Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Vad gäller rösten på hemlig så tycker jag att jag var tydlig redan i mitt röstinlägg att jag inte hade några starka misstankar mot någon, men jag var tvungen att rösta på någon innan jag skulle iväg. I brist på annat så velade jag mellan hemlig och mirtai som inte bidragit så mycket, och eftersom jag hann se att mirtai precis kommit in med lite teorier föll det på hemlig.
jag reagerade inte på det då, jag vet ju att jag resonerade åt samma håll, fast jag var mer fundersam över mirtai kanske ...
 
Alltså jag har ju velat hålla DD som inte omvandlad mest för att JAG inte blivit käk...
Det borde jag ha blivit första DL efter omvandlingen tycker jag annars?
Eller så har lyan med cirkus i spetsen fattat att det skulle få mig att hålla DD som troligt god efter lynchen mot G_O?
Kanske hade det också pekat ut vem som var den omvandlade tom om de gjort det? När min roll blev känd ( om jag käkats) så hade det nog inte varit så svårt att hitta DD sedan, när man tänker på saken?
Nu skulle ju anledningen till att du inte käkats kunna vara att du är omvandlad, men annars tänker jag att det borde varit prioriterat för den omvandlade att få ut så många roller med info som möjligt?
 
Nu skulle ju anledningen till att du inte käkats kunna vara att du är omvandlad, men annars tänker jag att det borde varit prioriterat för den omvandlade att få ut så många roller med info som möjligt?
jag tycker också det ! Samtidigt så tycker jag att jag borde varit ett "säkert" käk efter omvandlingen? Typ garanterat ej skyddad? Om det nu inte är så att ängeln tidigare skyddat mig i leken ( tänker på det uteblivna käket i DL2 främst?)
Men samtidigt så tror jag ju att det var rätt enkelt att ulvarna skulle räkna ut att jag inte skulle vara skyddad efter omvandlingen blev känd? tillägg: förutsatt att ulvarna faktiskt hade koll på de ledande goda rollerna ?
Dessutom var jag ju faktiskt någon som många reagerade på ( men det var kanske mest dagen efter G_O lynchen som de tankarna kom fram ? måste gå tillbaka och läsa om det - men skriver nu utifrån det scenariot i allafall - att jag var misstänkt ) men funderar på att jag kanske var en de trodde att det skulle vara enkelt att få lyncha pga att jag var misstänkt så de satsade på andra som mest troligt inte skulle bli det?
 
det verkar som du känner dig säker på att Myrten är god iom att du försvara henne så pass intensivt-om jag tolkar dig rätt? hm.....:idea:
I så fall finns det ju inget alternativ för mig annat än att rikta blickarna mot DD:(
Och jag har väl iofs kommit dit i tankarna även innan....
Ja, utöver det jag redan skrivit så tycker jag det faktum att hemlig verkade lita på Myrten även det talar för Myrtens godhet.
 
nej så sett men just att du slutar hålla kontakten mer och mer allt eftersom tiden går efter omvandlingen så gör det ju att jag får tanken att det är för att du är rädd att försäga dig ?
Nu känner jag egentligen för att redogöra för hur mitt liv ser ut här, men de flesta arbetsdagar spenderar jag större delen av tiden framför datorn och kan, som nu, kika in en del i leken. På helgerna har jag istället möjlighet att tex. komma ut med min häst, som jag för tillfället inte träffar under veckorna, och då får leken ske på andra tider. Det kan naturligtvis inte du veta, men nedan så klagar du över att jag blir "tyst" efter ett inlägg där jag faktiskt uttryckligt skrivit att jag ska vara upptagen!
Här börjar DD bli ganska frånvarande i leken från att innan varit inne lite mer frekvent iaf? Jag saknade henne också sas.... efter detta inlägget började det bli tyst i alla kanaler
Har hunnit in och läst ikapp, och eftersom jag inte har en aning om var jag ska börja nysta (eller jo, jag tror att någon av dem som röstade på Gabby_Ossi var en ulv som alibiröstade :idea:) så satsar jag väl också på att fira ikväll, så kommer jag tillbaka imorgon eftermiddag (är upptagen på förmiddagen) och kollar om jag överlevt natten så jag behöver börja tänka igen.
 
Det här reagerde jag lite på, men inte tillräckligt för att ta upp det då. Men i alla fall. Jag uppfattade det som att omvandlingen var DL varken före eller efter - samtidigt. Att Q här börjar så frön om att det inte skulle vara så ser jag som en förberedelse för att kunna misstänka Myrten, om hon behöver det.
snarare ville jag påpeka att sian kanske inte behövde visa sanningen? Och att det skulle kunna få Myrten att hålla en person god på felaktiga premisser sas? Dvs nästan tvärtom som det du kommer fram till- en förklaring till varför en siare kan ha fel som inte behöver betyda att den är omvandlad?
 
Nu känner jag egentligen för att redogöra för hur mitt liv ser ut här, men de flesta arbetsdagar spenderar jag större delen av tiden framför datorn och kan, som nu, kika in en del i leken. På helgerna har jag istället möjlighet att tex. komma ut med min häst, som jag för tillfället inte träffar under veckorna, och då får leken ske på andra tider. Det kan naturligtvis inte du veta, men nedan så klagar du över att jag blir "tyst" efter ett inlägg där jag faktiskt uttryckligt skrivit att jag ska vara upptagen!
jag nojjar - förlåt om du tog illa upp- inte meningen! Jag försöker resonera om varför/ hur / möjligen och då tar jag upp det som jag funderar över. Det är inte meningen att man ska behöva redovisa varje minut av sitt liv heller. Men samtidigt en reflektion jag tog med i min bedöming av vem som troligt är omvandlad.
Jag HAR lite snabbt att skriva precis det jag tänker, så det kan se lite bryskt ut ibland.
Än en gång sorry :heart
 
genomgång av DD
Kommer med en reflektion ang spioninfon som jag faktiskt inte divideratpå så sett om, utan är ett svar till att jag var lite frustrerad över att det inte gick för spionen att vara säker eftersom en rad inte var med av tre möjliga- jag hade faktiskt i hastigheten glömt att det ena dygnet bara var två rader som var möjliga. Och eftersom JAG inte dividerat om det innan på något sätt, eller diskuterat det så få det mig ju att undra om hon haft hjälp någon annan stans med att ha koll? sedan börjar hon här att fundera över Myrten...? Vill hålla mig som troligt god. ( och det är klart att hon vill hålla mig lite invaggad i säkerhet- jag kan ju bli eh rätt intensiv när jag försvarar mig:o .) så om hon misstänkt mig innan mer kraftigt än den lilla reservationen så hade jag kanske i min tur blivit misstänksam tillbaka? Och som sagt, skulle jag lynchas så var det nog viktigt att INTE DD var inblandad i att misstänka mig- för det hade ju avslöjat henne?


Röstar på Gabby_Ossi men lägger en brasklapp om att myrten kan vara omvandlad, men att det oavsett borde vara en logiskt att Gabby är ond?
Två saker jag vill kommentera på här: För det första, har jag verkligen verkat så förvirrad i leken att det skulle vara märkligt att jag kan räkna till två spionrader utan hjälp? Det känns mer som att du vill misstänka mig för något där.
Det andra är att jag än en gång tänkte försöka förklara hur jag tänkte runt lynchen av Gabby (tror någon mer kommenterat på det?). Som jag uppfattade läget efter dagDL 3, så hade de flesta Gabby och/eller mirtai som huvudmisstänkta, även om även fio halkade med där. Eftersom det var en natt med sia så vore det ju då rimligt att anta att antingen Gabby eller mirtai (eller möjligtvis fio) skulle bli siad, och en omvandlad siare som ville hålla skenet uppe skulle då tvingas gå in och antingen ondförklara Gabby och passa på att få ett rejält alibi, eller godförklara mirtai (eller fio) och sedan försiktigt försöka styra lynchen bort från Gabby för att ha en chans att behålla henne i lyan. Och det är alltså fortfarande inte så att jag trodde att detta var det troligaste scenariot, bara något jag inte såg/ser som helt omöjligt.
 
å saker jag vill kommentera på här: För det första, har jag verkligen verkat så förvirrad i leken att det skulle vara märkligt att jag kan räkna till två spionrader utan hjälp? Det känns mer som att du vill misstänka mig för något där.
Som sagt jag går igenom dig eftersom du faktiskt förefaller mest trolig som omvandlad. Nej jag tycker inte att du har varit så förvirrad jag tycker tvärtom att du varit väldigt duktig! En reflektion som jag ändå fick dock. Jag hade den inte alls då men i detta läget med bara vi 4 kvar så blir det ju att jag granskar dig. IOM att jag haft dig som så god genom leken och ofta försvarat dig när andra undrar lite så har du inte heller varit uppe för allmän granskning av någon egentligen. Lite frågor här och där men inga större funderingar.
Du kan granska mig med. Är du god så borde du göra det och se om du vill tro att det är jag som är omvandlad - eller är det nån av de andra ?
 
Ursäkta min totalt bristande aktivitet, men jag är tillbaka i har-väldigt-mycket-att-göra-på-jobbet-träsket. Jag snabbläste på mobilen vid lunch, men jag kommer inte att ha tid att vara speciellt aktiv ikväll. Sorry!
 
Ja, utöver det jag redan skrivit så tycker jag det faktum att hemlig verkade lita på Myrten även det talar för Myrtens godhet.

I ett av sina sista inlägg (som jag inte hinner leta rätt på nu) skrev hemlig faktiskt något om att jag kanske lurade henne trots allt. Men - att du tar upp det här argumentet är för mig ett tecken på din godhet. För jag tänker att du kanske tror att hemlig visste något om mig som du vet men som hon faktiskt inte visste eller som hon inte lyckades tolka på rätt sätt fast hon visste det. Hängde ni med?:p Hur som helst, om du verkligen vet det så kan du bara vara god. Och sedan kan du naturligtvis luras, men det är i så fall väldigt sofistikerat. Inget är omöjligt, men just nu känns det inte helt troligt.

Om ni tycker att jag skriver kryptiskt är det för att jag förtvivlat försöker låta bli att hinta. Vilket i sig är helt absurt när alla vet varandras roller!:rofl:

Vem det än är som luras i leken så gör den det bra. Eftersom Q har genomfört en veritabel utgrävning i leken så tror jag att hon antingen är god eller totalt understimulerad. Gräver man verkligen mycket som ond?

Måste jobba vidare.
 
I ett av sina sista inlägg (som jag inte hinner leta rätt på nu) skrev hemlig faktiskt något om att jag kanske lurade henne trots allt. Men - att du tar upp det här argumentet är för mig ett tecken på din godhet. För jag tänker att du kanske tror att hemlig visste något om mig som du vet men som hon faktiskt inte visste eller som hon inte lyckades tolka på rätt sätt fast hon visste det. Hängde ni med?:p Hur som helst, om du verkligen vet det så kan du bara vara god. Och sedan kan du naturligtvis luras, men det är i så fall väldigt sofistikerat. Inget är omöjligt, men just nu känns det inte helt troligt.

Om ni tycker att jag skriver kryptiskt är det för att jag förtvivlat försöker låta bli att hinta. Vilket i sig är helt absurt när alla vet varandras roller!:rofl:

Haha ja det är en lite absurd situation ang rollerna. Men man får väl försöka göra sitt bästa att inte hinta ( typ - räknas det som hint när ändå alla vet ? )
Jag var ju lite inne på om det funnits en chans hemlig kunnat feltolka spioninfon eller helt enkelt inte kunnat dra rätt slutsatser från den ?
Såpass som både du och jag igår bad om bekräftelse på vissa saker ffa du mycket bra och pedagogiskt ställde upp och förklarade hur man " hittar roller "i leken och att man bekräftar det så borde det kommit respons på det tillbaka tycker jag ?
men det kanske det gjorde bara att hon inte vågade skriva mer rakt på sak?
 
Jag är alltså vaken igen. Men inte mycket klokare för det.

Myrten - borde inte kunna vara omvandlad? På det sätt hon teoriat och dessutom hjälpt hemlig - som verkade lita på henne har jag svårt att få det till att hon skulle vara ond. Som jag redan sagt.

Q - alltså... Q är svår. Jag tycker att hon svarar ärligt och teoriar ganska vettigt nu igen - till skillnad från det jag reagerade på efter omvandlingen. Men, samtidigt kan jag inte bortse från det där lilla gruskornet som ligger där och skaver och får mig att undra om hon är på väg att lyckas lura oss?

DD - är alternativet som omvandlad för mig - måste gå tillbaka och läsa vad hon skrivit igen för jag kan inte komma ihåg att jag egentligen reagerat på henne? Men kanske var det för att jag då hade i bakhuvudet att Q höll henne som troligt god? (och att jag vid det tillfället nog hade Q som troligt god, tror jag?)
 
@Dentaku och @bollen__
Är DL fortfarande 21, eller lite tidigare? (typ 20 eller så?)

Oavsett känner jag att det kanske är lika bra att köra resterande DL's ikväll? Om det inte tar slut efter denna röstningen vill säga...

@Myrten @Derring-Do och @quarter4ever - vad säger ni? Visst var ni med på att eventuellt köra fler DL idag? (blir väl max ett extra, sen måste ju leken vara slut??)
 
@Dentaku och @bollen__
Är DL fortfarande 21, eller lite tidigare? (typ 20 eller så?)

Oavsett känner jag att det kanske är lika bra att köra resterande DL's ikväll? Om det inte tar slut efter denna röstningen vill säga...

@Myrten @Derring-Do och @quarter4ever - vad säger ni? Visst var ni med på att eventuellt köra fler DL idag? (blir väl max ett extra, sen måste ju leken vara slut??)
För mig funkar precis allt men har för mig att myrten skrev nåt om det igår?
 
@Dentaku och @bollen__
Är DL fortfarande 21, eller lite tidigare? (typ 20 eller så?)

Oavsett känner jag att det kanske är lika bra att köra resterande DL's ikväll? Om det inte tar slut efter denna röstningen vill säga...

@Myrten @Derring-Do och @quarter4ever - vad säger ni? Visst var ni med på att eventuellt köra fler DL idag? (blir väl max ett extra, sen måste ju leken vara slut??)
Om du är riktigt säker på myrten och Myrten är riktigt säker på dig så måste helt enkelt DD vara ond som jag ser det. ( men det vill jag ju helst inte ska stämma - men i så fall finns det ju inget alternativ )
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 256
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp