Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Jag röstar. För jag måste. Igår tyckte jag att @Snurrfian lade en lätt röst på fio samt att hon släppte teorierna "mitt i" vilket jag lätt tolkar som att så misstankar. Men att Snurris kan skriva så även som god vilket gör att jag känner mig osäker. Så är det fortfarande. Dock reagerar jag på Snurris idag och främst att hon öppet tar upp att just cirkus kan ha blivit siad och att det kan utläsas av leken. Att raden om vem som sias kan hamna hos ulvarna tar både jag och Q upp, men inga namn. Snurris gör det mer konkret. Och jag tänker att den dolda agendan kan vara att ge ängeln huvudbry inför natten.

Jag är som sagt ambivalent men måste rösta. Så:

Myrten röstar på Snurrfian

Tror inte jag hinner in före DL tyvärr.
 
Röstlista Dl3 kl 21.00

17.13 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
18.43 Myrten röstar på Snurrfian


Mirtai 1
Snurrfian 1
 
Jag passar på att köra ett träningspass på motionscykeln eftersom det är ganska lugnt här
så kommer tillbaka om ca 1 tim så får vi se hur det ser ut då
 
Jag röstar. För jag måste. Igår tyckte jag att @Snurrfian lade en lätt röst på fio samt att hon släppte teorierna "mitt i" vilket jag lätt tolkar som att så misstankar. Men att Snurris kan skriva så även som god vilket gör att jag känner mig osäker. Så är det fortfarande. Dock reagerar jag på Snurris idag och främst att hon öppet tar upp att just cirkus kan ha blivit siad och att det kan utläsas av leken. Att raden om vem som sias kan hamna hos ulvarna tar både jag och Q upp, men inga namn. Snurris gör det mer konkret. Och jag tänker att den dolda agendan kan vara att ge ängeln huvudbry inför natten.

Jag är som sagt ambivalent men måste rösta. Så:

Myrten röstar på Snurrfian

Tror inte jag hinner in före DL tyvärr.
Så för att jag talar klartext så är jag ond? Jag hade kunnat gå med på det om jag hade pekat ut vem jag tror är siaren och spionen men nu pekade jag ut den som jag tror blev siad, annars tycker jag att det är väldigt svårt att se varför så många skulle ha röstat på Cirkus annars för röstmotiveringarna var rätt vaga i många fall för att vara helt ärlig... Och om jag nu skulle ha varit ond så hade det väl varit smartare av mig att lägga en röst på Cirkus i det läget som jag röstade istället för en helt annan röst?

Jag kan dock inte säga att jag håller dig åt det onda hållet utan jag tycker istället att gårdagens röstning och motiveringar gör att jag håller dig åt det godare hållet, det är bara synd att du går åt fel håll idag.
 
Däremot kan jag hålla med om att G_O s röst på Mirtai känns väldigt knepig, motiveringen skulle passa betydligt bättre på mig och eftersom jag jag tycker att Mirtai resonerar klokt så vill jag i det läget hålla Mirtai som mer god än G_O...
Theodor tycker jag kommer med väldigt intressanta funderingar, hennes funderingar tycker jag lutar åt att hon borde vara god, alternativt väldigt skicklig på att ställa rätt frågor i leken för att åtminstone jag ska tro att hon är god, annars borde hon ha ställt dem i lyan istället.
Att sen lya medlemmar offrar varandra i hög omfattning är kanske sånt som låter konstigt men som sker rätt ofta. ;)
Hemlig verkar försöka leta och fundera över leken, men jag vet inte om jag sätter henne åt något håll alls än så länge.
Det känns som jag missar någon eller några? Q, Fio har jag skrivit lite om tidigare idag, men jag ska kika vidare där också... Men är det inte någon mer? :confused:
 
Jag har tittat runt i tråden igen men jag tycks inte bli klokare :p Ulvlekar är svårt...
Att jag dessutom är trött gör inte saken bättre. Förhoppningsvis klarnar det lite efter att ha läst igenom era inlägg lite igen och förhoppningsvis har jag lättare till en röst imorgon än ikväll.
Som det ser ut just nu, jag kanske ändrar mig, är dock det som jag sagt förut. Tycker Theodor verkar ha lite väl bra koll på läget. Och igår röstade hon på mig, för att jag röstat konstigt första dagen.

Hemligt röstar på Theodor

Imorgon kommer jag dessutom tillbringa en 5 timmar eller så, från kl 8, på sjukhuset för medicin och dessutom vara trött efter det så imorgon kanske jag inte alls är så aktiv så ni vet.

Edit: la till den lila texten ;)
 
Röstlista Dl3 kl 21.00

17.13 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
18.43 Myrten röstar på Snurrfian
19.34 hemlig röstar på Theodor


Mirtai 1
Snurrfian 1

Theodor 1
 
Så för att jag talar klartext så är jag ond? Jag hade kunnat gå med på det om jag hade pekat ut vem jag tror är siaren och spionen men nu pekade jag ut den som jag tror blev siad, annars tycker jag att det är väldigt svårt att se varför så många skulle ha röstat på Cirkus annars för röstmotiveringarna var rätt vaga i många fall för att vara helt ärlig... Och om jag nu skulle ha varit ond så hade det väl varit smartare av mig att lägga en röst på Cirkus i det läget som jag röstade istället för en helt annan röst?

Jag kan dock inte säga att jag håller dig åt det onda hållet utan jag tycker istället att gårdagens röstning och motiveringar gör att jag håller dig åt det godare hållet, det är bara synd att du går åt fel håll idag.

Jag tänker att lyan måste ju inte ha fått en spionrad om att cirkus var siad? Om hon nu var det. De kanske började misstänka det senare under dagen när röstinläggen började gå mot cirkus (två röster trillade dessutom in väldigt sent). Du röstade ju relativit tidigt på cirkus då hon teoretiskt sett fortfarande hade gått att rädda. Sen gör det dig såklart inte automatiskt ond men jag funderar ändå på om lyan verkligen fått en spionrad och bestämt sig för att offra cirkus direkt efter natten. Jag tycker det känns mer troligt att lyan ändå gjorde något slags avledningsförsök så som röstningen ser ut.

Myrten som röstade först på cirkus håller du själv åt det goda hållet (jag med), men om nu lyan ville offra cirkus redan från början i DL2 hade det väl varit smartare att en ulv lägger en tidig/första röst på cirkus och skaffar sig ett starkt alibi?

Jag funderar också lite på att det var Snurrfian som lanserade teorin om att lyan skulle fått en spionrad där cirkus skulle vara siad? Det sätter ju henne själv i bättre dager eftersom hon som ond borde röstat på cirkus om så var fallet, för att skaffa alibi. Vilket hon även skriver själv att hon borde gjort i det scenariot

Jag är fortsatt fundersam som ni märker men inte säker på att jag kommer rösta på Snurrfian än. Gabby_Ossi är också skum och jag tycker hennes röst skaver.
 
Jag tänker att lyan måste ju inte ha fått en spionrad om att cirkus var siad? Om hon nu var det. De kanske började misstänka det senare under dagen när röstinläggen började gå mot cirkus (två röster trillade dessutom in väldigt sent). Du röstade ju relativit tidigt på cirkus då hon teoretiskt sett fortfarande hade gått att rädda. Sen gör det dig såklart inte automatiskt ond men jag funderar ändå på om lyan verkligen fått en spionrad och bestämt sig för att offra cirkus direkt efter natten. Jag tycker det känns mer troligt att lyan ändå gjorde något slags avledningsförsök så som röstningen ser ut.

Myrten som röstade först på cirkus håller du själv åt det goda hållet (jag med), men om nu lyan ville offra cirkus redan från början i DL2 hade det väl varit smartare att en ulv lägger en tidig/första röst på cirkus och skaffar sig ett starkt alibi?

Jag funderar också lite på att det var Snurrfian som lanserade teorin om att lyan skulle fått en spionrad där cirkus skulle vara siad? Det sätter ju henne själv i bättre dager eftersom hon som ond borde röstat på cirkus om så var fallet, för att skaffa alibi. Vilket hon även skriver själv att hon borde gjort i det scenariot

Jag är fortsatt fundersam som ni märker men inte säker på att jag kommer rösta på Snurrfian än. Gabby_Ossi är också skum och jag tycker hennes röst skaver.
:confused: jag röstade inte på cirkus igår utan kom in sent och röstade på fio?
 
Jag menar så klart att du röstar på fio medan cirkus fortfarande skulle gå att rädda (försök till att avleda från cirkus?) Tidigt var det kanske inte men cirka hälften kvar att rösta

:banghead::banghead::banghead: på mig själv



Nu vet jag inte vad det bidde, försökte lägga till ett förtydligande och så blev det ett nytt inlägg O_o
 
Jag har kanske snöat in på DL 2 nu, men jag vill nog ändå gå igenom det en gång till.
Radbryter baserat på vilken tidpunkt rösterna kom, så de som kom tätt ligger tillsammans.

DL 2
17:42 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi

19:17 Mirtai röstar på Theodor

Mirtai behöver, liksom jag, rösta tidigt och röstar på Theo för att Theo godförklarar sig själv. Som sagt så skavde den teorin hos några, men jag kan köpa Mirtais förklaring. En ny tanke: Om Mirtai vore ulv så borde hon kanske fått hjälp att lägga en 'bättre' röst - ifall lyan fått raden om vem som siats? Så att de/den andra onda + goda förhoppningsvis skulle följa och rösta på en god istället för på cirkus?

20:05 Myrten röstar på cirkus

20:38 quarter4ever röstar på cirkus
Som jag skrivit tidigare, Q lutar åt det goda hållet, mycket för att jag faktiskt inte tror att lyan skulle vara såpass vågad och offra två medlemmar varav den ena fén. Och så tycker jag att q kommer med vettiga funderingear

20:46 Snurrfian röstar på fio
Så kommer Snurrfians röst på fio. Med 6 kvar att rösta lägger hon till ytterligare en kandidat, med en motivering som fler skulle kunna hakat på.

20:53 fio röstar på Mirtai
fio är ett alternativ till "räddningsröst" då det nog kan ha setts som troligare att få med sig goda mot Mirtai, kanske? Men, den kommer såpass sent att det inte är säkert att resterande hinner se den och ta med den i sin röstberäkning.
20:54 cirkus röstar på quarter4ever
Tja, som jag sagt så tror jag nog att Q är åt det godare hållet, kanske insåg cirkus det och valde att rösta där för att inte avsöja någon kollega? (eller så lurar hon och Q skjortan av mig,,,)
20:55 hemlig röstar på cirkus
20:57 Derring-Do röstar på
cirkus
Klumpar ihop hemlig och D-D, deras röster skulle kunna vara alibiröster, som jag skrivit tidigare.
20:59 Theodor röstar på hemlig
En uddaröst. Vet inte vad jag ska tro - god som är osäker? ond som inser att det är kört och väljer sitt eget race? Vet inte helt enkelt.
20:59 Gabby_Ossi röstar på cirkus
Gabby borde ha sett att cirkus hade flest/flera röster? Tycker iof hon har teoriat ganska vettigt, men inte tillräckligt för att jag ska släppa henne från min lista än.

Så...
Eventuellt är nog Snurrfian och Gabby_Ossi mina hetaste ulvkandidager idag, tror jag.

Nu ska jag läsa ikapp vad som skett medan jag skrivit detta inlägget.
 
Ok, känner att jag vill rösta nu så jag inte glömmer av tiden.

Enligt mitt inlägg ovan så har jag nog kommit fram till Snurrfian och G_O som mina mest misstänkta.
Myrten, som jag håller för troligt god, röstade på Snurrfian. Visserligen uttryckte hon att hon inte var helt säker...

I alla fall. Jag undrar ändå om inte lyan gjort ett litet försök att styra röstningen från cirkus? Och då är Snurrfian den som ligger närmast till hands där. Hennes försvar idag har inte övertygat mig, så därför:

Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
 
Kopierar in de tankarna jag hade i går och fyller på under respektive. Dessa 3 är de jag tycker känns mest misstänkta så jag inriktar mig på dom.

Mirtai


Börjar med att säga att det finns 2 misstänkta och det är Habina och BSF men röstar ändå på Q och tror att hon och Cirkus kan vara onda ihop. Känner sig cynisk efter att ha suttit i lyan ihop med Cirkus och vet att Cirkus kan misstänka en lyamedlem till förbannelse. Förklarar senare att hon var stressad och menar att det var 2 misstänkta kopplade till varandra Habina och BSF och ytterligare 2 misstänkta Q och Cirkus. Lägger sedan en uddaröst på Theodor för att hon godförklarat sig själv.
TILLÄGG
Idag går Mirtai ganska hårt ut mot Q och vill höja en varningens finger för att Q kan sitta i lyan ihop med Cirkus. Jag tycker den teorin kan vara möjligt, men jag tycker nog kanske hon avslöjar lite för mkt "hur det var när jag satt i lyan med cirkus" för att det ska vara helt trovärdigt, särskilt med tanke på Q´s röststatistik så vet jag inte om jag köper den teorin alltså, alternativt känns det som ett bra alibi för Mirtai



Gabby

Alltid en räv man aldrig vet var man har. Har signalerat dåligt med tid och endast 8 inlägg så det stämmer nog.
Röstar på BSF för kommentaren hon la om mig. Blir anklagad för att ha lagt en räddningsröst för Habina och sätter sista spiken i kistan för Cirkus när den rösten egentligen var helt meningslös då det redan var klart att Cirkus skulle ryka. Det luktar alibiröst x 2 men frågan är ju om en Ulv verkligen skulle outa sig så inte bara en utan två ggr? Nu är ju Cirkus med i lyan och då vet vi att det spelas högt som faaan så jag är inte helt säker på vart jag har Gabby alltså. Skriver att hon ska hinna med ett teoriinlägg innan hon slocknar men det kanske hamnade i lyan :devil:
TILLÄGG
Har ju samma tankar som jag angående Mirtai men eftersom Gabby är på min missstänkta lista så är det så att antingen är det ett alibi eller så vill hon rösta ut en God Mirtai, eller en ond Mirtai.. GAAH.


Snurrfian

Hakar på Q´s fråga om spionen och tycker det är intressant och konstaterar att ulvarna nog gärna har kvar spionen för att dom själva ska få spionrader

Intressant det där med spionen, det skulle kunna innebära att ulvarna gärna skulle vilja behålla spionen ett tag, de får spionrader och kan därmed lägga sitt pussel.
Reagerar på Q och tycker hon är lite snurrig, reagerar även på BSF som medvetet lägger en skum kommentar (om mig)för att röra om i grytan.. Inget konstigt såhär långt.
Röstar sen på Q med en tunn motivering baserad på att Q tycker Snurris har legat lågt

Men att Q tycker att jag är laidback? Vad ska jag skriva mer menar hon? Hitta på teorier eller vad? O_o Jag brukar sällan skriva så mycket innan jag får någon koll
Det här känns ju intressant med tanke på att Snurrfian var på mig för att inte teoria!!!
Funderar senare över alla rösterna på Habina och funderar på om några alibiröstade. Vi vet ju nu att bla Cirkus alibiröstade där. Röstar sedan på mig i DL2 för att jag har legat lågt och glider med och tycker det är ulvigt, intressant då med tanke på att hon röstade på Q för att Q tyckte hon har legat lågt och glidit. Faktiskt så plingar min ulvradar lite högre här... vad jag minns av snurris när hon varit ond tidigare så är det exakt likadant spel som nu.
TILLÄGG
Snurrfian tycker Mirtai resonerar klokt iom sin teori om Q, lanserar även att Cirkus blivit siad typ . Reagerar på Gabbys röst på Mirtai.. Det känns som en av dessa 3 personer iallafall är god, eller så är en av dessa personer ond och två goda.
 
Röstlista Dl3 kl 21.00

17.13 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
18.43 Myrten röstar på Snurrfian
19.34 hemlig röstar på Theodor
21:23 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian


Mirtai 1
Snurrfian 2
Theodor 1
 
Ok, känner att jag vill rösta nu så jag inte glömmer av tiden.

Enligt mitt inlägg ovan så har jag nog kommit fram till Snurrfian och G_O som mina mest misstänkta.
Myrten, som jag håller för troligt god, röstade på Snurrfian. Visserligen uttryckte hon att hon inte var helt säker...

I alla fall. Jag undrar ändå om inte lyan gjort ett litet försök att styra röstningen från cirkus? Och då är Snurrfian den som ligger närmast till hands där. Hennes försvar idag har inte övertygat mig, så därför:

Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
Jag förstår inte ens vad du menar att jag skulle försvara mig emot? Att jag kom in med tidsbrist och svårt att hålla koll på leken och röstade på den jag tyckte var mest misstänkt? Om jag nu vore ond så borde jag väl i såna fall lagt en andra röst på någon istället för att lägga upp en ytterligare en person om jag nu vill rädda Cirkus?
 
Jaha två som jag håller åt det godare hållet och så jag... Är jag eller de viktigare för leken? Jag vet faktiskt inte.. :crazy:
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 264
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp