Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Jag sitter och funderar

Derring_Do vill jag verkligen INTE ska vara den omvandlade, därav så har jag funderat över de anda två
BSF , som uttryckt frustration över att inte få bekräftelse , och det gick som sagt upp ett ljus för mig härom natten när jag satt och gick igenom leken efter att ha varit på årsmöte och klubbfest.
Jag skrev så här då:
Är inte helt på det klara vad du vill påvisa med det inlägget? (:)) Misstänker du mig för tt var omvandlad eller inte?
 
Jag sitter och funderar

Derring_Do vill jag verkligen INTE ska vara den omvandlade, därav så har jag funderat över de anda två
BSF , som uttryckt frustration över att inte få bekräftelse , och det gick som sagt upp ett ljus för mig härom natten när jag satt och gick igenom leken efter att ha varit på årsmöte och klubbfest.
Jag skrev så här då:
hm mina svar hamnade som i det sista citatet? Ni får klicka på pilen och läsa det där i följd. Vete sjutton hr det blev så? har väl lyckats få bort något quote skulle jag tro? Flyttade lite citat så de skulle komma i rätt ordning sas för mina resonemang
 
Är inte helt på det klara vad du vill påvisa med det inlägget? (:)) Misstänker du mig för tt var omvandlad eller inte?
jag försöker visa vägen till mina tankar, och jag vill ju spontant ha dig som god fortfarande. Som jag skrev igår efter nattDL- goda nyheter vår ängel är fortfarande god ! ( rimlig slutsats att dra iom inget käk)
sedan var jag fortfarande inne på att hemlig kunde vara omvandlad . som jag redovisade i det inlägget så efter fios ganska klara markering om att hon visste att det fanns en bybo kvar var det inte svårt att pussla in henne på den rollen och jag dessutom pusslade in dig - och du efterlyste ju bekräftelese av spionen och jag har skrivit senare ( igår ) att jag tror att du misstänkte mig för att du pusslat in mig på fel roll? ( Ergo du trodde JAG var spionen?)
hemligs roll blev uppenbar för mig då fio tveklöst var bybo ( däremot tvekade jag om motivet till att hon ville framhäva det - kunde ju lika gärna vara för att hon var den omvandlade som ville kasta misstankar på de med specialroller)
OM nu jag suttit i lyan- och eftersom det så klart framgår att jag hittade både fios roll och däremed troligen hemligs roll (UNDER NATTEN INNAN DL) skulle inte spionen vara ett val jag gjort för käk då? För den skulle ju på en gång kunna bekräfta alla andra ledande goda roller som syns i infon- vilket väl en ond jag skulle velat undvika?
 
Sista rycket före helgen. En av två måsten idag klar! Nu är det bara en lite mindre grej som ska avslutas.

Jag räknade just ut att om Gabby åker och visar sig vara ond (vilket jag tror - bl a hennes röständring igår och Snurris röst på henne pekar på det) så behövs det att onda tar sig minst till DL7 för att vinna. Även om de är två kvar efter ikväll, de får ut en ond varje lynch och käket lyckas varje gång.

Jag kan ha räknat fel (någon får gärna räkna om). Och man kan inte lita på någon efter omvandling. Men onda måste väl ändå ha en tuff match framför sig?

KLAR FÖR VECKAN!

Ja, om Gabby ryker och visar sig vara ond får jag det till att onda behöver typ två dygn till för att vinna även de var fem från början (vilket jag som sagt är tveksam till men inte utesluter), bara goda ryker i lyncherna och käket lyckas hela tiden.

Inläggen ovan får mig mer säker på att Myrten fortfarande är på goda sidan.


Derring_Do har jag över huvud taget inte haft några funderingar kring i leken. På det sätt hon hittills resonerat , röstat , och redovisat sina tankar så kan jag inte annat än sätta henne som god fram till omvandlingen. Idag kan man ju visserligen inte veta . Men har iaf inte hittat någon förändring i hur hon skrivit och redovisat sina tankar. Så vill tro att hon fortfarande är god. Men iom läget får även hon stå som neutral
BSF Varit inne och resonerat lite allmänt , får ingen konstig känsla av henne iaf så här långt, kanske något avvaktande , men det kan ju lika gärna bero på att hon vill se vart G_O hör hemma innan teorierna kommer Först att följa Myrten och inget konstigt i det så sett. Men iom läget med en omvandlad i leken kan jag inte hålla henne mer än neutral för stunden.
Myrten en av de jag efter dag 1 haft som en av mina säkraste goda . Vill tro att hon är kvar på de godas sida i leken, jag tror det kommer visa sig hur det ligger till med det , så för stunden även hon neutral
Nu är alla neutrala - vilket i sig nog inte är så konstigt egentligen, oberoende av vilken sida Q nu spelar för.

Dagens röstning blev ju som jag befarade en strömröstning på Gabby_Ossi

Gabby_Ossi själv röstar på Mirtai
Är det för att ge alibi åt henne?
Eller är det för att kasta misstankar ditåt?

Sedan är det ju frågan om inte den omvandlade ( som vi nu vet hamnade i lyan) fattade att Gabby_Ossi låg pyrt till? Så det är ju inte omöjligt att någon som var snabbast att följa Myrtens röst kan vara omvandlad

Sedan kan ju å andra sidan precis vem som helst vara den omvandlade i startfältet:banghead:

edit: eller ja finns det ytterligare en originalulv så är ju inte den omvandlad ,men ja ni fattar.....
Så kommer vi till det jag reagerade på och skrev ur minnet - vilket blev fel - men det är fortfarande detta jag reagerade från från början - även om Q vill få det till att jag reagerat på något som inte finns.

"Så är det ju inte omöjligt att någon som var snabbast att följa Myrtens röst kan vara omvandlad" - detta var det jag reagerade på då det så fint kastar misstankarna på den delen av röstfältet som Q inte finns i.
Q röstade sent, något som jag tycker passar väl in hos en omvandlad som in i det sista (nästan det sista) vill se om det finns en chans att rädda sin kollega.

Ja, jag känner mig aningens enkelspårig nu. Men jag kan inte se Myrten som omvandlad, alternativet vore i så fall DD. men för mig lutar det starkast åt Q för tillfället.


Fortsätter i alla fall att läsa...
 
jag försöker visa vägen till mina tankar, och jag vill ju spontant ha dig som god fortfarande. Som jag skrev igår efter nattDL- goda nyheter vår ängel är fortfarande god ! ( rimlig slutsats att dra iom inget käk)
sedan var jag fortfarande inne på att hemlig kunde vara omvandlad . som jag redovisade i det inlägget så efter fios ganska klara markering om att hon visste att det fanns en bybo kvar var det inte svårt att pussla in henne på den rollen och jag dessutom pusslade in dig - och du efterlyste ju bekräftelese av spionen och jag har skrivit senare ( igår ) att jag tror att du misstänkte mig för att du pusslat in mig på fel roll? ( Ergo du trodde JAG var spionen?)
hemligs roll blev uppenbar för mig då fio tveklöst var bybo ( däremot tvekade jag om motivet till att hon ville framhäva det - kunde ju lika gärna vara för att hon var den omvandlade som ville kasta misstankar på de med specialroller)
OM nu jag suttit i lyan- och eftersom det så klart framgår att jag hittade både fios roll och däremed troligen hemligs roll (UNDER NATTEN INNAN DL) skulle inte spionen vara ett val jag gjort för käk då? För den skulle ju på en gång kunna bekräfta alla andra ledande goda roller som syns i infon- vilket väl en ond jag skulle velat undvika?

Det enda jag har som rimligt skäl till att ängeln ändå skulle vara omvandlad är att ulvarna faktiskt lät bli att käka? För att lura de kvarvarande att den fortfarande god
( det KAN vara för att det är något jag själv hade kunnat gjort. Men nu kanske inte alla är som jag då:p )
Och därför jag gick igenom hemligs inlägg igår efter nattDL för att försöka hitta något hon ville förmedla om detta . och hade hon inte skrivit att det kunde vara du som var omvandlad i ett svar till dig -så hade jag inte tvekat iom det hon skrev att ulvarna inte borde vilja låta bli att käka då. Det jag funderar på är om hon inte riktigt greppat vilken roll du hade ?
 
Men om Myrten vore omvandlad - hade det då inte varit smartare av henne att ligga lägre sas? Låta någon annan dra igång "dagens teorier"? Och inte hjälpa hemlig?

Någon luras - vem?


Det enda jag har som rimligt skäl till att ängeln ändå skulle vara omvandlad är att ulvarna faktiskt lät bli att käka? För att lura de kvarvarande att den fortfarande god
( det KAN vara för att det är något jag själv hade kunnat gjort. Men nu kanske inte alla är som jag då:p )
Och därför jag gick igenom hemligs inlägg igår efter nattDL för att försöka hitta något hon ville förmedla om detta . och hade hon inte skrivit att det kunde vara du som var omvandlad i ett svar till dig -så hade jag inte tvekat iom det hon skrev att ulvarna inte borde vilja låta bli att käka då. Det jag funderar på är om hon inte riktigt greppat vilken roll du hade ?
Jag har inte kommit dit än i min genomgång.

Men jag tror att det troligaste då är att hon inte pusslat rollerna till rätt person, ja.
 
vad det gäller DDs kommentar så får hon svara för sig själv, men jag har inga tankar på henne som ond just för stunden, även om jag givetvist inte kan vara 100% säker på det efter gårdagens omvandling
Jag tycker att det rentav kan indikera på en viss godhet att vilja nysta i saker igår då jag tror att den omvandlade kanske valde att ligga lågt igår?
Känns logiskt för då finns det ju inte så mycket att "ta på" i idag för de som gräver? Utan att fokus hamnar på andra ?
Det kanske den gjorde - eller inte... Vem vet?


Tycker detta är en relevant fråga ang. om Myrten är omvandlad eller ej.
Så varför skulle Myrten om hon fått reda på att hon var omvandlad efter att hon röstat hänga kvar och driva på mot originalulven (G_O)? Hon hade redan aviserat tidsbrist så rent tekniskt kunde hon "försvunnit" och hoppats att ingen skulle följa hennes röst.
 
Q röstade sent, något som jag tycker passar väl in hos en omvandlad som in i det sista (nästan det sista) vill se om det finns en chans att rädda sin kollega.
hm jag förstår hur du resonerar här, men verkligen? om något borde jag slängt in en röst så tidigt som möjligt för att skaffa ett alibi?
Eftersom jag vet att jag själv skulle gjort det så fokuserade jag på det, och med bollen__ i färskt minne så är det väl inte så konstigt att reflektera över det ?
Men jag fattar att du reagerar på det, det skulle jag med gjort ....

Jag är hursom haver inte så mistänksam mot dig iom det uteblivna käket- och jag tycker att hemlig också bekräftar det ( som sagt jag lutar idag mer åt att hon inte hade koll på vilka som hade vilken roll? På något sätt har hon haft svårt att tyda sin info antar jag men jag tycker att hon *borde * ha fattat att den som ängeln skyddade efter omvandlingen när käket misslyckades mest troligt borde vara ängeln själv?
( för jag hade inte vågat skydda nån annan än mig själv i ett sånt läge iaf)
Och det är därför jag blir så:confused: när hon skrev det där om dig, men det är klart hon kanske inte fick just den raden? Men då borde hon ju å andra sidan fått raden ulvarna käkar.... och den talar ju om precis samma sak?
 
Och det är därför jag blir så:confused: när hon skrev det där om dig, men det är klart hon kanske inte fick just den raden? Men då borde hon ju å andra sidan fått raden ulvarna käkar.... och den talar ju om precis samma sak?
eller så var det så att hon inte kunde tolka infon rätt? det ÄR inte lätt att få en sådan roll som ny, så inte så konstigt
 
Ägnar mig åt pussel vilket är rätt osannolikt. Jag tycker fortfarande att det jag lyfte om vad Q skrev igår är skumt men det slog mig sen att hon kan ha en roll jag faktiskt inte tror är omvandlad. Observera alla reservationer i det jag nyss skrev...:p Sen är det ju inget ovanligt att Q har en massa teorier, men det gäller väl oavsett roll.

BSF tycker jag inte direkt ändrat stil. Reagerar dock lite på att hon försvarar mig. Håller ju med om argumenten, men funderar över motiven.

DD reagerade jag också på igår. Idag tycker jag hon svarar och förklarar sig bra. Men jag har inte gått igenom hennes inlägg systematiskt.

Nej, jag kan inte svara på den frågan. Och jag vet inte heller om det verkligen är så att den rollen inte är omvandlad, men det verkar troligt för mig.

Tillägg: nu tycker jag Mirtai blev skitskum som röstar på Q och gör det för att du och jag tycker hon är skummast! Jag skrev ju ett inlägg kl 19 där jag började jiddra om Qs roll som gjorde att jag tänkte om.

Och Mirtai hade ju för sjutton nyss misstänkt dig för att vara omvandlad!!!
Varför - jag säger varför skulle en omvandlad, ond myrten uppmana mig att byta röst från dig, @quarter4ever till Mirtai? Vore det inte enklare för henne att antingen bara vara tyst, eller att gå på dig lite lagom, följa strömmen och få ut dig istället för Mirtai som hade ont om tid och 'lätt' skulle kunna misstänkas dagen efter?
 
Tycker detta är en relevant fråga ang. om Myrten är omvandlad eller ej.
jo jag har sett det du skrev där och även noterat det
Varför - jag säger varför skulle en omvandlad, ond myrten uppmana mig att byta röst från dig, @quarter4ever till Mirtai? Vore det inte enklare för henne att antingen bara vara tyst, eller att gå på dig lite lagom, följa strömmen och få ut dig istället för Mirtai som hade ont om tid och 'lätt' skulle kunna misstänkas dagen efter?
jag har redan kommit fram till samma sak ett flertal ggr- och skrivit det med att jag vill hålla Myrten som god just för det att hon styrde röstningen bort från mig mot Mirtai. Inget jag kan se att en ond Myrten skulle göra, tvärtom det hade nog varit bättre för onda att behålla Mirtai som hade sån uppenbar tidsbrist

Som sagt jag funderar ju igenom detta ordentligt just för att jag inte vill tro att DD är omvandlad, men tyvärr tyder ju det mesta på det ändå
Och igår var det väääldigt tyst från henne på alla fronter, så jag tom skrev ut det i tråden att jag blev nervööös. Sedan vet jag att hon misstänke hemlig , det gjorde jag med , men jag lutade mer åt Mirtai redan från dagen innan så jag var faktiskt lite förvånad över att hon la rösten just där?
 
Om @hemlig och ändrad spelstil: den är visserligen inte ändrad, men det finns inget att ta på sedan omvandlingen. Inget alls. Jag orkar inte trassla med citat på mobilen, men i Gabby-lynchen röstade hon, det var det. Sedan frågade hon sig om antalet kvarvarande ulvar efter att Gabby åkte. Efter natt-DL förvåning över att Theo var god och en diskussion om det med fio. Sen igår skriver hon att hon läst igenom leken och röstningarna och röstar på Q med en teori som i princip är lånad från mig och BSF. Och uttrycker det som att Q gick från att haft koll till att misstänka typ alla (ungefär så, kolla är ni snälla!). Det reagerar jag på, för precis så är det väl för alla? Ingen har koll efter omvandlingen.

Dessutom, om hon läst hela tråden, är det inte märkligt att inte kunna skriva något om någon annan?

Hon har skrivit hela tiden att det är svårt o s v och det är ju inte konstigt. Men efter omvandlingen har hon verkligen inte vänt några stenar. Var det så före också? Något att kolla på tror jag.

För övrigt misstänker jag alla!:rofl:

Jag ska erkänna att jag gick igång på ditt utrop "Vad gör ni??" efter att @Mirtai (som jag har ej jäkla flock med gäss oplockad med - hur kan du göra en så skum röstmotivering och inte vara OND?:p) lynchades. Eftersom du skrev efter att du inte misstänkte Mirtai, så hade det varit bra att förklara varför. Nu kanske inte det räddat Mirtai eftersom allt detta hände nära DL, men just att försöka (det är inte alltid lätt!) få fram varför man misstänker och inte misstänker någon hjälper andra att leta ulvar och även att placera en själv.
Om det är något du undrar, citera och ställ frågor! Det är ett bra sätt att börja på, så lär man sig hur tankegångarna går.

Hur som helst har jag läst igenom dina inlägg igen och svängt tillbaka till att tro att du är en god nybörjare som inte har greppat sättet att tänka och uttrycka sig ännu. Det går igenom i inläggen från början, då du med all rimlighet måste varit god, att du tycker det är svårt och det är nog det som fortfarande sitter i. Men oroa dig inte - du kommer att snappa efter några lekar!
M svängde om Hemlig.

Hon hjälper hemlig på ett sätt som får mig att tro att hon visste något om hemlig - inte att hon var en ulv som låtsades veta sas.


Tro mig, @Myrten , igår satt jag med papper och penna och gick igenom tråden (ok, inte hela, det ska erkännas) för att hitta nåt att skriva om. Men jag tycker fortfarande det är svårt.
Hur vet du det? Om ängeln alltså?
Natten var ju lugn ? Dvs ingen käkades ?
I detta läget med så många kvar har jag svårt att tro att ulvarna skulle luras genom att låta bli att käka för att vagga in folk i säkerhet att ängeln finns kvar bland specialrollerna. ( omöjligt är det väl iofs inte )
Det hade jag mer misstänkt om det var typ 3 kvar 2 goda och en ond och en var godförklarad som trolig ängel OM nu ängeln var den omvandlade ändå alltså
Aaah....
Mvh hon-som -vaknar-utvilad-men-ändå-inte-kan-tänka -logiskt


:p

DD är jag inte alls misstänksam emot, i så fall luras hon strålande
Hemlig är ett enda stort frågetecken för mig, och jag är fortsatt misstänksam mot henne , precis som jag var under lynchen igår.
Enda andra alternativet jag har kvar bland er andra är att det skulle kunna vara DU som luras, men just nu är hemlig högst upp på min lista
Det låter logiskt (ha, första gången jag tycker det! :p) @Myrten
Jag kommer inte något att fråga ut någon specifik om. Får försöka kolla tråden igen, men blir bara mer förvirrad :o
Jag tror att om det bara är en ulv kvar, den omvandlade, så är det ju den mot resten så att säga. Om det är en tvilling, så borde den andra tvillingen fatta misstankar (om nu inte de fortfarande har kvar förmågan att kommunicera).
Så det borde vara att leta efter nån som plötsligt ändrat åsikt, nån som förut röstat mot de onda som nu ger sig på en god...men hur hitta denne någon :crazy:

Så, hemlig verkar bonda med Myrten. Och verkar försöka dela med sig av info. Kanske vet hon inte hur rakt hon vågar skriva utan att hinta?
 
Varför - jag säger varför skulle en omvandlad, ond myrten uppmana mig att byta röst från dig, @quarter4ever till Mirtai? Vore det inte enklare för henne att antingen bara vara tyst, eller att gå på dig lite lagom, följa strömmen och få ut dig istället för Mirtai som hade ont om tid och 'lätt' skulle kunna misstänkas dagen efter?
det verkar som du känner dig säker på att Myrten är god iom att du försvara henne så pass intensivt-om jag tolkar dig rätt? hm.....:idea:
I så fall finns det ju inget alternativ för mig annat än att rikta blickarna mot DD:(
Och jag har väl iofs kommit dit i tankarna även innan....
 
Ja precis.
Fio har jag inte heller en aning om, måste klura lite till.
Och på Derring_Do, som ju faktiskt har ett minus på att hon försökte rösta ut mig igår.
Ett minus på DD.. Frågan är om det bara var på grund av rösten hon fick på sig av DD? Eller om hon misstänkte henne för något mer som hon inte vågade/ville/kunde skriva rakt ut?
 
Alltså jag har ju velat hålla DD som inte omvandlad mest för att JAG inte blivit käk...
Det borde jag ha blivit första DL efter omvandlingen tycker jag annars?
Eller så har lyan med cirkus i spetsen fattat att det skulle få mig att hålla DD som troligt god efter lynchen mot G_O?
Kanske hade det också pekat ut vem som var den omvandlade tom om de gjort det? När min roll blev känd ( om jag käkats) så hade det nog inte varit så svårt att hitta DD sedan, när man tänker på saken?
 
Ett minus på DD.. Frågan är om det bara var på grund av rösten hon fick på sig av DD? Eller om hon misstänkte henne för något mer som hon inte vågade/ville/kunde skriva rakt ut?
Ja jag noterade det där också? men om hon misstänkte henne borde det vara baserat på något som stod i leken? kanske för att hon liksom trasslade in sig lite när hon var säker på att Gabby_Ossi skulle åka vare sig Myrten röstat på henne eller inte ?
 
Som sagt jag funderar ju igenom detta ordentligt just för att jag inte vill tro att DD är omvandlad, men tyvärr tyder ju det mesta på det ändå
Och igår var det väääldigt tyst från henne på alla fronter, så jag tom skrev ut det i tråden att jag blev nervööös. Sedan vet jag att hon misstänke hemlig , det gjorde jag med , men jag lutade mer åt Mirtai redan från dagen innan så jag var faktiskt lite förvånad över att hon la rösten just där?
Jag vet inte hur riktigt varför det är så fruktansvärt skumt att jag inte hann sitta vid datorn förrän framåt kvällen igår, det är ju knappast så att jag haft någon extrem aktivitet tidigare i leken heller? (Och nej, jag kan inte smita in på mobilen, jag har en gammal knapptelefon utan såna finesser.) Vad gäller rösten på hemlig så tycker jag att jag var tydlig redan i mitt röstinlägg att jag inte hade några starka misstankar mot någon, men jag var tvungen att rösta på någon innan jag skulle iväg. I brist på annat så velade jag mellan hemlig och mirtai som inte bidragit så mycket, och eftersom jag hann se att mirtai precis kommit in med lite teorier föll det på hemlig.
 
genomgång av DD
Kommer med en reflektion ang spioninfon som jag faktiskt inte divideratpå så sett om, utan är ett svar till att jag var lite frustrerad över att det inte gick för spionen att vara säker eftersom en rad inte var med av tre möjliga- jag hade faktiskt i hastigheten glömt att det ena dygnet bara var två rader som var möjliga. Och eftersom JAG inte dividerat om det innan på något sätt, eller diskuterat det så få det mig ju att undra om hon haft hjälp någon annan stans med att ha koll? sedan börjar hon här att fundera över Myrten...? Vill hålla mig som troligt god. ( och det är klart att hon vill hålla mig lite invaggad i säkerhet- jag kan ju bli eh rätt intensiv när jag försvarar mig:o .) så om hon misstänkt mig innan mer kraftigt än den lilla reservationen så hade jag kanske i min tur blivit misstänksam tillbaka? Och som sagt, skulle jag lynchas så var det nog viktigt att INTE DD var inblandad i att misstänka mig- för det hade ju avslöjat henne?
Okej, nu har jag också hunnit läsa leken, så här kommer lite diverse reflektioner:


Eftersom både häxan och borgmästaren är döda så finns det väl bara käkat, skyddat och siat kvar som möjlig spioninfo (eller har jag missat nåt?)? Isåfall så borde ju spionen får full info de nätter siarlärlingen inte får sia (kommande natt tex?) och kunna märka om skyddet saknas?


Om Gabby är ond är det väl ett utmärkt alibi-tillfälle för en omvandlad Myrten som vill att goda ska fortsätta lita på och följa henne? Fast jag hoppas att Myrten är fortsatt god.

Sen vore det väl lite riskabelt för Myrten att gå ut med en sådan röst mot en god Gabby, varesig Myrten är ond eller god, så rösten i sig litar jag mer på än personen som la den. ;)

För övrigt tycker jag Q fortsätter vrida och vända på saker precis likadant som tidigare i leken, så jag kanske vågar hålla henne liiite åt det goda hållet fortfarande, men jag litar egentligen inte på någon efter natten. :cautious:

fio förstår jag inte riktigt mig på hennes resonemang om att ingen siats som god, och jag vet inte vad det säger om henne.
mirtai hade inte mycket att bidra med idag heller.

Sen ska jag iväg ikväll, så jag ska snart rösta eftersom jag inte vet när jag kommer se en dator nästa gång. Hoppas kunna titta in innan DL men lovar inget.

Röstar på Gabby_Ossi men lägger en brasklapp om att myrten kan vara omvandlad, men att det oavsett borde vara en logiskt att Gabby är ond?
Nu måste jag rösta för att vara säker att hinna:
Jag tycker att Gabbys teoriinlägg (de få som finns) kännetecknas av att hon snarare refererar vad som hänt i leken än gör egna tolkningar av vad det kan innebära. Det tolkar jag som att hon mest vill glida med och slippa ta ställning, vilket knappast gynnar den goda sidan. Dessutom tycker jag att oavsett om Myrten är omvandlad eller ej så tyder hennes röst på Gabby på att Gabby är ond (enligt resonemang i tidigare inlägg).
Derring-Do röstar på Gabby_Ossi

Svar till fio när hon förklarar vad hon menar ang att en god inte skulle vara siad, utan en ond
Ja, men jag fattar inte vad som får dig att tro det? Men jag kanske bara är korkad :D

Här börjar DD bli ganska frånvarande i leken från att innan varit inne lite mer frekvent iaf? Jag saknade henne också sas.... efter detta inlägget började det bli tyst i alla kanaler
Har hunnit in och läst ikapp, och eftersom jag inte har en aning om var jag ska börja nysta (eller jo, jag tror att någon av dem som röstade på Gabby_Ossi var en ulv som alibiröstade :idea:) så satsar jag väl också på att fira ikväll, så kommer jag tillbaka imorgon eftermiddag (är upptagen på förmiddagen) och kollar om jag överlevt natten så jag behöver börja tänka igen.

Svar till Myrten där hon på alla sätt vill hålla det öppet för hur Myrten kan vara omvandlad trots allt....
Jag inser att mitt inlägg kan misstolkas, men det var alltså menat som svar på när Bsf skrev typ att hon inte kunde se någon anledning för dig att rösta som du gjorde om du blivit omvandlad. Då ville jag visa på att det visst skulle kunna finnas anledningar, om än kanske inte de mest troliga.
Hur lynchen hade gått utan din röst är jag nog inte rutinerad nog att avgöra, men i mitt huvud var Mirtai och Gabby_Ossi de mest misstänkta och hade Mirtai åkt igår och visat sig god så tänkte jag att sannolikt Gabby legat pyrt till idag tillsammans med de som eventuellt varit drivande mot Mirtai. Och om du, som (som jag uppfattat det) varit ganska drivande mot både cirkus och Snurrfian, plötsligt lutat dig tillbaka och låtit övriga styra röstningen hade väl det också kunnat väcka misstankar.

Nu hoppas jag det blev lite klarare hur jag tänkte, därmed inte sagt att jag håller det för troligt att du skulle vara omvandlad, bara att jag inte ser det som helt omöjligt.

sammanfattning av DD:
Ska försöka sammanfatta mina tankar lite nu, för sedan kommer jag bara hinna in sporadiskt under kvällen.
Om jag börjar med Myrten, så har jag ju skrivit om att hon skulle kunna lagt rösten på Gabby_Ossi även om hon vore omvandlad. Som jag ser det så är det möjligt, men inte särskilt troligt, och det har jag egentligen aldrig trott. Jag är bara för paranoid för att våga avskriva någon helt baserat på ett inlägg. Men totalt sett så lutar jag mer mot att Myrten skulle kunna vara (fortsatt) god.
Vad gäller Q så får jag väl lägga in en brasklapp där också att det skulle kunna vara så att hon lurar byxorna av mig, men jag tycker hon har verkat uppriktig när hon ångat på med funderingar om allt möjligt i sin vanliga stil. Till skillnad från Myrten har jag inte reagerat på att Q skulle vilja betona hur svårt det blir nu, men det kanske är för att jag är grön och tycker det känns svårt.
fio har visat sig lite mer idag och även om jag inte vet var jag har henne så har jag inte hittat nåt som skulle tyda på att hon är skum.
Bsf får jag på nått sätt känslan av att blivit lite mer avvaktande än tidigare i leken, men jag vågar inte säga vad det beror på.
Nu hinner jag inte skriva mer just nu, men kan förhoppningsvis komma tillbaka om nån timme.

Ursäktar sig och ska återkomma
Jag är hemma igen nu och har läst igenom allt i förhoppning om att kunna komma med något smart innan jag går och lägger mig, men det visade sig vara en tom förhoppning så jag återkommer imorgon när jag sovit på saken.

Ursäktar sig igen och "hinner" inte bidra
Jag har varit mer upptagen än jag hade räknat med idag, men nu har jag äntligen hunnit till datorn och försöker få ordning på och skriva ner mina tankar. Problemet nu är att ni skriver snabbare än jag så jag har fullt upp med att läsa ikapp och försöka tänka. :o
 
fortsätter
en sammanfattning: noterar det fetade och med tanke på att jag vet att jag inte hade kontakt med henne på ett bra tag så är jag rädd att jag bidragit till att hjälpa ulvarna med den sista pusselbiten om vem som är spionen:crazy: för jag misstänker att de inte hade koll på att det var hemlig faktiskt? för hemlig blev ju inte käk den natten ( det var då köket uteblev. såtillvida inte hemlig var skyddad då? med det har jag svårt att tro faktiskt?) däremot blev hon ju käk omgående igår!
Okej, ska försöka sammanfatta mina tankar nu, och hoppas det inte dyker upp en massa nya inlägg under tiden som gör att jag måste tänka om. :p
För att börja med Myrtens inlägg där hon gick igenom vad det borde innebära om olika specialroller omvandlats, så tycker jag den verkar både korrekt och komplett. Om spionen är kvar så borde den kunna ha en del info nu. Ängeln är rimligtvis god eftersom käket uteblev i natt och kan, om den inte skyddat sig själv, ha hittat en annan god. Och förhoppningsvis hade tvillingarna märkt om en av dem blivit omvandlad, även om det inte är någon hundraprocentig garanti.
Med detta i bakhuvudet så har jag pusslat så gott jag kan:
Myrten har jag fortfarande på en god roll, och jag tycker hennes spel känns systematiskt och genuint. Dessutom tolkar jag Bsf som att hon är ytterligare något säkrare på Myrtens godhet idag, vilket jag i sin tur tolkar som ett tecken på att både Bsf och Myrten faktiskt har de roller jag pusslat in dem på. Detta får mig väldigt skeptisk till fio som plötsligt verkar ha bestämt sig för att Myrten är skummast av alla, när jag snarare skulle ha henne som minst skum.
Ang. Bsfs roll så gick det nog upp samma ljus för mig som för Q igårkväll (eller ja, i natt när jag skummade igenom leken innan jag stöp i säng). Utvecklingen under dagen tycker jag sedan tyder på att jag kan ha rätt.
Q vill jag fortfarande tro är god. Jag har läst om allt hon skrivit sedan omvandlingen flera gånger, och sammantaget med allt jag läst så tycker jag det finns tecken på att hon inte blivit omvandlad.
hemlig hade jag ingen aning om var jag hade igår, men där väljer jag att faktiskt följa Myrten som verkar ha hittat saker som talar för hennes godhet. Och vore hon ulv borde hon faktiskt märkt att de döda ulvarna pratar med henne. ;)
Detta lämnar fio, som jag hållit som neutral innan, men rösten på Myrten fick mig att hajja till rejält (tom. mer än jag tror jag gjort om hon hade röstat på mig, för även om jag är ännu mer säker på min egen godhet än på Myrtens så har jag förståelse för om det inte är uppenbart för alla andra).
Nu måste jag tyvärr lämna datorn igen, men jag kommer tillbaka om typ en timme eller så, så bara fråga om jag skrivit något konstigt.


igår när vi bara är 5 kvar så bondar hon med hemlig , jag reagerade inte så mycket på det igår, jag hade uttryckt att hemlig iaf oavsett alla andras ev ondhet bara måste vara god- kanske inte i lektråden dock tror jag- så det var därför jag kunde följa den tanken
Alltså, egentligen känner jag för att ge upp, för bevisligen är jag grundlurad av någon, och det känns som jag riskerar att bli lynchad imorgon vad jag än skriver, men jag ska göra ett sista försök att samla tankarna och få rätsida på något. Men jag skulle framför allt vilja ha input från @hemlig -Vad tror du tex. om möjligheten att ulvarna skippat ett käk för att inte avslöja att ängeln omvandlats, tror du det är sannolikt? Du är nämligen den enda som jag nästan vågar tro på just nu.

förklarar varför hon litar på hemlig
Jag är rädd att jag gör dig besviken nu, men att jag litar något mer på hemlig (inte mycket) än någon annan är delvis Myrtens fel, jag tycker att sättet Myrten svängde om hemlig, ifall Myrten skulle vara fortsatt god, kan tolkas som att Myrten har anledning att tro att hemlig är god. Och om Myrten skulle vara omvandlad så är ju inte hemlig det. :idea:

Det är inte ett cirkelresonemang, det finns två alternativ, antingen är du omvandlad eller så är du inte det:
- Om du inte är omvandlad så tyder sättet du skrev om hemlig i min värld på att hon är god.
- Om du är omvandlad så är det inte hemlig som är omvandlad, alltså är hon god.
Således skulle mitt resonemang tyda på att hemlig är god i vilket fall som.

Jag inser att jag förmodligen kommer åka, men det gynnar ju ändå inte goda att jag bara ger upp och slutar luska. Och jag tolkar hemlig som att det skulle kunna finnas anledning att tro att du fortfarande är god. Så om du skulle bortse från mig, vem av Myrten och Q skulle du hålla som mest misstänkt?
Vad gäller mina röster så ligger de väl ungefär likadant genom hela leken, jag är för feg för att rösta tidigt men vill ändå inte vänta till sista minuten. Rösten på hemlig kom tidigare för att jag hade bråttom iväg, och jag tycker jag var tydlig med att jag knappast hade några starka misstankar där...

Och från min synvinkel finns det tre möjliga alternativ:
Antingen är Myrten ond, men då har hon spelat ett väldigt högt spel...
Eller så är Bsf ond, men det skulle ju hemligs inlägg kunna tala emot?
Eller så är Q ond, och bättre på att ljuga än vad jag någonsin kommer bli, men jag vill inte att det ska vara så!

Nu ska jag ta en paus och se om det mot förmodan gör något klarare :crazy:


Jag är egentligen för trött för det här nu, men en sista tanke innan jag går och lägger mig, angående hur den omvandlade borde spela beroende på sin orginalroll:
-Om siaren blir omvandlad så tvingas denna fortsätta låtsas sia för att inte omvandlingen ska vara uppenbar, dvs måste efter varje tillfälle för sia få det att låta som att den siat en av de personer den borde siat...
-Om ängeln skulle bli omvandlad borde prio ett vara att få ut spionen till varje pris, eftersom denne har ett bra läge att avslöja bristen på ängel. Att skippa ett käk för att låtsas att ängeln finns kvar innan spionen dött verkar väldigt riskfyllt, jag tycker det verkar troligare att man försökt käka spionen i så fall, vilket skulle kunna tyda på att ängeln finns kvar
-Om en tvilling blivit omvandlad så är det väl bara att fortsätta som vanligt och hoppas den andra tvillingen är naiv och blåögd :cautious:
 
Jag vet inte hur riktigt varför det är så fruktansvärt skumt att jag inte hann sitta vid datorn förrän framåt kvällen igår, det är ju knappast så att jag haft någon extrem aktivitet tidigare i leken heller?
nej så sett men just att du slutar hålla kontakten mer och mer allt eftersom tiden går efter omvandlingen så gör det ju att jag får tanken att det är för att du är rädd att försäga dig ?

Men OM inte du är ond så måste ju nån av de andra två vara det? Och jag hittar verkligen inte mycket som ens får mig att tro det? Har resonerat om det tidigare idag- det känns helt enkelt troligare att det är du som är omvandlad?:(
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 256
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp