Kan verkligen bara instämma om vikten av bra uppväxt i flock med jämnåriga. Min hingst har vuxit upp i blandflock som liten, med flera lekkamrater. När han sedan vandes av åkte han direkt till en hingstflock där han går idag. I mina ögon har jag knappt behövt göra nånting, hela flocken med hingstar är jättetrevlig och som vilka hästar som helst. Men så har jag också stött på hingstungar som inte har haft samma uppväxt som min och de har varit "fruktansvärda" i mina ögon. Naturligtvis är det inte hästarnas fel men man får upp ögonen för hur mycket de sköter själva bara genom att gå tillsammans.
Man sparar sig själv oerhört mycket arbete genom att låta dem växa upp i stora kuperade hagar och väl fungerande flockar, men för att kunna ha dem i de allra bästa lösdrifterna så kostar det också en hel del.
Man sparar sig själv oerhört mycket arbete genom att låta dem växa upp i stora kuperade hagar och väl fungerande flockar, men för att kunna ha dem i de allra bästa lösdrifterna så kostar det också en hel del.