Narnia - Häxan och Lejonet (ULVLEK)

Nu tänkte jag ge mig på att sammanställa mina funderingar från tidigare, i ljuset av att cirkus visade sig vara inte bara skum utan den vita häxan själv:

Jag hade en teori om att Myrten nog kunde vara god om cirkus var ond, och efter Myrtens röst på cirkus så ser jag inget som direkt talar emot det.

Q var jag inne på att var åt det goda hållet, och med tanke på hur drivande hon var mot cirkus så står jag fast vid det.

Bsf har nog inte varit inne sen jag skrev sist, så där har jag inget nytt att komma med.

Theodor hittade jag inget direkt misstänkt med innan, och hon får nog fortsätta stå som neutral.
Samma med Snurrfian och fio, jag vet fortfarande inte var jag ska placera dem.

Jag har hunnit kika lite mer på hemlig nu, och även om hennes förstadagsröst var konstig så hittar jag inget annat som jag tycker direkt ligger henne i fatet. Hennes röst på cirkus och meningsutbytet som följde tycker jag faktiskt kan tolkas till hemligs fördel. Jag tycker även att det faktum att cirkus glatt stöttat teorin att Habinas röst på hemlig skulle vara för att ge hemlig alibi kanske talar emot att det skulle vara så.

Vad gäller Gabby_Ossi så röstade hon visserligen på cirkus, men inte förrän det redan var avgjort, så det tycker jag inte säger något.

Och jag tycker fortfarande att Mirtais röst på Theodor var konstig, hoppas hon har tid att förklara sig imorgon.

Tror inte jag glömt någon nu?
 
Jag har börjat tro att q4 är god. Först var jag fundersam, men med dagens röst och uppdateringar på övriga så har jag ändrat mig.
Däremot kvarstår mina misstankar mot Theodor. Visst, hon röstade på cirkus idag, men det kan vara ett rent spel. Dessutom röstade hon på mig, vilket jag inte kan förstå.
Återstår att se vad som händer under natten, hur rösten går imorgon.
 
Jag funderar lite på:

- @Mirtai s röst. Jag hänger inte med i logiken i teorin som sagt.

- @Snurrfian s röst som jag också tycker känns lätt. Sen har Snurris en tendens att lansera teorier och släppa dem... (Med ...) lite mitt i istället för att följa spåret. Samt vända på allt (som när hon vänder mot Q runt fios aktivitet). Det gör att jag tycker det känns som om hon sår misstankar och då blir jag skeptisk. MEN - jag har insett att Snurris skriver på ett sätt som jag tolkar så även när hon är god. Det blev tydligt för mig i Robinson All Star. Så... Egentligen behöver det inte betyda något alls! Men jag tycker fortfarande rösten är lätt.

Sen funderar jag på varför cirkus tog upp två gånger att det var en bra tanke från Snurris att ulvarna kanske ville hålla spionen vid liv för att få info. Funderar på cirkus agenda med det. (För övrigt har en liknande grej hänt. I Downton Abbey-leken försökte ulvarna käka "rätt" spelare för att få en spionrad.)

Som synes är det här ett extremt icke-representativt urval av saker jag borde reagera på. Jag menar - naturligtvis finns det mycket mer, men jag måste sova.

Väldigt over and out!
 
Släden med de vita renarna stod redo nedanför trappan med en trumpen dvärg på kuskbocken, vargarna hade sedan länge skickats ut på jakt efter de vidriga barnen som hotade henne. Men trots sina krafter och inte minst sitt pålitliga trollspö tvekade Jadis där hon stod vid sin utsirade port som gnistrade likt blått glas. Tänk om Aslan redan fanns i Narnia? Människorna kanske bara var ett knep för att locka bort henne från sitt slott? Trots allt var hon mer sårbar där ute, utan möjlighet att använda någon mer avancerad magi om hon blev överrumplad. Och hon vågade inte lita på att trollspöet skulle fungera på Aslan.

- Du där!, fräste hon till dvärgen. Sela av renarna igen, jag har inget behov av släden för tillfället. Om inte vargarna klarar att hitta några barnungar på egen hand ska jag flå dem och klä utsidan av mitt slott med deras fällar för att visa vad jag tycker om oanvändbara idioter.

Dvärgen tappade hakan men hade vett att inte säga något utan hastade iväg med renar och släde. Jadis gick in genom porten och så fort den ljudlöst slutit sig bakom henne började hon mumla uråldrig ramsor på det språk hon pratat i världen hon en gång kom från. Slottet började omslutas av is som till slut var tjockare än stammen på den äldsta eken i Narnia. När hon satt där i sin kalla fästning kände hon sig lite säkrare. Det skulle dröja innan någon kunde komma åt henne här. Å andra sidan kunde hon inte påverka vad som hände utanför heller. Det fick hon överlåta åt vargarna.


latest


Cirkus var Drottning Jadis – Ond häxa
YES. Har kommit hem och läser igenom leken. Skönt med ännu en ond ute!
Hajjade till när jag såg att cirkus inte röstade för att rädda sig själv, tänkte direkt "hon vet att någon av rösterna på henne är förhäxad". Kanske var det så, kanske kände hon på sig att det var kört- likväl skönt att vara av med häxan (som roll, jag kallar dig inte häxa @cirkus ;))

Nu ska jag läsa ikapp resten också :)
 
Imorgon kommer jag alltså hålla ögonen på Gabby_Ossi om jag överlever, men jag inväntar även teorier från fio då hon känns lite skum (det kan även vara pga tidsbristen dock)



Just det, @Mirtai skulle jag gärna vilja se utveckla varför hon röstade på mig enbart pga att jag godförklarade mig själv. Huruvida hon tog med i beräkningen att det är svårt att ha koll på alla oskrivna regler som nybörjare och ändå tyckte att "lex Habina" var starkt nog för att lägga den rösten, eller om hon kanske missat att jag är ny? Som sagt, utveckla gärna, som det ser ut nu känns rösten onekligen skum.

I övrigt har jag inte fått något riktigt grepp om henne, men som Q4 nämnde så röstade hon sent på Q4 (som jag nog vågar hålla som försiktigt god nu iom lynchen av cirkus) i DL 1, om hon nu är ond kanske det hade sett för misstänkt ut att lägga en alibiröst på Habina i det läget? Å andra sidan vet jag inte riktigt varför hon isåfall väljer att lägga en ströröst på (potentiellt) goda Q, istället för t.ex cirkus vilket hade gett bättre röststatistik. Mot cirkus fanns även motiveringar att tillgå till DL1.

Nåja, mer återstår att se imorgon..

Hm, nu ser jag att hemlig fortsätter misstänka mig, det betyder förstås inte automatiskt att hon är ond men jag vet inte riktigt var jag har henne längre?
 
DL 1 21:00
19:05 hemlig röstar på LenaH
20:31 Habina röstar på Hemlig
20:41 LenaH röstar på Blacksmithfarm
20:47 Snurrfian röstar på quarter4ever
20:48 cirkus röstar på Habina
20:49 quarter4ever röstar på Habina
20:49 Derring-Do röstar på cirkus
20:53 Gabby_Ossi röstar på Blacksmithfarm
20:53 Blacksmtifharm röstar på Habina
20:57 Theodor röstar på Habina
20:57 fio röstar på Habina
20:57 Mirtai röstar på Quarter4ever
20:59 Myrten röstar på Habina
Habina - ulv

LenaH - borgmästare

DL 2 21:00
17:42 Blacksmithfarm röstar på Gabby_Ossi
19:17 Mirtai röstar på Theodor
20:05 Myrten röstar på cirkus
20:38 quarter4ever röstar på cirkus
20:46 Snurrfian röstar på fio
20:53 fio röstar på Mirtai
20:54 cirkus röstar på quarter4ever
20:55 hemlig röstar på cirkus
20:57 Derring-Do röstar på cirkus
20:59 Theodor röstar på hemlig
20:59 Gabby_Ossi röstar på cirkus
cirkus - ond häxa


Lite reflektioner utifrån röstningen:

En tanke som slog mig var att lyan borde ha velat offra en annan ulv istället för häxan (eller allra helst en god). Då de borde vilja behålla hennes krafter. Det är ännu en anledning till att jag tycker det känns knepigt att cirkus inte lägger en andraröst.
Det gör att G_O står kvar på min misstankelista, eftersom hon röstade sent och hennes röst inte gorde till eller från för utgången av lycnhen. Jag tänker att det kan vara så att de hoppats att goda skulle rösta på någon god, eller ulv och då skulle G_O kunna haka på och rädda cirkus.

Så, nästa tanke - cirkus röstar inte på någon som redan har en röst för att alla/de hon kan motivera att rösta på är onda? G_O, Theodor, fio och Mirtai kvalar in där och alla de borde ju inte vara onda, så kanske inte ändå?
Hon kan ju ha röstat på Q för att sätta griller i huvudena på oss också...

Nåja. Myrten får plus i kanten och hamnar nog på den lite godare sidan, tror jag. I alla fall inte överst på misstankelistan. Någonstans där finns nog även Q, tror jag. Även om jag nojjar över att hon kan luras så känns det väl risky av lyan att offra två medlemmar tidigt? Och Q är lägger tidiga röster på både Habina och cirkus. Ja, cirkus alibiröstade bevisligen, men att både Q och cirkus skulle göra det känns långsökt - även för dem. :p

Mirtai's röst på Theo skaver, ursprungsläget är ju att alla vill verka goda, även om inte alla skriver det rakt ut, jag håller med Myrten här. Ser inte det misstänkta i det?
 
Jag tolkade det som "ett rent spel för gallerierna" inte som rent spel = ärlig och god, även jag vill gärna ha ett förtydligande från dig @hemlig :)

Ja så tolkade jag det också och det var då det blev konstigt... Om hon nu menar att "hon röstade iofs INTE på cirkus men det kan ju vara ett spel för gallerierna" O_o. Jag tänker att om jag faktiskt röstat på cirkus hade det varit mer logiskt att tro att det bara är ett spel, om hon nu misstänker mig
 
Uppgjort emellan er i lyan, om du är där som jag tror. Att du röstade på cirkus för att vi inte ska misstänka dig.

Men jag har ju inte röstat på cirkus? :confused: Jag röstade på dig i andra lynchen. Jag funderade efteråt på om du kan vara god ändå iom att du bidrog till att lyncha cirkus, men nu börjar jag undra igen om det inte var en alibiröst du la.
 

hemlig röstar : LenaH-cirkus
Snurrfian röstar:Q4E- Fio

cirkus röstar: Habina- Q4E
Q4E röstar :Habina-Cirkus
Derring_Do röstar: cirkus-cirkus

Gabby_Ossi röstar: BSF-cirkus
BSF röstar: Habina-Gabby_Ossi
Theodor röstar :Habina-hemlig
fio röstar: Habina-Mirtai
Mirtai röstar :Q4E-Theodor

Myrten röstar: Habina-cirkus




Hemlig

Lägger en konstig röst på LenaH där hon tror att hon vill berätta att hon är Jadis
Alltså förlåt men det sista någon vill berätta är väl att dom är just Jadis :D Oavsett så står hemligs röst kvar vilket är lite märkvärdigt i sig när hon ändå insett sitt misstag. Men ok jag vet hur svårt det är att rösta i DL 1 så låt gå för det.
Vidare tycker hon att Theodor har liite för mkt koll för att vara ny och jämför med Derring- Do som inte märks lika mkt. Röstar på Cirkus. För mig känns hemlig neutral och jag vågar inte ha henne åt något håll direkt.. kanske något åt det godare hållet då hon faktiskt kom in med en sen röst på Cirkus med 5 min kvar till DL.

Snurrfian

Hakar på Q´s fråga om spionen och tycker det är intressant och konstaterar att ulvarna nog gärna har kvar spionen för att dom själva ska få spionrader

Intressant det där med spionen, det skulle kunna innebära att ulvarna gärna skulle vilja behålla spionen ett tag, de får spionrader och kan därmed lägga sitt pussel.
Reagerar på Q och tycker hon är lite snurrig, reagerar även på BSF som medvetet lägger en skum kommentar (om mig)för att röra om i grytan.. Inget konstigt såhär långt.
Röstar sen på Q med en tunn motivering baserad på att Q tycker Snurris har legat lågt

Men att Q tycker att jag är laidback? Vad ska jag skriva mer menar hon? Hitta på teorier eller vad? O_o Jag brukar sällan skriva så mycket innan jag får någon koll

Det här känns ju intressant med tanke på att Snurrfian var på mig för att inte teoria!!!
Funderar senare över alla rösterna på Habina och funderar på om några alibiröstade. Vi vet ju nu att bla Cirkus alibiröstade där. Röstar sedan på mig i DL2 för att jag har legat lågt och glider med och tycker det är ulvigt, intressant då med tanke på att hon röstade på Q för att Q tyckte hon har legat lågt och glidit. Faktiskt så plingar min ulvradar lite högre här... vad jag minns av snurris när hon varit ond tidigare så är det exakt likadant spel som nu.

Q4

Leder som vanligt inläggslistan med råge och kommer med bra funderingar och vänder och vrider på varenda sten som vanligt. Har röstat Habina- Cirkus och jag kan nog säga att det vore ett väldigt högt spel att göra det om man själv satt i lyan. Q har jag åt det goda hållet. Kommer inte lägga någon större energi på att gå igenom hennes inlägg just nu iallafall.

Derring- Do

Röstar på Cirkus i båda DL och konsterar att inte både Myrten och Cirkus kan vara onda vilket hon har en poäng i , jag ska titta lite närmare på den teorin sen när jag kommer till Myrten. Derring - Do känns ganska genuin i sitt spel och jag har inget att säga om henne hittills.

Gabby

Alltid en räv man aldrig vet var man har. Har signalerat dåligt med tid och endast 8 inlägg så det stämmer nog.
Röstar på BSF för kommentaren hon la om mig. Blir anklagad för att ha lagt en räddningsröst för Habina och sätter sista spiken i kistan för Cirkus när den rösten egentligen var helt meningslös då det redan var klart att Cirkus skulle ryka. Det luktar alibiröst x 2 men frågan är ju om en Ulv verkligen skulle outa sig så inte bara en utan två ggr? Nu är ju Cirkus med i lyan och då vet vi att det spelas högt som faaan så jag är inte helt säker på vart jag har Gabby alltså. Skriver att hon ska hinna med ett teoriinlägg innan hon slocknar men det kanske hamnade i lyan :devil:

Fortsätter i ett nytt inlägg!





 
hemlig röstar : LenaH-cirkus
Snurrfian röstar:Q4E- Fio

cirkus röstar: Habina- Q4E
Q4E röstar :Habina-Cirkus
Derring_Do röstar: cirkus-cirkus

Gabby_Ossi röstar: BSF-cirkus
BSF röstar: Habina-Gabby_Ossi
Theodor röstar :Habina-hemlig
fio röstar: Habina-Mirtai
Mirtai röstar :Q4E-Theodor

Myrten röstar: Habina-cirkus





BSF

Skrev en kommentar att jag skulle kunna vara häxan för att jag inte gillade talande hästar.. Nu var jag ju inte häxan men gillar fortfarande inte talande hästar. Hade en fråga varför jag röstade på Habina och inte på henne. Jag hämndröstar sällan för det första , sen visste jag inte ens vad kommentaren handlade om , det enda jag hann se vad att Habina röstade på dig pga den kommentaren. BSF röstar iallafall på Habina dels pga den kommentaren och dels att hon själv hade fått röster på sig. Inget konstigt där. Röstar sen tidigt på Gabby där hon tror Gabby alibiröstade.. inget konstigt där heller. Förövrigt har BSF bra tankar och för leken framåt. Kommer inte lägga någon större energi på henne heller för tillfället då hon känns åt det godare hållet.

Theodor

Kastar sig in i spelet med hull och hår och godförklarar sig själv vilket hetsar upp några spelare , röstar på Habina i första DL, skriver mkt och har mkt teorier men ändå får jag inte något grepp om Theodor. Trots allt hon snappar upp och vrider och vänder så röstar hon på hemlig i DL2 för att Habina röstade på hemlig i DL1 och hon har någon teori om att Habina ville bli offrad och gav hemlig alibi?? Nja det skaver att lägga sin röst där tycker jag.

fio

:sneaky::p

Mirtai

Börjar med att säga att det finns 2 misstänkta och det är Habina och BSF men röstar ändå på Q och tror att hon och Cirkus kan vara onda ihop. Känner sig cynisk efter att ha suttit i lyan ihop med Cirkus och vet att Cirkus kan misstänka en lyamedlem till förbannelse. Förklarar senare att hon var stressad och menar att det var 2 misstänkta kopplade till varandra Habina och BSF och ytterligare 2 misstänkta Q och Cirkus. Lägger sedan en uddaröst på Theodor för att hon godförklarat sig själv.

Myrten

Jag sparar Myrten tills i morgon för jag är dödstrött och måste sova, men efter att ha kikat lite på Myrten + baserat på hennes röststatistik så får hon ett plus för den goda sidan.





 
Theodor

Kastar sig in i spelet med hull och hår och godförklarar sig själv vilket hetsar upp några spelare , röstar på Habina i första DL, skriver mkt och har mkt teorier men ändå får jag inte något grepp om Theodor. Trots allt hon snappar upp och vrider och vänder så röstar hon på hemlig i DL2 för att Habina röstade på hemlig i DL1 och hon har någon teori om att Habina ville bli offrad och gav hemlig alibi?? Nja det skaver att lägga sin röst där tycker jag.

Jag tyckte och tycker fortfarande att hemlig gjort en massa skumma saker, hon stod kvar vid den konstiga teorin om LenaH och nu tror hon att jag har röstat på cirkus samtidigt som hon skriver om att jag röstade på henne (hemlig) i samma inlägg. Jag har aldrig röstat på cirkus...

I DL 2 hade jag fortfarande min teori om Habinas uppoffring i bakhuvudet och det bidrog till att jag röstade på hemlig ja. Nu när cirkus visade sig vara ond är den teorin inte jätteintressant längre om man säger så eftersom cirkus promotade den en massa. Och i ljuset av det så BORDE hemlig vara god egentligen men alltså jag vet varken ut eller in längre :arghh::nailbiting:.
 
Jag tyckte och tycker fortfarande att hemlig gjort en massa skumma saker, hon stod kvar vid den konstiga teorin om LenaH och nu tror hon att jag har röstat på cirkus samtidigt som hon skriver om att jag röstade på henne (hemlig) i samma inlägg. Jag har aldrig röstat på cirkus...

I DL 2 hade jag fortfarande min teori om Habinas uppoffring i bakhuvudet och det bidrog till att jag röstade på hemlig ja. Nu när cirkus visade sig vara ond är den teorin inte jätteintressant längre om man säger så eftersom cirkus promotade den en massa. Och i ljuset av det så BORDE hemlig vara god egentligen men alltså jag vet varken ut eller in längre :arghh::nailbiting:.

Ja jag läste det om hemlig nu.
 
Det lilla sällskapet hade ingen aning om att Vita häxan förskansat sig i sitt slott utan hastade vidare genom skogen. Ofta hörde de vargar yla men till slut var Lucy för trött för att fortsätta och de måste rasta en stund i ett buskage.
Tätt hopkurade lyckades barnen få en stunds vila medan Herr Bäver höll vakt och sedan fortsatte de sin färd genom den spöklika skogen när det började ljusna. Ingen störde dem under natten.


il_570xN.615493108_2hdq.jpg
 
Det lilla sällskapet hade ingen aning om att Vita häxan förskansat sig i sitt slott utan hastade vidare genom skogen. Ofta hörde de vargar yla men till slut var Lucy för trött för att fortsätta och de måste rasta en stund i ett buskage.
Tätt hopkurade lyckades barnen få en stunds vila medan Herr Bäver höll vakt och sedan fortsatte de sin färd genom den spöklika skogen när det började ljusna. Ingen störde dem under natten.


il_570xN.615493108_2hdq.jpg
Heja ängeln !!:)
 
YES!

Ska försöka vara lite mer aktiv idag men har vansinnigt mycket på jobbet. Hoppas jag orkar få ihop en sammanfattning av kvarvarande deltagare.

Vi är tio kvar tror jag. Av dessa bör 2, max 3 vara ulvar. Jag tror på 2 med tanke på att en av de onda var häxa med specialkrafter och att lyan får en spionrad.

Vi vet ju inte vad spionen får men med tanke på att cirkus var i lyan skulle jag, om jag var spion, inte lita på eventuell spioninfo från lyan. Med det menar jag att cirkus mycket väl kan förhäxa kollegor för att lura spionen.

Det är också viktigt att minnas att lyan får en rad. Med otur för goda kan lyan veta vem som skyddats eller siats.
 

Liknande trådar

Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
18 265
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp