Mattsson
Trådstartare
Behöver hjälp från er som redan är förälder. Jag och min sambo har varit ihop i 10 år, eget hus sedan 2 år, fast jobb båda två och jag har egen häst sen 4 års tid Allt det där som man tänkte att man skulle fixa innan barn är liksom på plats. Men nu till dilemmat. Jag känner inte att jag längtar efter att skaffa barn. Jag tycker det är mysigt med barn och har alltid tänkt mig ett liv med barn. Måste man känna en längtan, eller är det något som kommer när det händer? Det är inte så att jag känner någon rädsla inför det eller så men kan det vara så att vi väntat så länge att man blivit bekväm liksom och oroar sig för hur livet med barn kommer att se ut och hur detta kommer påverka dagens livstil och vårt förhållande. Jag vet att jag vill ha barn men ororar mig för att jag inte längtar efter det. Å andra sidan så är det ju inte som en sak man köper och kan gå och längta efter och jag kan inte gärna prova en stund heller.... Svammel, hoppas ni förstår vad jag menar och kan ge mig råd. Har någon känt som mig innan ni blev förälder?