Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Måste hämta mamma vid tåget så kommer inte hinna in igen innan DL. Så jag låter min röst stå kvar. Så får vi se hur det ser ut imorgon när jag kommer in igen efter sjukhusbesöket och hur morgondagens röst blir.
 
Jag förstår inte ens vad du menar att jag skulle försvara mig emot? Att jag kom in med tidsbrist och svårt att hålla koll på leken och röstade på den jag tyckte var mest misstänkt? Om jag nu vore ond så borde jag väl i såna fall lagt en andra röst på någon istället för att lägga upp en ytterligare en person om jag nu vill rädda Cirkus?
G_O Theo eller cirkus fanns i så fall att välja på.
och jag undrar om inte G_O kan vara din kollega...
Då är cirkus eller Theo
Vill du rädda cirkus så röstar du ju inte där. Men att rösta på Theo... det tror jag inte du ville, inte efter Mirtais teori. Och hade du ont om tid så hann du ju inte hitta något misstänkt där, tänker jag.

Men, nej, jag är inte säker...
 
Jag förstår inte ens vad du menar att jag skulle försvara mig emot? Att jag kom in med tidsbrist och svårt att hålla koll på leken och röstade på den jag tyckte var mest misstänkt? Om jag nu vore ond så borde jag väl i såna fall lagt en andra röst på någon istället för att lägga upp en ytterligare en person om jag nu vill rädda Cirkus?

Gabby tror jag det finns en förklarlig anledning till att du inte la upp som kandidat och jag hade fått en röst som många tyckte var skumt motiverad = inte så smart att hoppa på
 
G_O Theo eller cirkus fanns i så fall att välja på.
och jag undrar om inte G_O kan vara din kollega...
Då är cirkus eller Theo
Vill du rädda cirkus så röstar du ju inte där. Men att rösta på Theo... det tror jag inte du ville, inte efter Mirtais teori. Och hade du ont om tid så hann du ju inte hitta något misstänkt där, tänker jag.

Men, nej, jag är inte säker...

Vi tänkte visst lika :p
 
Nu är jag tillbaka igen och har läst ikapp, men jag tycker inte det tillkommit så mycket nytt som påverkar mina tankar sen innan. Således tänkte jag rösta nu:
Derring-Do röstar på Snurrfian
Jag tycker inte hon verkar intresserad av att bidra så mycket. Har så vitt jag sett inte kommit med mer de senaste dagarna än att fio skriver för lite och att Q skulle vara skum för att hon gått hårt åt cirkus. Eftersom jag tycker mycket tyder på att Q är god känns misstankarna mot henne som att det kan vara ett försök från onda att få ut en god.
 
Har samlat ihop röstinläggen från Gabby_Ossi och försökt mig på en analys ;)

Först röstar hon på BSF i ett läge när Habina har två röster och några andra kandidater har 1 röst var. Rösten baserar hon på BSF:s kommentar om Fio.

Nu har jag läst ikapp, en del diskussioner främst mellan @cirkus , @quarter4ever , @Habina och @LenaH . Har varit en del om och med @Blacksmithfarm s kommentar angående @fio också.

Just det sistnämnda var det första jag reagerade på innan jag åkte, som varit uppe så finns det ingen anledning för någon ond att försöka visa sig, så att lägga en sådan kommentar känns inte egentligen som ett ärligt ulvletande utan mer som ett försök att sprida misstankar. Hinner inte riktigt bilda mig en uppfattning och den andra diskussionen så jag går på det. Därför

Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm

Rösten igår hamnade på Cirkus, för att hon svängt fram och tillbaka om Q och att hon tror att Cirkus röst på Habina var ett försök till alibi som gick fel. Lägger den sista rösten på Cirkus som i sig inte var avgörande, det var redan avgjort och en röst på någon annan hade inte ändrat resultatet. Det gör att jag inte håller rösten varken till hennes fördel eller nackdel.

Jag tycker att cirkus har svängt fram och tillbaka angående q på ett sätt som jag uppfattar som lite suspekt, igår gick hon först på henne ganska hårt, sedan tyckte hon att hennes svar var tillräckliga, och nu återgår hon till att lägga en röst där. Jag tror hennes röst på Habina var ett försök till alibi som slog fel när flera hängde på. Habina verkade ju dessutom ha lite ont om tid så hon gav kanske OK att riskera att bli utröstad.

Gabby_Ossi röstar på cirkus

Idag lägger hon en röst på mig med en i mitt tycke lite underlig motivering. Det känns nämligen som om motiveringen mer skulle tala för en röst på Snurrfian än på mig.

Jag ska iväg och prova ny häst snart och vet inte hur lång tid det tar så jag känner att jag måste lägga en säkerhetsröst... Hoppas dock att jag hinner tillbaka innan DL så jag kan ändra om det kommer fram något nytt.

Gabby_Ossi röstar på Mirtai

då jag tror hon försöker få igång misstankar mot quarter4ever och har gjort så lite sedan första början, kan vara en taktik ifall lyan misstänkte att cirkus skulle åka tidigt (inte så långsökt gissning kanske) att få med q i fallet. Jag har tidigare motiverat varför jag inte tror på den teorin utan håller q åt det goda hållet.

Så sammantaget gör det här att min röst faller på G_O idag eftersom jag tycker hennes röster genomgående är svaga och inte talar till hennes fördel.

Mirtai röstar på G_O
 
Mina två mest misstänkta idag är Gabby och Snurrfian, jag tror inte en röst på Gabby kommer göra varken till eller från idag.

Snurrfian har haft mycket misstankar men inte hållit kvar vid dem så länge, hon lanserar även teorin om att lyan fått info om en siad cirkus, vilket jag torr hon gör för att förvirra oss angående DL2 samt sätta sig själv i lite bättre dager. Hon har inte heller kommit med något jättestark försvar.

Och jag lovade att inte fega ;)

Theodor röstar på Snurrfian
 
Nu är jag tillbaka igen och har läst ikapp, men jag tycker inte det tillkommit så mycket nytt som påverkar mina tankar sen innan. Således tänkte jag rösta nu:
Derring-Do röstar på Snurrfian
Jag tycker inte hon verkar intresserad av att bidra så mycket. Har så vitt jag sett inte kommit med mer de senaste dagarna än att fio skriver för lite och att Q skulle vara skum för att hon gått hårt åt cirkus. Eftersom jag tycker mycket tyder på att Q är god känns misstankarna mot henne som att det kan vara ett försök från onda att få ut en god.
Nog tycker jag att jag har skrivit betydligt mer än så... Och @Blacksmithfarm och @Theodor vad tror ni om Mirtai då? Om jag hade varit ond, och G_O också så hade väl Mirtai var väldigt bra att lägga upp istället för Fio? I och med hennes röstmotivering så hade det ju varit ganska så lätt att få fler att hänga på mot henne istället för Fio som knappt hade gjort väsen av sig?
Jag börjar undra om Hemlig kanske har rätt och Theodor får hjälp med sina teorier?
 
Röstlista Dl3 kl 21.00

17.13 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
18.43 Myrten röstar på Snurrfian
19.34 hemlig röstar på Theodor
21:23 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:45 Derring-Do röstar på Snurrfian
20:45 Mirtai röstar på Gabby Ossi
20:46 Theodor röstar på Snurrfian


Mirtai 1
Snurrfian 4
Theodor 1
Gabby Ossi 1
 
Nog tycker jag att jag har skrivit betydligt mer än så... Och @Blacksmithfarm och @Theodor vad tror ni om Mirtai då? Om jag hade varit ond, och G_O också så hade väl Mirtai var väldigt bra att lägga upp istället för Fio? I och med hennes röstmotivering så hade det ju varit ganska så lätt att få fler att hänga på mot henne istället för Fio som knappt hade gjort väsen av sig?
Jag börjar undra om Hemlig kanske har rätt och Theodor får hjälp med sina teorier?
Jag är inte säker på vart jag har Mirtai, men jag kom fram till i mitt senaste teoriinlägg (med DL2rösterna) att hon inte borde vara i lyan, i alla fall inte om lyan visste att cirkus var siad.

Vem misstänker du då?
 
Det känns som om jag inte får något gehör för vad jag skriver och jag tycker G_O känns betydligt mer skum än mig, hennes mycket märkliga teori om Mirtai som passade betydligt bättre in på mig och knappt skrivit i tråden och dessutom så känns det som om hennes röster har smugit med och försökt skapa sig ett alibi. Dessutom tycker jag att hon känns skummast av de som är upp i den här lynchen.
Snurrfian röstar på G_O
 
Nog tycker jag att jag har skrivit betydligt mer än så... Och @Blacksmithfarm och @Theodor vad tror ni om Mirtai då? Om jag hade varit ond, och G_O också så hade väl Mirtai var väldigt bra att lägga upp istället för Fio? I och med hennes röstmotivering så hade det ju varit ganska så lätt att få fler att hänga på mot henne istället för Fio som knappt hade gjort väsen av sig?
Jag börjar undra om Hemlig kanske har rätt och Theodor får hjälp med sina teorier?

Visst hade du kunnat lägga upp Mirtai också, det håller jag med om. Det är ju dock en nästan ännu lättare röst än den på fio, och jag tänker att det kan gå åt två håll - ju lättare röst desto mer ifrågasatt kan den bli i efterhand.

Jag är inte helt säker men du är min mest misstänkta tillsammans med Gabby, och jag tror min röst gör mer nytta här idag.
 
Det känns som om jag inte får något gehör för vad jag skriver och jag tycker G_O känns betydligt mer skum än mig, hennes mycket märkliga teori om Mirtai som passade betydligt bättre in på mig och knappt skrivit i tråden och dessutom så känns det som om hennes röster har smugit med och försökt skapa sig ett alibi. Dessutom tycker jag att hon känns skummast av de som är upp i den här lynchen.
Snurrfian röstar på G_O
Att hennes teorier om Mirtai skulle kunna passa bättre in på mig och när hon sen sätter mig åt det goda hållet istället skulle ju vara med också... ;)
 
Det känns som om jag inte får något gehör för vad jag skriver och jag tycker G_O känns betydligt mer skum än mig, hennes mycket märkliga teori om Mirtai som passade betydligt bättre in på mig och knappt skrivit i tråden och dessutom så känns det som om hennes röster har smugit med och försökt skapa sig ett alibi. Dessutom tycker jag att hon känns skummast av de som är upp i den här lynchen.
Snurrfian röstar på G_O

Det här gör mig något osäker dock... Alibiförsök eller ärligt försök att rädda sig själv som god?
 
Ok ramlar in lite i sista minuterna här

Jag resonerar som så här- jag har väldigt svårt att se att BÅDE MIrtai och Snurrfian är goda, EN av dem kan mycket väl vara det och den andra hakar i den enas tankar sas.
Jag väljer att samla rösten så jag röstar som de jag känner borde vara goda i denna lynchen.
Skulle nu Snurrfian vara god trots allt så ligger MIrtai väldigt pyrt till i min bok
Alternativet är ju att nån luras big time tex antingen att någon man håller god inte är det, eller att man bara kommit fel i tankarna, men i så fall lär ju någon ond spå på ditåt så då kommer det ge något det också

quarter4ever röstar på Snurrfian
Jag tycker att hon spridit misstankar genom hela leken och dessutom hakat i andras tankar istället för att föra fram egna , vilket kan betyda att hon är ond
 
Jag är inte lika övertygad än vad det gäller Snurrfian faktiskt, jag tycker nog Mirtai eller Gabby trots att Gabby faktiskt röstar på Mirtai.
Äsch
fio röstar på Gabby Ossi då jag tror hon har alibiröstat hela vägen genom leken och så även nu på Mirtai
 
Hur tänker du angående Snurrfian då ur samma perspektiv
Du skrev så här om henne i din översyn tidgare idag :



och om Mirtai


Så varför valde du Mirtai före Snurrfian med den motiveringen?
Jag är medveten om att du nog skrev ditt första inlägg där snurrfian är med igår kväll egentligen bara att det är postat idag
och det andra med resten av gänget har du nog skrivit idag.
Noterar att det du skrev om Snurrfian igår att du inte hittar något konstigt
men i reflektionen om Mirtai så nämner du att Snurrfian hakar på lite väl lätt
Har du ändrat lite uppfattning om Snurrfian idag , tolkar jag dig rätt?

+ @Theodor

Ja, första om Snurrfian skrev jag igår, eller snarare typ 1-2 tiden inatt, så då hade jag iaf inte lagt märke till det här med q. När jag kollade igenom Mirtai kom det upp innan idag och då även att Snurrfian hakade på, så nu är jag lite inne på att Mirtai och Snurrfian sitter i lyan ihop och försökte vända misstankarna mot q. Kanske riskabelt att koppla ihop sig så men samtidigt om lyan ska ha chansen att få ut någon god måste de nästan samarbeta eftersom det är så många goda kvar och flera som verkar ha hittat varann (om vi nu inte är grundlurade på något sätt). Jag tyckte Mirtai var mer skum för att hon verkar ha lagt röster för att flyta med och gömma sig + att jag uppfattade det som att det var hon som mest lanserade teorin om q och cirkus ihop.
 
Tja Snurrfian och G_O var mina kandidater till dagens lynch.
Snurrfian verkar nästan desperat nu - ulv eller god som vill klamra sig kvar? Goda bör klara det även om Snurrfian skulle visa sig vara god.

när jag började skriva detta så tänkte jag ändra min röst, men nu vet jag inte. Har övertygat mig själv om att desperationen snarare bör tyda på ondhet än godhet, tror jag... Så min röst står kvar.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 264
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp