när vågar jag köra efter en cider?

Sv: när vågar jag köra efter en cider?

Nä, 2,25% räknas som alkoholfritt (Källa: Alkohollagen).

Man brukar säga att kroppen förbränner 2 cl 40% alkohol i timmen. En 33 cl dryck med 2,25 volymprocent innehåller ca. 1,9 cl 40% alkohol och är således helt förbränd efter mindre än en timme.

Den är inte bara förbränd, den är utspädd så det finns ingen alkoholpåverkan.
 
Sv: när vågar jag köra efter en cider?

Ingen vuxen kan bli påverkad av lättöl och motsvrande. Man spär helt enkelt ut blodet i samma takt som man dricker. Du kan med andra ord dricka hur många lättöl som helst (eller motsvarade cider) utan att bli påverkad. Det är därför de ur nykterhetsynpunkt räknas som alkholfria.

Ja det är min erfarenhet/åsikt också. Men vis av erfarenheten vet jag att om jag skrivit "ingen känner av..." så hade det genast kommit någon och påstått att de minsann väger 25 kilo och är 1 meter lång och minsann blir dyngrak på 2 2.25or. Så egentligen var det bara preventivt mot alla eventuella "men; och; kanske; emellertid" som har en tendens att komma fram.
 
Sv: när vågar jag köra efter en cider?

Det gör den säkert inte men jag hade nog inte kört direkt efter oavsett för att vara helt säker om jag inte haft möjlighet att blåsa trots att jag förbränner alkohol i ett rasande tempo men då nojar jag nog lite.
 
Sv: när vågar jag köra efter en cider?

Varför ens chansa? Tycker en bra regel är att aldrig köra bil efter man druckit oavsett om det hade gått bra med det där vinglaset eller inte. För mig är det helt enkelt en principsak.

Instämmer. Det verkar onödigt att tumma på den enkla regeln för en ynka cider.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 173
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 074
Senast: lundsbo
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 499
Senast: Imna
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
18 333
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp