Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Tar upp några fler:

Myrten håller jag åt det godare hållet bland annat pga att hon tidigt var så drivande i cirkus-lynchen

BSF tror jag att jag vågar hålla fortsatt åt det godare hållet

fio -jag hittar inget konstigt i hennes inlägg under natten, jag håller henne som neutral.

Derring-do vill jag gärna sätta på en god roll i mitt pussel, men å andra sidan har hon inte gjort något som påverkat leken särskilt mycket... Neutral med ett plus


Jag har även tittat lite närmare på Snurrfian och jag är fortsatt misstänksam. Jag reagerar på att hon hunnit misstänka många spelare men inte hållit fast vid misstankarna särskilt länge? LenaH, BSF, Q4, hemlig, fio mfl finns med på listan. I början av leken är hon inne på alibiteorin om hemlig och Habina, som även onda cirkus tryckte mycket på (jag med, jag insåg att jag troligtvis haft fel när cirkus visade sig vara ond). Senare i leken går hon på fio för att bara skriva OT när hon väl kommer in (sent) för att leka. Jag tycker nog inte att det är så konstigt, det tar mycket längre tid att läsa och teoria medan ett kort OT inlägg tar några sekunder att skriva. Jag tyckte det var en märklig kommentar?

En annan intressant sak är det som @Myrten tagit upp tidigare, nämligen att cirkus tryckte väldigt på att Snurrfians kommentar om spionen var så bra. Försök till att godförklara Snurris från cirkus håll?
 
Ska iväg ett par timmar så skriver en kort sammanställning så länge så återkommer jag innan DL sen

1 Snurrfian har reagerat ganska vasst mot mig under leken, och lite missförstått en del jag skrivit, vilket jag nu börjar fundera över om hon verkligen gjort? Eller bara använt som ursäkter för att misstänka och rösta på mig ? Utöver de tankar hon har om mig så har hon inte presterat så värst mycket grävande i leken (och det handlar INTE om aktivitet nu ) Hon kommer med korta reflektioner, och det är mest mot mig, BSF och Theodore samt hemlig+ lite om fio det mesta handlat om. Jag kan inte hjälpa det, men här får jag känslan av att det kan finnas en som lägger in lite fina stickrepliker här och där, som fångar upp andras tankar, och spär på dem lite till. Med andra ord så har jag Snurrfian högt på min misstankelista just nu

4 quarter4ever det är jag :)

5 fio kom äntligen med lite matnyttigt inatt och jag hittar inget kondtigt i de resonemang hon för där så får landa som neutral ett tag till,

6 Theodor känns som bra med , presenterar snygga sammanfattningar och tänker och får på pränt hur hon tänker. Vet inte vart jag har Theodor, så neutral för stunden

8 Blacksmithfarm har sedan dag 1 känts som mer åt det goda hållet, det enda är om det förekommit ett alibibyggande från Habina om det var uppgjort att hon skulle röstas ut. Då blir det lite som Snurrfian och Mirtai vill få det till mellan mig och cirkus i det scenariot. Men såsom BSF resonerar och motiverar sig , samt gräver och verkligen ser ut att leta efter ulvar så har jag henne ändå något åt det godare hållet , iaf för nu

9 hemlig har gjort lite konstigheter, men det kan kanske tillskrivas nybörjarkontot eller trötthet? Jag känner väl lite såsomså att hon kan vara god, hon kan vara ond- men inte överst på min lista iaf över misstänkta

10 Myrten som jag skrivit innan , om Myrten känner jag att hon *borde* vara god, annars får man tacka för lektionen. Men har inte hittat något efter gårdagen som fått mig att ändra uppfattning så jag håller henne åt det godare hållet

11 Gabby_Ossi Hm , Ja här finns det ju lite att fundera över, Sista rösten på cirkus igår ger ingalunda att hon skulle vara god, det kan lika gärna vara en alibiröst i ett kört läge för cirkus. Att hon dessutom röstade på BSF i DL1 känns inte heller fördelaktigt. Jag håller koll på G_O

12 Mirtai Känner nog ändå att det är en av de jag riktar mig mest emot idag. Hon har sedan dag 1 lanserat teorin att jag och cirkus skulle vara onda ihop. och har dessutom röstat efter den teorin- men på mig och inte cirkus ... hm Jag håller nog Mirtai som misstänkt ulv i detta läget trots allt

13 Derring-Do Håller fast vid att hon känns som nybörjar-god. Känns som hon haft svårt att sätta tankar på pränt, med det hon har skrivit så finner jag inget misstänksamt alls egentligen, jag kan följa hur hon resonerat och hon känns definitivt inte som en som försöker sprida misstankar omkring sig. Jag håller DD åt det godare hållet

Summa summaum. mina två toppkandidater till att vara onda är Snurrfian och Mirtai.
Visst kan någon av dem vara god ändå, i det fallet tror jag möjligen att Mirtai kan vara god, möjligen...
Snurrfian känns mest ulvig av alla just nu, jag läste igenom alla hennes inlägg igen innan detta inlägget och som jag skrev här ovan så upplever jag mest att hon spär på andras tankar och eldar där hon kan. Det mest matnyttiga i leken är kommentaren om spionen som lyan skulle kunna tänkas inte vilja lyncha , vilket sedan cirkus snabbt använde för att misstänka mig hårt på att jag bara skrev om lyncha ( inte käka )
Jag har frågat Snurrfian vilka/ vilken mer hon misstänker för att ingå i lyan för jag vill se ett mer utvecklat resonemang från henne hur hela hennes pussel ( vad det gäller onda ) ser ut
Jag har haft fel om Snurrfian förut . trott hon varit ond när hon varit god. MEN de gångerna har hon försökt att bevisa det. Så upp till bevis @Snurrfian!

edit rättat stavfel
 
Senast ändrad:
fortsätter min genomgång:

hemlig
en till ny som gjorde en lite konstig första röst, framförallt att hon inte ändrade när hon insåg att hon missuppfattat. I ett mer avgörande skede hade det varit mer misstänkt, men iom DL1 tycker jag inte det gör varken från eller tid för min del. Igår lägger hon tredje rösten på cirkus, cirkus är då i ledning med 2 röster mot en hel hög med en röst var och det är 3 kvar som inte röstat. I vanliga fall borde inte en kollega ha lagt en sådan röst, men OM det är så att cirkus blev siad, och om lyan fått veta det så borde de ändå försöka få iväg någon ganska tidig röst på henne inifrån. Annars har hemlig mest varit inne på Theodor. Hemlig är en av dem jag kommer hålla extra koll på inför dagens röstning.

Myrten lade första rösten på cirkus igår, vilket får mig att lägga henne mer åt goda hållet idag. Myrten är väl i och för sig också en sådan spelare som skulle kunna offra en kollega, men i ljuset av 1. de borde inte ha offrat cirkus som häxa över övriga ulvar 2. de hade redan blivit av med en ulv och 3. både siare och spion finns kvar så ganska stor risk att någon synar bluffen, så ser jag inte det som speciellt troligt.

Mirtai har haft dåligt med tid, kom in med en sen röst på q i DL1 med motivering att hon och cirkus försökte skaffa alibi åt varandra. Hon följer upp den teorin idag också och varnar för att godförklara q för snabbt pga rösterna på Habina och cirkus. Visst skulle q och cirkus mycket väl kunna gå på varandra för att skaffa alibi, men att båda rösta på Habina typ samtidigt i DL1 och sedan offra cirkus (kanske inte lika konstigt om cirkus nu är siad och de fått veta det)? Jag återkommer till det jag skrev ovan: med tanke på att det finns siare kvar i leken känns det inte som en bra strategi att sätta onda sidan i ett sådan underläge från start. Det får mig att bli lite misstänksam mot Mirtai, och tycker även Snurrfian hakar på lite väl lätt. Mirtais andraröst på Theodor har jag berört litegrann när jag skrev om T, vet inte om det går att utläsa så mycket av den.

Derring-Do vår sista nykomling som hållt en ganska neutral profil, kan inte komma ihåg så mycket av vad hon har haft för funderingar. Hon röstar på cirkus redan i första DL, det talar lite till hennes fördel även om hon var bland de sista att lägga rösten där igår. Måste hålla lite mer koll på DD för att bilda mig en bättre uppfattning.
 
Reagerade inte på Snurris röst igår, men nu - i ljuset av att lyan kan ha vetat/förstått att cirkus var siad så får jag känslan av att Snurrfian vill kasta fram en ny kandidat.
Men det kan lika gärna vara så att Snurris är god och inte hängt med i svängarna kring cirkus.
Onsdagar är mina värsta dagar... ;) Jag försökte ha koll på leken via mobilen men jag sitter samtidigt som ledare vilket gör att min uppmärksamhet är en aning splittrad... Och idag har jag försökt plugga som en tok inför en muntlig examination kl 16 idag... Så efter kl 17 så är jag tillbaka med fullt fokus på leken! :up: Jag tycker ju fortfarande att Fio mest smyger med, även om man har tidsbrist så kan man åtminstone försöka komma med några funderingar. Det stör mig dessutom att jag får kritik för att jag inte gräver tillräckligt av @quarter4ever när jag ändå försöker hinna med att komma med lite funderingar. Men det är å andra sidan som vanligt. ;)
 
Har precis läst ikapp och ska försöka komma med lite allmänna tankar, men först vill jag svara på det här
hemlig puttar upp cirkus till större ledning, när hon om hon vore ond ändå haft chansen att rösta på någon annan som redan hade en röst.
Det borde sätta henne åt det godare hållet, men jag vågar inte riktigt det, än i alla fall...
Vet inte vad jag tror om D-D, alibiröst eller god? I det här läget var det ändå för sent att rädda cirkus.
hemligs röst är alltså en "bra" röst för att den kom in två minuter före min, som därmed inte är värd något?
Jag förstår visserligen resonemanget, och vet att det finns rutinerade spelare som sitter och håller på sin röst tills precis på klockslaget och har stenkoll på ställningen, men jag hör (tyvärr) inte dit. :p När jag skrev rösten så hade jag koll på att cirkus fått två röster och att några andra fått vars en, inte en chans att jag skulle veta att det var kört för någon på grund av rösterna som kom in under tiden jag skrev och velade. Men jag kanske ska känna mig smickrad av (över-)tron på min förmåga. :o:D
 
Har precis läst ikapp och ska försöka komma med lite allmänna tankar, men först vill jag svara på det här


hemligs röst är alltså en "bra" röst för att den kom in två minuter före min, som därmed inte är värd något?
Jag förstår visserligen resonemanget, och vet att det finns rutinerade spelare som sitter och håller på sin röst tills precis på klockslaget och har stenkoll på ställningen, men jag hör (tyvärr) inte dit. :p När jag skrev rösten så hade jag koll på att cirkus fått två röster och att några andra fått vars en, inte en chans att jag skulle veta att det var kört för någon på grund av rösterna som kom in under tiden jag skrev och velade. Men jag kanske ska känna mig smickrad av (över-)tron på min förmåga. :o:D
Du har rätt, jag nämnde ju att rösterna kom tätt i ett av mina andra inlägg, men missade att ta det i beräkning när jag skrev det som du citerade.

Men så tycker jag att @Gabby_Ossi har en poäng med att lyan om de visste att cirkus var siad skulle kunna vinna på att få in en "tidig" röst på cirkus. Så... Jag står kvar och stampar i samma fotspår ändå, du, hemlig och Gabby är mina "alibi-röst-kandidater".
 
I övrigt står jag nog fast vid min tanke om Myrten åt det goda hållet. Hon la förstarösten på cirkus igår, och har idag varit inne och bollat lite idéer om spioninfo med Q. Även Q håller jag som god efter hur drivande hon var mot cirkus, och även utifrån hur hon resonerar och gräver i övrigt.
Mirtai lyfte teorin om att cirkus och Q skulle kunna sitta i lyan tillsammans, och att cirkus offrats för att hon blivit siad. Jag tycker det talar emot den teorin att Q började sina ifrågasättanden av cirkus redan innan natt-DL, alltså innan eventuell sia. Kombinerat med den i mina ögon konstiga rösten på Theo så ligger mirtai nog lite på minus i min bok, även om jag är långt ifrån säker.
Snurrfia var snabb att hålla med mirtai om att Q är misstänkt. I övrigt lyckas jag inte se att Snurrfian har några åsikter om någon, mer än att fio skriver för lite...
Spontant känns det som att det börjar bli lite pressat i lyan nu med två onda som åkt på raken och uteblivet käk inatt, och i det läget vore det förstås skönt att slippa en god Q som gräver i allt?

Vad gäller övriga spelare så tycker jag Bsf fortsätter gräva på ett trovärdigt sätt, och Theo kommer med en del i mina ögon vettiga reflektioner.
hemlig får jag inte riktigt grepp om, tycker det finns saker (tex. rösten på cirkus och cirkus insisterande om att Habinas röst på hemlig var för alibi) som talar för hennes godhet, men sen kommer det en del konstiga inlägg som får mig att tveka.
fio och Gabby_Ossi har hunnit skriva lite mer nu, och jag ser inget jag reagerar på i deras inlägg.
 
Onsdagar är mina värsta dagar... ;) Jag försökte ha koll på leken via mobilen men jag sitter samtidigt som ledare vilket gör att min uppmärksamhet är en aning splittrad... Och idag har jag försökt plugga som en tok inför en muntlig examination kl 16 idag... Så efter kl 17 så är jag tillbaka med fullt fokus på leken! :up: Jag tycker ju fortfarande att Fio mest smyger med, även om man har tidsbrist så kan man åtminstone försöka komma med några funderingar. Det stör mig dessutom att jag får kritik för att jag inte gräver tillräckligt av @quarter4ever när jag ändå försöker hinna med att komma med lite funderingar. Men det är å andra sidan som vanligt. ;)
Jag har inte något att invända mot att du röstade på fio - om du hänger med på hur jag menar nu - jag förstår din teori. Men tidpunkten skaver ändå, lyan lär ju inte ha röstat ut cirkus på egen hand, även om en alibiröst säkert finns där.
Då är din det närmsta "räddningsröst" jag ser. Tänker man sig att du och G_O är i lyan tillsammans, så ser jag inte att du hade mycket till val annat än att lägga en röst på någon som inte redan hade en röst i det läget du röstade.
Att följa Mirtai's röst på Theo ser jag inte som ett alternativ, då - om någonsin - hade du dragit på dig misstankar.

Men, visst, det är möjligt att lyan inte ens försökte/hann försöka rädda cirkus... Men - återigen - om de försökt så ser din röst ut som det bästa alternativet så att säga.
 
Väntar på tunnelbanan vid Karlaplan. Är @LenaH i krokarna tro?:p

Kommer inte att ha mer tid idag.:banghead: Ska på bio ikväll, vilket jag glömt igår. Under dagen har jag försökt följa leken. Med begränsad framgång eftersom jag har sjukt mycket att göra. Men jag har en idé om hur diskussionen går så jag ska teoria på tåget hem. Lägger nog en säkerhetsröst också.
 
Väntar på tunnelbanan vid Karlaplan. Är @LenaH i krokarna tro?:p

Kommer inte att ha mer tid idag.:banghead: Ska på bio ikväll, vilket jag glömt igår. Under dagen har jag försökt följa leken. Med begränsad framgång eftersom jag har sjukt mycket att göra. Men jag har en idé om hur diskussionen går så jag ska teoria på tåget hem. Lägger nog en säkerhetsröst också.
Näe! Jag är ledig idag så jag slipper tunnelbanan. ;)
Och Karlaplan är en station åt fel håll för mig, jag trafikerar Mörby - Mariatorget så nästa gång du är på "rätt" röd linje så! :D
 
Jag försöker få grepp om saker och ting men det går sådär :p
Tycker fortfarande att Theodor är lite för duktig, men vi får se om det dras åt nåt annat håll senare ikväll.
 
Näe! Jag är ledig idag så jag slipper tunnelbanan. ;)
Och Karlaplan är en station åt fel håll för mig, jag trafikerar Mörby - Mariatorget så nästa gång du är på "rätt" röd linje så! :D
Flexar mellan Östermalmstorg och Karlaplan. Men nu har jag tagit mig till Centralen och klivit på ett överfullt pendeltåg. Signalfel vid Stockholm S för ovanlighetens skull. *ironi*
 
Jag försöker få grepp om saker och ting men det går sådär :p
Tycker fortfarande att Theodor är lite för duktig, men vi får se om det dras åt nåt annat håll senare ikväll.
Jag vet inget om Theodor, men att hon är duktig behöver ju inte betyda att hon är ond?
 
Jag ska iväg och prova ny häst snart och vet inte hur lång tid det tar så jag känner att jag måste lägga en säkerhetsröst... Hoppas dock att jag hinner tillbaka innan DL så jag kan ändra om det kommer fram något nytt.

Gabby_Ossi röstar på Mirtai

då jag tror hon försöker få igång misstankar mot quarter4ever och har gjort så lite sedan första början, kan vara en taktik ifall lyan misstänkte att cirkus skulle åka tidigt (inte så långsökt gissning kanske) att få med q i fallet. Jag har tidigare motiverat varför jag inte tror på den teorin utan håller q åt det goda hållet.
 
@Mirtai jag tycker att din teori är intressant, jag har själv funderat i samma banor, jag tycker att det var lite intressant att det svängde så snabbt vem som granskade vem av Cirkus och Q, och det skulle kunna vara så att lyan fick spionraden om vem som blev siad, och jag tycker att när jag nu läser igenom leken igen på morgonen så skulle man kunna ana att Cirkus blev siad. Om det nu är så att Q och Cirkus sitter i lyan tillsammans så skulle de kunna bygga upp ett alibi åt Q dels genom att Q ifrågasätter Cirkus och dels genom att Cirkus röstar på Q.
@quarter4ever dessutom ställer sig helt frågande till teorin känns skumt, hon om någon borde se möjligheterna... Vilket gör att jag känner mig väldigt fundersam över Q just nu...

Mobilspel:crazy:

Det här med att just cirkus kanske var den som blev siad, nämns det för första gången i det här inlägget av Snurris?
 
Mobilspel:crazy:

Det här med att just cirkus kanske var den som blev siad, nämns det för första gången i det här inlägget av Snurris?
Ja vad jag kan se så är det det !
Jag läste just igenom allt efter NattDL igen

Jag hade reflekterat över att lyan kanske fått raden siaren siar..... efter NattDL1 , men nämnde inga namn:
jag citerar mig själv så hittar du det lätt: ( det var i ett svar till dig jag skrev detta ) Så jag var först med tanken att det kunde vara så,( utan att nämna varför eller vem jag tänkte på, det går ju att tolka lite hur som.... ) som en förlängning av din fundering att det vore intressant med raden ängeln skyddar.... idag som info ....

Så Snurrfian är den första som nämner cirkus vid namn som den som ska vara siad.

håller helt med i allt du skriver :up:

Tillägg:
och ängeln vet ju vem den skyddade ;)
Ulvarna kan ju mycket troligt fått raden vem som var siad igår, det känns inte orimligt tycker jag som leken såg ut igår....
I så fall så vet de ju inte heller om vem som var ängel idag, och den som var skyddad idag kan lika gärna vara ängeln själv eller någon annan- det tycker jag ulvarna kan få fundera över:p

I annat fall om de fick raden ängeln skyddar igår tex, så har de nog bättre koll på vem som är ängeln dessvärre
Med lite tur fick ulvarna ingen rad om vem ängeln skyddat igår, och då har de inte helt koll på pusslet.
Det de "vet" i så fall är ju vem de försökte käka inatt och att den var skyddad....
 
Jag ska iväg och prova ny häst snart och vet inte hur lång tid det tar så jag känner att jag måste lägga en säkerhetsröst... Hoppas dock att jag hinner tillbaka innan DL så jag kan ändra om det kommer fram något nytt.

Gabby_Ossi röstar på Mirtai

då jag tror hon försöker få igång misstankar mot quarter4ever och har gjort så lite sedan första början, kan vara en taktik ifall lyan misstänkte att cirkus skulle åka tidigt (inte så långsökt gissning kanske) att få med q i fallet. Jag har tidigare motiverat varför jag inte tror på den teorin utan håller q åt det goda hållet.

Mirtai och Snurrfian har ju haft lite liknande funderingar om @quarter4ever . Vad är det som gör att du tycker Mirtai känns ondare? Jag undrar för att min känsla är tvärtom, just nu i alla fall
 
Jag ska iväg och prova ny häst snart och vet inte hur lång tid det tar så jag känner att jag måste lägga en säkerhetsröst... Hoppas dock att jag hinner tillbaka innan DL så jag kan ändra om det kommer fram något nytt.

Gabby_Ossi röstar på Mirtai

då jag tror hon försöker få igång misstankar mot quarter4ever och har gjort så lite sedan första början, kan vara en taktik ifall lyan misstänkte att cirkus skulle åka tidigt (inte så långsökt gissning kanske) att få med q i fallet. Jag har tidigare motiverat varför jag inte tror på den teorin utan håller q åt det goda hållet.

Hur tänker du angående Snurrfian då ur samma perspektiv
Du skrev så här om henne i din översyn tidgare idag :

Snurrfian hittar inget direkt konstigt med henne nu, behöver ju inte betyda att hon är god, kan vara en ond som smyger lite lagom också. Lägger ganska tidiga förstaröster på först q4 sedan fio.

och om Mirtai
Mirtai har haft dåligt med tid, kom in med en sen röst på q i DL1 med motivering att hon och cirkus försökte skaffa alibi åt varandra. Hon följer upp den teorin idag också och varnar för att godförklara q för snabbt pga rösterna på Habina och cirkus. Visst skulle q och cirkus mycket väl kunna gå på varandra för att skaffa alibi, men att båda rösta på Habina typ samtidigt i DL1 och sedan offra cirkus (kanske inte lika konstigt om cirkus nu är siad och de fått veta det)? Jag återkommer till det jag skrev ovan: med tanke på att det finns siare kvar i leken känns det inte som en bra strategi att sätta onda sidan i ett sådan underläge från start. Det får mig att bli lite misstänksam mot Mirtai, och tycker även Snurrfian hakar på lite väl lätt. Mirtais andraröst på Theodor har jag berört litegrann när jag skrev om T, vet inte om det går att utläsa så mycket av den.

Så varför valde du Mirtai före Snurrfian med den motiveringen?
Jag är medveten om att du nog skrev ditt första inlägg där snurrfian är med igår kväll egentligen bara att det är postat idag
och det andra med resten av gänget har du nog skrivit idag.
Noterar att det du skrev om Snurrfian igår att du inte hittar något konstigt
men i reflektionen om Mirtai så nämner du att Snurrfian hakar på lite väl lätt
Har du ändrat lite uppfattning om Snurrfian idag , tolkar jag dig rätt?
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 264
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp