När valpen kommer...

Sv: När valpen kommer...

Det blir en welsh springer spaniel.

Och du, helt ok med att du trådkapar lite:)

Thank you:bow:

Vi försöker aktivera honom så mycket vi kan men ska försöka ännu mera. Han är väldigt energisk...

Jag vet ju med mig att han är av sådana raser (bruksraser) och kräver mycket och trodde vi gjorde tillräckligt och att han hade olater för sig bara....men....där hade jag fel ;)

Ni kanske aktiverar honom för mycket?

Hmmm....

Han är väldigt energisk av sig över lag. Tokglad i allt och alla= hoppa, pussa osv i en väldig fart (vi försöker och har försökt länge att få bukt på det men lyckas inte riktigt, har skrivit om det här tidigare). Han leker med en jämngammal tik ett par gånger i veckan för att få springa och busa av sig lite, de kan hålla på länge och väl....
Efter en promenad, lite längre, kan han hålla på och leka efteråt som om han aldrig gått den där promenaden.

Han stressar upp sig ganska lätt, blir lätt vild vid många tillfällen och vi jobbar på det men det är inte så lätt alla gånger.

Jag har fått förklarat för mig här tidigare att det är shäfern i honom som gör han lite "vild och galen" ;) men har ingen erfarenhet av dom så jag kan inte säga om det stämmer.

Jag har liksom bara trott att han fortfarande hade det valpiga tuggberoende kvar och att det är ren olat.....men det kanske inte är så. Jag har trott att det här med bitandet och gnagandet hört i hop med hans lite vilda, glada temperament;)

Usch...nu känner jag att jag snor hela tråden men det är inte meningen.....

Glömde skriva att vid spårning eller lydnad så märker man att han är tröttare mentalt...men hur mycket ska man hålla på ? Vi går inte på kurs utan jobbar hemma.

Rekomenderar dig starkt att titta på Mannen som pratar med hundar på tv4+!! han brukar ta upp sådana saker. och i ditt fall låter det verkligen som din hund är understimulerad. Trötta ut honom ordentligt innan du låter honom härja fritt i hemmet, så lär han nog sluta med sina dumheter. aktivera din hund så han får annat att tänka på! :)

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 344
Senast: Acto
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 780
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 549
Senast: anna_panna
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar