dagen, för nu är det totalt fokus som gäller!
tack satt precis och läste igenom detta !
 
@quarter4ever - om du kollar mitt inlägg 998... Hemlig skriver att hon inte blivit så mycket klokare. Jag tolkar det som att hon inte riktigt är klar över vilket vapen hon hade i sin hand i form av spionraderna.
hm ja kanske det?
Men å andra sidan så kan man också tolka det som att det inte fanns så mycket info- och att hon därför var lost?? Eller?
 
hm ja kanske det?
Men å andra sidan så kan man också tolka det som att det inte fanns så mycket info- och att hon därför var lost?? Eller?
Nej, men hon måste ju ha vetat var ängeln står? Sedan behöver hon inte ha känt till var siarlärlingen står.

Nej, jag har inte lagt mig ännu. Nu SKA jag!!!!
 
Q - eftersom jag reagerade på henne efter omvandlingen.
Du regerade delvis på ett felaktigt antagande om vad jag faktiskt skrivit och uttryckt.
Sedan att jag ändrat spelstil- tja det var ju som att kastas tillbaka till DL1, och hur brukar jag spela i DL1? Och jag försökte verkligen verkligen få fram något om just den omvandlade, för att det inte skulle stå och stampa - som jag skrev sedan- jag stack ut hakan och påstod lite olika saker för att kunna dra slutsatser sedan om svaren på dem. Eller att andra kunde göra det om jag åkte.
Min roll är inte viktig såsom så för att vinna spelet ,( även om jag visst tror att ulvarna tycker att jag är besvärlig som försöker hitta olika mer eller mindre tokiga scenarion) så tänkte att det skulle kunna ge lite även om jag åkte....

sedan har jag varit så säker på att jag skulle åka direkt om den jag hittills hållt som säker god var den omvandlade- så bara det har ju starkt indikerat att så inte varit fallet.
Men å andra sidan så kanske det är så de räknat ut det i lyan? Och jag HAR ju varit väldigt misstänkt sedan omvandlingen och sådana brukar de inte käka, för då får goda göra jobbet åt dem sas.....

Jag vet varken ut eller in.
Men det mesta tyder på att jag är tvärlurad- frågan är bara av vem, och hur många bulor jag kommer få av stekpannorna denna gången.....
 
nu så får även jag krypa till sängs, barnen är ju hos mig så vi går upp tidigt imorgon bitti. Får se om jag blir något klokare imorgon
 
Jag är egentligen för trött för det här nu, men en sista tanke innan jag går och lägger mig, angående hur den omvandlade borde spela beroende på sin orginalroll:
-Om siaren blir omvandlad så tvingas denna fortsätta låtsas sia för att inte omvandlingen ska vara uppenbar, dvs måste efter varje tillfälle för sia få det att låta som att den siat en av de personer den borde siat...
-Om ängeln skulle bli omvandlad borde prio ett vara att få ut spionen till varje pris, eftersom denne har ett bra läge att avslöja bristen på ängel. Att skippa ett käk för att låtsas att ängeln finns kvar innan spionen dött verkar väldigt riskfyllt, jag tycker det verkar troligare att man försökt käka spionen i så fall, vilket skulle kunna tyda på att ängeln finns kvar
-Om en tvilling blivit omvandlad så är det väl bara att fortsätta som vanligt och hoppas den andra tvillingen är naiv och blåögd :cautious:
 
Har samlat på mig lite citat som visar vart ni stod före omvandlingen skedde (tog av det som rör oss som är vid liv fortfarande.:
13 Derring-Do Håller fast vid att hon känns som nybörjar-god. Känns som hon haft svårt att sätta tankar på pränt, med det hon har skrivit så finner jag inget misstänksamt alls egentligen, jag kan följa hur hon resonerat och hon känns definitivt inte som en som försöker sprida misstankar omkring sig. Jag håller DD åt det godare hållet
Q håller DD som god
Blacksmithfarm har sedan dag 1 känts som mer åt det goda hållet, det enda är om det förekommit ett alibibyggande från Habina om det var uppgjort att hon skulle röstas ut. Då blir det lite som Snurrfian och Mirtai vill få det till mellan mig och cirkus i det scenariot. Men såsom BSF resonerar och motiverar sig , samt gräver och verkligen ser ut att leta efter ulvar så har jag henne ändå något åt det godare hållet , iaf för nu
Jag är troligt god
Myrten som jag skrivit innan , om Myrten känner jag att hon *borde* vara god, annars får man tacka för lektionen. Men har inte hittat något efter gårdagen som fått mig att ändra uppfattning så jag håller henne åt det godare hållet
Myrten är troligt god


I övrigt står jag nog fast vid min tanke om Myrten åt det goda hållet. Hon la förstarösten på cirkus igår, och har idag varit inne och bollat lite idéer om spioninfo med Q. Även Q håller jag som god efter hur drivande hon var mot cirkus, och även utifrån hur hon resonerar och gräver i övrigt.
DD håller Myrten och Q som goda
Vad gäller övriga spelare så tycker jag Bsf fortsätter gräva på ett trovärdigt sätt
Jag är trovärdig (tolkar dett som åt det godare hållet)

@quarter4ever tycker jag för leken framåt och hon har en bländande röststatistik. Bör vara god. Fast jag godförklarar aldrig någon utan att veta.

Kan skriva nästan samma sak om @Blacksmithfarm som om Q.

@Derring-Do och @Theodor har jag inte reagerat på. Tycker båda har många vettiga teorier.

Om vem som kan vara nästa (den sista?:nailbiting:) ulven: jag är inte säker på någon. Tycker inte Q och BSF borde vara ulvar, men vet inte. Lyan har i så fall spelat högt och har lyan någonsin haft råd med det? Generellt sett blir det svårare och svårare att dölja sig som ulv ju färre spelare som är kvar, för spelarna får mer och mer koll på varandra.

Jag tror inte heller att DD är ulv. Hon har teoriat väl leken igenom och lade t ex andrarösten på Snurris igår. Så klart var det väl inte att Snurris skulle ryka? Men åter - jag vet inte.
Myrteb håller oss alla som troligt goda.


Så, glömde citera mig själv och har glömt vad jag tänkte om DD just då. Men Q och Myrten hade jag som troligt goda - så i princip hade alla vi som fortfarande lever 'godförklarat' varandra precis innan omvandlingen.

Drottning Jadis vankade av och an i den stora tronsalen. Hon ansåg fortfarande att hon fattat rätt beslut som skyddat sig själv men hyste stora tvivel över att några pälsklädda kadaverätare och annat patrask skulle kunna åstadkomma särskilt mycket när hon släppt kontrollen. Hon hade en viss tankekontakt med Maugrim, ledarvargen, och än hade hon inte fått några positiva nyheter, tvärtom.

I ett plötsligt raseriutbrott svepte hon iväg en kristallbägare som stod på ett sidobord så att den splittrades mot golvet. Om hon bara kunde komma åt barnen! Vargarna verkade hela tiden vara två steg bakom och aldrig komma tillräckligt nära...

Jadis stannade mitt i steget. Naturligtvis gick det att komma nära. Närmare än de någonsin kunde ana. Att hon satt här innebar inte att hon inte kunde använda sin magi. Visst kunde den inte nå hur långt som helst men barnen och deras patetiska anhängare befann sig inom Narnias gränser och det här var hennes rike – om hon kunde hålla det i evig vinter så kunde hon nog påverka ett simpelt sinne till att följa hennes vilja.
Hon började genast att rita glittrande runor i luften för att förbereda för ritualen. Det skulle vara krävande och eftersom hon bara visste på ett ungefär var barnen och hennes svekfulla undersåtar befann sig kunde hon inte bestämma vem som skulle träffas av hennes förtrollning. Men det spelade mindre roll. Hon visste att det skulle fungera och när det gjort det skulle hon kunna meddela Maugrim om att de hade en ny bundsförvant. Jadis skratt ekade i salen. Slaget om Narnia var långt ifrån avgjort.


latest
 
Så kommer vi då till sidan 29.
Där Myrten bromsar Q lite och menar på att det är bättre att få ut originalulven, när vi kan vara den på spåren och inte ånga iväg och se det som omöligt att hitta den omandlade (mina ord...)

och Q som ångar på med alla tänkbara scenarier och vad som skulle hända om den eller den rollen vore omvandlad.
Alltså, jag vet inte. Så länge LLs inte givit någon mer info utgår jag ifrån att allt är som vanligt. Och hoppas på att det är det.:crazy:

Nu måste jag fokusera big time på jobbet eftersom jag har sjukt mycket att göra. Och ikväll ska jag alltså på middag här i Stockholm och har alltså inte min tåg-tid (men jag ska till Bergshamra, så kanske susar jag samma linje som @LenaH ?:D). Därför tänker jag rösta. Nu. Så är det gjort. Förhoppningsvis kan jag frigöra lite tid för vidare teoriande.

Jag skrev ovan (mitt inlägg 548) om alla spelare, varför jag - trots att jag inte är säker - trodde de kunde placeras åt det ena eller andra hållet. Jag kom fram till att kvarvarande ulv mycket troligt bör stå att finna i gruppen @fio @Mirtai och @Gabby_Ossi . Efter att ha tänkt runt det här landar jag i vad jag landade i redan i inlägget ovan. Det mest utstickande är ändå Gabby och framför allt hennes röständring till Snurris igår. Gabby skriver att hon röständrar för att hon kanske måste rädda sig själv och inte vet hur ställningarna är. Jag tror det är hitte-på. Jag tror hon röständrade för att i elfte timmen skapa ett alibi åt sig själv. Och jag tror alltså att Gabby är ulv!

Myrten röstar på Gabby_Ossi

Om det finns mer än en ulv kvar vet jag inte var nästa kan finnas, men jag spelar ofta efter principen en ulv i taget. Så också denna gång.

Jaha... Nu ser jag @bollen__ s kommentar! Inte kul och jag fattar inte hur det gått till (tolkar rollistan som Q ovan), men som sagt - en ulv i taget. Nu hoppas jag vi klipper Gabby ikväll och att jag har rätt!

:nailbiting::idea:

Så då är det bara att se alla med nya ögon då mot det man greppat innan
from nu blir det att liksom sudda bort det man visste innan och börja skriva om pappret igen....
Men man får ju ha det med sig i paranoian som kommer att slå till att det är bara EN person som bytt sida, inte flera... Frågan är ju bara vem det är
Spionen borde kunna få en bra idé kanske ifall någo spioninforad kommer bort om en person som har förmågor har blivit omvandlad ?
Eller, hm ... nä den får ju bara två lottade rader:banghead::banghead::banghead: och inte full info, så det kan den ju omöjligt veta ...:crazy:
För att inte tala om att spionen skälv kan ha blivit omvandlad - i så fall så sitter lyan på massa info nu om många i leken om de inte riktigt fått rätt på pusslet innan

Men det troligaste är väl att en bybo kan ha blivit omvandlad kanske ? Med tanke på att andra roller har mer info om varandra :idea:
@bollen__ ( för nu var du vaken hoppas jag ?):p )

Har ni lottat bland alla goda för att få fram vem som ska bli omvandlad?
Eller tänker ni vara typiska onda LLs och inte avslöja sådana detaljer...:cool:

När skedde omvandlingen? redan under natten eller rentav igår efter DL? :idea:
Eller i samband med uppdateringen?

eller så har det blivit en kompensation för något som nån god gjort/ skrivit som gör att de onda fått det svårare än de borde :crazy:
LL lär ju berätta efter leken för att inte påverka nu ( om det nu är så)

Och det var ingen som käkades ?
Just checking så det inte bara var en uppdatering ang omvandlingen?
edit glömde tagga LLs så de ser min fråga
@bollen__
@Dentaku

Nej det kan det inte ha varit! Uppdateringen kom ju efter DL. Nu är det dag och om någon spelare är död och inte kan rösta måste alla få veta det.

ja jag tycker ju det jag med, men vill bara kolla för säkerhets skull
delar inlägget, för många tecken...
 
Lite snabbt bara, sen måste jag jobba vidare (dricker kaffe vid datorn nu): jag gissar att omvandlingen skedde vid DL, men jag vet inte. Men en sak vet jag och det gör vi alla - den eller de (men med tanke på omvandlingen tror jag verkligen vi talar singularis rörande original-ulvar) som var ulv(ar) igår är det fortfarande. Så allt börjar inte på nytt, även om jag verkligen tycker att det här försvårade det hela. Men alla teorier behöver inte kastas över bord!

Deltagare kvar : 9 st
goda roller kvar:
ängel
Siarlårling
lösmynt spion
tvillingarna
bybor , måste ju vara iaf 2 från början troligare 3

EN av dessa ovan har blivit omvandlad och är numera ond

Onda :
ulvar 1-2 kvar innan omvandlingen
+
den omvandlade
så innan omvandlingen stod det antingen
8-1 eller 7-2
och nu efter
7-2 eller 6-3
hm....

deltagare kvar :

4 quarter4ever
5 fio
6 Theodor
8 Blacksmithfarm
9 hemlig
10 Myrten
11 Gabby_Ossi
12 Mirtai
13 Derring-Do

Med det här menar jag: låt oss försöka ta den där (jag tror bara det är en, även om jag inte är hundra) original-ulven först. Den har lämnat spår efter sig hela leken. Den har röstat som ulv och följt en lya-strategi. Vi kan hitta den!

Därefter tar vi itu med den som fått ny päls.

TILLÄGG: Många höll ju mig åt goda sidan igår. Nu kan ingen vara säker. Men läs inlägget igen. Är det inte logiskt att försöka komma åt den (som sagt jag vet inte säkert att det bara är en) som var ulv redan igår först? För där har vi ju material.

Jag blir lite spooky när så många inte hunnit vara inne än och kommentera efter omvandlingen

Jag känner att jag gärna vill se lite under dagen för att se om man kan hitta något som kan skvallra om vem som kan vara omvandlad.

Sedan som @Myrten skriver, att man kan kanske hitta en originalulv från det som skett fram till uppdateringen imorse
Men sedan blir det jobbigt - för sedan kan man inte lita på något !
Inte ens att någon röstar ut en ulv idag, för vad kan vara bättre än att gömma sig så som omvandlad ?

Allmänna spekuleringar:

Om det är ängeln som är omvandlad betyder det att det inte finns någon som kan skydda mot käk längre+ att lösmynte spionen kan hålla ängeln som god av gammal vana( förutsatt att spionen fått just den raden efter första natten vem ängeln skyddar- för det är enda "säkra" tillfället som ängeln har skyddat sig själv)
I annat fall har spionen kanske inte helt klart för sig vem som är ängel och kan bli lurad till att hänga på mot den i en lynch av någon förslagen omvandlad. För om inte ängeln är den omvandlade så misstänker jag att den är prio 1 för ulvarna att försöka få ut i dagens lynch för att sedan kunna käka obehindrat Om de är ängel som är omvandlad så kommer de nog vilja få ut spionen rätt omgående antingen i lynch eller käk, för den kommer kunna ha möjligheten att se att raden ängeln skyddar... inte finns med

Om det är siarlärlingen som är omvandlad så har den ett ypperligt tillfälle att lura lösmynte spionen på flera sätt.
Troligen har lösmynte spionen hittat siarlärlingen via spionrader någon gång under leken. en sia har ju gjorts under natten och jag skulle tro att omvandlingen skedde efter nattDL( men vet inte helt säkert- har frågat LL om det , men funderingen bygger på att mitt antagande är korrekt ) så om det är siarlärlingen som är omvandlad så måste den ju hålla den den siade klart åt något håll för att inte riskera att spionen kan få den raden och bli fundersam annars. Den kan då välja att få den siade att se ut som ond fast den är god för att på så sätt få ut en god. Eller så får den den siade att bli lynchad som ond och blir sedan godförklarad så alla fortsätter att lita på henne och har då chansen att vid nästa möjliga siartillfälle att kunna få ut tex ängeln för att därefter kunna få slagläge i leken ( ffa om det faktiskt är 2 originalulvar kvar, jag tycker det är lite risky att anta att det är bara en kvar, även om det är det rimligaste)
I så fall tror jag att spionen ligger pyrt till att bli käk för att inte kunna bli misstänksam senare i leken för att det inte kommer någon spionrad om vem som är siad......

Om det är lösmynte spionen som är omvandlad så har den ju möjlighet att vara fortsatt följsam mot de som tidigare kanske connectat med denna och har chansen att luras bra på så sätt, har också chansen att kunna sprida felaktiga godförklaringar.

Om det är någon av tvillingarna som är omvandlad så tror jag att den andra tvillingen kommer lista ut det ganska snart med tanke på den kontakt de haft under leken.

Om det är en bybo som är omvandlad så kommer det bli svårare att märkas av i spioninfon men å andra sidan kanske det begränsar urvalet så man har löttare att hitta den omvandlade


MIn hjärna börjar spinna loss, för jag ser många möjligheter för den omvandlade att kunna luras......

Ibland uppfattar min inte saker på samma sätt när man leker som när man är LL som vet vilka roller alla har så det är inte alltid så lätt att bedöma.
Men jag tror inte att det behöver vara så. Förklaring till varför kommer säkert efter leken.
Just nu så är det bara att jobba utefter de förutsättningar som nu råder :)

@quarter4ever - det finns jättemånga scenario och många sätt för den omvandlade att luras. Och visst kan det vara två originalulvar kvar. Men i så fall var det 8 - 5 från början och då skulle leken ha kunnat ta slut efter två dagar om onda tuggat på. Det är ju inte helt ovanligt att goda ryker i lynch första 2 - 3 DL och att käket lyckas. Så även om jag inte vill utesluta att det kan ha varit 5 - 8 från början så tror jag inte det.

Jag är en extrem en-ulv-i-taget-spelare. Spelar alltid efter den principen istället för att lägga pussel, även om jag naturligtvis väger in vilka roller andra spelare kan ha för att hitta den där ulven. Så jag känner inte att jag behöver stressa nu över att en omvandling skett. Om jag lever får jag ta det problemet när det är dags att hitta den omvandlade. Jag resonerar som så att vi ska ha ut en ulv i kväll och det kan vi lättast få baserat på allt som skett i leken tidigare. Hugger vi en (original)ulv ikväll är det i sig väl inget som kan försvåra för oss att hitta den omvandlade? Oavsett antalet ulvar kvar (2 eller 3) finns 6 eller 7 goda kvar (visst räknar jag rätt?). Det är inte dåliga odds, även om leken lite börjar om nu. Men det som hände fram till omvandlingen hände. Och det som skrevs då skrevs då och kan fortfarande användas.

Om hur den omvandlade röstar: visst kan den vara med och driva ut en originalulv. Men om så blir fallet har den omvandlade max en kollega kvar (och som sagt - jag tycker inte det verkar troligt, då gick onda in med en rejäl fördel). Säg (hypotetiskt) att vi nu har tre ulvar och de alibiröstar ut en originalulv. Då står det 6 - 2. För att vinna måste de två ulvarna få bort 5 goda utan att bli upptäckta. Det blir en lång resa! Och även om någon tongivande god spelare blivit omvandlad har goda spelat bra som helhet. Att vi fällt tre ulvar på raken i lynch är ett lagspel.

Myrten "driver" alltså mot Gabby efter det vi vet att infon om vem som omvandlats nåt fram. Det gör att jag känner mig någorlunda säker på att Myrten fortfarande är god.
 
Q fortsätter att ånga på.
Hm det var ett risky antagande?
Sian är ju gjord innan DL? Och omvandlingen efter DL?( tror jag iaf, har inte fått det klarlagt från LL än, men jag håller med Myrten i hur hon uppfattat det)
Så en sådan sia är ju mer el mindre inget värt nu ( om någon siats som god menar jag)
Eller fattade jag det fel vad du menade?
Det här reagerde jag lite på, men inte tillräckligt för att ta upp det då. Men i alla fall. Jag uppfattade det som att omvandlingen var DL varken före eller efter - samtidigt. Att Q här börjar så frön om att det inte skulle vara så ser jag som en förberedelse för att kunna misstänka Myrten, om hon behöver det.

Jag håller ju med , jag tycker också att goda inte haft "tur" utan helt enkelt läst spelet bra och dragit korrekta slutsatser.
Jag tillhör ju de där som gör lite tvärtom, vill hitta troliga roller rätt fort och sedan ändra om pusslet vartfetr som saker inte stämmer in på den roll jag tänkt mig
Så fatta att hjärnan spinner loss på mig nu med en omvandling gjord.
Absolut att goda har ett bra övertag, oavsett om det numera är 2 eller 3 onda, men givetvis så ökade chansen för de onda iom omvandlingen att kunna få till en match i leken iaf
Som sagt avvaktar lite vad som händer i leken under dagen så får vi se vad det ger.
Ja, Q spinner loss, det är hennes stil. Grejjen är att jag tror att hon spinner loss som omvandlad med, att det är en spännande utmaning för henne att se om hon kan vända på steken och lura oss alla.

det är ju möjligt att det är så, endast de i lyan ( möjligen) och LL vet varför och hur det blev en omvandling
Jag tror att alla goda roller kan omvandlas, tvillingarna är nog inte undantagna där , varför tror du det ?
ja det var det att du skrev :


som jag blev lite frågande för för det ser ju ut som du trodde så
Men det kanske bara blev tokigt fomulerat?
du kanske utgick från min första spontana tanke som jag skrev om iofs?
Kom sedan på att det inte alls behöver vara så, kommer ihåg en lek när @Habina blev omvandlad (och onda sedan vann pga det) och var mycket godförklarad siare. Tvillngarna kanske inte heller är undantagna , har dock aldrig varit med om det i en lek jag själv lekt att en tvilling blivit omvandlad? Men det kanske de som lekt länge har bättre koll på ?
jo just tvillingar har ju lättare att fatta om den andra har blivit omvandlad, det är jag helt med på.
Ang hur lottningen gått till så har jag frågat om det men inget svar än ( och det är inte säkert att de svarar på det heller, det kanske är meningen att det ska vara ovisst:meh: )

Funderar lite till

en omvandling har skett, en god har blivit ond, men vi vet ju inte om den omvandlade kommit in i lyan, eller är utanför tex?

@bollen__ @Dentaku
Har det tillkommit någon roll utöver de som stå i lekstarten? ( tex ond utanför lyan, ledarvarg etc )
eller har den omvandlade hamnat i lyan?
Har den omvandlade några förmågor?

Vore bra att få veta.....
jag är helt med i hur både du och Myrten tänker, men tänkte att det kunde vara intressant att se hur alla kommenterar istället för att bara följa en röst ?
Det ger ju liksom inga svar?
tillägg: om alla röstar på samma menar jag då....

Ja det är ju en vettig tanke
Du har ju lekt länge - har du varit med om att en tvilling blivit omvandlad ?
Och om det harv hänt får den fortsätta ha kontakt med sin andra tvilling efter det ?
Tänkte att det skulle ju bli plättlätt om den inte fick det för då fattar ju den andra direkt om tvillingen är att lita på fortfarande elller om den är borta i pratet bakom kulisserna så fatter den ju också
( och är väl kanske en av anledningarna till att tvillingar kanske inte blir omvandlade ?) Men som sagt jag har aldrig lekt ( eller läst vad jag kan minnas ) någon lek där en tvilling blivit omvandlad
Det närmaste jag kan komma ihåg i den vägen är när @Hedinn blev förrädare i lyan och käkade två av sina lyakompisar ( tror det var en myrten-lek rentutav?) men det är ju inte riktigt samma sak, men lite liknande ändå på sitt sätt?
 
Jag sitter och funderar

Derring_Do vill jag verkligen INTE ska vara den omvandlade, därav så har jag funderat över de anda två
BSF , som uttryckt frustration över att inte få bekräftelse , och det gick som sagt upp ett ljus för mig härom natten när jag satt och gick igenom leken efter att ha varit på årsmöte och klubbfest.
Jag skrev så här då:


Från igår:


Från idag:

Jag är visserligen inte den enda hon svängt såhär om, Myrten är ju en annan, till exempel.

Jag kan tycka att det är lite märkligt att Q har börjat misstänka mig - igår var hon så noga med att spionen skulle se huruvida en rad försvunnit eller ej ur infon. Och så efter att jag lanserat mina misstankar börjar hon gå åt mig, visst jag borde kollat upp exakt vad hon skrev, och inte tagit det ur minnet, men poängen med den delen av min teori var att hon vände blickarna från sig själv - inte vem hon vände dem mot.

Kan erkänna att jag la ut mina misstankar lite som ett bete, och jag undrar om jag inte fått napp?

Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

För att jag reagerade på henne direkt efter vi fått reda på omvandlingen, hon har svängt i sin genomgång från igår tills idag och kastar misstankar på i princip allihop. Jag är inte bombsäker på hennes onhet, men samtidigt så borde vi ha råd med ett felsteg.

Så, med det sagt så är det möjligt att jag ändrar min röst, om något annat, mer misstänkt dyker upp. Men det är 1 h till DL och ingen har röstat än...[/QUOTE

svarar på detta med : har letat febrilt över en spions bekräftelse och det är ju det jag inte hittat !!!:crazy:
Såklart man blir spooky!!
Men samtidigt undrar jag ju lite att du förutsätter att just du skulle kunna bli godförklarad i spioninfo? ( för så tolkar jag det )
och ja jag kan se möjligheter till det men ändå så är det ju så att jag funderar lite över det du skriver här,det *känns* som att du skulle velat haft bekräftelse på din roll? och den inte har kommit? och då undrar jag
1) är det DU som blivit omvandlad? ( men näää då borde den som har fått infon gått all in för det- tycker jag?)
2) är det den som skulle fått infon som är omvandlad? Mer troligt scenario då tycker jag !

så nu börjar jag bli misstänksam att det är lösmynte spionen som blivit omvandlad faktiskt!!

fios inlägg här får mig att pussla in henne som bybo- frågan för mig var ju om hon ville framhäva det för att inte bli misstänkt för att vara den omvandlade eller om hon fortfarande var god?
Är det som jag tror att gabby var den sista orginalulven då är det en specialroll som är omvandlad..

Mirtai s roll klargjorde iallafall en del om de övriga rollerna känner jag

Nej du tänker rätt!

En bybo finns kvar tippar jag.

Jag håller med dig lite här, nu är jag själv en som aldrig räknar bort möjligheten att det är fler ulvar än man kan ana ( det jag brukar kalla better safe than sorry)
Men har varit med om lekar då det faktiskt varit så- bla en lek som @Sasse höll ....

Jag tycker mig ha fattat av det som LL svarat på min fråga igår då även jag var angelägen om att få veta vad vi har att fundera över ,att precis vilken roll som helst av de goda kan ha blivit omvandlad.
Och dessutom att en sia som gjordes vid omvandlingen faktiskt skulle visa rätt status efter omvandlingen i svaret på den sian ( nu tror jag ju inte att någon siades god då- men OM så hade varit fallet så hade jag faktiskt förutsatt att den siade goda lika gärna kunnat blivit ond efteråt sas så man fick ett "falskt" svar på den sian sas)
Hursom haver det var en parents

Och är det så att det finns en bybo kvar i leken så måste ju en specialroll blivit omvandlad? Eller tänker jag fel här?

ok jag tror jag fattar


Kan du utveckla lite hur du tänker runt BSF här? För jag fattar inte riktigt. Sen tänker jag såhär siarlärlingen siar varannan natt så är det inte först i morgon vi kan få info från spionen om det egentligen saknas en rad? Om inte denna är omvandlad då förstås. Eller tänker jag fel här?
I detta inlägget visar jag väl så tydligt jag kan( och jag fick inte smäll på fingarna av LL så det borde inte varit över gränsen....) att jag fattat varför BSF nojade så över den iteblivna bekräftelsen
oj nu får jag tänka mig för så det inte blir hint av det hela
men om vi säger så här:
siarlärlingen syns i spioninfo varannan natt
Vilken annan god roll kan synas varje natt;)
så hoppas jag att det faller inom ramen för vad som är tillåtet ....

I detta inlägget tycker jag att det framgår att hemlig borde kunna bli siad av Myrten ( detta är strax före DL)
Om @hemlig och ändrad spelstil: den är visserligen inte ändrad, men det finns inget att ta på sedan omvandlingen. Inget alls. Jag orkar inte trassla med citat på mobilen, men i Gabby-lynchen röstade hon, det var det. Sedan frågade hon sig om antalet kvarvarande ulvar efter att Gabby åkte. Efter natt-DL förvåning över att Theo var god och en diskussion om det med fio. Sen igår skriver hon att hon läst igenom leken och röstningarna och röstar på Q med en teori som i princip är lånad från mig och BSF. Och uttrycker det som att Q gick från att haft koll till att misstänka typ alla (ungefär så, kolla är ni snälla!). Det reagerar jag på, för precis så är det väl för alla? Ingen har koll efter omvandlingen.

Dessutom, om hon läst hela tråden, är det inte märkligt att inte kunna skriva något om någon annan?

Hon har skrivit hela tiden att det är svårt o s v och det är ju inte konstigt. Men efter omvandlingen har hon verkligen inte vänt några stenar. Var det så före också? Något att kolla på tror jag.

För övrigt misstänker jag alla!:rofl:

försöker se om jag kan få bekräftelse på det som borde kunna framgå av spioninfon- och försäker också framföra att jag misstänker att just spionen kan vara omvandlad - just för ATT ingen info verkar komma ut
Och om nu siarlärlingen är bland de goda så har denna också kunnat sia inatt
Vilket borde framgå av spioninfon om det nu inte är så oturligt att just den raden inte finns bland de 3 möjliga raderna idag? ( ängeln skyddar, siarlärlingen siar, ulvarna käkar)

Så åtminstone lösmynte spionen borde ju kunna veta om ängel och / eller siarlärlingen är bland de goda iaf, ängeln tveklöst iom att det igår bara fanns 2 tillgängliga rader ( ängeln skyddar, ulvarna käkar)
förutsatt då att det inte är spionen som är den omvandlade?

Om siarlärlingen är fortsatt god så borde den ju kunna hitta om inte annat iaf en god till att kunna våga lita till, om den inte lyckats pricka en ond:)

det var nog detta jag kom ihåg Att om lösmynte spionen lynchas så får ulvarna ingen rad ( det var från diskussionen i början av leken om ulvarna skulle kunna tänka sig att spara på just den för att få en inforad)
Man kan ju tycka att det borde gälla även för en omvandlad ulv?

@bollen__ @Dentaku
om den lösmynte spionen är den omvandlade upphör väl all spioninfo i leken?
Dvs varken en omvandlad spion får spioninfo ( eftersom den omvandlade inte skulle ha några förmågor)
och inte heller någon drällrad når lyan?

Fortsätter att misstänka hemlig ( och OM jag vore ond och suttit i lyan så hade jag väl fattat att hemlig om hon var siad ju skulle visas som god? Så borde inte fortsatt i de hjulspåren då .....)
DD är jag inte alls misstänksam emot, i så fall luras hon strålande
Hemlig är ett enda stort frågetecken för mig, och jag är fortsatt misstänksam mot henne , precis som jag var under lynchen igår.
Enda andra alternativet jag har kvar bland er andra är att det skulle kunna vara DU som luras, men just nu är hemlig högst upp på min lista

Uppe, åker strax.

fio och Q resonerar med varandra om spionen och vad som kan ha hänt om den är omvandlad...

I övrigt verkar hemlig vara den mest misstänkta hos de flesta. (edit, såg precis att Myrten verkar ha svängt ang. hemlig...)

Inte direkt något matnyttigt från min sida just nu, erkänner jag. Får försöka bidra mer när jag kommer hem igen.

Här blir det för mig uppenbart att hemlig inte är ond....
Jag ska erkänna att jag gick igång på ditt utrop "Vad gör ni??" efter att @Mirtai (som jag har ej jäkla flock med gäss oplockad med - hur kan du göra en så skum röstmotivering och inte vara OND?:p) lynchades. Eftersom du skrev efter att du inte misstänkte Mirtai, så hade det varit bra att förklara varför. Nu kanske inte det räddat Mirtai eftersom allt detta hände nära DL, men just att försöka (det är inte alltid lätt!) få fram varför man misstänker och inte misstänker någon hjälper andra att leta ulvar och även att placera en själv.
Om det är något du undrar, citera och ställ frågor! Det är ett bra sätt att börja på, så lär man sig hur tankegångarna går.

Hur som helst har jag läst igenom dina inlägg igen och svängt tillbaka till att tro att du är en god nybörjare som inte har greppat sättet att tänka och uttrycka sig ännu. Det går igenom i inläggen från början, då du med all rimlighet måste varit god, att du tycker det är svårt och det är nog det som fortfarande sitter i. Men oroa dig inte - du kommer att snappa efter några lekar!
 
Okej, nu har jag också hunnit läsa leken, så här kommer lite diverse reflektioner:


Eftersom både häxan och borgmästaren är döda så finns det väl bara käkat, skyddat och siat kvar som möjlig spioninfo (eller har jag missat nåt?)? Isåfall så borde ju spionen får full info de nätter siarlärlingen inte får sia (kommande natt tex?) och kunna märka om skyddet saknas?


Om Gabby är ond är det väl ett utmärkt alibi-tillfälle för en omvandlad Myrten som vill att goda ska fortsätta lita på och följa henne? Fast jag hoppas att Myrten är fortsatt god.

Sen vore det väl lite riskabelt för Myrten att gå ut med en sådan röst mot en god Gabby, varesig Myrten är ond eller god, så rösten i sig litar jag mer på än personen som la den. ;)

För övrigt tycker jag Q fortsätter vrida och vända på saker precis likadant som tidigare i leken, så jag kanske vågar hålla henne liiite åt det goda hållet fortfarande, men jag litar egentligen inte på någon efter natten. :cautious:

fio förstår jag inte riktigt mig på hennes resonemang om att ingen siats som god, och jag vet inte vad det säger om henne.
mirtai hade inte mycket att bidra med idag heller.

Sen ska jag iväg ikväll, så jag ska snart rösta eftersom jag inte vet när jag kommer se en dator nästa gång. Hoppas kunna titta in innan DL men lovar inget.
Här tycker jag att DD kommer med vettiga tankar, vilket även Q tyckte.
Ja det är sant och mycket bra reflekterat !:up:
Då borde ju spionlärlingen ha lite koll om någon rad inte finns iaf varannan natt :)
( om det nu inte är spionlärlingen som är omvandlad.... )
Men Q lägger ut ett litet bete om att spionlärlingen skulle kunna vara omvandlad, det vet vi nu att den inte var.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 259
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp