Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Jag hävdade inte jag frågade ;)
"Och jag går på henne då menar du?"

Och sedan visade jag för klarhetens skull att jag inte gjort det.
Om du ser så har jag citerat både ditt inlägg och Snurrfians, och svarat er båda också i inlägget om lite olika saker
Jag tycker Snurrfian är rätt skum som så bekvämt hakar i dina tankar idag
Hur ser du på henne?

@Mirtai övriga då? + även @Snurrfian
Det lär ju finnas mer än 1 ulv kvar , för bara 3 totalt känns allt lite lite tycker jag
Det troliga är 4 eller 5 om man ser det balansmässigt för leken
Om du nu tror att jag skulle vara ond, vem mer sitter i lyan?

edit: såg ditt inlägg nu som kom precis innan mitt @Mirtai
Hakat på Mirtai? Jag har väl varit rätt fundersam till dig hela tiden även om jag släppte dig lite igår, men när det visade sig att Cirkus var ulv och som jag tror även siad så tycker jag inte att det är så konstigt att jag vänder tillbaka blicken mot dig. Jag har faktiskt inte någon hundra procentig koll på vem som skulle sitta mer i lyan än du, men en ulv i taget är en ganska vedertagen metod, det som blir intressant är ju antingen vem som försvarar dig eller vem som eldar på...
 
Jag vill be om ursäkt (igen) för min aktivitet. Vi hade en brand hemma idag på morgonen. Plötsligt började det bolma rök från spottarna i vår hall :eek: Slutade som tur var innan det brann öppet när vi drog ur säkringen men det stinker bränd elektronik och rök i hela huset och elektriker kommer i em för att kolla på det.

Så jag har inte så mycket tid jag hoppades på i em/kväll, måste sanera huset... Om LL tycker min aktivitet är för dålig får ni ersätta mig! @Dentaku
Fy vad tråkigt !!!
Och otäckt !!!!
Hoppas det reder ut sig !
 
Jag vill be om ursäkt (igen) för min aktivitet. Vi hade en brand hemma idag på morgonen. Plötsligt började det bolma rök från spottarna i vår hall :eek: Slutade som tur var innan det brann öppet när vi drog ur säkringen men det stinker bränd elektronik och rök i hela huset och elektriker kommer i em för att kolla på det.

Så jag har inte så mycket tid jag hoppades på i em/kväll, måste sanera huset... Om LL tycker min aktivitet är för dålig får ni ersätta mig! @Dentaku
Men hjälp vad otäckt, skönt att det gick bra ändå! Ta hand om er! :heart
 
Det största problemet jag ser med teorin om Q som ond (även om jag ser fler problem och inte riktigt hänger med i hur alla olika spelare brukar spela som onda/goda) är kanske statistiken?

Om vi nu tror att det är 4 onda (känns mest troligt eftersom de hade en specialroll i lyan också):

OM lyan misstänkte att cirkus var siad och offrade henne skulle det innebära att lyan har Q om hon nu är ond + en spelare till kvar. Det finns isåfall 8 goda kvar (7 om det är 5 ulvar), och lyan måste alltså lyckas få ut 7 (eller 6) goda för att vinna, utan att själva bli lynchade...

Jag tycker det låter tufft för lyan, särskilt med tanke på att det finns sior och spioninfo i omlopp och dessutom finns ängeln kvar. Risken att ulvarna blir siade och lynchade innan de lyckats få ut 7 (?) goda känns ganska stor?

Sen ska man förstås inte utesluta något för då kanske det helt plötsligt är vi som står där snopet med onda som segrare, men det jag funderar på är om lyan verkligen offrat cirkus rakt av i det läget? Händer sådant ofta, och de onda vinner ändå? Någon som har varit med länge kanske svara :)

OM Cirkus var siad är jag ganska säker på att lyan offrade henne för att skaffa alibi åt någon/några andra. Det skulle iaf jag ha gjort ;)

Vet inte om du läste Emil-leken? Där var @bollen__ ond och offrade sina kollegor på löpande band med resultatet att hon klarade sig väldigt länge. (men det berodde iofs också på @quarter4ever :p )

Hur som, att offra någon för lagets skull är väldigt vanligt. Man spelar ju för sin sida, inte för sig själv :)
 
Jag vill be om ursäkt (igen) för min aktivitet. Vi hade en brand hemma idag på morgonen. Plötsligt började det bolma rök från spottarna i vår hall :eek: Slutade som tur var innan det brann öppet när vi drog ur säkringen men det stinker bränd elektronik och rök i hela huset och elektriker kommer i em för att kolla på det.

Så jag har inte så mycket tid jag hoppades på i em/kväll, måste sanera huset... Om LL tycker min aktivitet är för dålig får ni ersätta mig! @Dentaku


Läskigt! :nailbiting::eek: Tur att allt gick såpass bra ändå!
 
har du svarat på det här? Nu var hon ju inte god men är nyfiken på hur du tänkte :)
Ifall jag tolkat vissa saker fel och cirkus visade sig vara god så hade jag vetat vart jag skulle vända blicken ja
Men vet inte om det gagnar någon ( utom onda ) att skriva ut det nu när cirkus faktiskt visade sig vara ond?
Onda försöker nog få rätt på sitt pussel och jag tycker att detta är något som kan hjälpa dem med det så jag håller inne med svaret av den anledningen ( eftersom det inte har betydelse för leken- det hade det dock haft om cirkus varit god- och då hade jag tydligt visat det :) )
 
Jag vill be om ursäkt (igen) för min aktivitet. Vi hade en brand hemma idag på morgonen. Plötsligt började det bolma rök från spottarna i vår hall :eek: Slutade som tur var innan det brann öppet när vi drog ur säkringen men det stinker bränd elektronik och rök i hela huset och elektriker kommer i em för att kolla på det.

Så jag har inte så mycket tid jag hoppades på i em/kväll, måste sanera huset... Om LL tycker min aktivitet är för dålig får ni ersätta mig! @Dentaku

Det finns fler som skrivit mindre än vad du gjort och det är självklart att du inte behöver vara aktiv idag med tanke på vad som hänt. Om du vill bli ersatt eller inte avgör du själv, för min del får du gärna fortsätta.
 
Det finns fler som skrivit mindre än vad du gjort och det är självklart att du inte behöver vara aktiv idag med tanke på vad som hänt. Om du vill bli ersatt eller inte avgör du själv, för min del får du gärna fortsätta.

Jag fortsätter gärna! Men ville bara flagga upp för det och att det är ok att spara ut mig om ni vill :)
 
OM Cirkus var siad är jag ganska säker på att lyan offrade henne för att skaffa alibi åt någon/några andra. Det skulle iaf jag ha gjort ;)

Vet inte om du läste Emil-leken? Där var @bollen__ ond och offrade sina kollegor på löpande band med resultatet att hon klarade sig väldigt länge. (men det berodde iofs också på @quarter4ever :p )

Hur som, att offra någon för lagets skull är väldigt vanligt. Man spelar ju för sin sida, inte för sig själv :)

Just den leken har jag faktiskt inte läst :)

Ja jag förstår absolut att man gärna offrar onda då det kan öka lyans chanser, det jag funderade mest på var om den taktiken brukar funka bra trots att det finns mycket info i omlopp och många goda specialroller kvar? Hur var det i leken med bollen?

Att man offrar cirkus om man känner att hon helt klart är siad känns iofs väldigt logiskt, det är jag med på. De kan ju faktiskt ha fått en spionrad om det också, som någon nämnde
 
Det största problemet jag ser med teorin om Q som ond (även om jag ser fler problem och inte riktigt hänger med i hur alla olika spelare brukar spela som onda/goda) är kanske statistiken?

Om vi nu tror att det är 4 onda (känns mest troligt eftersom de hade en specialroll i lyan också):

OM lyan misstänkte att cirkus var siad och offrade henne skulle det innebära att lyan har Q om hon nu är ond + en spelare till kvar. Det finns isåfall 8 goda kvar (7 om det är 5 ulvar), och lyan måste alltså lyckas få ut 7 (eller 6) goda för att vinna, utan att själva bli lynchade...

Jag tycker det låter tufft för lyan, särskilt med tanke på att det finns sior och spioninfo i omlopp och dessutom finns ängeln kvar. Risken att ulvarna blir siade och lynchade innan de lyckats få ut 7 (?) goda känns ganska stor?

Sen ska man förstås inte utesluta något för då kanske det helt plötsligt är vi som står där snopet med onda som segrare, men det jag funderar på är om lyan verkligen offrat cirkus rakt av i det läget? Händer sådant ofta, och de onda vinner ändå? Någon som har varit med länge kanske svara :)

Tar matten för min egen skull så jag inte tänker fel :)
13-3 = 10
2 av de 3 var onda

Enligt min första uträkning tror jag att vi har , minst, 4 onda.

Då har vi 2, kanske 3, onda kvar och 8, eller 7, goda.

Låt oss säga att det är 2 onda och 8 goda - som ett scenarie att räkna från.
Då behöver onda få ut 5 st goda utan att någon av de själva åker ( de vinner när de är fler än goda)

Goda behöver få ut de 2 onda utan att "ta slut" = bättre odds för goda nu när vi är av med 2 onda såpass tidigt.

Sedan, vad ulvarna väljer att offra och inte beror ju på vad de väger in - vet de att cirkus är siad - varför inte skaffa alibi om hon ändå åker? Det kan vara dumt att försöka rädda henne och avslöja att man är ulv. Visst borde de vara försiktiga men med så "dålig start" så misstänker jag att de prioriterade att hålla sig gömda över att rädda cirkus.
Det gör att jag tror att de visste eller trodde att cirkus var siad.
 
DL 1 21:00
19:05 hemlig röstar på LenaH
20:31 Habina röstar på Hemlig
20:41 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:48 cirkus röstar på Habina
20:49 quarter4ever röstar på Habina
20:49 Derring-Do röstar på cirkus
20:53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20:53 Blacksmtifharm röstar på Habina
20:57 Theodor röstar på Habina
20:57 fio röstar på Habina
20:57 Mirtai röstar på Quarter4ever
20:59 Myrten röstar på Habina

DL 2 21:00
17:42 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
19:17 Mirtai röstar på Theodor
20:05 Myrten röstar på cirkus
20:38 quarter4ever röstar på cirkus
20:46 Snurrfian röstar på fio
20:53 fio röstar på Mirtai
20:54 cirkus röstar på quarter4ever
20:55 hemlig röstar på cirkus
20:57 Derring-Do röstar på cirkus
20:59 Theodor röstar på hemlig
20:59 Gabby_Ossi röstar på cirkus

Som jag ser det så är Myrten och Q på + baserat på deras röster på cirkus.
Det lämnar hemlig, Derring-Do och Gabby_Ossi.

G_O röstade jag på igår - och hon är kvar på min misstankelista. Som sagt är det ju inte omöjligt att lyan räknat utt att/om cirkus var siad.

Derring-Do har jag svårt att få grepp om. Hon röstade visserligen på cirkus i DL1, men det var en ganska "betydelselös" röst. Kan vara alibi.

hemlig är också en svårplacerad för mig. Hennes röst DL1 skavde, men jag tillskrev det att hon var ny. Rösten igår hade inte behövt hamna på cirkus, när hon la den fanns fortfarande den teoretiska möjligheten att vända drevet. Om inte lyan visste att cirkus var siad och bestämmt sig för att ge upp.

Det som gör det hela mer komplicerat är att rösterna kom såpass tätt på varandra och tätt på DL, inte säkert att alla inblandade sett varandras röster o.s.v.

Så, jag tror jag ska gå tillbaka och läsa om röstmotiveringar och teorier från gårdagen och se vad jag kommer fram till...
 
Tar matten för min egen skull så jag inte tänker fel :)
13-3 = 10
2 av de 3 var onda

Enligt min första uträkning tror jag att vi har , minst, 4 onda.

Då har vi 2, kanske 3, onda kvar och 8, eller 7, goda.

Låt oss säga att det är 2 onda och 8 goda - som ett scenarie att räkna från.
Då behöver onda få ut 5 st goda utan att någon av de själva åker ( de vinner när de är fler än goda)

Goda behöver få ut de 2 onda utan att "ta slut" = bättre odds för goda nu när vi är av med 2 onda såpass tidigt.

Jag vet inte om det är jag som tänker fel nu men om det nu skulle vara 8 goda och 2 onda, behöver de inte få ut 7 goda för att vinna? (ställningen blir 2-1 till onda)

Sen lite reflektioner:

Jag litar på er erfarna om att lyan kan ha offrat cirkus då de misstänkte att hon var siad, oavsett konsekvenserna. Däremot vet jag inte riktigt var det lämnar quarter4ever, hon får nog stå kvar som neutral sålänge så får vi se hur det utvecklar sig under dagen. Om hon skulle vara god ändå känns hon som en spelare lyan vinner mycket på att få ut.

Mirtai är lite misstänksam mot Q, men jag tycker hon verkar vettig i det hon skriver idag och om hon fortsätter skriva vettigt idag och vänder och vrider så är jag villig att tro att rösten på mig igår inte betydde nåt särskilt. Neutral alltså, jag vågar inte sätta henne åt det goda hållet riktigt ännu dock. Som jag skrev tidigare (se citatet) tror jag även att hon hade röstat annorlunda i DL 1 om hon varit ond, vilket talar något till hennes fördel (det i citatet bygger på att Q skulle vara god alltså, är hon i stället ond tycker jag inte att Mirtais röst på henne är nåt negativt)

Snurrfian tycker jag känns desto lurigare. Hon har haft lite olika funderingar under lekens gång men jag får inget riktigt grepp om henne, tycker hon känns hal? Hon har haft misstankar mot Q tidigare under lekens gång men är väldigt snabb att ta upp dem igen och "haka på" Mirtai då hon uttrycker liknande funderingar. Nåja, jag behöver gå tillbaka och gå igenom hennes inlägg :) .

Misstankarna finns kvar mot Gabby_Ossi pga röstningen men även pga att jag inte tycker hon kommer med så mycket analyser utan det är mest sammanfattande av vad som skett.

hemlig är jag villig att släppa för tillfället i alla fall trots skumheten (sorry :p), då cirkus tryckte väldigt på teorin om att Habina skulle offrat sig och att det skulle göra hemlig ond, och det borde ju sätta hemlig åt det godare hållet (det kan ju även vara alibi men jag tror jag blir tokig på det, hur många alibin kan det finnas i en lek???). hemlig erkänner även att hon blandade ihop det angående min röst och trasslar inte in sig vidare :)


Just det, @Mirtai

I övrigt har jag inte fått något riktigt grepp om henne, men som Q4 nämnde så röstade hon sent på Q4 (som jag nog vågar hålla som försiktigt god nu iom lynchen av cirkus) i DL 1, om hon nu är ond kanske det hade sett för misstänkt ut att lägga en alibiröst på Habina i det läget? Å andra sidan vet jag inte riktigt varför hon isåfall väljer att lägga en ströröst på (potentiellt) goda Q, istället för t.ex cirkus vilket hade gett bättre röststatistik. Mot cirkus fanns även motiveringar att tillgå till DL1.
 
Okej, tar röstmotiveringarna allt eftersom...
Jag ska till stallet och är inte hemma igen innan dl så måste rösta nu.

Jag har inte hängt med ordentligt idag så jag följer ett löfte jag gav mig själv efter @Lobelia s Emil-lek, nämligen att alltid rösta på den som godförklarar sig tidigt.

Så, Mirtai röstar på Theodor eftersom hon godförklarar sig själv
Jag och flera anra tyckte detta var en knepig teori. Efter Mirtais förklaring i förmiddags (?) tycker jag dock att den känns mindre skum. Men jag vet fortfarande inte var jag har Mirtai.

Hemma och jättetrött. Jag har haft väldigt hektiskt idag. Hann bara skumma leken på tåget på väg till jobbet (det var då jag skrev ett inlägg) och har sen undvikit att gå in för jag fastnar så lätt och jag har lite väl många deadlines framför mg.

Men - när jag nu började gå igenom leken igen fastnade jag på något jag inte reagerat så mycket på i morse när jag satt på tåget med mobilen. Nämligen @cirkus tvilling-inlägg. Sen ser jag att @quarter4ever lyft det hela på ett bra sätt. För visst är det tidigt att leta tvillingar öppet nu, det tycker jag också. Cirkus svarar på Qs fundering:



Jag sa nog att det var viktigt att leta goda (eller potentiellt goda) efter första DL. När en ulv har rykt är det ofta det jag (jag säger inte att det är så för alla) som jag tycker mig kunna utläsa ur sådana röstningar. Vilka spelare som inte borde (obs!) vara ulvar. Igår tyckte jag att cirkus röst gav henne ett plus i kanten. Idag, när hon letar tvillingar redan nu och sedan svarar Q att det var för att jag skrivit något om att leta goda... Det är väl skillnad på det och namnge specialroller? Det tycker jag är ulvigt. Det tillsammans med att jag reagerade på cirkus spelstil igår gör att jag faktiskt röstar nu så att jag inte missar. För jag är osäker på hur aktiv jag orkar vara senare ikväll.Ber om ursäkt för det!

Myrten röstar på cirkus

Förresten, om nu cirkus är ulv varför diskutera tvillingarna öppet i tråden frågar man sig? Jag gissar att det kan vara för att få reaktioner och kunna utläsa potentiella tvillingar ur det. Det må vara tunt, men jag har känslan av att cirkus döljer äls bakom en skärm av teorier. (Och jag vet, jag har tusen teorier själv:p!)
Myrten var först ut att rösta på cirkus - det ger henne plus i kanten hos mig.

Nåja jag fortsätter väl på min nya stil att rösta i god tid innan DL ( det har sina fördelar har jag märkt:p )
Jag blev väldigt misstänksam mot cirkus igår, först biter hon sig fast i mig och att jag glömde att ta med käk som ett alternativ för en död lösmynt spion. Sedan backar hon och tycker att jag varit tillräckligt överygande i mina svar för att hon ska släppa misstankarna mot mig ?
Hm jag får inte ihop det, en cirkus som misstänker något brukar inte så lättvindigt släppa de misstankarna utan att försäkra sig om att hon har på fötterna sas.
Sedan detta tvillinginlägg- fundering- jag är ledsen men jag finner det mycket suspekt och faktiskt , såsom även @Myrten tar upp, du skyller på henne att du kommer med funderingen....
Och på det sätt du nu agerar så blir jag inte alls överygad om att det är en god cirkus som försvarar sig , snarare tvärtom
Jag kan bara bedöma det jag läser , men utifrån det så kvarstår mina misstankar mot cirkus
Idag finner jag ingen mer misstänkt faktiskt
quarter4ever röstar på cirkus
jag tror att hon fiskade efter napp på sin tvillingfundering igår för att kunna lista ut ledande goda roller

har jag nu helt fel i detta så får jag vända på resonemanget och titta åt ett helt annat håll
Q följer Myrten även hon får + för sin röst. Dessutom tror jag inte att lyan varit vågad - om Q vore ond tror jag inte hon vågat rösta på kollegor såpass tidigt i båda lyncherna. Då borde hon väntat och sett ifall de haft möjlighet att kunna rädda cirkus.

Så kommer cirkus teoriinlägg, nu tror jag inte att det kommer vara så lätt att hitta ulvar utifrån det, men tar med det i alla fall.
Snurrfian - Jag tycker ju att hon kommit med en vettig tanke och det är den som hon kom med igår om spionen och att lyan kanske vill skona den i lynch. Det gör henne inte god nödvändigtvis, men tanken i sig är vettig. Hon röstade på q igår.

quarter4ever vet inte. Jag tyckte ju att hon förklarade sig tillräckligt bra igår. Sen gjorde hon det konstiga uttalandet om LenaH som ev räddningsröstat. Jag tycker inte att dagens pudel är riktigt tillräcklig - q skulle lätt kunna tillverka ett sånt scenario. Göra något skumt, den personen käkas och då ska q plötsligt verka god. Sen hennes uppmaning till nybörjarna skaver en hel del

fio hastade in på slutet och kastade in en röst på habina, känns som en jag behöver se mer av.

Theodor godförklarar sig själv så att Mirtai röstar på henne. Om vi hade haft nån sån förtrollning hade jag trott att Mirtai blivit trollad att rösta på Theodor. Jag kan inte se något särskilt skumt faktiskt
Intressant att hon nämner förtrollning om Mirtais röst... Försök till försvar av kollega? Eller bluff?

Blacksmithfarm röstade på habina igår. Röstar på Gabby idag. En väldigt enkelt röst. Lika enkelt som den igår. Jag hade ju en tanke om bsf som också ond och att det ev stod mellan två onda och hennes röst på habina var rent alibi. Men jag vet inte.
Verkar vilja ha mig som möjlig ond...

hemlig fick Habinas röst igår och jag hade en tanke om att det var arrangerat och att det ger alibi åt två håll
Ja, dubbelt alibi var cirkus inne på en hel del, tycker jag. Frågan är vad det säger (om det säger något) om hemlig?

Myrten brukar ägna sig åt mer grävande. Hon kastade in en sistaröst på Habina igår. Kändes förhastad på något vis. Var det för att inte sticka ut som hon röstade på Habina? Jag vet inte var jag har henne alls.
Myrten hade röstat på cirkus. Så, var detta ett försök att få andra att tvivla på Myrten och inte rösta på cirkus?

Gabby_Ossi hon röstade på bsf igår, det *kan* ha varit en röst för att rädda Habina. Hon la den inte på någon av de andra som hade röster. Varför valde hon just bsf (som idag har röstat på henne)?

Mirtai jag fattar verkligen inte hennes röst idag. Hade det funnits en förtrollning hade jag trott att hon var trollad nästan. Men sen tänker jag såhär - kan det vara en stressröst på en som hon inte tror att någon annan följer efter och röstar på? Möjligt god av den anledningen.
Här vill hon få Mirtai åt det godare hållet.

Derring-Do vet inte. Kommer med bra inlägg och funderingar förutom att hon röstade på mig :p

Tja, vet inte om det går att läsa ut så mycket av det inlägget? Cirkus kände säkert på sig att hon var i farozonen, och då lär hon ju ha putsat på sina teorier för att inte avslöja sina kollegor - frågan är om hon bluffar eller dubbelbluffar eller vad?
 
Jag måste ha missat det, jag var som sagt på mobilen, det känns ibland som om den inte får med allt... Mycket knepigt... Nu har jag visserligen datorn men tidsbrist istället... ;) Jag tycker fortfarande att det är lite knepigt med Fios otrologt dåliga teoriande trots att hon ändå har skrivit i tråden och eftersom jag faktiskt inte har hittat så mycket mer att gå på just nu så får min röst hamna där. Snurrfian röstar på Fio eftersom jag tror att hon är ulv som försöker glida sig igenom leken genom att komma med ot inlägg och inte stöta sig med någon.
Reagerade inte på Snurris röst igår, men nu - i ljuset av att lyan kan ha vetat/förstått att cirkus var siad så får jag känslan av att Snurrfian vill kasta fram en ny kandidat.
Men det kan lika gärna vara så att Snurris är god och inte hängt med i svängarna kring cirkus.

Den enda jag reagerar på är nog Mirtai´s röst på Theodor, jag förstår inte logiken i den teorin. Jag tycker det är skumt att hoppa på någon som godförklarar sig, då dom flesta gör det till höger och vänster.

fio röstar på Mirtai
En röst som kan tyckas enkel, kanske. Men jag förstår ändå varför fio reagerar. Så det säger inte så mycket om fio's roll ändå.

Jag vet inte alls vem jag ska rösta på!
Av de som har röster är jag inte så sugen att rösta på någon av dom!

Jag tycker ju den som är skummast är q. Det kan jag inte komma ifrån. Jag tycker först att hennes utpekande av LenaH är skitskumt. Sen pudlar hon - såklart - LenaH var ju god. Jag tror att hon visste det hela tiden och så ska hon verka så ordentlig själv som minsann till och med är hjälpsam och kopierar sin pudel. Det känns ulvigt. Sen hennes uppmaning till våra nybörjare känns som att hon ber dom om att göra bort sig så att hon (och hennes kollegor) får incitament att rösta på dom eftersom man helst inte lynchar nybörjare om de inte är uppenbart onda.

cirkus röstar på quarter4ever
Vet inte vad jag ska tro om detta. Jag är ju böjd att sätta Q åt det godare hållet. Det som jag ändå kommer tillbaka till är varför cirkus inte la en andraröst på någon som redan hade en röst. Men jag misstänker att svaret där är för att hon vill förvirra oss...

Åh vad svårt. Det där med förvirrad är bara underskriften.

Theodor blir försvarad av någon att många nybörjare faktiskt har bättre koll än de som spelat ett tag (då vågar jag nog inte spela igen :p).
Samtidigt så dras jag vidare åt att cirkus verkar skum. Hon tycker det är dumt att q uppmuntrar oss nya att komma med lite infallsvinklar, varför? Är hon rädd att någon av oss vet nåt som är till hennes egen nackdel?
Jag hoppas det duger som motivering.

hemlig röstar på cirkus
hemlig puttar upp cirkus till större ledning, när hon om hon vore ond ändå haft chansen att rösta på någon annan som redan hade en röst.
Det borde sätta henne åt det godare hållet, men jag vågar inte riktigt det, än i alla fall...

Äsch jag vet inte, jag håller nog fortfarande cirkus som skum, tycker hon kommit med en del konstiga uttalanden nu på slutet. Samtidigt gillar jag inte Mirtais röst på Theodor. Måste bestämma mig, det får bli en upprepning från igår:
Derring-Do röstar på cirkus
Vet inte vad jag tror om D-D, alibiröst eller god? I det här läget var det ändå för sent att rädda cirkus.

Åh vad svårt...

Eftersom jag är så osäker väljer jag att fega och lägger min röst på hemlig där den visserligen inte gör så mycket nytta i röstningen (?), men jag tycker ju hon är skum!

Theodor röstar på hemlig eftersom jag misstänkt henne tidigare enligt min teori om alibi pga rösten från Habina, vilket bara stärkts idag då hon hoppade på mig om att jag "vet för mycket", vilket kändes som en väldigt lätt teori.

Sorry hemlig, jag vet ju att du är ny som jag men röstar ändå på den jag finner skummast idag
Tja, Theo röstar visserligen inte på cirkus, men hon röstar inte heller för att rädda henne. Kan inte sätta henne åt varken det ena eller andra hållet baserat på det...

Jag tycker att cirkus har svängt fram och tillbaka angående q på ett sätt som jag uppfattar som lite suspekt, igår gick hon först på henne ganska hårt, sedan tyckte hon att hennes svar var tillräckliga, och nu återgår hon till att lägga en röst där. Jag tror hennes röst på Habina var ett försök till alibi som slog fel när flera hängde på. Habina verkade ju dessutom ha lite ont om tid så hon gav kanske OK att riskera att bli utröstad.

Gabby_Ossi röstar på cirkus
Tja... Jag misstänkte ju G_O redan igår, och denna rösten minskar inte misstankarna. Hon röstar på cirkus när det redan är kört.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 264
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp