Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Och nej, jag är jättedålig på det där med motiveringar och att tänka logiskt, dvs räkna ut vem som är vem. Erkänner utan problem.
Men hoppas lära mig med tiden genom fler lekar.
 
Men hur du vrider till det.
Det är klart ulven (om det är en kvar) vill ha ut en god. Annars har ju hon inte någon chans själv.

Jag vrider inte till det. Det är mycket vanligt att ulvarna låter goda rösta ut varandra och själva lägger avvikande röster.
 
Är det som jag tror att gabby var den sista orginalulven då är det en specialroll som är omvandlad..

Mirtai s roll klargjorde iallafall en del om de övriga rollerna känner jag
Jag tror också att Gabby var sista originalulven.

Hur är det, fick vi någon klarhet i det här med om alla rollerna var mottagliga för omvandling? LLs hade väl lottat, tror jag att jag minns. Vilket gör det hela mycket svårare eftersom man inte kan räkna ut vem demonen valt som man kan göra om det är en demon som själv väljer vem som ska omvandlas. Där brukar man komma en bit genom att sätta sig in i hur spelaren tänkt (plus att det ibland syns i spioninfon).

Tvillingarna t ex, kunde de omvandlas? Om så är fallet, får den andre veta och får de ha fortsatt kontakt?
 
Som jag ser det nu kan vem som helst vara den omvandlade. Eller så var jag på rätt väg i mitt resonemang före DL, men valde fel spelare av de som var kvar i min osäkra grupp (och den är inte statisk heller). Det känns som sagt som att vara på DL1 igen och där är det ju ofta svårt att fånga en ulv.

Eftersom jag är totalt paranoid så slår mig just tanken att LLs kanske inte alls omvandlade någon spelare...:p

@fio förresten - det här med bybor och specialroller: stämmer det verkligen att det måste vara en specialroll som är omvandlad? Leken hade väl sex goda specialroller från början: siarlärling, ängel, borgmästare, tvillingar X 2 och lösmynt spion. Det var väl alla? Borgmästaren är död och det är sex spelare kvar. Då bör väl fem av dessa ha specialroller och så en bybo? Eller tänker jag galet?
 
Som jag ser det nu kan vem som helst vara den omvandlade. Eller så var jag på rätt väg i mitt resonemang före DL, men valde fel spelare av de som var kvar i min osäkra grupp (och den är inte statisk heller). Det känns som sagt som att vara på DL1 igen och där är det ju ofta svårt att fånga en ulv.

Eftersom jag är totalt paranoid så slår mig just tanken att LLs kanske inte alls omvandlade någon spelare...:p

@fio förresten - det här med bybor och specialroller: stämmer det verkligen att det måste vara en specialroll som är omvandlad? Leken hade väl sex goda specialroller från början: siarlärling, ängel, borgmästare, tvillingar X 2 och lösmynt spion. Det var väl alla? Borgmästaren är död och det är sex spelare kvar. Då bör väl fem av dessa ha specialroller och så en bybo? Eller tänker jag galet?

Nej du tänker rätt!
 
Nej du tänker rätt!
Då finns det antingen en bybo kvar. Eller en original-ulv.:crazy:

Men jag bara kan inte få ihop det att det skulle varit 8 - 5 från början! Och omvandlingen, jag förstår inte den heller! Som Q nämnde kan det varit en kompensation för något. Men omvandling av en random spelare är ju en väldigt kraftig kompensation.
 
Då finns det antingen en bybo kvar. Eller en original-ulv.:crazy:

Men jag bara kan inte få ihop det att det skulle varit 8 - 5 från början! Och omvandlingen, jag förstår inte den heller! Som Q nämnde kan det varit en kompensation för något. Men omvandling av en random spelare är ju en väldigt kraftig kompensation.

En bybo finns kvar tippar jag.
 
OK hemma igen efter en trevlig kväll med årsmöte och fest i klubbens regi
Visade sig att jag var enda nyktra deltagaren så fick agera chauffför i flera vändor så blev lite senare än jag trodde
Har läst ikapp mig iaf en gång och ska snart komma med input hur jag uppfattat det som hänt idag
 
Vi har lottat bland alla goda. Så det kan vara vem som helst. Den omvandlades i samband med uppdateringen, dvs OM personen blivit siad så har siaren fått veta rätt roll sas.
Den omvandlade är vanlig ulv i lyan.
Då finns det antingen en bybo kvar. Eller en original-ulv.:crazy:

Men jag bara kan inte få ihop det att det skulle varit 8 - 5 från början! Och omvandlingen, jag förstår inte den heller! Som Q nämnde kan det varit en kompensation för något. Men omvandling av en random spelare är ju en väldigt kraftig kompensation.

Jag håller med dig lite här, nu är jag själv en som aldrig räknar bort möjligheten att det är fler ulvar än man kan ana ( det jag brukar kalla better safe than sorry)
Men har varit med om lekar då det faktiskt varit så- bla en lek som @Sasse höll ....

Jag tycker mig ha fattat av det som LL svarat på min fråga igår då även jag var angelägen om att få veta vad vi har att fundera över ,att precis vilken roll som helst av de goda kan ha blivit omvandlad.
Och dessutom att en sia som gjordes vid omvandlingen faktiskt skulle visa rätt status efter omvandlingen i svaret på den sian ( nu tror jag ju inte att någon siades god då- men OM så hade varit fallet så hade jag faktiskt förutsatt att den siade goda lika gärna kunnat blivit ond efteråt sas så man fick ett "falskt" svar på den sian sas)
Hursom haver det var en parents

Och är det så att det finns en bybo kvar i leken så måste ju en specialroll blivit omvandlad? Eller tänker jag fel här?
 
Tvillingarna t ex, kunde de omvandlas? Om så är fallet, får den andre veta och får de ha fortsatt kontakt?
Jag tror att OM en tvilling blivit omvandlad så får de ha kontakt ,men inte veta - då borde det ju klart framgått att det finns starka misstankar mot den omvandlade tvillingen- eller hur?
Som LL svarade på min fråga ( det jag citerade i inlägget innan ) så fattade jag det som att det var lottat bland ALLA goda roller
Med detta sagt så tror jag inte att en tvilling är omvandlad, det borde den andra tvillingen snabbt räkna ut med tanke på ändrat beteende, tex röstning som inte stämmer med vad som resonerats. Men det kan jag såklart inte veta 100% men så tror jag....
 
Läser sidan 29 och ser en Q som spinner loss på alla möjliga och omöjliga scenarier om vad som kan ha hänt och vem som är omvandlad - vad spionen kan räkna ut - om siaren kan lita på sin sia och så vidare...

Och så Myrten som vill ta det ett steg i taget och inte glömma att vi faktiskt kunde hitta en originalulv redan igår, en som varit ulv hela tiden och då var lättare att hitta än den omvandlade.

Så varför skulle Myrten om hon fått reda på att hon var omvandlad efter att hon röstat hänga kvar och driva på mot originalulven (G_O)? Hon hade redan aviserat tidsbrist så rent tekniskt kunde hon "försvunnit" och hoppats att ingen skulle följa hennes röst.
jag läser som sagt ikapp ( samt leken om igen efter omvandlingen) även om jag har läst under kvällen från mobilen, jag håller med om att detta är en mycket bra reflektion!
 
  • Gilla
Reactions: fio
Jag kan tycka att det är lite märkligt att Q har börjat misstänka mig - igår var hon så noga med att spionen skulle se huruvida en rad försvunnit eller ej ur infon.
svarar på detta med : har letat febrilt över en spions bekräftelse och det är ju det jag inte hittat !!!:crazy:
Såklart man blir spooky!!
Men samtidigt undrar jag ju lite att du förutsätter att just du skulle kunna bli godförklarad i spioninfo? ( för så tolkar jag det )
och ja jag kan se möjligheter till det men ändå så är det ju så att jag funderar lite över det du skriver här,det *känns* som att du skulle velat haft bekräftelse på din roll? och den inte har kommit? och då undrar jag
1) är det DU som blivit omvandlad? ( men näää då borde den som har fått infon gått all in för det- tycker jag?)
2) är det den som skulle fått infon som är omvandlad? Mer troligt scenario då tycker jag !

så nu börjar jag bli misstänksam att det är lösmynte spionen som blivit omvandlad faktiskt!!
 
Jag är hemma igen nu och har läst igenom allt i förhoppning om att kunna komma med något smart innan jag går och lägger mig, men det visade sig vara en tom förhoppning så jag återkommer imorgon när jag sovit på saken.
 
så nu börjar jag bli misstänksam att det är lösmynte spionen som blivit omvandlad faktiskt!!

Vilket jag skrev att jag trodde days ago.. Iallafall tänkte jag det..om jag inte skrev det. Men jag tror jag skrev en teori om det. Nu kan jag inte gå tillbaka och kolla för jag sitter med mobilen.
 
Vilket jag skrev att jag trodde days ago.. Iallafall tänkte jag det..om jag inte skrev det. Men jag tror jag skrev en teori om det. Nu kan jag inte gå tillbaka och kolla för jag sitter med mobilen.
jag har ett svagt minne om det faktiskt - ska gå tillbaka och kolla om jag hittar det
 
Vilket jag skrev att jag trodde days ago.. Iallafall tänkte jag det..om jag inte skrev det. Men jag tror jag skrev en teori om det. Nu kan jag inte gå tillbaka och kolla för jag sitter med mobilen.
Jag kan tänka mig att ulvarna försökte käka antingen ängeln som skyddade sig själv eller den som var skyddad och den sista ulven blev siad, därefter har en omvandling skett. Jag tror inte någon som blev siad god i natt har omvandlats iallafall. Inte vad jag kan utläsa hittills. Jag tror oxå det är en bybo som blivit omvandlad eller lösmynte spionen.
är det detta du refererar till?
 
Jag kan tänka mig att ulvarna försökte käka antingen ängeln som skyddade sig själv eller den som var skyddad och den sista ulven blev siad, därefter har en omvandling skett. Jag tror inte någon som blev siad god i natt har omvandlats iallafall. Inte vad jag kan utläsa hittills. Jag tror oxå det är en bybo som blivit omvandlad eller lösmynte spionen.

Jag hittade inlägget här.. Och i och med att Mirtai var bybo så misstänker jag att den lösmynte spionen är den omvandlade. Hoppas vi får fram mer info i morgon, vilket vi bör få.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 263
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp