När tror ni fölet kommer???

Status
Stängd för vidare inlägg.

i love svala

Trådstartare
Hejsan,
Mitt sto skulle ha fölat i tisdagsnatt men har inte fölat ännu.
Hon har inte fått några vaxproppar heller, men det är det väl inte heller alla hästar som får?
Hon är jätte tjock eller svullen i juvret och det känns som det är fullt med mjölk, men det har inte börjat rinna mjölk ännu.
I går åt hon inte upp allt sitt hö (brukar vara mkt matglad)
Så jag undrar tror ni att det är nära att hon snart fölar?
skickar med lite bilder så får ni se:

en vecka sedan

Sv: När tror ni fölet kommer???

Ora dig inte.....Jag har ett sto som skulle ha 29 Mars och ett som skulle ha igår........så länge dom äter o dricker och mår bra så behöver man inte oroa sig...
Inte ovanlig att dom går över året,särkilt förstfödeskor;);)....mvh c.

JAG är inte orolig.
Jag antar att du svarade fel person?

Jag säger som CK! Jag tror INTE hon fölar på MINST en vecka, troligen ännu längre. Gå in på Avelsgnägg så finns där en juvertråd med bilder på hur olika juverna kan se ut. Ditt stos juver ser inte alls färdigt ut. Dock ska jag tillägga att det i vissa undantagsfall förekommer att stona fyller i sitt juver i samband med fölningen, men oftast så gör de detta innan.

/AFF

okej tack för alla svaren, nee jag är inte orolig men undrar så när den lille kommer :p Hon har gått i ca 336-37 dygn nu..
Men det känns som om hon har släppt bäckenbanden, hon är liksom helt "Slapp" vi svansroten. skall gå in ock kolla juvertråden nu :D

Jag hänvisar fortsatt diskussion om detta sto till trådarna Väntans tider och Stora juvertråden som båda finns på avelsgnägg-sidan.
Vi samlar alla liknande diskussioner där för att slippa en ny tråd för varje sto som ska föla.

Moderatorn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 202
Avel jag velar alldeles för mycket nu :crazy:, ena halvan av mig vill ha föl efter mitt eget sto och andra halvan säger åt mig att köpa en...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 939
Senast: cirkus
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 291
Senast: Lisa2014
·
Avel hej skulle behöva lite tips råd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som är dräktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
5 348
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka