Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Haha, Narnia-bilden dök upp på en annan helt random Buke-länk på min facebook :rofl:

narniabuke_zpsffcnixu0.png
 
Efter DL igår har hon bara skrivit två inlägg, de här:


Från att ha varit en av de mest drivande i leken tycker jag det är en markant skillnad. Vet inte om hon sagt något om tidsbrist?

Fast i det andra inlägget (postat 9.28) skriver hon ju att hon ska gå och lägga sig. Jag har fått för mig att hon jobbar natt. Om hon lägger sig kl 10 sover hon kanske till 16 - 17?
 
Mycket kort:

Ägnar mig åt pussel vilket är rätt osannolikt. Jag tycker fortfarande att det jag lyfte om vad Q skrev igår är skumt men det slog mig sen att hon kan ha en roll jag faktiskt inte tror är omvandlad. Observera alla reservationer i det jag nyss skrev...:p Sen är det ju inget ovanligt att Q har en massa teorier, men det gäller väl oavsett roll.

BSF tycker jag inte direkt ändrat stil. Reagerar dock lite på att hon försvarar mig. Håller ju med om argumenten, men funderar över motiven.

DD reagerade jag också på igår. Idag tycker jag hon svarar och förklarar sig bra. Men jag har inte gått igenom hennes inlägg systematiskt.

fio tycker jag kändes genuin i sin frustration över omvandlingen. Tror att hon först kommenterade det ca 9.35, så om hon vore omvandlad borde hon läst sitt PM då.

hemlig känns väldigt anonym. Fio reagerade på hemligs reaktion över Theos frånfälle och jag hajjade också till. Tror dock att hemlig skrivit efter DL igår att hon inte var säker på om det var en eller två ulvar kvar. Återkommer om det.

Mirtai har jag inte heller hunnit kolla närmare på, men jag funderade just över hennes idé om BSF. Och så röstade Gabby på henne. Vilket kan betyda allt eller inget!
 
Finns det en eller två ulvar kvar tro?
Här är citatet jag surrade om angående hemlig i mitt inlägg ovanför. Det är skrivet 21.09, fem minuter efter uppdateringen där Gabbÿs roll avslöjades. Jag lyfter det här för att hemlig verkade så förvånad över att Theodor inte var ulv. Men hon hade lämnat öppet för att det kunde finnas två ulvar kvar, d v s ytterligare en original-ulv, efter att Gabby var död.

Men jag tycker det är jättesvårt att placera hemlig!
 
Att Mirtai misstänker mig skaver, vet inte om det beror på att jag är den som blir misstänkt eller om det beror på att jag tidigare under leken misstänkt Mirtai (då lär hon däremot ha varit god - vad hon är nu vet jag inte).

Hade hoppats på mer teoriande från andra nu under kvället, då jag inte känner att jag kommer vidare med det som är skrivet nu. Ett litet misstag vore fint ;)




Hursom, jag vill ändå rösta nu, för jag tänkte ta en tupplur till innan jobbet.

Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

För att jag reagerade på henne direkt efter vi fått reda på omvandlingen, hon har svängt i sin genomgång från igår tills idag och kastar misstankar på i princip allihop. Jag är inte bombsäker på hennes onhet, men samtidigt så borde vi ha råd med ett felsteg.

Så, med det sagt så är det möjligt att jag ändrar min röst, om något annat, mer misstänkt dyker upp. Men det är 1 h till DL och ingen har röstat än...
 
Jag har tidspress och måste rösta nu, men jag har fortfarande ingen aning om vem som skulle kunna vara ulv, så jag ber om ursäkt för att det här blir typ världens sämsta röst.
Derring-Do röstar på hemlig
För att hon inte skrivit något idag som kan vara till hjälp i ulvjakten, vilket ju skulle kunna tolkas som ulvigt.

Och jag ber som hemskt mycket om ursäkt hemlig, jag hade mycket hellre röstat på någon jag hade bättre misstankar mot, men jag har verkligen ingen aning och borde redan sitta i bilen. Om jag är kvar i leken när jag kommer hem inatt hoppas jag kunna hitta åtminstone något mer misstänkt.
 
Hm, @Mirtail (Hoppsan, skrev fel användare först!)

Inlägg som svar på frågan om Gabby var körd inför gårdagen:
Jag var en av de som var beredd att avskriva Gabby efter förra lynchen, baserat på snurrfians röst och att kanske Fio var ulv. Det var delvis sant och delvis en uppkastad tanke för att se vilka som hängde på i ett försök att få G_O åt det goda hållet :)
Taggat @quarter4ever också ;)

Efter att Gabby lynchats skriver Mirtai att hon är väldigt nöjd med att hon hittade Gabby redan dagen före. Jag vet inte riktigt hur det stämmer med ovanstående, men det är kanske inte betydelsefullt.

Sen frågar Mirtai fio angående uträkning av bybor där fio menar att det borde gå att räkna ut deras antal baserat på att Gabby var sista originalulven:

Hur kan du vara säker på att hon är det?

Varpå fio svarar:
Det har jag väl inte skrivit? Jag skrev BASERAT på att Gabby var den sista orginalulven. Det känns ju dock inte jättetroligt att det finns en ulv till plus en omvandlad för då är det ju första leken i historien det varit så många ulvar jämfört med goda dvs 5 ulvar + en omvandlad på 13 spelare. Tycker du det verkar rimligt eller?

Sedan inläggen nu på kvällen där Mirtai funderar över BSF som omvandlad:

Här är alla inlägg från BSF mellan omvandlingen och DL igår när Gabby åkte.
Jag är lite inne på att BSF kan vara den omvandlade. Det baserar jag på att jag tycker mig se att hennes inlägg igår inte var så teoriande som innan. Dessutom var hon snabb med att följa @Myrten s röst på G_O.
Hon diskuterar huruvida det är rimligt att en tvilling blivit omvandlad, att det är skönt att slippa läsa om hela leken för att hitta den omvandlade men det är egentligen den enda.

Efter DL igår har hon bara skrivit två inlägg, de här:

Från att ha varit en av de mest drivande i leken tycker jag det är en markant skillnad. Vet inte om hon sagt något om tidsbrist?

Och det här tycker jag ju är lite skumt eftersom BSF skrev i sitt sista inlägg på morgonen att hon skulle gå och lägga sig.

Allmänt:
För länge sedan, i forntiden när jag var ganska ny i ulvspel var jag ulv och @Mammas fick upp spåret efter mig. Hon konstaterade då att jag ju inte gjort något skumt, men ställde sig frågan "Har hon gjort något som tyder på att hon är god?" Lite så känner jag just nu. Om jag inte hittar den onda spelaren för att den inte gör något skumt så ska jag kanske se vilka som gjort något som tyder på att de är goda. Jag tycker som sagt fortfarande att @quarter4ever hade en del konstiga uttalanden (teorin om mitt potentiellt ändrade röstinlägg är en jag inte nämnt, jag är inte helt säker men tror inte att jag ändrade inlägget utan att bollens förtydligande kom medan jag skrev inlägget på telefonen). Men hon gräver ju definitivt och som sagt - det gick upp ett Liljeholmens på pusselfronten. Samma med @Derring-Do faktiskt. Jobbar på i samma stil hon gjort hittills. @Blacksmithfarm avvaktar jag lite med så får vi se vad hon kommer upp med. @fio har känts ärlig, men jag vet inte naturligtvis. Det är en känsla. Men att hon försökte räkna ut antalet bybor mm för ju leken framåt. Men sen vet jag inte alls var jag har @hemlig och Mirtai.
 
Jag ska på dejt med mannen ikväll så röstar nu och har sedan lovat att inte kolla Buke på hela kvällen :nailbiting:

Mirtai röstar på Quarterforever

Det gör jag eftersom både BSF och Myrten verkar tycka att hon är skummast och bägge borde inte vara onda! Så jag litar på att någon av de 2 (om inte bägge) är god och vet vad de sysslar med
 
Hm, @Mirtail (Hoppsan, skrev fel användare först!)

Inlägg som svar på frågan om Gabby var körd inför gårdagen:


Efter att Gabby lynchats skriver Mirtai att hon är väldigt nöjd med att hon hittade Gabby redan dagen före. Jag vet inte riktigt hur det stämmer med ovanstående, men det är kanske inte betydelsefullt.

Sen frågar Mirtai fio angående uträkning av bybor där fio menar att det borde gå att räkna ut deras antal baserat på att Gabby var sista originalulven:



Varpå fio svarar:


Sedan inläggen nu på kvällen där Mirtai funderar över BSF som omvandlad:





Och det här tycker jag ju är lite skumt eftersom BSF skrev i sitt sista inlägg på morgonen att hon skulle gå och lägga sig.

Allmänt:
För länge sedan, i forntiden när jag var ganska ny i ulvspel var jag ulv och @Mammas fick upp spåret efter mig. Hon konstaterade då att jag ju inte gjort något skumt, men ställde sig frågan "Har hon gjort något som tyder på att hon är god?" Lite så känner jag just nu. Om jag inte hittar den onda spelaren för att den inte gör något skumt så ska jag kanske se vilka som gjort något som tyder på att de är goda. Jag tycker som sagt fortfarande att @quarter4ever hade en del konstiga uttalanden (teorin om mitt potentiellt ändrade röstinlägg är en jag inte nämnt, jag är inte helt säker men tror inte att jag ändrade inlägget utan att bollens förtydligande kom medan jag skrev inlägget på telefonen). Men hon gräver ju definitivt och som sagt - det gick upp ett Liljeholmens på pusselfronten. Samma med @Derring-Do faktiskt. Jobbar på i samma stil hon gjort hittills. @Blacksmithfarm avvaktar jag lite med så får vi se vad hon kommer upp med. @fio har känts ärlig, men jag vet inte naturligtvis. Det är en känsla. Men att hon försökte räkna ut antalet bybor mm för ju leken framåt. Men sen vet jag inte alls var jag har @hemlig och Mirtai.
Hmm... Jag vet inte om jag förstår vad du vill få Q till, men jag inser att du antagligen inte kan svara på den frågan.

Däremot är ju Mirtai även med på min misstankelista. Hemlig har jag funderat över, men valt att tillskriva hennes skumhet som tidsbrist, som hon ju aviserat, så...
 
Jag ska på dejt med mannen ikväll så röstar nu och har sedan lovat att inte kolla Buke på hela kvällen :nailbiting:

Mirtai röstar på Quarterforever

Det gör jag eftersom både BSF och Myrten verkar tycka att hon är skummast och bägge borde inte vara onda! Så jag litar på att någon av de 2 (om inte bägge) är god och vet vad de sysslar med

Vänta nu, jag skrev ju just att jag höll på och pusslade och avvaktar angående Q.
 
Hmm... Jag vet inte om jag förstår vad du vill få Q till, men jag inser att du antagligen inte kan svara på den frågan.

Däremot är ju Mirtai även med på min misstankelista. Hemlig har jag funderat över, men valt att tillskriva hennes skumhet som tidsbrist, som hon ju aviserat, så...
Nej, jag kan inte svara på den frågan. Och jag vet inte heller om det verkligen är så att den rollen inte är omvandlad, men det verkar troligt för mig.

Tillägg: nu tycker jag Mirtai blev skitskum som röstar på Q och gör det för att du och jag tycker hon är skummast! Jag skrev ju ett inlägg kl 19 där jag började jiddra om Qs roll som gjorde att jag tänkte om.

Och Mirtai hade ju för sjutton nyss misstänkt dig för att vara omvandlad!!!
 
Nej, jag kan inte svara på den frågan. Och jag vet inte heller om det verkligen är så att den rollen inte är omvandlad, men det verkar troligt för mig.
Okej.

jag är som sagt beredd att röständra... För jag tror i alla fall att du är god, annars har du lurat skjortan av mig och då kan du få vara värd det...

reagerade, som du, på att Mirtai menar att båda vi misstänker Q när ditt inlägg var skrivet innan hennes (och min) röst...
Så för mig är hon en kandidat...
 
Nej, jag kan inte svara på den frågan. Och jag vet inte heller om det verkligen är så att den rollen inte är omvandlad, men det verkar troligt för mig.

Tillägg: nu tycker jag Mirtai blev skitskum som röstar på Q och gör det för att du och jag tycker hon är skummast! Jag skrev ju ett inlägg kl 19 där jag började jiddra om Qs roll som gjorde att jag tänkte om.

Och Mirtai hade ju för sjutton nyss misstänkt dig för att vara omvandlad!!!
Och med tillägget så ja. Jag ändrar min röst. Skulle det nu vara fel så bör vi ju ha några fler chanser på oss...

Blacksmithfarm ändrar röst till Mirtai
För att hon misstänker mig för att vara omvandlad och sedan röstar utifrån att jag och Myrten misstänker Q efter det att Myrten börjag svänga ang Q.
 
Jag ska på dejt med mannen ikväll så röstar nu och har sedan lovat att inte kolla Buke på hela kvällen :nailbiting:

Mirtai röstar på Quarterforever

Det gör jag eftersom både BSF och Myrten verkar tycka att hon är skummast och bägge borde inte vara onda! Så jag litar på att någon av de 2 (om inte bägge) är god och vet vad de sysslar med

Först lanserar Mirtai en teori om att BSF är omvandlad. Sen följer hon BSF i rösten på Q. Jag hade mer än en timme innan Mirtai röstade skrivit ett inlägg där jag tror det framgår att jag började tveka om Q, som jag mycket riktigt tyckt varit skum under dagen. Men detta bortser Mirtai ifrån. Mitt längre inlägg där jag förklarar mer kom tre minuter innan Mirtai röstar, så det hade hon säkert inte sett (fast hon svarar på en fundering där tror jag), men det kortare? Och som sagt, om hon tror att BSF är omvandlad - varför ändrar hon sig plötsligt och röstar på samma spelare som BSF?

Ulvigt!

Myrten röstar på Mirtai
 
DL 5
(19:56 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever)
19:59 Derring-Do röstar på hemlig
20:03 Mirtai röstar på quarter4ever
20:21 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:21 Myrten röstar på Mirtai

hemlig 1
Q 1
Mirtai 2


(edit la till Myrtens röst)
 
Har sovit hela dagen efter gårdagens medicin, men nu är jag här ;)
Har gått igenom stor del av tråden och även röstlistorna och blir fortfarande inte klokare (jag hoppas jag får vara med i fler ulvlekar trots att jag inte kommer med så viktiga inlägg :p).

Jag baserar min röst idag på en person som gått från att verka ha koll nu utgår från att misstänka alla.
Dessutom skrev hon
Sedan är det ju frågan om inte den omvandlade ( som vi nu vet hamnade i lyan) fattade att Gabby_Ossi låg pyrt till? Så det är ju inte omöjligt att någon som var snabbast att följa Myrtens röst kan vara omvandlad
och lade själv sin röst på Gabby_Ossi kl. 17.36 när det redan var klart att det var hon som skulle åka.

hemlig röstar på quarter4ever
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 263
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp