Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Orkade inte igenom alla men här kommer de jag hann med igårkväll i alla fall, hade tänkt hinna upp innan DL och posta men sängen var lite för skön :angel:. Och jag tror knappast jag står högst på menyn för vargarna... Bra jobb av ängeln i vilket fall som! :up:

Snurrfian
hittar inget direkt konstigt med henne nu, behöver ju inte betyda att hon är god, kan vara en ond som smyger lite lagom också. Lägger ganska tidiga förstaröster på först q4 sedan fio.

quarter4ever efter dagen har q börjat tippa över åt goda hållet för min del, med tanke på hennes andraröster på först Habina sedan cirkus som båda var onda. Sedan är frågan vad cirkus tänkte med rösten på q idag, som någon nämnde hade det kanske vart bättre att lägga den på någon som redan hade röster om hon skulle ha kunnat rädda sig själv. Det var jag, Theodor, fio och Mirtai som hade röster. Inte säkert att hon hann se den på Mirtai dock. Kan det ha varit ett sista försök att få oss misstänkta? Hade hon verkligen velat göra q till kandidat känns det som att rösten borde ha kommit tidigare.

fio har haft lite dåligt med tid, kom in med en sen röst på Habina i DL1. Det har ju driftats om ifall någon av de sena rösterna där skulle vara alibiröst från lyan, nu visade det ju sig att cirkus som lade första rösten på Habina var ond. Det skulle såklart fortfarande kunna vara så att en ond gömmer sig bland de senare rösterna också men det skulle lika gärna kunna vara så att det inte gör det. fios röst idag hamnar på Mirtai, ser inget konstigt med motiveringen men det är en ganska betydelselös röst för slutresutatet i det skedet. Svårt att placera fio änsålänge.

Theodor är en nybörjare som har haft en del tankar, för mycket enligt vissa. Även Theodor lade en lite senare röst på Habina igår. Idag får hon en röst mot sig tidigt av Mirtai. Mirtai har haft dåligt med tid dessa dagarna så frågan är om hon verkligen trodde Theodor satt i lyan eller om hon lade en röst som hon räknade med att ingen skulle följa. Theodor och hemlig har också haft lite misstankar mot varann.

Blacksmithfarm började luta åt goda hållet igår pga tredjeröst på Habina, röstar på mig idag tidigt, även om hon är fel ute där så kan jag också se att min röststatistik är emot mig just nu. Driver leken framåt. Inte bland de mest misstänkta just nu.

hemlig
Myrten
Gabby_Ossi
Mirtai
Derring-Do
 
YES!

Ska försöka vara lite mer aktiv idag men har vansinnigt mycket på jobbet. Hoppas jag orkar få ihop en sammanfattning av kvarvarande deltagare.

Vi är tio kvar tror jag. Av dessa bör 2, max 3 vara ulvar. Jag tror på 2 med tanke på att en av de onda var häxa med specialkrafter och att lyan får en spionrad.

Vi vet ju inte vad spionen får men med tanke på att cirkus var i lyan skulle jag, om jag var spion, inte lita på eventuell spioninfo från lyan. Med det menar jag att cirkus mycket väl kan förhäxa kollegor för att lura spionen.

Det är också viktigt att minnas att lyan får en rad. Med otur för goda kan lyan veta vem som skyddats eller siats.
Det är ju rent av troligt att de vet något av det om man tänker på vilka rader som finns att tillgå ur spioninfon om de nu inte lyckats blivit tilldelade
ulvarna käkar .....
Eller häxan förhäxar ...( kommer inte att finnas med i fortsättningen då ju cirkus lynchades igår men fanns som alternativ igår )
:D
Förutom dessa rader så är väl övrig möjlig spioninfo
Ängeln skyddar ....
Siarlärlingen siar ...( dock bara varannan natt så länge den lever )

Möjligen ingår det också i spioninfon vilken rad som drälls till lyan ?

IOM att BM försvann är det väl bara dessa saker som kan ingå? ( eller har jag glömt något ?)
 
Jag har inte läst ikapp vad som hände mellan min röst igår och dl, bara så ni vet.

Men jag tänkte kommentera min röst lite mer. I flera lekar har det varit någon som tydligt skrivit ut att den minsann är god. Och det sker tidigt i leken, och rakt ut. Inga omskrivningar. Jag har alltid reagerat på det, för min bild är att det är de onda som oftast behöver trycka på att de minsann är goda.

Eftersom det också visat sig stämma, att de godförklaringar jag reagerat på faktiskt kommit från onda (bla från @Dentaku tror jag, i Emil-leken) men jag ändå låtit det passera för det kändes vagt bestämde jag mig för att inte släppa sådant så lätt i fortsättningen.

När jag då är stressad och inte hunnit med och jag såg att @Theodor skrivit rakt ut att hon är god, då reagerade jag. Ni får gärna tycka det är en lätt röst. Och att det är misstänkt att jag la en uddaröst, på en ny spelare. Men jag la min röst där jag tyckte det kändes mest motiverat, med det lilla jag hunnit läsa igår.
 
Ser också att flera är beredda att lägga Q åt det godare hållet eftersom hon lagt andraröster på Habina och Cirkus. Jag vill bara höja ett varningens finger, för om Q och cirkus är i lyan ihop kan vilka idéer som helst dyka upp.

Det fanns ju en misstanke, bla från mig, om att Q och Cirkus skulle vara i lyan tillsammans och det var därför Cirkus jagade på Q så mycket. Jag röstade ju t.om. efter den teorin i DL1, även om min röst hamnade på Q och inte Cirkus. Återstår bara att se om det faktiskt är så att de satt i lyan tillsammans eller om det var något Cirkus gjorde för att få oss att tro just det.
 
@quarter4ever - jag tror du fått med allt.

Från inatt är raden om vem ulvarna försökt käka extra intressant. Det finns väl inget annat beskydd i leken och trots att jag nyss skrev att info från lyan inte är att lita på så tror jag faktiskt inte att lyan gått så långt att de försökt käka en av sina egna med förhoppningen att ängeln skulle skydda just henne. Inte med två ulvar borta redan dag 2. Det ska vara om de tror sig veta vem ängeln är och den personen är mycket positiv till en ulv. Men jag tror ändå att det vore ett för högt spel. De vill nog få ut en god. Så den som var det tilltänkta käket bör definitivt vara god och samma som ängeln skyddade.
 
@quarter4ever - jag tror du fått med allt.

Från inatt är raden om vem ulvarna försökt käka extra intressant. Det finns väl inget annat beskydd i leken och trots att jag nyss skrev att info från lyan inte är att lita på så tror jag faktiskt inte att lyan gått så långt att de försökt käka en av sina egna med förhoppningen att ängeln skulle skydda just henne. Inte med två ulvar borta redan dag 2. Det ska vara om de tror sig veta vem ängeln är och den personen är mycket positiv till en ulv. Men jag tror ändå att det vore ett för högt spel. De vill nog få ut en god. Så den som var det tilltänkta käket bör definitivt vara god och samma som ängeln skyddade.
håller helt med i allt du skriver :up:

Tillägg:
och ängeln vet ju vem den skyddade ;)
Ulvarna kan ju mycket troligt fått raden vem som var siad igår, det känns inte orimligt tycker jag som leken såg ut igår....
I så fall så vet de ju inte heller om vem som var ängel idag, och den som var skyddad idag kan lika gärna vara ängeln själv eller någon annan- det tycker jag ulvarna kan få fundera över:p

I annat fall om de fick raden ängeln skyddar igår tex, så har de nog bättre koll på vem som är ängeln dessvärre
Med lite tur fick ulvarna ingen rad om vem ängeln skyddat igår, och då har de inte helt koll på pusslet.
Det de "vet" i så fall är ju vem de försökte käka inatt och att den var skyddad....
 
Ser också att flera är beredda att lägga Q åt det godare hållet eftersom hon lagt andraröster på Habina och Cirkus. Jag vill bara höja ett varningens finger, för om Q och cirkus är i lyan ihop kan vilka idéer som helst dyka upp.

Det fanns ju en misstanke, bla från mig, om att Q och Cirkus skulle vara i lyan tillsammans och det var därför Cirkus jagade på Q så mycket. Jag röstade ju t.om. efter den teorin i DL1, även om min röst hamnade på Q och inte Cirkus. Återstår bara att se om det faktiskt är så att de satt i lyan tillsammans eller om det var något Cirkus gjorde för att få oss att tro just det.
Och vad var det cirkus gjorde för att få alla att tro det ? I första DL var det väl mer motsättningar mellan oss ?
Eller är det det du menar " Hon gjorde för att få er att tro det?"
Eller tänker du på att hon röstade på mig igår ?
Försöker följa här hur du tänker.....
 
@Mirtai jag tycker att din teori är intressant, jag har själv funderat i samma banor, jag tycker att det var lite intressant att det svängde så snabbt vem som granskade vem av Cirkus och Q, och det skulle kunna vara så att lyan fick spionraden om vem som blev siad, och jag tycker att när jag nu läser igenom leken igen på morgonen så skulle man kunna ana att Cirkus blev siad. Om det nu är så att Q och Cirkus sitter i lyan tillsammans så skulle de kunna bygga upp ett alibi åt Q dels genom att Q ifrågasätter Cirkus och dels genom att Cirkus röstar på Q.
Att @quarter4ever dessutom ställer sig helt frågande till teorin känns skumt, hon om någon borde se möjligheterna... Vilket gör att jag känner mig väldigt fundersam över Q just nu...
 
Och vad var det cirkus gjorde för att få alla att tro det ? I första DL var det väl mer motsättningar mellan oss ?
Eller är det det du menar " Hon gjorde för att få er att tro det?"
Eller tänker du på att hon röstade på mig igår ?
Försöker följa här hur du tänker.....

Att cirkus går på dig.
 
Men jag har ju inte röstat på cirkus? :confused: Jag röstade på dig i andra lynchen. Jag funderade efteråt på om du kan vara god ändå iom att du bidrog till att lyncha cirkus, men nu börjar jag undra igen om det inte var en alibiröst du la.
Funderade nästa på att skriva det här inlägget i en annan färg, men det tillhör ju ändå spelet så låt gå.
Att jag skrev fel, att du röstade på cirkus när du röstade på mig, skyller jag helt på min förvirrade hjärna som pga depression hos mig inte fungerar som den ska.

Edit: Ändrade ett ord om mig själv
 
Senast ändrad:
Att cirkus går på dig.
Och jag går på henne då menar du?
Jag har funderat mycket över cirkus leken igenom, men har inte svängt från att hålla henne misstänkt , till släppa misstankarna, tillbaka till att misstänka, såsom tex cirkus gjort mot mig.
För att underlätta lite så har jag cterat det jag skrivit om cirkus i mina sammanfattningar:
Dag 1 innan DL då inte mycket kommit fram än, och vill bara notera det jag har för tillfället-.
cirkus hm här vet jag inte vad jag ska tro. Eftersom hon gått så efter mig så är det klart jag sätter frågetecken, men det kan hon ju lika gärna gjort om hon var god som tyckt sig få vittring på något ...
I övrigt med och driver spelet framåt och har en del tankar som jag kan följa .

Kommentar efter DL1,( vid genomgång av röstningen) och tja, det var nog rätt att inte utesluta något vad det gäller cirkus....
cirkus först att rösta på Habina. Tja- Det KAN ha varit en tidig alibiröst, jag utesluter inget när det gäller cirkus:D

Sedan mitt innlägg mitt i natten/ morgonkvisten ( OBS runt 04.00- absolut ingen info finns ute varken till lösmynte spionen eller lyan, det kommer efter DL)
Har har jag läst igenom allt igen och fattat ganska kratiga misstankar om cirkus, och det känns väl rätt onödigt att göra om jag vore i lyan-ffa som cirkus var vita häxan- Då hade det ju varit troligare att hon skulle försöka få ut mig istället för ännu bättre alibi. eftersom hon ju även röstade först på Habina...
Det var hennes tvillingfiskeri som fick det att larma hos mig...( och eftersom ingen annan tagit upp den funderingen så vore det väl väldigt onödigt av mig om jag var i lyan att sätta strålkastarna på det?

cirkus hakar sig fast i att jag funderar över vad som händer om spionen lynchas men inte om vad som händer om den käkas. Kliver på ganska bra mot mig med detta, och får reaktioner på sig för det också. Lite kan jag faktiskt förstå cirkus tanke, för precis som hon själv sedan förklarar det så har det förekommit att brev , men även spionrader kommit fram även efter deras död ( käk) samma natt, så jag kan följa hennes tanke där och tyckte inte den var så skum faktiskt. Verkar svänga sedan och tycka att jag svarat tillfredsställande nog för att hon inte ska misstänka mig i så hög skala iaf. Funderar vidare över fios kommentar och att habina reagerat på min och BSFs kommentar på detta .röstar sedan på Habina. Avslutar med en fundering om tvillingarna som får mig att haja till lite ändå. Lite väl tidigt att gräva efter dem öppet väl? Känns som något en ond kan göra, mer än en god. Summa summarum: har ingen aning om vart jag har cirkus, men håller ett öga på henne det gör jag

Intressant att du fortfarande vill få det dit, och det är att hon går på mig , och svänger om mig. Vore det inte troligare om det hade varit jag som skulle försökt skydda cirkus om jag var i lyan, med tanke på at hon hade förmågan att förhäxa en röst? Ett viktigt vapen att få leken dit man vill om man är ond?
Jag blev misstänksam mot dig igår, och eftersom du röstade på mig ( och INTE cirkus ) med din teori från dag 1 så är jag lite fundersam om det är för att du vet vilka som är onda och goda i denna leken.
varför röstade du på just mig i DL1 och inte cirkus?
Ser också att flera är beredda att lägga Q åt det godare hållet eftersom hon lagt andraröster på Habina och Cirkus. Jag vill bara höja ett varningens finger, för om Q och cirkus är i lyan ihop kan vilka idéer som helst dyka upp.

Det fanns ju en misstanke, bla från mig, om att Q och Cirkus skulle vara i lyan tillsammans och det var därför Cirkus jagade på Q så mycket. Jag röstade ju t.om. efter den teorin i DL1, även om min röst hamnade på Q och inte Cirkus. Återstår bara att se om det faktiskt är så att de satt i lyan tillsammans eller om det var något Cirkus gjorde för att få oss att tro just det.

Jag hade aldrig svängt om cirkus, jag la till fler och fler noteringar, vare sig jag tyckte de indikerade godhet eller ondhet, och sammantaget efter DL1 så var jag kraftigt misstänksam mot cirkus ( och Myrten samt LenaH. ) LenaH hade jag bevisligen fel om, Myrten är jag böjd att tro att jag hade fel om. men det kan jag inte veta till 100%, men såsom hon reagerar och ifrågasätter samt analyserar så skulle hon göra ett sjuhelsikes bra jobb om hon ändå vore ond. Skulle det vara så så är det bara att lyfta på hatten och tacka för lektionen.
Jag ställer mig frågande till att hon misstänker mig ja, det vore väl konstigt om jag inte gjorde det?
Jag har frågat henne vad exakt det var hon menade så jag visste vad jag skulle bemöta
Visst teorin såsom sådan är det väl inget fel på, men det är mycket intressant att du hakar på den så snabbt.
Vem som var siad igår det vet bara siaren ( och möjligen spionen och i förlängningen lyan om den raden blev lottad fram i dessa två steg)
I så fall började jag bygga alibi redan innan sian var känd ( skrev kraftiga misstankar mot cirkus mitt i natten innan nattDL)
I så fall har jag nått en ny nivå - jag har blivit synsk:p
Så jag köper inte ditt resonemang helt enkelt och du seglar dessutom upp på min misstankelista, då du skriver in sånt som inte stämmer om mig
Att cirkus svängde om mig så fick mig ju at fundera i banor om att hon visste något om mig, dvs satt i lyan och hade facit, för det är oftast de som vågar göra så i DL1, ofta för att invagga den goda i falsk förvissning om att de blivit övertygade om din godhet ( för att man ska släppa misstankar man ev fått om dem )
Fundera på mig du så funderar jag på dig ...

@Mirtai jag tycker att din teori är intressant, jag har själv funderat i samma banor, jag tycker att det var lite intressant att det svängde så snabbt vem som granskade vem av Cirkus och Q, och det skulle kunna vara så att lyan fick spionraden om vem som blev siad, och jag tycker att när jag nu läser igenom leken igen på morgonen så skulle man kunna ana att Cirkus blev siad. Om det nu är så att Q och Cirkus sitter i lyan tillsammans så skulle de kunna bygga upp ett alibi åt Q dels genom att Q ifrågasätter Cirkus och dels genom att Cirkus röstar på Q.
Att @quarter4ever dessutom ställer sig helt frågande till teorin känns skumt, hon om någon borde se möjligheterna... Vilket gör att jag känner mig väldigt fundersam över Q just nu...
 
Och jag går på henne då menar du?
Jag har funderat mycket över cirkus leken igenom, men har inte svängt från att hålla henne misstänkt , till släppa misstankarna, tillbaka till att misstänka, såsom tex cirkus gjort mot mig.
För att underlätta lite så har jag cterat det jag skrivit om cirkus i mina sammanfattningar:
Dag 1 innan DL då inte mycket kommit fram än, och vill bara notera det jag har för tillfället-.


Kommentar efter DL1,( vid genomgång av röstningen) och tja, det var nog rätt att inte utesluta något vad det gäller cirkus....


Sedan mitt innlägg mitt i natten/ morgonkvisten ( OBS runt 04.00- absolut ingen info finns ute varken till lösmynte spionen eller lyan, det kommer efter DL)
Har har jag läst igenom allt igen och fattat ganska kratiga misstankar om cirkus, och det känns väl rätt onödigt att göra om jag vore i lyan-ffa som cirkus var vita häxan- Då hade det ju varit troligare att hon skulle försöka få ut mig istället för ännu bättre alibi. eftersom hon ju även röstade först på Habina...
Det var hennes tvillingfiskeri som fick det att larma hos mig...( och eftersom ingen annan tagit upp den funderingen så vore det väl väldigt onödigt av mig om jag var i lyan att sätta strålkastarna på det?



Intressant att du fortfarande vill få det dit, och det är att hon går på mig , och svänger om mig. Vore det inte troligare om det hade varit jag som skulle försökt skydda cirkus om jag var i lyan, med tanke på at hon hade förmågan att förhäxa en röst? Ett viktigt vapen att få leken dit man vill om man är ond?
Jag blev misstänksam mot dig igår, och eftersom du röstade på mig ( och INTE cirkus ) med din teori från dag 1 så är jag lite fundersam om det är för att du vet vilka som är onda och goda i denna leken.
varför röstade du på just mig i DL1 och inte cirkus?


Jag hade aldrig svängt om cirkus, jag la till fler och fler noteringar, vare sig jag tyckte de indikerade godhet eller ondhet, och sammantaget efter DL1 så var jag kraftigt misstänksam mot cirkus ( och Myrten samt LenaH. ) LenaH hade jag bevisligen fel om, Myrten är jag böjd att tro att jag hade fel om. men det kan jag inte veta till 100%, men såsom hon reagerar och ifrågasätter samt analyserar så skulle hon göra ett sjuhelsikes bra jobb om hon ändå vore ond. Skulle det vara så så är det bara att lyfta på hatten och tacka för lektionen.
Jag ställer mig frågande till att hon misstänker mig ja, det vore väl konstigt om jag inte gjorde det?
Jag har frågat henne vad exakt det var hon menade så jag visste vad jag skulle bemöta
Visst teorin såsom sådan är det väl inget fel på, men det är mycket intressant att du hakar på den så snabbt.
Vem som var siad igår det vet bara siaren ( och möjligen spionen och i förlängningen lyan om den raden blev lottad fram i dessa två steg)
I så fall började jag bygga alibi redan innan sian var känd ( skrev kraftiga misstankar mot cirkus mitt i natten innan nattDL)
I så fall har jag nått en ny nivå - jag har blivit synsk:p
Så jag köper inte ditt resonemang helt enkelt och du seglar dessutom upp på min misstankelista, då du skriver in sånt som inte stämmer om mig
Att cirkus svängde om mig så fick mig ju at fundera i banor om att hon visste något om mig, dvs satt i lyan och hade facit, för det är oftast de som vågar göra så i DL1, ofta för att invagga den goda i falsk förvissning om att de blivit övertygade om din godhet ( för att man ska släppa misstankar man ev fått om dem )
Fundera på mig du så funderar jag på dig ...

Fast jag har väl aldrig skrivit att du skulle svängt om Cirkus?

Jag skrev att jag inte vill avskriva dig baserat på att du röstade på Cirkus och även misstänkte henne.

Ponera att du och cirkus sitter i lyan tillsammans. Cirkus bestämmer sig för att gå på dig för att ingen ska tro att ni sitter i lyan tillsammans. Det vore ju konstigt om du inte svarade, som du skriver själv.

Om det dessutom är så att cirkus blir siad och ni i lyan får den spionraden är det ju självklart att offra cirkus. Det är inte ens omöjligt att ni byggt hela situationen inför det troliga scenariot att cirkus blir siad först.

Men, å andra sidan, du kan vara god som misstänker Cirkus. Och cirkus en ond som ser chansen att spä misstankar mot dig för att få oss att tänka precis såhär.

Jag har inte svaret.

Men jag vet att Cirkus tänker så som ond, jag har suttit i lyan med henne tillräckligt mycket för att veta det.

Så kontentan är att jag tycker du blir minst lika skum som hävdar att jag skrivit något jag aldrig gjort. ;)
 
Fast jag har väl aldrig skrivit att du skulle svängt om Cirkus?

Jag skrev att jag inte vill avskriva dig baserat på att du röstade på Cirkus och även misstänkte henne.

Ponera att du och cirkus sitter i lyan tillsammans. Cirkus bestämmer sig för att gå på dig för att ingen ska tro att ni sitter i lyan tillsammans. Det vore ju konstigt om du inte svarade, som du skriver själv.

Om det dessutom är så att cirkus blir siad och ni i lyan får den spionraden är det ju självklart att offra cirkus. Det är inte ens omöjligt att ni byggt hela situationen inför det troliga scenariot att cirkus blir siad först.

Men, å andra sidan, du kan vara god som misstänker Cirkus. Och cirkus en ond som ser chansen att spä misstankar mot dig för att få oss att tänka precis såhär.

Jag har inte svaret.

Men jag vet att Cirkus tänker så som ond, jag har suttit i lyan med henne tillräckligt mycket för att veta det.

Så kontentan är att jag tycker du blir minst lika skum som hävdar att jag skrivit något jag aldrig gjort. ;)

Jag hävdade inte jag frågade ;)
"Och jag går på henne då menar du?"

Och sedan visade jag för klarhetens skull att jag inte gjort det.
Om du ser så har jag citerat både ditt inlägg och Snurrfians, och svarat er båda också i inlägget om lite olika saker
Jag tycker Snurrfian är rätt skum som så bekvämt hakar i dina tankar idag
Hur ser du på henne?
 
Jag hävdade inte jag frågade ;)
"Och jag går på henne då menar du?"

Och sedan visade jag för klarhetens skull att jag inte gjort det.
Om du ser så har jag citerat både ditt inlägg och Snurrfians, och svarat er båda också i inlägget om lite olika saker
Jag tycker Snurrfian är rätt skum som så bekvämt hakar i dina tankar idag
Hur ser du på henne?

Jag tolkade det du skrev som att jag menade att du svängt om Cirkus. Är helt med på att du inte gjort det :)

Jag måste kolla mer på Snurrfian, precis om alla andra. Håller på med en genomgång.
 
@Mirtai övriga då? + även @Snurrfian
Det lär ju finnas mer än 1 ulv kvar , för bara 3 totalt känns allt lite lite tycker jag
Det troliga är 4 eller 5 om man ser det balansmässigt för leken
Om du nu tror att jag skulle vara ond, vem mer sitter i lyan?

edit: såg ditt inlägg nu som kom precis innan mitt @Mirtai
 
Jag vill be om ursäkt (igen) för min aktivitet. Vi hade en brand hemma idag på morgonen. Plötsligt började det bolma rök från spottarna i vår hall :eek: Slutade som tur var innan det brann öppet när vi drog ur säkringen men det stinker bränd elektronik och rök i hela huset och elektriker kommer i em för att kolla på det.

Så jag har inte så mycket tid jag hoppades på i em/kväll, måste sanera huset... Om LL tycker min aktivitet är för dålig får ni ersätta mig! @Dentaku
 
Det största problemet jag ser med teorin om Q som ond (även om jag ser fler problem och inte riktigt hänger med i hur alla olika spelare brukar spela som onda/goda) är kanske statistiken?

Om vi nu tror att det är 4 onda (känns mest troligt eftersom de hade en specialroll i lyan också):

OM lyan misstänkte att cirkus var siad och offrade henne skulle det innebära att lyan har Q om hon nu är ond + en spelare till kvar. Det finns isåfall 8 goda kvar (7 om det är 5 ulvar), och lyan måste alltså lyckas få ut 7 (eller 6) goda för att vinna, utan att själva bli lynchade...

Jag tycker det låter tufft för lyan, särskilt med tanke på att det finns sior och spioninfo i omlopp och dessutom finns ängeln kvar. Risken att ulvarna blir siade och lynchade innan de lyckats få ut 7 (?) goda känns ganska stor?

Sen ska man förstås inte utesluta något för då kanske det helt plötsligt är vi som står där snopet med onda som segrare, men det jag funderar på är om lyan verkligen offrat cirkus rakt av i det läget? Händer sådant ofta, och de onda vinner ändå? Någon som har varit med länge kanske svara :)
 
Denna delen var ett svar till snurrfian
såg att det inte riktigt kom fram i förra svaret så det är till hennes inlägg detta riktar sig!
Jag ställer mig frågande till att hon misstänker mig ja, det vore väl konstigt om jag inte gjorde det?
Jag har frågat henne vad exakt det var hon menade så jag visste vad jag skulle bemöta
Visst teorin såsom sådan är det väl inget fel på, men det är mycket intressant att du hakar på den så snabbt.
Vem som var siad igår det vet bara siaren ( och möjligen spionen och i förlängningen lyan om den raden blev lottad fram i dessa två steg)
I så fall började jag bygga alibi redan innan sian var känd ( skrev kraftiga misstankar mot cirkus mitt i natten innan nattDL)
I så fall har jag nått en ny nivå - jag har blivit synsk:p
Så jag köper inte ditt resonemang helt enkelt och du seglar dessutom upp på min misstankelista, då du skriver in sånt som inte stämmer om mig
Att cirkus svängde om mig så fick mig ju at fundera i banor om att hon visste något om mig, dvs satt i lyan och hade facit, för det är oftast de som vågar göra så i DL1, ofta för att invagga den goda i falsk förvissning om att de blivit övertygade om din godhet ( för att man ska släppa misstankar man ev fått om dem )
Fundera på mig du så funderar jag på dig ...
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 265
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp