Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

För mig funkar precis allt men har för mig att myrten skrev nåt om det igår?
Hon skrev så här: (men får väl komma in och bekräfta)
@Dentaku och @bollen_ Jag vill helst ha DL på kvällen, men det kan vara före kl 21.

Jag måste jobba som en gnu imorgon, trots att jag jobbar hemma. Tror inte jag kommer att vara inne på Buke under dagen, för nu är det totalt fokus som gäller!
 
Om du är riktigt säker på myrten och Myrten är riktigt säker på dig så måste helt enkelt DD vara ond som jag ser det. ( men det vill jag ju helst inte ska stämma - men i så fall finns det ju inget alternativ )
100%-igt säker kan man aldrig vara, men jag kan inte se Myrten som ond basert på att hon fortsatte "elda" mot GO, hjälpte hemlig osv.
Hemlig litade på Myrten innan hon lynchades, visst skrev hon något "om inte Myrten luras" det sista - men jag tror att det var ulvspels-paranoian??
Jag vet inte hur jag mer ska kunna utveckla det, faktiskt... Så ja, jag är så säker jag kan bli, och jag lutar mig en del på hemligs agerande.

Så det är du och DD kvar, och jag är ju alltid nojjig över om du luras eller inte:crazy::arghh:
Det svåra här är att jag har ingen erfarenhet att jämföra DD mot - jag vet inte hur hon "brukar" vara som ond eller god - och eftersom hennes aktivitet delvis berott på tidsbrist/när hon haft tid att följa leken så vill jag inte heller basera teorier på det...
Samtidigt känns du ärlig nu, vilket kan vara ett sätt att luras, det med...



____
Oavsett så kan jag tycka att vi spelat bra, utan omvandlingen hade goda vunnit - och nu efteråt har den omvandlade och lyan lyckats superbra - så oavsett vad som sker tycker jag att alla är värdiga vinnare i denna leken!

:up:
 
Nu är jag hemma från jobbet och kan ägna mig åt leken lite mer helhjärtat igen, även om det innebär den inte alltför angenäma sysselsättningen att fundera på hur jag blivit så grundlurad. Nåväl, jag var inne på igår natt att ängeln, om den blivit omvandlad, ändå rimligtvis borde satsat på att få ut spionen i första hand, alltså borde det missade käket innebära en god ängel.
Med utgångspunkt från det så har jag gått tillbaka till tankarna jag hade innan lynchen av fio att Bsf kanske ändå hade en anledning att tro att Myrten var god, och här ser det ut som att Myrten är inne på samma spår:
I ett av sina sista inlägg (som jag inte hinner leta rätt på nu) skrev hemlig faktiskt något om att jag kanske lurade henne trots allt. Men - att du tar upp det här argumentet är för mig ett tecken på din godhet. För jag tänker att du kanske tror att hemlig visste något om mig som du vet men som hon faktiskt inte visste eller som hon inte lyckades tolka på rätt sätt fast hon visste det. Hängde ni med?:p Hur som helst, om du verkligen vet det så kan du bara vara god. Och sedan kan du naturligtvis luras, men det är i så fall väldigt sofistikerat. Inget är omöjligt, men just nu känns det inte helt troligt.
Utifrån de här funderingarna så tänkte jag att jag skulle gå tillbaka och granska vad Q skrivit, men utan förutfattade meningar och utan att tänka "men sådär hade jag aldrig kunnat med att skriva om jag vore omvandlad", utan istället inse att i krig och lek är allting tillåtet. Dock kände jag att jag gav upp lite när jag läste det här:
Vem det än är som luras i leken så gör den det bra. Eftersom Q har genomfört en veritabel utgrävning i leken så tror jag att hon antingen är god eller totalt understimulerad. Gräver man verkligen mycket som ond?
för om det är en fråga om kvantitet så kommer jag aldrig kunna hävda mig mot Q, som spottar ur sig fyra långa inlägg fyllda med citat på tiden det tar mig att knåpa ihop ett kort. (Och eftersom ingen här inne känner mig så är det ingen som vet hur dålig jag är på att ljuga. :rofl::o )
 
@Dentaku och @bollen__
Är DL fortfarande 21, eller lite tidigare? (typ 20 eller så?)

Oavsett känner jag att det kanske är lika bra att köra resterande DL's ikväll? Om det inte tar slut efter denna röstningen vill säga...

@Myrten @Derring-Do och @quarter4ever - vad säger ni? Visst var ni med på att eventuellt köra fler DL idag? (blir väl max ett extra, sen måste ju leken vara slut??)
Jag har inget emot att köra DL vid 20.
 
Vilka tankar var det ?

Okej, ska försöka sammanfatta mina tankar nu, och hoppas det inte dyker upp en massa nya inlägg under tiden som gör att jag måste tänka om. :p
För att börja med Myrtens inlägg där hon gick igenom vad det borde innebära om olika specialroller omvandlats, så tycker jag den verkar både korrekt och komplett. Om spionen är kvar så borde den kunna ha en del info nu. Ängeln är rimligtvis god eftersom käket uteblev i natt och kan, om den inte skyddat sig själv, ha hittat en annan god. Och förhoppningsvis hade tvillingarna märkt om en av dem blivit omvandlad, även om det inte är någon hundraprocentig garanti.
Med detta i bakhuvudet så har jag pusslat så gott jag kan:
Myrten har jag fortfarande på en god roll, och jag tycker hennes spel känns systematiskt och genuint. Dessutom tolkar jag Bsf som att hon är ytterligare något säkrare på Myrtens godhet idag, vilket jag i sin tur tolkar som ett tecken på att både Bsf och Myrten faktiskt har de roller jag pusslat in dem på. Detta får mig väldigt skeptisk till fio som plötsligt verkar ha bestämt sig för att Myrten är skummast av alla, när jag snarare skulle ha henne som minst skum.
Ang. Bsfs roll så gick det nog upp samma ljus för mig som för Q igårkväll (eller ja, i natt när jag skummade igenom leken innan jag stöp i säng). Utvecklingen under dagen tycker jag sedan tyder på att jag kan ha rätt.
(...)
 
Myrten har jag fortfarande på en god roll, och jag tycker hennes spel känns systematiskt och genuint. Dessutom tolkar jag Bsf som att hon är ytterligare något säkrare på Myrtens godhet idag, vilket jag i sin tur tolkar som ett tecken på att både Bsf och Myrten faktiskt har de roller jag pusslat in dem på. Detta får mig väldigt skeptisk till fio som plötsligt verkar ha bestämt sig för att Myrten är skummast av alla, när jag snarare skulle ha henne som minst skum.
Ang. Bsfs roll så gick det nog upp samma ljus för mig som för Q igårkväll (eller ja, i natt när jag skummade igenom leken innan jag stöp i säng). Utvecklingen under dagen tycker jag sedan tyder på att jag kan ha rätt.
Är det detta du menar?
 
Om du är riktigt säker på myrten och Myrten är riktigt säker på dig så måste helt enkelt DD vara ond som jag ser det. ( men det vill jag ju helst inte ska stämma - men i så fall finns det ju inget alternativ )

Fast nu har jag insett att BSF skulle veta det hon kanske visste även om hon inte var god.:rofl: Fast jag lutar ändå åt hennes godhet. Men jag är inte säker. På något utom mig själv.

Jag är ledsen men jag kommer inte att kunna hjälpa till heller. Jag har en manusgenomgång som måste vara klar ikväll.

Det går bra med DL kl 20.
 
Delvis OT: När jag letade upp mitt gamla inlägg åt Q så insåg jag att jag på den här leken har ökat mitt totala antal inlägg (sedan 2010) med typ 15%, så i relativa termer är jag nog den som varit mest aktiv :D
Jag tror att en väldigt stor del av mina inlägg är ulvspelsbaserade. Välkommen hit!:)
 
nä, jag känner att jag står här och stampar.

Kan lika gärna rösta nu, för jag vet inte om jag kommer bli mycket klokare? Om det nu händer något som gör att jag ändrar mig så kan jag ju alltid ändra min röst.


Blacksmithfarm röstar på Derring-Do

enligt uteslutningsmetoden. Jag tror som jag skrivit innan, inte att Myrten är omvandlad. baserar det på GO lynchen och hennes kontakt med hemlig dagen efter.

Q tycker jag ändå har gett ett ärligt intryck idag, kanske var det jag reagerade på bara en god Q som spann loss vid omvandlingen?

Det lämnar bara D-D kvar. Säker är jag inte, men det får bli såhär nu.
 
Alltså, jag kommer aldrig hinna gå igenom allting igen, men jag har tittat på vad som hänt under dagen, och jag måste säga att trots Qs stora mängd av inlägg så tycker jag faktiskt inte att hon gräver så imponerande. Förutom att svara på Bsfs misstankar mot henne så verkar hon först bestämma sig för att få mig till ond och sedan listar hon alla mina inlägg sedan omvandlingen med kommentarer om allt man på något sätt kan finna misstänkt. De inlägg hon inte hittar något att misstänka lämnar hon utan kommentar, och i de kommentarer hon lägger verkar hon inte ens försöka se att det kan finnas olika tolkningar. Däremot är hon snabb att släppa diskussionen när jag påpekar fel. Jag tycker inte det känns som grävande, utan som att hon valt det enklaste offret.
 
nä, jag känner att jag står här och stampar.

Kan lika gärna rösta nu, för jag vet inte om jag kommer bli mycket klokare? Om det nu händer något som gör att jag ändrar mig så kan jag ju alltid ändra min röst.


Blacksmithfarm röstar på Derring-Do

enligt uteslutningsmetoden. Jag tror som jag skrivit innan, inte att Myrten är omvandlad. baserar det på GO lynchen och hennes kontakt med hemlig dagen efter.

Q tycker jag ändå har gett ett ärligt intryck idag, kanske var det jag reagerade på bara en god Q som spann loss vid omvandlingen?

Det lämnar bara D-D kvar. Säker är jag inte, men det får bli såhär nu.
Du vill inte rösta på Q för att hon gett ett ärligt intryck, har jag då alltså gett dig ett oärligt intryck? Eller tror du bara jag är bättre än Q på att luras (för att jag har så mycket mer rutin?)?
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 255
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp